Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітопольський р-н, 25-27.09.2019) — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
 
(не показаны 37 промежуточных версий 2 участников)
Строка 3: Строка 3:
 
'''25-27 вересня 2019 року'''
 
'''25-27 вересня 2019 року'''
  
[[Файл:Trening, 31.10.18.jpg|350px|thumb|right|На тренінгу]]
+
[[Файл:Trening 29.09.2019.jpg|350px|thumb|right|На тренінгу]]
  
 
==Місце проведення==
 
==Місце проведення==
Строка 68: Строка 68:
 
*створювати колективні документи та коментувати їх.
 
*створювати колективні документи та коментувати їх.
  
=Фотоальбом=
+
=[https://photos.app.goo.gl/TqF5Nku6zXxaw38P8 Фотоальбом]=
  
 
=Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"=
 
=Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"=
Строка 78: Строка 78:
 
#Періодичні видання в Інтернеті та технологія електронної доставки документів (ЕДД)  
 
#Періодичні видання в Інтернеті та технологія електронної доставки документів (ЕДД)  
 
===Завдання Zero===
 
===Завдання Zero===
====Створення або виявлення існування [https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https://mail.google.com/mail/&ss=1&scc=1&ltmpl=default&ltmplcache=2&emr=1 аккаунту Google]====
+
'''Створення або виявлення існування [https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https://mail.google.com/mail/&ss=1&scc=1&ltmpl=default&ltmplcache=2&emr=1 аккаунту Google]'''
 
#Відкрити будь-який браузер.
 
#Відкрити будь-який браузер.
 
#До адресного рядку ввести URL  пошти Gmail ''gmail.com'' або перейти за [https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https://mail.google.com/mail/&ss=1&scc=1&ltmpl=default&ltmplcache=2&emr=1 посиланням].
 
#До адресного рядку ввести URL  пошти Gmail ''gmail.com'' або перейти за [https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https://mail.google.com/mail/&ss=1&scc=1&ltmpl=default&ltmplcache=2&emr=1 посиланням].
Строка 87: Строка 87:
 
===Завдання 1===
 
===Завдання 1===
 
[https://view.genial.ly/5d79439e344dd20f657b7068/personal-branding-infdigital Інформатизація та цифровізація освіти].
 
[https://view.genial.ly/5d79439e344dd20f657b7068/personal-branding-infdigital Інформатизація та цифровізація освіти].
*Обговорити, як бібліотекар може використати Інтернет в своїй діяльності?
+
*Обговорити, як бібліотекар може використати ресурси та сучасні сервіси Інтернету в своїй діяльності?
 
*Визначити одним словом напрямки професійної діяльності в Інтернеті.
 
*Визначити одним словом напрямки професійної діяльності в Інтернеті.
 
'''ДОДАТКОВО:'''  
 
'''ДОДАТКОВО:'''  
Строка 145: Строка 145:
 
Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"
 
Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"
 
#Розглянути електронні бібліотеки із [https://docs.google.com/document/d/1x0Ge_7SuxjnpfB1iARgzRa-Ofx_QbCDNoI1TdEODuK0/edit?usp=sharing запропонованого списку].
 
#Розглянути електронні бібліотеки із [https://docs.google.com/document/d/1x0Ge_7SuxjnpfB1iARgzRa-Ofx_QbCDNoI1TdEODuK0/edit?usp=sharing запропонованого списку].
#Обрати одну бібліотеку художньої літератури, oщо не позначена жовтим кольором, та проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.
+
#Обрати одну бібліотеку художньої літератури, що не позначена жовтим кольором, та проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.
 
Колективна робота:
 
Колективна робота:
 
#Результати аналізу бібліотеки занести до [https://docs.google.com/spreadsheets/d/17Kjrk8ypzOF6djQaBXihZigddJAOaz4N9creOgcftQA/edit#gid=229724400 таблиці].
 
#Результати аналізу бібліотеки занести до [https://docs.google.com/spreadsheets/d/17Kjrk8ypzOF6djQaBXihZigddJAOaz4N9creOgcftQA/edit#gid=229724400 таблиці].
Строка 153: Строка 153:
 
Самостійно ознайомитись з списком "[https://megabite.ua/articles/10-najkrashih-onlayn-bibliotek-z-elektronnimi-knijkami-ukrainskou-movou.html 10 найкращих онлайн-бібліотек з електронними книжками українською мовою"]
 
Самостійно ознайомитись з списком "[https://megabite.ua/articles/10-najkrashih-onlayn-bibliotek-z-elektronnimi-knijkami-ukrainskou-movou.html 10 найкращих онлайн-бібліотек з електронними книжками українською мовою"]
  
===Заняття 7===
+
===Завдання 7===
 
Інтернет і поповнення бібліотечних фондів
 
Інтернет і поповнення бібліотечних фондів
 
#Сайт http://presa.ua/. Періодичні видання: способи подання; передплата,замовлення е-періодики.  
 
#Сайт http://presa.ua/. Періодичні видання: способи подання; передплата,замовлення е-періодики.  
#Оглід журналів:  
+
#Огляд журналів:  
 
##[https://jmil.com.ua/about "ДЖМІЛЬ"],
 
##[https://jmil.com.ua/about "ДЖМІЛЬ"],
 
##[http://www.vokrugsveta.ru "Вокруг света"],
 
##[http://www.vokrugsveta.ru "Вокруг света"],
Строка 168: Строка 168:
 
#Огляд [https://nb-notabene.blogspot.com/p/2017.html презентацій видавництв України - учасників Запорізької книжкової толоки - 2017] на блозі "NB - Nota Bene" та коментування матеріалу.
 
#Огляд [https://nb-notabene.blogspot.com/p/2017.html презентацій видавництв України - учасників Запорізької книжкової толоки - 2017] на блозі "NB - Nota Bene" та коментування матеріалу.
 
#Знайомство із [https://www.facebook.com/zp.booktoloka/ Запорізькою книжковою толокою - 2018] на Facebook.
 
#Знайомство із [https://www.facebook.com/zp.booktoloka/ Запорізькою книжковою толокою - 2018] на Facebook.
 
===Завдання 8===
 
Знайомство з доставкою документів
 
#Переглянути презентацію [https://docs.google.com/presentation/d/1iORTSnOhb8dajdv15qr40pR2m6nt2xfYSlL6GNYzJTo/edit#slide=id.p3 '''"Способи доставки документів"'''].
 
#Ознайомитись з особливостями організації електронної доставки документів (ЕДД) в [http://biblioteka.od.ua/elektronna-dostavka-dokumentiv/%20 Одеській ОУНБ ім. М. Грушевського].
 
#Здійснити замовлення на документ (твір,статтю тощо) до [http://biblioteka.od.ua/elektronna-dostavka-dokumentiv/%20 Одеської ОУНБ ім. М. Грушевського], скриншот замовлення зберегти та внести до ментальної карти.
 
  
 
==День другий==
 
==День другий==
===Теми занять другого дня===
+
===Тематика занять===
 
#Джерела електронного комплектування фондів: пошук та використання
 
#Джерела електронного комплектування фондів: пошук та використання
 
#Інтернет-ресурси для зібрання і пошуку інформації з різних джерел  
 
#Інтернет-ресурси для зібрання і пошуку інформації з різних джерел  
 
#Електронні каталоги бібліотек: технологія пошуку і запозичення
 
#Електронні каталоги бібліотек: технологія пошуку і запозичення
 
#Відображення бібліографічної роботи бібліотеки в Інтернеті
 
#Відображення бібліографічної роботи бібліотеки в Інтернеті
 +
'''Звернути увагу!'''
 +
#Ознайомитись із запропонованими темами: [https://docs.google.com/document/d/1dU6Nr7eb_QnTHUrwUSLacgzbMjzbvvCTqy9HJbyoY64/edit?usp=sharing '''Письменники певного жанра''']
 +
#Обрати теми для роботи та записати її до [https://docs.google.com/document/d/1peWE1DgduWKp9uShtoDk_8HlU2UUuY_6TN_C7J8PWOY/edit таблиці]
 +
 +
===Завдання 8===
 +
Знайомство з формами подання електронних документів:
 +
презентація [https://docs.google.com/presentation/d/1KOqZPmu1Id97agaPmYRcqEzkk5-a7wsj8KvUm_z_JHs/edit#slide=id.p3 "'''Документи в мережі'''"].
 +
 +
'''ДОДАТКОВО:'''
 +
 +
Самостійно переглянути презентацію [http://www.docme.ru/doc/1124696/ "Комплектовання фонду ШЕБ. Ведення бази даних “Документи ШЕБ” (рос.)]
 +
 
===Завдання 9===
 
===Завдання 9===
 
Знайомство з практичними порадами:
 
Знайомство з практичними порадами:
 
*[https://docs.google.com/presentation/d/1NrB_QcsUvLPKUF0eXzpsCRsSRASRIOr4YhufQ5Ku2FU/edit?usp=sharing Как искать в Сети]
 
*[https://docs.google.com/presentation/d/1NrB_QcsUvLPKUF0eXzpsCRsSRASRIOr4YhufQ5Ku2FU/edit?usp=sharing Как искать в Сети]
 
*[http://vipidei.com/internet/dlya-nachinayushhix/sposoby-poiska-informacii/ Способы поиска информации в Сети]
 
*[http://vipidei.com/internet/dlya-nachinayushhix/sposoby-poiska-informacii/ Способы поиска информации в Сети]
Практична робота "Раціональний пошук документів"
+
Практична робота "Раціональний пошук документів. Пошук повтотекстових документів"
#Знайти документи про автора і твір за допомогою пошукових систем та каталогів:  
+
#Обрати письменника, скориставшись [https://docs.google.com/document/d/1dU6Nr7eb_QnTHUrwUSLacgzbMjzbvvCTqy9HJbyoY64/edit#heading=h.gjdgxs орієнтовним переліком] або самостійно, вписати відомості про зроблений вибір до [https://docs.google.com/document/d/1peWE1DgduWKp9uShtoDk_8HlU2UUuY_6TN_C7J8PWOY/edit загальної таблиці].
 +
#У творчому доробку автора обрати один або кілька найбільш значуших творів.
 +
#Знайти документи про автора і твір (твори) за допомогою пошукових систем та каталогів:  
 
##[https://www.google.com.ua/ Google],
 
##[https://www.google.com.ua/ Google],
 
##[https://www.yahoo.com/ Yahoo],
 
##[https://www.yahoo.com/ Yahoo],
Строка 198: Строка 206:
 
##що містить певні слова,  
 
##що містить певні слова,  
 
##за датою.
 
##за датою.
 
+
#Знайти в електронних бібліотеках повнотекстових документів твори письменника, частину твору (розділ, главу, оповідання...) в режимі онлайн-читання та для завантаження (в 3-5 різних форматах).
===Завдання 6===
+
[https://docs.google.com/presentation/d/1s3XxqjdTkqSy60Nfd3ljhV3nGXKuMC5aXQSka316p34/edit?usp=sharing Формування і оцінювання навичок безпечного і відповідального використання Інтернету]
+
*знайомство з базовими принципами критичного оцінювання інформації,
+
*виконання практичних завдань з оцінювання інформації
+
 
+
===Завдання 7===
+
#Знайомство з формами подання електронних документів:
+
##презентація [https://docs.google.com/presentation/d/1KOqZPmu1Id97agaPmYRcqEzkk5-a7wsj8KvUm_z_JHs/edit#slide=id.p3 "'''Документи в мережі'''"].
+
##презентація [http://www.docme.ru/doc/1124696/ "Комплектовання фонду ШЕБ. Ведення бази даних “Документи ШЕБ” (рос.)]
+
===Завдання 10===
+
Практична робота "Пошук повтотекстових документів"
+
#Знайти в електронних бібліотеках повнотекстових документів твори письменников, частину твору (розділ, главу, оповідання...) в режимі онлайн-читання та для завантаження (в 3-5 різних форматах).
+
 
#Створити колекцію закладок знайденого матеріалу в сервісі [http://www.symbaloo.com/ Symbaloo] або [http://www.pearltrees.com/ PearlTrees]
 
#Створити колекцію закладок знайденого матеріалу в сервісі [http://www.symbaloo.com/ Symbaloo] або [http://www.pearltrees.com/ PearlTrees]
 
'''Приклади''':
 
'''Приклади''':
Строка 216: Строка 212:
 
#[http://www.pearltrees.com/biblzoippo/biblio-web/id15280727 Бібліотечні блоги]
 
#[http://www.pearltrees.com/biblzoippo/biblio-web/id15280727 Бібліотечні блоги]
 
#[http://www.pearltrees.com/dzherelo/tree/id19557679 Василь Шкляр]
 
#[http://www.pearltrees.com/dzherelo/tree/id19557679 Василь Шкляр]
===Завдання 11===
+
===Завдання 10===
Знайомство з електронними каталогами.
+
Знайомство з електронними каталогами на прикладі каталог on-line [https://library.mk.ua/ Науково-педагогічної бібліотеки м. Миколаєва]  
#Користуючись матеріалами презентаціями [https://docs.google.com/presentation/d/1h2BK5JmVIqCAyjPt_KTBNX3yh638xl4HRWhbAx7tBV0/edit?usp=sharing "Правила користування електронною бібліотекою"] та [https://docs.google.com/presentation/d/1fk3JXkWthM8dHxcXFEaC__BppkLKQfj7izR-lqdzWqY/edit?usp=sharing '''"Алгоритм пошуку в електронному каталозі на сайті Національної бібліотеки України для дітей"'''] і статтею Олени Панькової "Електронні каталоги...", розглянути наступні питання:
+
#Переглянути статтю [http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815 Панковой Елены Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования].  
##Які види електронних каталогів існують в бібліотеках України?
+
Практична робота "Пошук інформації в електронному каталозі".
##Які режими пошуку інформації має електронний каталог?
+
#Знайти книги автора у каталозі on-line [https://library.mk.ua/ Науково-педагогічної бібліотеки м. Миколаєва]  
##Що таке сервісні служби електронного каталогу?
+
#Визначити кількість бібліотек, які входять каталог on-line і мають в своїх фондах ці книги.
#Роглянути як побудовано електронний каталог в [http://nbuv.gov.ua/node/554 Національній бібліотеці України ім. В. І. Вернадського]
+
'''Довідковий матеріал:'''
+
 
+
Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 2. Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815, свободный. – Название с экрана.
+
 
+
===Завдання 12===
+
Практична робота "Пошук бібліографії" в бібліотеках:
+
*[http://www.chl.kiev.ua/ Національна бібліотека України для дітей]
+
*[http://library.kr.ua/ Кіровоградська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Д.І.Чижевського]
+
#Використовуючи електронний каталог, знайти бібліографічну інформацію про твори та письменника.
+
 
#Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
 
#Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
 
#Посилання на результати пошуку в ментальній карті.
 
#Посилання на результати пошуку в ментальній карті.
  
===Завдання 13===
+
Довідковий матеріал:
Знайомство з національними та корпоративними бібліотечними мережіами.
+
  
Практична робота "Пошук інформації в зведеному каталозі".
+
Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 2. Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815, свободный. – Название с экрана.
#Знайти інші книги автора у [http://e-catalog.mk.ua/cgi/base_moba/cgiirbis_64.exe?C21COM=F&I21DBN=NPB&P21DBN=NPB&S21FMT=&S21ALL=&Z21ID= зведеному електронному каталозі] Миколаївської обласної бібліотечної асоціації.
+
#Визначити кількість бібліотек Миколаївської обласної бібліотечної асоціації, що мають в своїх фондах ці книги.
+
#Зберегти результати пошуку у вигляді списку.
+
  
 
'''ДОДАТКОВО:'''
 
'''ДОДАТКОВО:'''
 +
#Самостійно ознайомитись з матеріалами презентацій [https://docs.google.com/presentation/d/1h2BK5JmVIqCAyjPt_KTBNX3yh638xl4HRWhbAx7tBV0/edit#slide=id.p3 "Правила користування електронною бібліотекою"] та [https://docs.google.com/presentation/d/1fk3JXkWthM8dHxcXFEaC__BppkLKQfj7izR-lqdzWqY/edit#slide=id.p3 "Алгоритм пошуку в електронному каталозі на сайті Національної бібліотеки України для дітей"] і статтею Олени Панькової "Електронні каталоги...", розглянути наступні питання:
 +
##Які види електронних каталогів існують в бібліотеках України?
 +
##Які режими пошуку інформації має електронний каталог?
 +
##Що таке сервісні служби електронного каталогу?
 +
#Роглянути як побудовано електронний каталог в [http://nbuv.gov.ua/node/554 Національній бібліотеці України ім. В. І. Вернадського].
  
Самостійно ознайомитись з уявленнями про комунікативні формати бібліографічного запису.  
+
===Завдання 11===
 +
Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання). Обговорення теми.
  
Див.: Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 3. Коммуникативный формат библиографической записи./ Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901914, свободный. – Название с экрана.
+
Практична робота "Створення віртуальної дошки [http://linoit.com/users/Aviket/canvases/intfacts "Цікаві факти з творчості письменників"] в сервісі [http://en.linoit.com/ LinoIt].
 
+
===Заняття 15===
+
Довідковий матеріал:
Знайомство з бібліографічним описом електронних документів за презентаціями та статтями:
+
#Методические рекомендации по составлению рекомендательных и информационно-библиографических пособий малых форм [Электронный ресурс] / ЦБС Белорецкого района г. Белорецк : сайт. – Режим доступа: http://cbs-beloretsk.com/images/kollegam/metod-posobiya-mform-2014.pdf, свободный. – Название с экрана.
#Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
+
#[https://docs.google.com/presentation/d/1UZTQfRprOiSvYZYmoNSoky_CVsNNAmen2Gr5PloTBJQ/present?slide=id.g2646c9617_04 Инструкция по работе на веб-доске Lino]
#Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс] : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
+
#[https://youtu.be/JeyESUuy3vs Видеообзор "Программа Lino"]
#Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.
+
Приклади:
Обговорення теми.
+
#[http://linoit.com/users/janettt/canvases/Наше%20чтение%20на%20зимних%20каникулах Наше чтение на зимних каникулах]
*Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання).
+
#[https://padlet.com/bibl_zoippo/mesjachnikschool Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини] (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського)
Практична робота
+
*Створити [http://linoit.com/users/Aviket/canvases/intfacts віртуальну дошку "Цікаві факти з творчості письменників"] в сервісі [http://en.linoit.com/ LinoIt].  
+
 
+
'''Довідковий матеріал:'''
+
# Методические рекомендации по составлению рекомендательных и информационно-библиографических пособий малых форм [Электронный ресурс] / ЦБС Белорецкого района г. Белорецк : сайт. – Режим доступа: http://cbs-beloretsk.com/images/kollegam/metod-posobiya-mform-2014.pdf, свободный. – Название с экрана.
+
# [https://docs.google.com/presentation/d/1UZTQfRprOiSvYZYmoNSoky_CVsNNAmen2Gr5PloTBJQ/present#slide=id.g2646c9617_04 Инструкция по работе на веб-доске Lino]
+
# [https://youtu.be/JeyESUuy3vs Видеообзор "Программа Lino"]
+
'''Приклади:'''
+
* [http://linoit.com/users/janettt/canvases/%D0%9D%D0%B0%D1%88%D0%B5%20%D1%87%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%85 Наше чтение на зимних каникулах]
+
*[https://padlet.com/bibl_zoippo/mesjachnikschool Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини] (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського)
+
  
=== Заняття 16===
+
=== Завдання 12===
 
Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги [https://www.slideshare.net/Savua/ss-65660217 (презентація НБ СНУ ім. В. Даля)]  
 
Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги [https://www.slideshare.net/Savua/ss-65660217 (презентація НБ СНУ ім. В. Даля)]  
  
Строка 277: Строка 255:
 
##[https://cbs.km.ua/?dep=1&dep_up=81&dep_cur=401 Ірен Роздобудько]:  
 
##[https://cbs.km.ua/?dep=1&dep_up=81&dep_cur=401 Ірен Роздобудько]:  
 
#Проаналізувати віртуальну книжкову виставку [http://www.library.kherson.ua/lw/knygoryad.html "Український книгоряд для дівчат та хлоп'ят"]: читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів (фронтальна бесіда).
 
#Проаналізувати віртуальну книжкову виставку [http://www.library.kherson.ua/lw/knygoryad.html "Український книгоряд для дівчат та хлоп'ят"]: читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів (фронтальна бесіда).
#Для виконання колективної роботи зі створення інтернет-путівника [https://docs.google.com/document/d/1Zw3Pmcfk_4akWn-90zAjazz-FODWlJu08b5r0lnkXU8/edit?usp=sharing заповнити таблицю].
 
 
#Створити віртуальну виставку обраної книги в рамках [https://sites.google.com/view/knygydushi/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 проекту "Книги, що залишають слід у душі ..."], використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).
 
#Створити віртуальну виставку обраної книги в рамках [https://sites.google.com/view/knygydushi/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 проекту "Книги, що залишають слід у душі ..."], використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).
 
'''Додатковий матеріал:'''
 
'''Додатковий матеріал:'''
Строка 286: Строка 263:
  
 
Знайомство із Google-сайтом фестивалю-огляду віртуальних бібліотечних виставок [https://sites.google.com/view/fvbv2018/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 "Книги, які читаю Я…" (поради фахівця)], участь в [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfAdFEb0MrKmX314FNLm9qOcz7X22z0CD0haETkNh-MLnTNpA/viewform онлайн-опитуванні].
 
Знайомство із Google-сайтом фестивалю-огляду віртуальних бібліотечних виставок [https://sites.google.com/view/fvbv2018/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 "Книги, які читаю Я…" (поради фахівця)], участь в [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfAdFEb0MrKmX314FNLm9qOcz7X22z0CD0haETkNh-MLnTNpA/viewform онлайн-опитуванні].
 
Самостійна робота щодо упорядкування результатів бібліотечної роботи в Інтернеті з використанням веб-ресурсів
 
 
 
'''ДОДАТКОВО:'''
 
#Ознайомитись із запропонованими темами:
 
##[https://docs.google.com/document/d/1dU6Nr7eb_QnTHUrwUSLacgzbMjzbvvCTqy9HJbyoY64/edit?usp=sharing '''Письменники певного жанра''']
 
#Обрати теми для роботи та записати її до [https://docs.google.com/document/d/1peWE1DgduWKp9uShtoDk_8HlU2UUuY_6TN_C7J8PWOY/edit таблиці]
 
  
 
==День третій==
 
==День третій==
===Теми занять третього дня===
+
===Тематика занять===
 
#Професійне інтернет-спілкування бібліотекарів
 
#Професійне інтернет-спілкування бібліотекарів
 
#Дистанційні форма підвищення фахового рівня бібліотекарів. Професійні ресурси для бібліотечних працівників. Самоосвіта
 
#Дистанційні форма підвищення фахового рівня бібліотекарів. Професійні ресурси для бібліотечних працівників. Самоосвіта
 
#Спільна діяльність бібліотекарів в Інтернеті
 
#Спільна діяльність бібліотекарів в Інтернеті
 
#Комплексне практичне завдання: бібліотечна робота в Інтернеті з використанням веб-ресурсів: упорядкування результатів
 
#Комплексне практичне завдання: бібліотечна робота в Інтернеті з використанням веб-ресурсів: упорядкування результатів
===Заняття 17===
+
===Завдання 13===
 
Віртуальні довідкові служби.
 
Віртуальні довідкові служби.
 
#Знайомство з:
 
#Знайомство з:
Строка 307: Строка 276:
 
##[http://www.chl.kiev.ua/cgi-bin/sp/index.php віртуальною бібліографічною довідкою Об’єднаної довідкової служби бібліотек України] (вид моделі ВДС, тематика питань, ефективність відповідей (наявність відповіді на питання і його якість;
 
##[http://www.chl.kiev.ua/cgi-bin/sp/index.php віртуальною бібліографічною довідкою Об’єднаної довідкової служби бібліотек України] (вид моделі ВДС, тематика питань, ефективність відповідей (наявність відповіді на питання і його якість;
 
##[http://ube.nplu.org/ науковим проектом "Українська бібліотечна енциклопедія"] (УБЕ) за рубриками.
 
##[http://ube.nplu.org/ науковим проектом "Українська бібліотечна енциклопедія"] (УБЕ) за рубриками.
===Заняття 19===
+
===Завдання 14===
 
Мережеві форми роботи з читачами.
 
Мережеві форми роботи з читачами.
 
#Переглянути наступні веб-ресурси:
 
#Переглянути наступні веб-ресурси:
 
##[https://padlet.com/bibl_zoippo/echitannya Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів. Інтернет-семінар для методистів Р(М)МК та бібліотекарів];
 
##[https://padlet.com/bibl_zoippo/echitannya Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів. Інтернет-семінар для методистів Р(М)МК та бібліотекарів];
##[http://www.playcast.ru/communities/bookland/ Сообщество "Мир Книги"];
+
##[http://www.playcast.ru/view/11612313/352f00e0e8b066cafdcb9e3eea1944a78dcef366pl Открытка (плейкаст) «Я тобі подарую вальс»];
 
##[http://knignyjshkaf.blogspot.com/ Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next"];
 
##[http://knignyjshkaf.blogspot.com/ Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next"];
 
##[http://wiki-sibiriada.ru/Акция_Разноцветная_семейка_Эдуарда_Успенского Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского];
 
##[http://wiki-sibiriada.ru/Акция_Разноцветная_семейка_Эдуарда_Успенского Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского];
 
##[https://youtu.be/VJZ1_-MAJdo відео-журнал "Почитайко!"];
 
##[https://youtu.be/VJZ1_-MAJdo відео-журнал "Почитайко!"];
 
##[https://view.genial.ly/5a9a6bc7907c54583c324a9b/genially Резюме Тома Сойера];
 
##[https://view.genial.ly/5a9a6bc7907c54583c324a9b/genially Резюме Тома Сойера];
##[http://project214826.tilda.ws/page852722.html Виртуальная выставка "Дядя Федор и компания"].
+
##[http://project214826.tilda.ws/page852722.html Виртуальная выставка "Дядя Федор и компания"];
#Запропонувати мережеву форму популяризації книг та оформити її у вигляді інтерактивної презентації [https://genial.ly Genially].
+
#Запропонувати мережеву форму популяризації книг та оформити її результати у вигляді інтерактивного плакату [https://genial.ly Genially]. Для утворення фонового зображення плакату можна використати онлайн-конструктор колажів [https://mycollages.ru MyCollages].
 +
Додатково: [https://padlet.com/krizshko_l/pismenniki_zp_ua Загальна дошка] [[Акція "Читаємо твори письменників рідного краю"|мережевої акції "Читаємо твори письменників рідного краю"]].
 +
 
 
'''Довідковий матеріал:'''
 
'''Довідковий матеріал:'''
*Інструкція [http://www.playcast.ru/?module=playcast_editor "Создать плейкаст"].
+
*[https://infourok.ru/instrukciya-po-sozdaniyu-interaktivnogo-izobrazheniya-na-servise-genially-3070130.html Инструкция по созданию интерактивного изображения на сервисе Genially].
*[https://www.youtube.com/watch?v=Ef3raDV5HZU Инструкция по созданию плейкаста].
+
*[https://youtu.be/Wug1a841sEQ Создание интерактивного плаката в сервисе Genially].
 +
*[https://mycollages.ru/collage-faq/ Как пользоваться сервисом MyCollages].
 +
 
 
Інтернет-сервіси для роботи з читачами:
 
Інтернет-сервіси для роботи з читачами:
 
*конструктор інтерактивних презентацій Genially https://genial.ly,
 
*конструктор інтерактивних презентацій Genially https://genial.ly,
Строка 327: Строка 300:
 
*інтерактивні плакати ThingLink https://www.thinglink.com/
 
*інтерактивні плакати ThingLink https://www.thinglink.com/
  
===Заняття 20===
+
===Завдання 15===
Практична робота "Професійне спілкування на ЗапоВікі".
+
#Завершити оформлення вікі-візиток за [[Зразок візитки бібліотекаря|зразком]], позначити основні розділи.
+
#Створити внутрішні посилання на:
+
##сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)" з власної візитки;
+
##власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)";
+
##власну візитку з відповідного розділу віртуального МО шкільних бібліотекарів;
+
##сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
+
#Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення.
+
 
+
===Заняття 21===
+
Практична робота "ЗапоВікі і підвищення фахового рівня".
+
#Проглянути матеріали [[Віртуальне методичне об'єднання шкільних бібліотекарів Запорізької області|Віртуального методичного об'єднання шкільних бібліотекарів області]], висловити власні враження від його матеріалів на відповідній сторінці Обговорення порталу ЗапоВікі.
+
#Прокоментувати два матеріали представлені на віртуальній дошці [https://padlet.com/bibl_zoippo/mesjachnikschool "Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини"] (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського).
+
 
+
===Заняття 22===
+
 
Практична робота "Блог як форма спілкування".
 
Практична робота "Блог як форма спілкування".
 
#Переглянути блог [https://schoollibrary13.blogspot.com/ "Шкільна бібліотека в меді@просторі"].
 
#Переглянути блог [https://schoollibrary13.blogspot.com/ "Шкільна бібліотека в меді@просторі"].
 
#Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.
 
#Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.
 
+
===Завдання 16===
===Заняття 23===
+
 
Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".
 
Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".
 
#Переглянути веб-ресурси та визначити можливість їх використання в самоосвіті:
 
#Переглянути веб-ресурси та визначити можливість їх використання в самоосвіті:
Строка 355: Строка 312:
 
##блог [https://nb-notabene.blogspot.com/ "NB - Nota Bene"].
 
##блог [https://nb-notabene.blogspot.com/ "NB - Nota Bene"].
 
#Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.
 
#Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.
 
+
===Завдання 17===
===Заняття 24===
+
 
Рефлексія
 
Рефлексія
  
Строка 362: Строка 318:
  
 
==Основні вимоги до залікової роботи==
 
==Основні вимоги до залікової роботи==
Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% роботи на тренінгу
+
*Залікова робота тренінгу має бути інтелект-картою на тему "Використання Інтернету в бібліотечній роботі".
 +
*Структура карти має відповідати основним аспектам теми.
 +
*До гілок карти мають бути прикріплені тематичні ілюстрації (до елементів І рівня), посилання на авторські документи, розроблені віповідно до завдань 4-7, 9-12, 14-16.
 +
'''Увага!!!''' Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% обсягу залікової роботи (не менше 9 робіт).
  
 
=Додаткові матеріали=
 
=Додаткові матеріали=
 
==Засвойте самостійно==
 
==Засвойте самостійно==
===Оформлення вікі-візитки на ЗапоВікі===
+
===Тема 1===
 +
'''Оформлення вікі-візитки на ЗапоВікі'''
 
#При наявності реєстрації на ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) згадати логін і пароль.
 
#При наявності реєстрації на ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) згадати логін і пароль.
 
#При відсутності реєстрації на ЗапоВікі створити обліковий запис за [[Реєстрація на порталі ЗапоВікі|правилами реєстрації на ЗапоВікі]].
 
#При відсутності реєстрації на ЗапоВікі створити обліковий запис за [[Реєстрація на порталі ЗапоВікі|правилами реєстрації на ЗапоВікі]].
#Створити або відредагувати Вікі-візитку за [[Зразок візитки бібліотекаря|зразком]].
+
#Створити або відредагувати Вікі-візитку за [[Зразок візитки бібліотекаря|зразком]], позначити основні розділи.
 +
#Створити внутрішні посилання на:
 +
##сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)" з власної візитки;
 +
##власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)";
 +
##сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
 +
#Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення модератору МО.
 +
#Проглянути матеріали [[Віртуальне методичне об'єднання шкільних бібліотекарів Запорізької області|Віртуального методичного об'єднання шкільних бібліотекарів області]], висловити власні враження від його матеріалів на вкладинці Обговорення цієї сторінки.
 +
#Прокоментувати два матеріали, представлені на віртуальній дошці [https://padlet.com/bibl_zoippo/mesjachnikschool "Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини"] (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського).
 +
 
 +
===Тема 2===
 +
[https://docs.google.com/presentation/d/1s3XxqjdTkqSy60Nfd3ljhV3nGXKuMC5aXQSka316p34/edit?usp=sharing Формування і оцінювання навичок  безпечного  і відповідального  використання Інтернету]
 +
*знайомство з базовими принципами критичного оцінювання інформації,
 +
*виконання практичних завдань з оцінювання інформації
 +
===Тема 3===
 +
Знайомство з бібліографічним описом електронних документів за презентаціями та статтями:
 +
#Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
 +
#Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс] : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
 +
#Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.
 +
 
 +
===Тема 4===
 +
Знайомство з доставкою документів: презентація [https://docs.google.com/presentation/d/1iORTSnOhb8dajdv15qr40pR2m6nt2xfYSlL6GNYzJTo/edit#slide=id.p3 '''"Способи доставки документів"'''].
 +
 
 +
Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, список (або скриншот) замовлення зберегти та внести до ментальної карти.
  
 
==Додаткові ресурси==
 
==Додаткові ресурси==

Текущая версия на 10:34, 30 сентября 2019

Содержание

Організація проведення тренінгу

Терміни навчання

25-27 вересня 2019 року

На тренінгу

Місце проведення

Будинок дитячої та юнацької творчості Мелітопольського району (м. Мелітополь, вул. Михайла Грушевського, буд. 10)

Тренери

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Телефон робочий: (061) 222 25 85
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Стадниченко Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Телефон: 067 308 21 41, 093 027 17 45, 066 155 21 62

Учасники

Список учасників тренінгу

Мета тренінгу

Формування системних уявлень про можливості Інтернету для професійної діяльності бібліотекарів та розвитку практичних навичок роботи з інтернет-сервісами.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • сутність та головні риси процесу інформатизації суспільства,
  • шляхи входження України до світового інформаційного простору,
  • актуальні питання інформаційної політики України та шляхи її реалізації,
  • принципи інтелектуальної свободи та доступності інформації,
  • законодавство України з питань авторського права та інтелектуальної власності;
  • об`єкти авторського права в Інтернеті,
  • пошукові системи України;
  • форми подання повнотекстових документів,
  • формати електронних документів,
  • Інтернет-ресурси для зібрання і пошуку інформації з різних джерел;
  • джерела електронного комплектування фондів;
  • види електронних каталогів,
  • можливості різних режимів пошуку в електронних каталогах,
  • сервісні служби електронного каталогу,
  • поняття корпоративної каталогізації, зведеного каталогу,
  • загальне уявлення про комунікативні формати бібліографічного запису,
  • види електронних бібліографічних ресурсів;
  • форми інтернет-спілкування,
  • засоби для забезпечення інтернет-спілкування,
  • способи подання періодичних видань;
  • основні ресурси методичного, нормативного і навчального характеру на допомогу професійної діяльності,
  • колективні форми підвищення кваліфікації фахівців.

Слухачі будуть вміти:

  • здійснювати пошук повнотекстових документів в електронних бібліотеках та на інших веб-ресурсах,
  • аналізувати веб-ресурси за певними ознаками,
  • описувати електронні ресурси,
  • працювати з інформацією знайденою в Інтернеті,
  • отримувати відомості про книги та їх замовляти;
  • здійснювати пошук інформації в різних режимах,
  • оформлювати результати пошуку списком літератури, бібліографічним описом,
  • оформлювати замовлення на документи,
  • знаходити документи в зведеному каталозі,
  • аналізувати віртуальну бібліографічну продукцію;
  • аналізувати та інтерпретувати інформацію, знайдену в Інтернеті;
  • здійснювати спілкування у веб-форумах, чатах, блогах, за допомогою електронної пошти, списку розсилок;
  • працювати на ЗапоВікі, у блозі;
  • працювати з сервісами Google-Диск, віртуальна дошка, стінгазета, ThingLink;
  • створювати колективні документи та коментувати їх.

Фотоальбом

Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"

День перший

Тематика занять

  1. Інформаційна інфраструктура сучасного суспільства, роль Інтернету та бібліотек
  2. Інтелектуальна власність та авторське право в Інтернеті: відповідальність бібліотеки і бібліотекаря
  3. Повнотекстові електронні бібліотеки в Інтернеті
  4. Періодичні видання в Інтернеті та технологія електронної доставки документів (ЕДД)

Завдання Zero

Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. Відкрити будь-який браузер.
  2. До адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням.
  3. Увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис.
  4. Відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту.
  5. Повторити вказані дії для усіх користувачів ПК.

Завдання 1

Інформатизація та цифровізація освіти.

  • Обговорити, як бібліотекар може використати ресурси та сучасні сервіси Інтернету в своїй діяльності?
  • Визначити одним словом напрямки професійної діяльності в Інтернеті.

ДОДАТКОВО:

Самостійно ознайомитись з презентацією "Інформаційна інфраструктура сучасного суспільства"

Завдання 2

Практична робота "Підготовка основи для оформлення робіт тренінгу"

Зробити інтелект-карту (схему) "Інтернет в професійній діяльності сучасного бібліотекаря", користуючись сервісом Mind42.

Завдання 3

Знайомство із законодавством про авторське право:

Завдання 4

Практична робота "Об’єкти авторського права в бібліотеці"

  1. Визначити, які об`єкти авторського права в Інтернеті використовуєте ви, як бібліотекар, найчастіше.
  2. Надати згадані об’єкти як відповіді бланка опитування
  3. Обговорити отриманий набір об’єктів

Довідкові матеріали про сервіс Mentimeter:

Довідник з академічної доброчесності для школярів / уклад.: М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко ; за заг. ред. О. О. Гужви. — Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. — 64 с.

Завдання 5

Знайомство з електронними бібліотеками

  1. Переглянути презентацію "Повнотекстові інтернет-бібліотеки";
  2. Скласти за змістом презентації "Повнотекстові інтернет-бібліотеки" схему, користуючись Google-малюнками.

Довідковий матеріал:

  1. Беркутова Ляля. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 5. Полнотекстовые электронные библиотеки в Интернете /Ляля Беркутова, Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 21. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200902114, свободный. – Название с экрана.
  2. Електронні бібліотеки в мережі Інтернет: сучасний стан та перспективи розвитку [Електронний ресурс] : курсова робота / Компанець А. О. // StudFiles. Файловый архив студентов. - Режим доступу: https://studfiles.net/preview/5184435, вільний. – Назва з екрану.
  3. Методичні рекомендації щодо створення шкільної електронної бібліотеки (рос.)

ДОДАТКОВО:

Самостійно ознайомитись з презентаціями:

  1. "Електронні бібліотеки",
  2. "Веб-ресурси видавництв університетів світу...".

Завдання 6

Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"

  1. Розглянути електронні бібліотеки із запропонованого списку.
  2. Обрати одну бібліотеку художньої літератури, що не позначена жовтим кольором, та проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.

Колективна робота:

  1. Результати аналізу бібліотеки занести до таблиці.
  2. Створити інтернет-путівник для користувачів бібліотеки "Електронні бібліотеки України".

ДОДАТКОВО:

Самостійно ознайомитись з списком "10 найкращих онлайн-бібліотек з електронними книжками українською мовою"

Завдання 7

Інтернет і поповнення бібліотечних фондів

  1. Сайт http://presa.ua/. Періодичні видання: способи подання; передплата,замовлення е-періодики.
  2. Огляд журналів:
    1. "ДЖМІЛЬ",
    2. "Вокруг света",
    3. "Обовсёмка",
    4. видавництва "ОСНОВА",
    5. Библиотека в школе.
  3. Видавництва України
  4. Визначити книжкову продукцію, умови оплати та доставки книг через видавництво «Теза» та інтернет-книгарню «Yakaboo.ua».
  5. Замовити книги за допомогою електронної доставки, оформити бланк запиту на книги автора, зробити скриншот…

ДОДАТКОВО:

  1. Огляд презентацій видавництв України - учасників Запорізької книжкової толоки - 2017 на блозі "NB - Nota Bene" та коментування матеріалу.
  2. Знайомство із Запорізькою книжковою толокою - 2018 на Facebook.

День другий

Тематика занять

  1. Джерела електронного комплектування фондів: пошук та використання
  2. Інтернет-ресурси для зібрання і пошуку інформації з різних джерел
  3. Електронні каталоги бібліотек: технологія пошуку і запозичення
  4. Відображення бібліографічної роботи бібліотеки в Інтернеті

Звернути увагу!

  1. Ознайомитись із запропонованими темами: Письменники певного жанра
  2. Обрати теми для роботи та записати її до таблиці

Завдання 8

Знайомство з формами подання електронних документів: презентація "Документи в мережі".

ДОДАТКОВО:

Самостійно переглянути презентацію "Комплектовання фонду ШЕБ. Ведення бази даних “Документи ШЕБ” (рос.)

Завдання 9

Знайомство з практичними порадами:

Практична робота "Раціональний пошук документів. Пошук повтотекстових документів"

  1. Обрати письменника, скориставшись орієнтовним переліком або самостійно, вписати відомості про зроблений вибір до загальної таблиці.
  2. У творчому доробку автора обрати один або кілька найбільш значуших творів.
  3. Знайти документи про автора і твір (твори) за допомогою пошукових систем та каталогів:
    1. Google,
    2. Yahoo,
    3. Яндекс,
    4. Мета,
    5. Bing,
    6. Украинский портал
    7. UAport
  4. Знайти документ з означеної теми:
    1. певного типу,
    2. що містить певні слова,
    3. за датою.
  5. Знайти в електронних бібліотеках повнотекстових документів твори письменника, частину твору (розділ, главу, оповідання...) в режимі онлайн-читання та для завантаження (в 3-5 різних форматах).
  6. Створити колекцію закладок знайденого матеріалу в сервісі Symbaloo або PearlTrees

Приклади:

  1. Веб-мікс
  2. Бібліотечні блоги
  3. Василь Шкляр

Завдання 10

Знайомство з електронними каталогами на прикладі каталог on-line Науково-педагогічної бібліотеки м. Миколаєва

  1. Переглянути статтю Панковой Елены Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования.

Практична робота "Пошук інформації в електронному каталозі".

  1. Знайти книги автора у каталозі on-line Науково-педагогічної бібліотеки м. Миколаєва
  2. Визначити кількість бібліотек, які входять каталог on-line і мають в своїх фондах ці книги.
  3. Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
  4. Посилання на результати пошуку в ментальній карті.

Довідковий матеріал:

Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 2. Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815, свободный. – Название с экрана.

ДОДАТКОВО:

  1. Самостійно ознайомитись з матеріалами презентацій "Правила користування електронною бібліотекою" та "Алгоритм пошуку в електронному каталозі на сайті Національної бібліотеки України для дітей" і статтею Олени Панькової "Електронні каталоги...", розглянути наступні питання:
    1. Які види електронних каталогів існують в бібліотеках України?
    2. Які режими пошуку інформації має електронний каталог?
    3. Що таке сервісні служби електронного каталогу?
  2. Роглянути як побудовано електронний каталог в Національній бібліотеці України ім. В. І. Вернадського.

Завдання 11

Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання). Обговорення теми.

Практична робота "Створення віртуальної дошки "Цікаві факти з творчості письменників" в сервісі LinoIt.

Довідковий матеріал:

  1. Методические рекомендации по составлению рекомендательных и информационно-библиографических пособий малых форм [Электронный ресурс] / ЦБС Белорецкого района г. Белорецк : сайт. – Режим доступа: http://cbs-beloretsk.com/images/kollegam/metod-posobiya-mform-2014.pdf, свободный. – Название с экрана.
  2. Инструкция по работе на веб-доске Lino
  3. Видеообзор "Программа Lino"

Приклади:

  1. Наше чтение на зимних каникулах
  2. Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського)

Завдання 12

Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги (презентація НБ СНУ ім. В. Даля)

Практична робота

  1. Розглянути віртуальні виставки:
    1. "Для тих, хто не любить читати";
    2. "Творческое наследие Джозефа Редьярда Киплинга" : виртаульная выставка-микс;
    3. "Пензлем, словом, серцем: система бачення світу Тараса Шевченка";
    4. Ірен Роздобудько:
  2. Проаналізувати віртуальну книжкову виставку "Український книгоряд для дівчат та хлоп'ят": читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів (фронтальна бесіда).
  3. Створити віртуальну виставку обраної книги в рамках проекту "Книги, що залишають слід у душі ...", використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).

Додатковий матеріал:

  1. Сучасно, корисно, привабливо: організація бібліотечних виставок для юнацтва : методичні рекомендації / уклад.: В. В. Писанець ; Запорізька обл. б-ка для юнацтва. – Запоріжжя, 2011. – 31 с. - Те саме [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://drive.google.com/file/d/0BznaAsli8jYNQTJxa1VrNnBIUUU/view? cdj, вільний.
  2. Нетрадиційні бібліотечні виставки як інноваційна форма популяризації літератури [Електронний ресурс] : матеріали Інтернет-семінару // Шкільна бібліотека в меді@просторі : блог. - Режим доступу : https://schoollibrary13.blogspot.com/p/blog-page_24.html, вільний. - Назва з екрану.

ДОДАТКОВО:

Знайомство із Google-сайтом фестивалю-огляду віртуальних бібліотечних виставок "Книги, які читаю Я…" (поради фахівця), участь в онлайн-опитуванні.

День третій

Тематика занять

  1. Професійне інтернет-спілкування бібліотекарів
  2. Дистанційні форма підвищення фахового рівня бібліотекарів. Професійні ресурси для бібліотечних працівників. Самоосвіта
  3. Спільна діяльність бібліотекарів в Інтернеті
  4. Комплексне практичне завдання: бібліотечна робота в Інтернеті з використанням веб-ресурсів: упорядкування результатів

Завдання 13

Віртуальні довідкові служби.

  1. Знайомство з:
    1. ВДС;
    2. віртуальною бібліографічною довідкою Об’єднаної довідкової служби бібліотек України (вид моделі ВДС, тематика питань, ефективність відповідей (наявність відповіді на питання і його якість;
    3. науковим проектом "Українська бібліотечна енциклопедія" (УБЕ) за рубриками.

Завдання 14

Мережеві форми роботи з читачами.

  1. Переглянути наступні веб-ресурси:
    1. Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів. Інтернет-семінар для методистів Р(М)МК та бібліотекарів;
    2. Открытка (плейкаст) «Я тобі подарую вальс»;
    3. Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next";
    4. Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского;
    5. відео-журнал "Почитайко!";
    6. Резюме Тома Сойера;
    7. Виртуальная выставка "Дядя Федор и компания";
  2. Запропонувати мережеву форму популяризації книг та оформити її результати у вигляді інтерактивного плакату Genially. Для утворення фонового зображення плакату можна використати онлайн-конструктор колажів MyCollages.

Додатково: Загальна дошка мережевої акції "Читаємо твори письменників рідного краю".

Довідковий матеріал:

Інтернет-сервіси для роботи з читачами:

Завдання 15

Практична робота "Блог як форма спілкування".

  1. Переглянути блог "Шкільна бібліотека в меді@просторі".
  2. Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.

Завдання 16

Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".

  1. Переглянути веб-ресурси та визначити можливість їх використання в самоосвіті:
    1. "Наукова періодика України" (Національна бібліотека ім. В. І. Вернадського);
    2. ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ (Бібліопланета : сайт бібліотеки Жовтоводської гуманітарної гімназії імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов);
    3. сторінка методиста на сайті НБУ для дітей;
    4. блог "NB - Nota Bene".
  2. Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.

Завдання 17

Рефлексія

Відповісти на запитання онлайн-анкети

Основні вимоги до залікової роботи

  • Залікова робота тренінгу має бути інтелект-картою на тему "Використання Інтернету в бібліотечній роботі".
  • Структура карти має відповідати основним аспектам теми.
  • До гілок карти мають бути прикріплені тематичні ілюстрації (до елементів І рівня), посилання на авторські документи, розроблені віповідно до завдань 4-7, 9-12, 14-16.

Увага!!! Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% обсягу залікової роботи (не менше 9 робіт).

Додаткові матеріали

Засвойте самостійно

Тема 1

Оформлення вікі-візитки на ЗапоВікі

  1. При наявності реєстрації на ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) згадати логін і пароль.
  2. При відсутності реєстрації на ЗапоВікі створити обліковий запис за правилами реєстрації на ЗапоВікі.
  3. Створити або відредагувати Вікі-візитку за зразком, позначити основні розділи.
  4. Створити внутрішні посилання на:
    1. сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)" з власної візитки;
    2. власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)";
    3. сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
  5. Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення модератору МО.
  6. Проглянути матеріали Віртуального методичного об'єднання шкільних бібліотекарів області, висловити власні враження від його матеріалів на вкладинці Обговорення цієї сторінки.
  7. Прокоментувати два матеріали, представлені на віртуальній дошці "Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини" (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського).

Тема 2

Формування і оцінювання навичок безпечного і відповідального використання Інтернету

  • знайомство з базовими принципами критичного оцінювання інформації,
  • виконання практичних завдань з оцінювання інформації

Тема 3

Знайомство з бібліографічним описом електронних документів за презентаціями та статтями:

  1. Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
  2. Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс] : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
  3. Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.

Тема 4

Знайомство з доставкою документів: презентація "Способи доставки документів".

Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, список (або скриншот) замовлення зберегти та внести до ментальної карти.

Додаткові ресурси

Презентації:

Для перевірки плагіату та унікальності тексту можна використовувати такі ресурси:

Блоги та ЖЖ:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Сервіси для побудови Хмари слів:

Wordcloud Virt exhibition.png WordItOut Virt exhibition.png
побудовано WordCloudпобудовано WordItOut

Інтерактивності в мережі