Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018) — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
м
 
(не показаны 63 промежуточные версии 14 участников)
Строка 4: Строка 4:
 
<big>Підстава:</big>  [https://drive.google.com/file/d/1PsJrfJlmsdyFRBqvBYOV8vPd2TMCrM9o/view?usp=sharing Наказ ДОН ЗОДА від 13.09.2018 № 196 "Про внесення змін та доповнень до графіку проведення тренінгів у 2018 році"]
 
<big>Підстава:</big>  [https://drive.google.com/file/d/1PsJrfJlmsdyFRBqvBYOV8vPd2TMCrM9o/view?usp=sharing Наказ ДОН ЗОДА від 13.09.2018 № 196 "Про внесення змін та доповнень до графіку проведення тренінгів у 2018 році"]
  
[[_____|350px|thumb|left|Слухачі тренінгу]]
+
[[Файл:Trening, 31.10.18.jpg|350px|thumb|right|На тренінгу]]
  
 
=Місце проведення=
 
=Місце проведення=
Строка 24: Строка 24:
 
[https://docs.google.com/spreadsheets/d/1rtj3JpKMS43AOgquh3zUs4dE-73JVBDe1TVbo86zOJ0/edit#gid=779120067 '''Результати реєстрації''']
 
[https://docs.google.com/spreadsheets/d/1rtj3JpKMS43AOgquh3zUs4dE-73JVBDe1TVbo86zOJ0/edit#gid=779120067 '''Результати реєстрації''']
 
==[[Участник:Вера Молчанова|Молчанова Віра Аркадіївна]]==
 
==[[Участник:Вера Молчанова|Молчанова Віра Аркадіївна]]==
 +
[https://mind42.com/public/8bd6e856-7ef2-4073-a5a2-616f3734196c Інтелект карта "Інтернет роботі в шкільній бібліотеці]
  
 
==[[Участник:Ksenij.samarenko|Самаренко Оксана Анатоліївна]]==
 
==[[Участник:Ksenij.samarenko|Самаренко Оксана Анатоліївна]]==
 +
[https://mind42.com/public/1df26bf4-0a95-4375-b941-f6e599da7387 Інтелект карта "Інтернет в роботі  шкільній бібліотеці"]
  
 
==[[Участник:Oksana22mel|Дзюба Оксана Анатоліївна]]==
 
==[[Участник:Oksana22mel|Дзюба Оксана Анатоліївна]]==
  
[https://mind42.com/public/8afcb5ba-5bbb-4c6a-b96a-124c36417e31 Інтелект -карта "Інтернетбібліотека22"]
+
[https://mind42.com/public/8afcb5ba-5bbb-4c6a-b96a-124c36417e31 Інтелектуальна карта "Інтернетбібліотека22"]
  
 
==[[Участник:Попазова Вікторія|Попазова Вікторія Іванівна]]==
 
==[[Участник:Попазова Вікторія|Попазова Вікторія Іванівна]]==
Строка 35: Строка 37:
  
 
==[[Участник:Galina.obodets|Ободець Галина Василівна]]==
 
==[[Участник:Galina.obodets|Ободець Галина Василівна]]==
 +
[https://mind42.com/public/56b3ea38-af59-483d-b19d-47c5704ad1eb Ментальная карта]
  
 
==[[Участник:Svetlana.pani|Панченко Світлана Володимирівна]]==
 
==[[Участник:Svetlana.pani|Панченко Світлана Володимирівна]]==
 +
[https://mind42.com/public/d1e34689-6fb6-4466-8a04-2884cfe6ac5c Ментальна карта"Інтернет в роботі бібліотеки"]
  
 
==[[Участник:Avramenkonata1976|Авраменко Наталя Євгенівна]] ==
 
==[[Участник:Avramenkonata1976|Авраменко Наталя Євгенівна]] ==
 +
[https://mind42.com/public/5729645f-195a-4f1e-931b-362b030e802c Ментальная карта " Интернет в библиотеке "]
  
 
==[[Участник:Olgasergiivnateslya|Куракіна Ольга Сергіївна]]==
 
==[[Участник:Olgasergiivnateslya|Куракіна Ольга Сергіївна]]==
 +
[https://mind42.com/public/fcc6dbda-1e44-4c94-be54-59d00f9cf09e Інтелект карта "Інтернет у бібліотеці"]
  
 
==[[Участница:Воробйова Оксана|Воробйова Оксана Миколаївна]]==
 
==[[Участница:Воробйова Оксана|Воробйова Оксана Миколаївна]]==
Строка 49: Строка 55:
  
 
==[[Участник:Nataleamf|Мармелюк Наталія Анатоліївна]]==
 
==[[Участник:Nataleamf|Мармелюк Наталія Анатоліївна]]==
 +
[https://mind42.com/public/6aa346a4-5d6f-484e-aebd-ebabd62cbef8 карта памяти "Библиотека и Интернет"]
  
 
==[[Участник:Светлана Волкова|Волкова Світлана Володимирівна]]==
 
==[[Участник:Светлана Волкова|Волкова Світлана Володимирівна]]==
 +
[https://mind42.com/public/1de29bfd-e016-4fc0-9e35-7d0369febaf1 Інтелект карта "Інтернет в роботі  бібліотеки]
  
 
==[[Участник:Любовь Прокопенко|Прокопенко Любов Олександрівна]]==
 
==[[Участник:Любовь Прокопенко|Прокопенко Любов Олександрівна]]==
 +
 +
[https://mind42.com/public/29e09620-050f-43fe-8037-67d5f98b2e65 ментальная карта Интернет и библиотека]
  
 
==[[Участница:Гончаренко Виктория|Гончаренко Вікторія Миколаївна]]==
 
==[[Участница:Гончаренко Виктория|Гончаренко Вікторія Миколаївна]]==
 +
 +
[https://mind42.com/public/95d6492a-12e9-440a-ad31-3d932f992ba9 Інтелект-карта "Бібліотека та інтернет"]
  
 
==[[Участник:Кручинская Светлана|Кручинська Світлана Віталіївна]]==
 
==[[Участник:Кручинская Светлана|Кручинська Світлана Віталіївна]]==
 +
[https://mind42.com/public/2391662d-7264-45d4-ac1c-9c0329e9ed2a Ментальна карта"Інтернет в бібліотеці школи"]
  
 
=Мета тренінгу=
 
=Мета тренінгу=
Строка 103: Строка 116:
 
*створювати колективні документи та коментувати їх.
 
*створювати колективні документи та коментувати їх.
  
=[_________ Фотоальбом]=
+
=[https://photos.app.goo.gl/9a7AQDqi4zjwXHps9 Фотоальбом]=
  
 
=Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"=
 
=Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"=
Строка 133: Строка 146:
 
[https://mind42.com/public/12f1bc69-1c7f-44a7-aa7e-b8afed26db2d Інтелект-карта "Интернет и библиотекарь"]
 
[https://mind42.com/public/12f1bc69-1c7f-44a7-aa7e-b8afed26db2d Інтелект-карта "Интернет и библиотекарь"]
  
*Приклади:
+
*'''Приклади''':
 
**"Моя работа" ([https://mind42.com/public/457f930c-fe53-4827-ade3-f7e30bb57ac1 приклад1], [https://mind42.com/public/e4c793b0-4c10-4e6b-9fb3-0da9b711df58 приклад2], [https://mind42.com/public/dcbe9e20-c913-4219-a650-2a6ab321ef3b приклад3], [https://mind42.com/public/95727c6b-507e-48f6-8df3-16c4163ca5a3 приклад4], [https://mind42.com/public/a3d2fef6-093f-48fb-b4b5-9c2117fe4b4c приклад5], [https://mind42.com/public/362f6962-b81c-4d7a-8eea-ab8b4baecea1 приклад6], [https://mind42.com/public/85dd7c87-4081-47a1-a793-343b8dbe8443 приклад7])
 
**"Моя работа" ([https://mind42.com/public/457f930c-fe53-4827-ade3-f7e30bb57ac1 приклад1], [https://mind42.com/public/e4c793b0-4c10-4e6b-9fb3-0da9b711df58 приклад2], [https://mind42.com/public/dcbe9e20-c913-4219-a650-2a6ab321ef3b приклад3], [https://mind42.com/public/95727c6b-507e-48f6-8df3-16c4163ca5a3 приклад4], [https://mind42.com/public/a3d2fef6-093f-48fb-b4b5-9c2117fe4b4c приклад5], [https://mind42.com/public/362f6962-b81c-4d7a-8eea-ab8b4baecea1 приклад6], [https://mind42.com/public/85dd7c87-4081-47a1-a793-343b8dbe8443 приклад7])
 
**[https://mind42.com/public/8fc35bb8-b287-46ec-9eae-2fcad9562a09 "Технологии электронного обучения"]
 
**[https://mind42.com/public/8fc35bb8-b287-46ec-9eae-2fcad9562a09 "Технологии электронного обучения"]
Строка 140: Строка 153:
 
**[https://mind42.com/public/074eace8-83c6-4316-996b-8bb8c7f3664d "Моя профессия - библиотекарь"]
 
**[https://mind42.com/public/074eace8-83c6-4316-996b-8bb8c7f3664d "Моя профессия - библиотекарь"]
 
**[https://mind42.com/public/a2f67ecc-1b18-439e-a4b1-3edf514cadc9 "Отчет о работе библиотеки"]
 
**[https://mind42.com/public/a2f67ecc-1b18-439e-a4b1-3edf514cadc9 "Отчет о работе библиотеки"]
*Інструкції:
+
*'''Інструкції''':
 
**[https://docs.google.com/presentation/d/1XJH-ORD8tFvv7PY-RV6k3vhRZsMeQDl7daUK9WwhhWg/embed#slide=id.i6 Ментальные карты Mind42]
 
**[https://docs.google.com/presentation/d/1XJH-ORD8tFvv7PY-RV6k3vhRZsMeQDl7daUK9WwhhWg/embed#slide=id.i6 Ментальные карты Mind42]
 
**[https://www.it-pedagog.ru/-mind42 Mind42]
 
**[https://www.it-pedagog.ru/-mind42 Mind42]
Строка 163: Строка 176:
 
##[https://docs.google.com/document/d/1dU6Nr7eb_QnTHUrwUSLacgzbMjzbvvCTqy9HJbyoY64/edit?usp=sharing '''Письменники певного жанра''']
 
##[https://docs.google.com/document/d/1dU6Nr7eb_QnTHUrwUSLacgzbMjzbvvCTqy9HJbyoY64/edit?usp=sharing '''Письменники певного жанра''']
 
#Обрати теми для роботи та записати її до [https://docs.google.com/document/d/1peWE1DgduWKp9uShtoDk_8HlU2UUuY_6TN_C7J8PWOY/edit таблиці]
 
#Обрати теми для роботи та записати її до [https://docs.google.com/document/d/1peWE1DgduWKp9uShtoDk_8HlU2UUuY_6TN_C7J8PWOY/edit таблиці]
 
+
==День другий==
 
===Завдання 5===
 
===Завдання 5===
Практичні поради
+
Знайомство з практичними порадами:
 
*[https://docs.google.com/presentation/d/1NrB_QcsUvLPKUF0eXzpsCRsSRASRIOr4YhufQ5Ku2FU/edit?usp=sharing Как искать в Сети]
 
*[https://docs.google.com/presentation/d/1NrB_QcsUvLPKUF0eXzpsCRsSRASRIOr4YhufQ5Ku2FU/edit?usp=sharing Как искать в Сети]
 
*[http://vipidei.com/internet/dlya-nachinayushhix/sposoby-poiska-informacii/ Способы поиска информации в Сети]
 
*[http://vipidei.com/internet/dlya-nachinayushhix/sposoby-poiska-informacii/ Способы поиска информации в Сети]
Строка 174: Строка 187:
 
##Яндекс,
 
##Яндекс,
 
##[http://meta.ua/ Мета],
 
##[http://meta.ua/ Мета],
 +
##[https://www.bing.com/?toWww=1&redig=D024E88307BF48C0AAAF1F4C156813CA Bing],
 
##[http://www.uaportal.com/ Украинский портал]
 
##[http://www.uaportal.com/ Украинский портал]
 
##[http://uaport.net/cat UAport]
 
##[http://uaport.net/cat UAport]
Строка 180: Строка 194:
 
##що містить певні слова,  
 
##що містить певні слова,  
 
##за датою.
 
##за датою.
 +
 
===Завдання 6===
 
===Завдання 6===
 
[https://docs.google.com/presentation/d/1s3XxqjdTkqSy60Nfd3ljhV3nGXKuMC5aXQSka316p34/edit?usp=sharing Формування і оцінювання навичок  безпечного  і відповідального  використання Інтернету]
 
[https://docs.google.com/presentation/d/1s3XxqjdTkqSy60Nfd3ljhV3nGXKuMC5aXQSka316p34/edit?usp=sharing Формування і оцінювання навичок  безпечного  і відповідального  використання Інтернету]
Строка 185: Строка 200:
 
*виконання практичних завдань з оцінювання інформації
 
*виконання практичних завдань з оцінювання інформації
  
==День другий==
 
 
===Завдання 7===
 
===Завдання 7===
 
#Знайомство з формами подання електронних документів:  
 
#Знайомство з формами подання електронних документів:  
Строка 205: Строка 219:
 
===Завдання 9===
 
===Завдання 9===
 
Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"
 
Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"
#Розглянути електронні бібліотеки із [https://docs.google.com/document/d/1dXZOer8v6j_qWUYpI85_SuY0cWeOeEQSMjCz0mogyCg/edit запропонованого списку].
+
#Розглянути електронні бібліотеки із [https://docs.google.com/document/d/1x0Ge_7SuxjnpfB1iARgzRa-Ofx_QbCDNoI1TdEODuK0/edit?usp=sharing запропонованого списку].
 
#Обрати одну бібліотеку художньої літератури, проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.
 
#Обрати одну бібліотеку художньої літератури, проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.
 
Колективна робота:
 
Колективна робота:
#Результати аналізу бібліотеки занести до [https://docs.google.com/spreadsheets/d/17Kjrk8ypzOF6djQaBXihZigddJAOaz4N9creOgcftQA/edit?usp=sharing таблиці].
+
#Результати аналізу бібліотеки занести до [https://docs.google.com/spreadsheets/d/17Kjrk8ypzOF6djQaBXihZigddJAOaz4N9creOgcftQA/edit#gid=229724400 таблиці].
#Створити інтернет-путівник для школярів [https://docs.google.com/presentation/d/1i_w9-fqpweoMr-dRg3O-e3BnZwb1irKqs522hf7o-Og/edit#slide=id.p '''"Електронні бібліотеки художньої літератури"'''].
+
#Створити інтернет-путівник для користувачів бібліотеки [https://docs.google.com/presentation/d/1kc_OqUh6Hh2JSmQOTp7xTPf70BeBiiligb0ElSUnlv0/edit?usp=sharing '''"Електронні бібліотеки України"'''].
  
 
===Завдання 10===
 
===Завдання 10===
Строка 215: Строка 229:
 
#Знайти в електронних бібліотеках повнотекстових документів твори письменников, частину твору (розділ, главу, оповідання...) в режимі онлайн-читання та для завантаження (в 3-5 різних форматах).
 
#Знайти в електронних бібліотеках повнотекстових документів твори письменников, частину твору (розділ, главу, оповідання...) в режимі онлайн-читання та для завантаження (в 3-5 різних форматах).
 
#Створити колекцію закладок знайденого матеріалу в сервісі [http://www.symbaloo.com/ Symbaloo] або [http://www.pearltrees.com/ PearlTrees]
 
#Створити колекцію закладок знайденого матеріалу в сервісі [http://www.symbaloo.com/ Symbaloo] або [http://www.pearltrees.com/ PearlTrees]
Приклади:
+
'''Приклади''':
 
#[http://www.symbaloo.com/mix/web20276 Веб-мікс]
 
#[http://www.symbaloo.com/mix/web20276 Веб-мікс]
 
#[http://www.pearltrees.com/biblzoippo/biblio-web/id15280727 Бібліотечні блоги]
 
#[http://www.pearltrees.com/biblzoippo/biblio-web/id15280727 Бібліотечні блоги]
 +
#[http://www.pearltrees.com/dzherelo/tree/id19557679 Василь Шкляр]
  
 +
==День третій==
 
===Завдання 11===
 
===Завдання 11===
 
Знайомство з електронними каталогами.
 
Знайомство з електронними каталогами.
Строка 226: Строка 242:
 
##Що таке сервісні служби електронного каталогу?
 
##Що таке сервісні служби електронного каталогу?
 
#Роглянути як побудовано електронний каталог в [http://nbuv.gov.ua/node/554 Національній бібліотеці України ім. В. І. Вернадського]
 
#Роглянути як побудовано електронний каталог в [http://nbuv.gov.ua/node/554 Національній бібліотеці України ім. В. І. Вернадського]
Довідковий матеріал:
+
'''Довідковий матеріал:'''
 +
 
 
Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 2. Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815, свободный. – Название с экрана.
 
Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 2. Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815, свободный. – Название с экрана.
  
 
===Завдання 12===
 
===Завдання 12===
Практична робота "Пошук бібліографії"
+
Практична робота "Пошук бібліографії" в бібліотеках:
 +
*[http://www.chl.kiev.ua/ Національна бібліотека України для дітей]
 +
*[http://library.kr.ua/ Кіровоградська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Д.І.Чижевського]
 
#Використовуючи електронний каталог, знайти бібліографічну інформацію про твори та письменника.
 
#Використовуючи електронний каталог, знайти бібліографічну інформацію про твори та письменника.
 
#Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
 
#Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
Строка 243: Строка 262:
 
#Зберегти результати пошуку у вигляді списку.
 
#Зберегти результати пошуку у вигляді списку.
  
Додатково:
+
'''ДОДАТКОВО:'''
  
 
Самостійно ознайомитись з уявленнями про комунікативні формати бібліографічного запису.  
 
Самостійно ознайомитись з уявленнями про комунікативні формати бібліографічного запису.  
Строка 253: Строка 272:
  
 
Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, список (або скриншот) замовлення зберегти та внести до ментальної карти.
 
Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, список (або скриншот) замовлення зберегти та внести до ментальної карти.
 +
==День четвертий==
  
==День третій==
 
 
===Заняття 15===
 
===Заняття 15===
Знайомство з бібліографічним описом електронних документів:
+
Знайомство з бібліографічним описом електронних документів за презентаціями та статтями:
 
+
презентації
+
 
#Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
 
#Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
#Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
+
#Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс] : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
 
#Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.
 
#Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.
Обговорення
+
Обговорення теми.
 
*Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання).
 
*Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання).
 
Практична робота
 
Практична робота
Строка 271: Строка 288:
 
# [https://docs.google.com/presentation/d/1UZTQfRprOiSvYZYmoNSoky_CVsNNAmen2Gr5PloTBJQ/present#slide=id.g2646c9617_04 Инструкция по работе на веб-доске Lino]
 
# [https://docs.google.com/presentation/d/1UZTQfRprOiSvYZYmoNSoky_CVsNNAmen2Gr5PloTBJQ/present#slide=id.g2646c9617_04 Инструкция по работе на веб-доске Lino]
 
# [https://youtu.be/JeyESUuy3vs Видеообзор "Программа Lino"]
 
# [https://youtu.be/JeyESUuy3vs Видеообзор "Программа Lino"]
 
+
'''Приклади:'''
'''Приклади'''
+
 
* [http://linoit.com/users/janettt/canvases/%D0%9D%D0%B0%D1%88%D0%B5%20%D1%87%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%85 Наше чтение на зимних каникулах]
 
* [http://linoit.com/users/janettt/canvases/%D0%9D%D0%B0%D1%88%D0%B5%20%D1%87%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%85 Наше чтение на зимних каникулах]
*
+
*[https://padlet.com/bibl_zoippo/mesjachnikschool Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини] (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського)
  
 
=== Заняття 16===
 
=== Заняття 16===
Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги [https://docs.google.com/presentation/d/1HwinDNclUOzpVtYQGhVl9xQ3unitGRGsRo4RUgJjouI/edit#slide=id.p19 ('''презентація''')]  
+
Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги [https://www.slideshare.net/Savua/ss-65660217 (презентація НБ СНУ ім. В. Даля)]  
  
 
Практична робота
 
Практична робота
 
#Розглянути віртуальні виставки:
 
#Розглянути віртуальні виставки:
##[http://massovoodessa.blogspot.com/2017/01/285.html "Неподражаемый Пьер-Огюстен Карон де Бомарше и его блистательный герой Фигаро"]: к 285-летию со дня рождения драматурга;
+
##[https://youtu.be/cLVTuq7vXfk "Для тих, хто не любить читати"];
##[https://www.thinglink.com/scene/737602306094137346?buttonSource=viewLimits Виртаульная выставка-микс "Творческое наследие Джозефа Редьярда Киплинга"];
+
##[https://www.thinglink.com/scene/737602306094137346?buttonSource=viewLimits "Творческое наследие Джозефа Редьярда Киплинга"] : виртаульная выставка-микс;
##[http://libr.rv.ua/ua/virt/173/ Культові книги всіх часів]
+
##[https://youtu.be/ecaSl0eVzvA "Пензлем, словом, серцем: система бачення світу Тараса Шевченка"];
##[http://libr.rv.ua/ua/virt/72/ Ювілеї книг] (100 років з часу написання).
+
##[https://cbs.km.ua/?dep=1&dep_up=81&dep_cur=401 Ірен Роздобудько]:
#Проаналізувати віртуальну книжкову виставку [https://youtu.be/ecaSl0eVzvA "Пензлем, словом, серцем: система бачення світу Тараса Шевченка"], створену ЦБС Дніпровського району м. Києва: читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів. (колективна робота).
+
#Проаналізувати віртуальну книжкову виставку [http://www.library.kherson.ua/lw/knygoryad.html "Український книгоряд для дівчат та хлоп'ят"]: читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів (фронтальна бесіда).
#Створити віртуальну виставку обраної книгив рамках проекту "Книги, що залишають слід у душі ...", використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).
+
#Для виконання колективної роботи зі створення інтернет-путівника [https://docs.google.com/document/d/1Zw3Pmcfk_4akWn-90zAjazz-FODWlJu08b5r0lnkXU8/edit?usp=sharing заповнити таблицю].
 +
#Створити віртуальну виставку обраної книги в рамках [https://sites.google.com/view/knygydushi/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 проекту "Книги, що залишають слід у душі ..."], використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).
 +
'''Додатковий матеріал:'''
 +
#Сучасно, корисно, привабливо: організація бібліотечних виставок для юнацтва : методичні рекомендації / уклад.: В. В. Писанець ; Запорізька обл. б-ка для юнацтва. – Запоріжжя, 2011. – 31 с. - Те саме [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://drive.google.com/file/d/0BznaAsli8jYNQTJxa1VrNnBIUUU/view? cdj, вільний.
 +
#Нетрадиційні бібліотечні виставки як інноваційна форма популяризації літератури [Електронний ресурс] : матеріали Інтернет-семінару // Шкільна бібліотека в меді@просторі : блог. - Режим доступу : https://schoollibrary13.blogspot.com/p/blog-page_24.html, вільний. - Назва з екрану.
 +
 
 +
'''ДОДАТКОВО:'''
 +
 
 +
Знайомство із Google-сайтом фестивалю-огляду віртуальних бібліотечних виставок [https://sites.google.com/view/fvbv2018/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 "Книги, які читаю Я…" (поради фахівця)], участь в [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfAdFEb0MrKmX314FNLm9qOcz7X22z0CD0haETkNh-MLnTNpA/viewform онлайн-опитуванні].
  
 
===Заняття 17===
 
===Заняття 17===
Строка 303: Строка 327:
 
##[http://journal.osnova.com.ua/catalog/ видавництва "ОСНОВА"],  
 
##[http://journal.osnova.com.ua/catalog/ видавництва "ОСНОВА"],  
 
##[https://lib.1september.ru/ Библиотека в школе].
 
##[https://lib.1september.ru/ Библиотека в школе].
#Сайти видавництв та інтернет-книгарень ([http://www.nbuv.gov.ua/webnavigator/publishers_ua інтернет-навігатор за видавництвами навчальної, художньої та галузевої літератури]).
+
#[https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%B0_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8 Видавництва України]
 
#Визначити книжкову продукцію, умови оплати та доставки книг через [http://www.teza.in.ua/ видавництво «Теза»] та [http://www.yakaboo.ua/ua/ інтернет-книгарню «Yakaboo.ua»].
 
#Визначити книжкову продукцію, умови оплати та доставки книг через [http://www.teza.in.ua/ видавництво «Теза»] та [http://www.yakaboo.ua/ua/ інтернет-книгарню «Yakaboo.ua»].
 
#Замовити книги за допомогою електронної доставки, оформити бланк запиту на книги автора, зробити скриншот…
 
#Замовити книги за допомогою електронної доставки, оформити бланк запиту на книги автора, зробити скриншот…
 +
'''ДОДАТКОВО:'''
 +
#Огляд [https://nb-notabene.blogspot.com/p/2017.html презентацій видавництв України - учасників Запорізької книжкової толоки - 2017] на блозі "NB - Nota Bene" та коментування матеріалу.
 +
#Знайомство із [https://www.facebook.com/zp.booktoloka/ Запорізькою книжковою толокою - 2018] на Facebook.
  
 
===Заняття 19===
 
===Заняття 19===
Строка 314: Строка 341:
 
##[http://knignyjshkaf.blogspot.com/ Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next"];
 
##[http://knignyjshkaf.blogspot.com/ Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next"];
 
##[http://wiki-sibiriada.ru/Акция_Разноцветная_семейка_Эдуарда_Успенского Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского];
 
##[http://wiki-sibiriada.ru/Акция_Разноцветная_семейка_Эдуарда_Успенского Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского];
##[https://youtu.be/VJZ1_-MAJdo відео-журнал "Почитайко!"]
+
##[https://youtu.be/VJZ1_-MAJdo відео-журнал "Почитайко!"];
#Запропонувати мережеву форму популяризації книги та оформити її (сайт).
+
##[https://view.genial.ly/5a9a6bc7907c54583c324a9b/genially Резюме Тома Сойера];
 +
##[http://project214826.tilda.ws/page852722.html Виртуальная выставка "Дядя Федор и компания"].
 +
#Запропонувати мережеву форму популяризації книг та оформити її у вигляді інтерактивної презентації [https://genial.ly Genially].
 
'''Довідковий матеріал:'''
 
'''Довідковий матеріал:'''
 
*Інструкція [http://www.playcast.ru/?module=playcast_editor "Создать плейкаст"].
 
*Інструкція [http://www.playcast.ru/?module=playcast_editor "Создать плейкаст"].
 
*[https://www.youtube.com/watch?v=Ef3raDV5HZU Инструкция по созданию плейкаста].
 
*[https://www.youtube.com/watch?v=Ef3raDV5HZU Инструкция по созданию плейкаста].
 
Інтернет-сервіси для роботи з читачами:
 
Інтернет-сервіси для роботи з читачами:
 +
*конструктор інтерактивних презентацій Genially https://genial.ly,
 
*віртуальна дошка https://padlet.com/,  
 
*віртуальна дошка https://padlet.com/,  
 
*стінгазета http://wikiwall.ru/,  
 
*стінгазета http://wikiwall.ru/,  
 
*інтерактивні плакати ThingLink https://www.thinglink.com/
 
*інтерактивні плакати ThingLink https://www.thinglink.com/
  
==День четвертий==
+
==День п'ятий==
 
===Заняття 20===
 
===Заняття 20===
 
Практична робота "Професійне спілкування на ЗапоВікі".
 
Практична робота "Професійне спілкування на ЗапоВікі".
 
#Завершити оформлення вікі-візиток за [[Зразок візитки бібліотекаря|зразком]], позначити основні розділи.
 
#Завершити оформлення вікі-візиток за [[Зразок візитки бібліотекаря|зразком]], позначити основні розділи.
 
#Створити внутрішні посилання на:
 
#Створити внутрішні посилання на:
##сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018)" з власної візитки;
+
##сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)" з власної візитки;
##власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018)";
+
##власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)";
 
##власну візитку з відповідного розділу віртуального МО шкільних бібліотекарів;
 
##власну візитку з відповідного розділу віртуального МО шкільних бібліотекарів;
 
##сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
 
##сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
 
#Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення.
 
#Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення.
 +
 
===Заняття 21===
 
===Заняття 21===
 
Практична робота "ЗапоВікі і підвищення фахового рівня".
 
Практична робота "ЗапоВікі і підвищення фахового рівня".
#Проглянути матеріали [[Електронний часопис "Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя"|електронного часопису "Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя"]], висловити власні враження від матеріалів часопису на відповідній сторінці Обговорення порталу ЗапоВікі.
+
#Проглянути матеріали [[Віртуальне методичне об'єднання шкільних бібліотекарів Запорізької області|Віртуального методичного об'єднання шкільних бібліотекарів області]], висловити власні враження від його матеріалів на відповідній сторінці Обговорення порталу ЗапоВікі.
#Взяти участь в онлайн-опитуванні, відповісти на запитання [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJjO5FHkVjIsLLFIxcrMFVYIrDSLFUMOkVGeEMQlT8eoUBog/viewform онлайн-анкети].
+
#Прокоментувати два матеріали представлені на віртуальній дошці [https://padlet.com/bibl_zoippo/mesjachnikschool "Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини"] (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського).
 +
 
 
===Заняття 22===
 
===Заняття 22===
 
Практична робота "Блог як форма спілкування".
 
Практична робота "Блог як форма спілкування".
 
#Переглянути блог [https://schoollibrary13.blogspot.com/ "Шкільна бібліотека в меді@просторі"].
 
#Переглянути блог [https://schoollibrary13.blogspot.com/ "Шкільна бібліотека в меді@просторі"].
 
#Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.
 
#Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.
 +
 
===Заняття 23===
 
===Заняття 23===
 
Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".
 
Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".
Строка 347: Строка 380:
 
##[http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&Z21ID&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=fullwebr&C21COM=S&2_S21P03=TYPJ%3D&2_S21STR=4 "Наукова періодика України"] (Національна бібліотека ім. В. І. Вернадського);
 
##[http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&Z21ID&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=fullwebr&C21COM=S&2_S21P03=TYPJ%3D&2_S21STR=4 "Наукова періодика України"] (Національна бібліотека ім. В. І. Вернадського);
 
##[https://gymnasiumlib.wordpress.com/допомога/бібліотекарям/періодика/ ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ] (Бібліопланета : сайт бібліотеки Жовтоводської гуманітарної гімназії імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов);
 
##[https://gymnasiumlib.wordpress.com/допомога/бібліотекарям/періодика/ ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ] (Бібліопланета : сайт бібліотеки Жовтоводської гуманітарної гімназії імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов);
##[http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3833 сторінка методиста] на сайті НБУ для дітей.
+
##[http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3833 сторінка методиста] на сайті НБУ для дітей;
 +
##блог [https://nb-notabene.blogspot.com/ "NB - Nota Bene"].
 
#Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.
 
#Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.
 +
 
===Заняття 24===
 
===Заняття 24===
 
Рефлексія
 
Рефлексія

Текущая версия на 21:47, 1 ноября 2018

Содержание

Терміни навчання

29 жовтня - 02 листопада 2018 року

Підстава: Наказ ДОН ЗОДА від 13.09.2018 № 196 "Про внесення змін та доповнень до графіку проведення тренінгів у 2018 році"

На тренінгу

Місце проведення

м. Мелітополь. Мелітопольська ЗОШ І-ІІІ ст. № 14

Тренери

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Skype: krizshko.l
  • Телефон робочий: (061) 222 25 85
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Стадниченко Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: avikett
  • Телефон: 067 308 21 41, 093 027 17 45, 066 155 21 62

Учасники

Результати реєстрації

Молчанова Віра Аркадіївна

Інтелект карта "Інтернет роботі в шкільній бібліотеці

Самаренко Оксана Анатоліївна

Інтелект карта "Інтернет в роботі шкільній бібліотеці"

Дзюба Оксана Анатоліївна

Інтелектуальна карта "Інтернетбібліотека22"

Попазова Вікторія Іванівна

Ментальна карта "Інтернет і бібліотека"

Ободець Галина Василівна

Ментальная карта

Панченко Світлана Володимирівна

Ментальна карта"Інтернет в роботі бібліотеки"

Авраменко Наталя Євгенівна

Ментальная карта " Интернет в библиотеке "

Куракіна Ольга Сергіївна

Інтелект карта "Інтернет у бібліотеці"

Воробйова Оксана Миколаївна

Інтелект-карта "Интернет в библиотеке"

Краско Марія Михайлівна

Ментальна карта "Библиотека в Интернет-пространстве"

Мармелюк Наталія Анатоліївна

карта памяти "Библиотека и Интернет"

Волкова Світлана Володимирівна

Інтелект карта "Інтернет в роботі бібліотеки

Прокопенко Любов Олександрівна

ментальная карта Интернет и библиотека

Гончаренко Вікторія Миколаївна

Інтелект-карта "Бібліотека та інтернет"

Кручинська Світлана Віталіївна

Ментальна карта"Інтернет в бібліотеці школи"

Мета тренінгу

Формування системних уявлень про можливості Інтернету для професійної діяльності бібліотекарів та розвитку практичних навичок роботи з інтернет-сервісами.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • сутність та головні риси процесу інформатизації суспільства,
  • шляхи входження України до світового інформаційного простору,
  • актуальні питання інформаційної політики України та шляхи її реалізації,
  • принципи інтелектуальної свободи та доступності інформації,
  • законодавство України з питань авторського права та інтелектуальної власності;
  • об`єкти авторського права в Інтернеті,
  • пошукові системи України;
  • форми подання повнотекстових документів,
  • формати електронних документів,
  • Інтернет-ресурси для зібрання і пошуку інформації з різних джерел;
  • джерела електронного комплектування фондів;
  • види електронних каталогів,
  • можливості різних режимів пошуку в електронних каталогах,
  • сервісні служби електронного каталогу,
  • поняття корпоративної каталогізації, зведеного каталогу,
  • загальне уявлення про комунікативні формати бібліографічного запису,
  • види електронних бібліографічних ресурсів;
  • форми інтернет-спілкування,
  • засоби для забезпечення інтернет-спілкування,
  • способи подання періодичних видань;
  • основні ресурси методичного, нормативного і навчального характеру на допомогу професійної діяльності,
  • колективні форми підвищення кваліфікації фахівців.

Слухачі будуть вміти:

  • здійснювати пошук повнотекстових документів в електронних бібліотеках та на інших веб-ресурсах,
  • аналізувати веб-ресурси за певними ознаками,
  • описувати електронні ресурси,
  • працювати з інформацією знайденою в Інтернеті,
  • отримувати відомості про книги та їх замовляти;
  • здійснювати пошук інформації в різних режимах,
  • оформлювати результати пошуку списком літератури, бібліографічним описом,
  • оформлювати замовлення на документи,
  • знаходити документи в зведеному каталозі,
  • аналізувати віртуальну бібліографічну продукцію;
  • аналізувати та інтерпретувати інформацію, знайдену в Інтернеті;
  • здійснювати спілкування у веб-форумах, чатах, блогах, за допомогою електронної пошти, списку розсилок;
  • працювати на ЗапоВікі, у блозі;
  • працювати з сервісами Google-Диск, віртуальна дошка, стінгазета, ThingLink;
  • створювати колективні документи та коментувати їх.

Фотоальбом

Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"

День перший

Завдання Zero

Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. Відкрити будь-який браузер.
  2. До адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням.
  3. Увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис.
  4. Відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту.
  5. Повторити вказані дії для усіх користувачів ПК.

Створення або виявлення вікі-візитки на ЗапоВікі

  1. При наявності реєстрації на ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) згадати логін і пароль.
  2. При відсутності реєстрації на ЗапоВікі створити обліковий запис за правилами реєстрації на ЗапоВікі.
  3. Створити або відредагувати Вікі-візитку за зразком.

Завдання 1

Знайомство із загальними відомостями про Інтернет: презентація "Інформаційна інфраструктура сучасного суспільства"

Обговорити, як бібліотекар може використати Інтернет в своїй діяльності?

Визначити одним словом напрямки професійної діяльності в Інтернеті.

Завдання 2

Практична робота "Підготовка основи для оформлення робіт тренінгу"

Зробити інтелект-карту (схему) "Інтернет в професійній діяльності сучасного бібліотекаря", користуючись сервісом Mind42.

Інтелект-карта "Интернет и библиотекарь"

Завдання 3

Знайомство із законодавством про авторське право:

Завдання 4

Практична робота "Об’єкти авторського права в бібліотеці"

  1. Визначити, які об`єкти авторського права в Інтернеті, використовуєте ви, як бібліотекар, найчастіше.
  2. Записати дані об`єкти в сервісі AnswerGarden
  3. Для роботи в сервісі AnswerGarden, вводити відповіді по одній у вигляді іменника у множині та з маленької букви, кожну відповідь підтверджувати кнопкою Submit.

Довідковий матеріал про сервіс AnswerGarden

Довідник з академічної доброчесності для школярів / уклад.: М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко ; за заг. ред. О. О. Гужви. — Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. — 64 с.

ДОДАТКОВО:

  1. Ознайомитись із запропонованими темами:
    1. Письменники - ювіляри 2019 року з Календаря знаменних і пам'ятних дат на 2019 рік / Упр. культури, національностей та релігій Київ. облдержадмін., КЗ КОР "Київ. обл. б-ка для дітей" ; [підгот. О. М. Литвин ; наук. ред. та відп. за вип. М. П. Зніщенко ; ред. Л. П. Соляник ]. - Київ : [КОБдД], 2018. – 36 с. – Режим доступу : http://child-library.kiev.ua/files/kalendar_2019.pdf, вільний. – Назва з екрану.
    2. Письменники певного жанра
  2. Обрати теми для роботи та записати її до таблиці

День другий

Завдання 5

Знайомство з практичними порадами:

Практична робота "Раціональний пошук документів"

  1. Знайти документи про автора і твір за допомогою пошукових систем та каталогів:
    1. Google,
    2. Yahoo,
    3. Яндекс,
    4. Мета,
    5. Bing,
    6. Украинский портал
    7. UAport
  2. Знайти документ з означеної теми:
    1. певного типу,
    2. що містить певні слова,
    3. за датою.

Завдання 6

Формування і оцінювання навичок безпечного і відповідального використання Інтернету

  • знайомство з базовими принципами критичного оцінювання інформації,
  • виконання практичних завдань з оцінювання інформації

Завдання 7

  1. Знайомство з формами подання електронних документів:
    1. презентація "Документи в мережі".
    2. презентація "Комплектовання фонду ШЕБ. Ведення бази даних “Документи ШЕБ” (рос.)

Завдання 8

  1. Знайомство з електронними бібліотеками: презентації
    1. "Повнотекстові інтернет-бібліотеки";
    2. "Електронні бібліотеки".

Довідковий матеріал:

  1. Беркутова Ляля. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 5. Полнотекстовые электронные библиотеки в Интернете /Ляля Беркутова, Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 21. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200902114, свободный. – Название с экрана.
  2. Електронні бібліотеки в мережі Інтернет: сучасний стан та перспективи розвитку [Електронний ресурс] : курсова робота / Компанець А. О. // StudFiles. Файловый архив студентов. - Режим доступу: https://studfiles.net/preview/5184435, вільний. – Назва з екрану.
  3. Методичні рекомендації щодо створення шкільної електронної бібліотеки (рос.)

ДОДАТКОВО: Самостійно ознайомитись з презентацією "Веб-ресурси видавництв університетів світу...".

Завдання 9

Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"

  1. Розглянути електронні бібліотеки із запропонованого списку.
  2. Обрати одну бібліотеку художньої літератури, проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.

Колективна робота:

  1. Результати аналізу бібліотеки занести до таблиці.
  2. Створити інтернет-путівник для користувачів бібліотеки "Електронні бібліотеки України".

Завдання 10

Практична робота "Пошук повтотекстових документів"

  1. Знайти в електронних бібліотеках повнотекстових документів твори письменников, частину твору (розділ, главу, оповідання...) в режимі онлайн-читання та для завантаження (в 3-5 різних форматах).
  2. Створити колекцію закладок знайденого матеріалу в сервісі Symbaloo або PearlTrees

Приклади:

  1. Веб-мікс
  2. Бібліотечні блоги
  3. Василь Шкляр

День третій

Завдання 11

Знайомство з електронними каталогами.

  1. Користуючись матеріалами презентаціями "Правила користування електронною бібліотекою" та "Алгоритм пошуку в електронному каталозі на сайті Національної бібліотеки України для дітей" і статтею Олени Панькової "Електронні каталоги...", розглянути наступні питання:
    1. Які види електронних каталогів існують в бібліотеках України?
    2. Які режими пошуку інформації має електронний каталог?
    3. Що таке сервісні служби електронного каталогу?
  2. Роглянути як побудовано електронний каталог в Національній бібліотеці України ім. В. І. Вернадського

Довідковий матеріал:

Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 2. Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815, свободный. – Название с экрана.

Завдання 12

Практична робота "Пошук бібліографії" в бібліотеках:

  1. Використовуючи електронний каталог, знайти бібліографічну інформацію про твори та письменника.
  2. Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
  3. Посилання на результати пошуку в ментальній карті.

Завдання 13

Знайомство з національними та корпоративними бібліотечними мережіами.

Практична робота "Пошук інформації в зведеному каталозі".

  1. Знайти інші книги автора у зведеному електронному каталозі Миколаївської обласної бібліотечної асоціації.
  2. Визначити кількість бібліотек Миколаївської обласної бібліотечної асоціації, що мають в своїх фондах ці книги.
  3. Зберегти результати пошуку у вигляді списку.

ДОДАТКОВО:

Самостійно ознайомитись з уявленнями про комунікативні формати бібліографічного запису.

Див.: Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 3. Коммуникативный формат библиографической записи./ Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901914, свободный. – Название с экрана.

Завдання 14

Знайомство з доставкою документів: презентація "Способи доставки документів".

Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, список (або скриншот) замовлення зберегти та внести до ментальної карти.

День четвертий

Заняття 15

Знайомство з бібліографічним описом електронних документів за презентаціями та статтями:

  1. Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
  2. Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс] : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
  3. Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.

Обговорення теми.

  • Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання).

Практична робота

Довідковий матеріал:

  1. Методические рекомендации по составлению рекомендательных и информационно-библиографических пособий малых форм [Электронный ресурс] / ЦБС Белорецкого района г. Белорецк : сайт. – Режим доступа: http://cbs-beloretsk.com/images/kollegam/metod-posobiya-mform-2014.pdf, свободный. – Название с экрана.
  2. Инструкция по работе на веб-доске Lino
  3. Видеообзор "Программа Lino"

Приклади:

Заняття 16

Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги (презентація НБ СНУ ім. В. Даля)

Практична робота

  1. Розглянути віртуальні виставки:
    1. "Для тих, хто не любить читати";
    2. "Творческое наследие Джозефа Редьярда Киплинга" : виртаульная выставка-микс;
    3. "Пензлем, словом, серцем: система бачення світу Тараса Шевченка";
    4. Ірен Роздобудько:
  2. Проаналізувати віртуальну книжкову виставку "Український книгоряд для дівчат та хлоп'ят": читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів (фронтальна бесіда).
  3. Для виконання колективної роботи зі створення інтернет-путівника заповнити таблицю.
  4. Створити віртуальну виставку обраної книги в рамках проекту "Книги, що залишають слід у душі ...", використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).

Додатковий матеріал:

  1. Сучасно, корисно, привабливо: організація бібліотечних виставок для юнацтва : методичні рекомендації / уклад.: В. В. Писанець ; Запорізька обл. б-ка для юнацтва. – Запоріжжя, 2011. – 31 с. - Те саме [Електронний ресурс]. - Режим доступу : https://drive.google.com/file/d/0BznaAsli8jYNQTJxa1VrNnBIUUU/view? cdj, вільний.
  2. Нетрадиційні бібліотечні виставки як інноваційна форма популяризації літератури [Електронний ресурс] : матеріали Інтернет-семінару // Шкільна бібліотека в меді@просторі : блог. - Режим доступу : https://schoollibrary13.blogspot.com/p/blog-page_24.html, вільний. - Назва з екрану.

ДОДАТКОВО:

Знайомство із Google-сайтом фестивалю-огляду віртуальних бібліотечних виставок "Книги, які читаю Я…" (поради фахівця), участь в онлайн-опитуванні.

Заняття 17

Віртуальні довідкові служби.

  1. Знайомство з:
    1. ВДС;
    2. віртуальною бібліографічною довідкою Об’єднаної довідкової служби бібліотек України (вид моделі ВДС, тематика питань, ефективність відповідей (наявність відповіді на питання і його якість;
    3. науковим проектом "Українська бібліотечна енциклопедія" (УБЕ) за рубриками.

Заняття 18

Інтернет і поповнення бібліотечних фондів

  1. Сайт http://presa.ua/. Періодичні видання: способи подання; передплата,замовлення е-періодики.
  2. Оглід журналів:
    1. "ДЖМІЛЬ",
    2. "Вокруг света",
    3. "Обовсёмка",
    4. видавництва "ОСНОВА",
    5. Библиотека в школе.
  3. Видавництва України
  4. Визначити книжкову продукцію, умови оплати та доставки книг через видавництво «Теза» та інтернет-книгарню «Yakaboo.ua».
  5. Замовити книги за допомогою електронної доставки, оформити бланк запиту на книги автора, зробити скриншот…

ДОДАТКОВО:

  1. Огляд презентацій видавництв України - учасників Запорізької книжкової толоки - 2017 на блозі "NB - Nota Bene" та коментування матеріалу.
  2. Знайомство із Запорізькою книжковою толокою - 2018 на Facebook.

Заняття 19

Мережеві форми роботи з читачами.

  1. Переглянути наступні веб-ресурси:
    1. Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів. Інтернет-семінар для методистів Р(М)МК та бібліотекарів;
    2. Сообщество "Мир Книги";
    3. Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next";
    4. Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского;
    5. відео-журнал "Почитайко!";
    6. Резюме Тома Сойера;
    7. Виртуальная выставка "Дядя Федор и компания".
  2. Запропонувати мережеву форму популяризації книг та оформити її у вигляді інтерактивної презентації Genially.

Довідковий матеріал:

Інтернет-сервіси для роботи з читачами:

День п'ятий

Заняття 20

Практична робота "Професійне спілкування на ЗапоВікі".

  1. Завершити оформлення вікі-візиток за зразком, позначити основні розділи.
  2. Створити внутрішні посилання на:
    1. сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)" з власної візитки;
    2. власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (Мелітополь, 29.10-02.11.2018)";
    3. власну візитку з відповідного розділу віртуального МО шкільних бібліотекарів;
    4. сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
  3. Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення.

Заняття 21

Практична робота "ЗапоВікі і підвищення фахового рівня".

  1. Проглянути матеріали Віртуального методичного об'єднання шкільних бібліотекарів області, висловити власні враження від його матеріалів на відповідній сторінці Обговорення порталу ЗапоВікі.
  2. Прокоментувати два матеріали представлені на віртуальній дошці "Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини" (до 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського).

Заняття 22

Практична робота "Блог як форма спілкування".

  1. Переглянути блог "Шкільна бібліотека в меді@просторі".
  2. Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.

Заняття 23

Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".

  1. Переглянути веб-ресурси та визначити можливість їх використання в самоосвіті:
    1. "Наукова періодика України" (Національна бібліотека ім. В. І. Вернадського);
    2. ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ (Бібліопланета : сайт бібліотеки Жовтоводської гуманітарної гімназії імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов);
    3. сторінка методиста на сайті НБУ для дітей;
    4. блог "NB - Nota Bene".
  2. Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.

Заняття 24

Рефлексія

Відповісти на запитання онлайн-анкети

Основні вимоги до залікової роботи

Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% роботи на тренінгу

Додаткові ресурси

Презентації:

Для перевірки плагіату та унікальності тексту можна використовувати такі ресурси:

Блоги та ЖЖ:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Сервіси для побудови Хмари слів:

Wordcloud Virt exhibition.png WordItOut Virt exhibition.png
побудовано WordCloudпобудовано WordItOut

Інтерактивності в мережі