Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018) — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
 
(не показана 41 промежуточная версия 2 участников)
Строка 1: Строка 1:
 
=Терміни навчання=
 
=Терміни навчання=
 
'''09-12 січня 2018 року'''
 
'''09-12 січня 2018 року'''
 +
[[Файл:Ф Тренінг бібл. 01.18.jpg|350px|thumb|left|Слухачі тренінгу]]
 
=Учасники=
 
=Учасники=
 
[https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pSUnXRoWN3iqnXUHOKG54P7_ypVriEQq6zWRzSjsdhk/edit#gid=2023163255 '''Результати реєстрації''']
 
[https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pSUnXRoWN3iqnXUHOKG54P7_ypVriEQq6zWRzSjsdhk/edit#gid=2023163255 '''Результати реєстрації''']
Строка 89: Строка 90:
 
*створювати колективні документи та коментувати їх.
 
*створювати колективні документи та коментувати їх.
  
=Фотоальбом=
+
=[https://drive.google.com/drive/folders/1FEHmwKSf5dQEf0H4b8-P92By1xBP0KNC Фотоальбом]=
 +
 
 
=Тренери=
 
=Тренери=
 
==[[Участник:Krizshko.l|Крижко Людмила Володимирівна]]==
 
==[[Участник:Krizshko.l|Крижко Людмила Володимирівна]]==
Строка 134: Строка 136:
 
**[https://www.mindmeister.com/ru/70017236/web-2-0 ментальна карта "Сервисы Веб 2"]
 
**[https://www.mindmeister.com/ru/70017236/web-2-0 ментальна карта "Сервисы Веб 2"]
 
**[https://www.mindmeister.com/ru/163216121/_ ментальна карта "Сервисы для обучения"]
 
**[https://www.mindmeister.com/ru/163216121/_ ментальна карта "Сервисы для обучения"]
 +
**[https://www.mindmeister.com/1016813380 ментальна карта "Інтернет в бібліотечній роботі"]
 
*Інструкції:
 
*Інструкції:
 
**[https://www.youtube.com/watch?v=qSdU8QXhAZ4 Mindmeister — створюємо інтелект-карти онлайн (відео)]
 
**[https://www.youtube.com/watch?v=qSdU8QXhAZ4 Mindmeister — створюємо інтелект-карти онлайн (відео)]
Строка 150: Строка 153:
 
#Для роботи в сервісі AnswerGarden, вводити відповіді по одній у вигляді іменника у множині та з маленької букви, кожну відповідь підтверджувати  кнопкою Submit.  
 
#Для роботи в сервісі AnswerGarden, вводити відповіді по одній у вигляді іменника у множині та з маленької букви, кожну відповідь підтверджувати  кнопкою Submit.  
 
'''Довідковий матеріал про сервіс [https://sites.google.com/site/badanovweb2/home/answergarden AnswerGarden]'''  
 
'''Довідковий матеріал про сервіс [https://sites.google.com/site/badanovweb2/home/answergarden AnswerGarden]'''  
 +
 +
[https://drive.google.com/file/d/1z4gv3HFmra1kFMmdCumEJbBIVXmw3xqp/view%20 Довідник з академічної доброчесності для школярів] / уклад.: М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко ; за заг. ред. О. О. Гужви. — Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. — 64 с.
  
 
'''ДОДАТКОВО:'''
 
'''ДОДАТКОВО:'''
Строка 223: Строка 228:
  
 
===Завдання 12===
 
===Завдання 12===
Практична робота "Пошук бібліографії"
+
Практична робота "Пошук бібліографії" в бібліотеках:
 +
*[http://www.chl.kiev.ua/ Національна бібліотека України для дітей]
 +
*[http://library.kr.ua/ Кіровоградська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Д.І.Чижевського]
 
#Використовуючи електронний каталог, знайти бібліографічну інформацію про твори та письменника.
 
#Використовуючи електронний каталог, знайти бібліографічну інформацію про твори та письменника.
 
#Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
 
#Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
Строка 232: Строка 239:
  
 
Практична робота "Пошук інформації в зведеному каталозі".
 
Практична робота "Пошук інформації в зведеному каталозі".
#Знайти інші книги автора у зведеному електронному каталозі Миколаївської обласної бібліотечної асоціації.  
+
#Знайти інші книги автора у [http://e-catalog.mk.ua/cgi/base_moba/cgiirbis_64.exe?C21COM=F&I21DBN=NPB&P21DBN=NPB&S21FMT=&S21ALL=&Z21ID= зведеному електронному каталозі] Миколаївської обласної бібліотечної асоціації.  
 
#Визначити кількість бібліотек Миколаївської обласної бібліотечної асоціації, що мають в своїх фондах ці книги.
 
#Визначити кількість бібліотек Миколаївської обласної бібліотечної асоціації, що мають в своїх фондах ці книги.
 
#Зберегти результати пошуку у вигляді списку.
 
#Зберегти результати пошуку у вигляді списку.
Строка 240: Строка 247:
 
Самостійно ознайомитись з уявленнями про комунікативні формати бібліографічного запису.  
 
Самостійно ознайомитись з уявленнями про комунікативні формати бібліографічного запису.  
  
Див.: Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 3. Коммуникативный формат библиографической записи./ Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901914, свободный. – Название с экрана.  
+
Див.: Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 3. Коммуникативный формат библиографической записи./ Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901914, свободный. – Название с экрана.
  
 
===Завдання 14===
 
===Завдання 14===
Знайомство з доставкою документів: презентація [https://docs.google.com/presentation/d/1iORTSnOhb8dajdv15qr40pR2m6nt2xfYSlL6GNYzJTo/edit#slide=id.p3 '''"Способи доставки документів"''']
+
Знайомство з доставкою документів: презентація [https://docs.google.com/presentation/d/1iORTSnOhb8dajdv15qr40pR2m6nt2xfYSlL6GNYzJTo/edit#slide=id.p3 '''"Способи доставки документів"'''].
Способи доставки документів.
+
  
Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, скриншот замовлення зберегти та внести до ментальної карти.
+
Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, список (або скриншот) замовлення зберегти та внести до ментальної карти.
  
"Наукова періодика України" ==День третій==
+
==День третій==
===Заняття ===
+
===Заняття 15===
 
Знайомство з бібліографічним описом електронних документів:
 
Знайомство з бібліографічним описом електронних документів:
 
презентації:
 
презентації:
 
+
#Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
 
+
#Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
 +
#Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.
 +
Обговорення
 +
*Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання).
 
Практична робота
 
Практична робота
Скласти малу форму бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання).
+
*Створити [https://padlet.com/avikett/gazeta012018bibl віртуальну газету "Цікаві факти з творчості письменників"] в сервісі [https://ru.padlet.com/ Padlet].  
  
Створити віртуальну газету "Цікаві факти з творчості письменників" в сервісі [https://ru.padlet.com/ Padlet].
+
'''Довідковий матеріал:'''
 
+
#Методические рекомендации по составлению рекомендательных и информационно-библиографических пособий малых форм [Электронный ресурс] / ЦБС Белорецкого района г. Белорецк : сайт. – Режим доступа: http://cbs-beloretsk.com/images/kollegam/metod-posobiya-mform-2014.pdf, свободный. – Название с экрана.
'''Довідковий матеріал:
+
#Інструкція [https://youtu.be/qLv1cLMIyv4 "Padlet: віртуальна дошка"] (рос.)
'''
+
Інструкція [https://youtu.be/qLv1cLMIyv4 "Padlet: віртуальна дошка"] (рос.)
+
  
=== Заняття ===
+
=== Заняття 16===
Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги [https://docs.google.com/presentation/d/1HwinDNclUOzpVtYQGhVl9xQ3unitGRGsRo4RUgJjouI/edit#slide=id.p19 '''презентація''']  
+
Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги [https://docs.google.com/presentation/d/1HwinDNclUOzpVtYQGhVl9xQ3unitGRGsRo4RUgJjouI/edit#slide=id.p19 ('''презентація''')]  
  
 
Практична робота
 
Практична робота
 
#Розглянути віртуальні виставки:
 
#Розглянути віртуальні виставки:
 
##[http://massovoodessa.blogspot.com/2017/01/285.html "Неподражаемый Пьер-Огюстен Карон де Бомарше и его блистательный герой Фигаро"]: к 285-летию со дня рождения драматурга;
 
##[http://massovoodessa.blogspot.com/2017/01/285.html "Неподражаемый Пьер-Огюстен Карон де Бомарше и его блистательный герой Фигаро"]: к 285-летию со дня рождения драматурга;
##[https://www.slideshare.net/knukim-library/chefart Віртуальна виставка до міжнародного дня кухаря і кулінара];
+
##[https://www.thinglink.com/scene/737602306094137346?buttonSource=viewLimits Виртаульная выставка-микс "Творческое наследие Джозефа Редьярда Киплинга"];
 
##[http://libr.rv.ua/ua/virt/173/ Культові книги всіх часів]
 
##[http://libr.rv.ua/ua/virt/173/ Культові книги всіх часів]
 
##[http://libr.rv.ua/ua/virt/72/ Ювілеї книг] (100 років з часу написання).
 
##[http://libr.rv.ua/ua/virt/72/ Ювілеї книг] (100 років з часу написання).
#Проаналізувати віртуальну книжкову виставку [http://dniprolib.com.ua/menu-of-information-resources/submenu-virtual-exhibitions.html "Пензлем, словом, серцем: система бачення світу Тараса Шевченка"], створену ЦБС Дніпровського району м. Києва: читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів. (колективна робота).
+
#Проаналізувати віртуальну книжкову виставку [https://youtu.be/ecaSl0eVzvA "Пензлем, словом, серцем: система бачення світу Тараса Шевченка"], створену ЦБС Дніпровського району м. Києва: читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів. (колективна робота).
#Створити віртуальну виставку обраної книги, використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці гугл-сайту).
+
#Створити віртуальну виставку обраної книгив рамках проекту "Книги, що залишають слід у душі ...", використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).
===Заняття ===
+
13 Робота з ВДС
+
Віртуальна довідкова служба та консалтинговий центр (http://www.library.ru/4/services/library)
+
Проаналізувати віртуальну бібліографічну довідку Об’єднаної довідкової служби бібліотек України (http://www.chl.kiev.ua/cgi-bin/sp/index.php): вид моделі ВДС, тематика питань, хто відповідає на питання? ефективність відповідей (наявність відповіді на питання і його якість) (гугл-документ).
+
Відповісти на запитання «Чи є в довідці інформація до вашої теми?»
+
Проаналізувати науковий проект «Українська бібліотечна енциклопедія» (УБЕ) за рубриками. (усно)
+
  
 +
===Заняття 17===
 +
Віртуальні довідкові служби.
 +
#Знайомство з:
 +
##[http://www.library.ru/4/services/library ВДС];
 +
##[http://www.chl.kiev.ua/cgi-bin/sp/index.php віртуальною бібліографічною довідкою Об’єднаної довідкової служби бібліотек України] (вид моделі ВДС, тематика питань, ефективність відповідей (наявність відповіді на питання і його якість;
 +
##[http://ube.nplu.org/ науковим проектом "Українська бібліотечна енциклопедія"] (УБЕ) за рубриками.
 +
===Заняття 18===
 +
Інтернет і поповнення бібліотечних фондів
 +
#Сайт http://presa.ua/. Періодичні видання: способи подання; передплата,замовлення е-періодики.
 +
#Оглід журналів:
 +
##[https://jmil.com.ua/about "ДЖМІЛЬ"],
 +
##[http://www.vokrugsveta.ru "Вокруг света"],
 +
##[http://www.obovsemka.com/ "Обовсёмка"], 
 +
##[http://journal.osnova.com.ua/catalog/ видавництва "ОСНОВА"],
 +
##[https://lib.1september.ru/ Библиотека в школе].
 +
#Сайти видавництв та інтернет-книгарень ([http://www.nbuv.gov.ua/webnavigator/publishers_ua інтернет-навігатор за видавництвами навчальної, художньої та галузевої літератури]).
 +
#Визначити книжкову продукцію, умови оплати та доставки книг через [http://www.teza.in.ua/ видавництво «Теза»] та [http://www.yakaboo.ua/ua/ інтернет-книгарню «Yakaboo.ua»].
 +
#Замовити книги за допомогою електронної доставки, оформити бланк запиту на книги автора, зробити скриншот…
  
 
+
===Заняття 19===
 
+
Мережеві форми роботи з читачами.
 
+
#Переглянути наступні веб-ресурси:
 
+
##[https://padlet.com/bibl_zoippo/echitannya Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів. Інтернет-семінар для методистів Р(М)МК та бібліотекарів];
Цікаві веб-ресурси для самоосвіти бібліотекаря:
+
##[http://www.playcast.ru/communities/bookland/ Сообщество "Мир Книги"];
[http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&Z21ID&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=fullwebr&C21COM=S&2_S21P03=TYPJ%3D&2_S21STR=4 "Наукова періодика України"] (Національна бібліотека ім. В. І. Вернадського).
+
##[http://knignyjshkaf.blogspot.com/ Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next"];
[https://gymnasiumlib.wordpress.com/допомога/бібліотекарям/періодика/ ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ] (Бібліопланета : сайт бібліотеки Жовтоводської гуманітарної гімназії імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов).
+
##[http://wiki-sibiriada.ru/Акция_Разноцветная_семейка_Эдуарда_Успенского Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского];
 +
##[https://youtu.be/VJZ1_-MAJdo відео-журнал "Почитайко!"]
 +
#Запропонувати мережеву форму популяризації книги та оформити її (сайт).
 +
'''Довідковий матеріал:'''
 +
*Інструкція [http://www.playcast.ru/?module=playcast_editor "Создать плейкаст"].
 +
*[https://www.youtube.com/watch?v=Ef3raDV5HZU Инструкция по созданию плейкаста].
 +
Інтернет-сервіси для роботи з читачами:
 +
*віртуальна дошка https://padlet.com/,
 +
*стінгазета http://wikiwall.ru/,
 +
*інтерактивні плакати ThingLink https://www.thinglink.com/
  
 
==День четвертий==
 
==День четвертий==
===Заняття ===
+
===Заняття 20===
 +
Практична робота "Професійне спілкування на ЗапоВікі".
 +
#Завершити оформлення вікі-візиток за [[Зразок візитки бібліотекаря|зразком]], позначити основні розділи.
 +
#Створити внутрішні посилання на:
 +
##сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018)" з власної візитки;
 +
##власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018)";
 +
##власну візитку з відповідного розділу віртуального МО шкільних бібліотекарів;
 +
##сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
 +
#Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення.
 +
===Заняття 21===
 +
Практична робота "ЗапоВікі і підвищення фахового рівня".
 +
#Проглянути матеріали [[Електронний часопис "Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя"|електронного часопису "Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя"]], висловити власні враження від матеріалів часопису на відповідній сторінці Обговорення порталу ЗапоВікі.
 +
#Взяти участь в онлайн-опитуванні, відповісти на запитання [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJjO5FHkVjIsLLFIxcrMFVYIrDSLFUMOkVGeEMQlT8eoUBog/viewform онлайн-анкети].
 +
===Заняття 22===
 +
Практична робота "Блог як форма спілкування".
 +
#Переглянути блог [https://schoollibrary13.blogspot.com/ "Шкільна бібліотека в меді@просторі"].
 +
#Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.
 +
===Заняття 23===
 +
Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".
 +
#Переглянути веб-ресурси та визначити можливість їх використання в самоосвіті:
 +
##[http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&Z21ID&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=fullwebr&C21COM=S&2_S21P03=TYPJ%3D&2_S21STR=4 "Наукова періодика України"] (Національна бібліотека ім. В. І. Вернадського);
 +
##[https://gymnasiumlib.wordpress.com/допомога/бібліотекарям/періодика/ ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ] (Бібліопланета : сайт бібліотеки Жовтоводської гуманітарної гімназії імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов);
 +
##[http://www.chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3833 сторінка методиста] на сайті НБУ для дітей.
 +
#Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.
 +
===Заняття 24===
 
Рефлексія
 
Рефлексія
  
Підготувати коротке повідомлення про участь в тренінгу і розмістити його на віртуальній дошці, створеній в сервісі [https://padlet.com/. Padlet]
+
Відповісти на запитання [https://goo.gl/forms/VCa23IEafBJRkmIs2 онлайн-анкети]
  
 
==Основні вимоги до залікової роботи==
 
==Основні вимоги до залікової роботи==
Строка 311: Строка 363:
 
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_200ck73k35x Презентація "Геосервіси"]
 
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_200ck73k35x Презентація "Геосервіси"]
 
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_218fb24gbj3 Презентація "Карти знань"]
 
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_218fb24gbj3 Презентація "Карти знань"]
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_233g3x5h9f4 Презентація "Пошук.Створення закладок"]
+
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_233g3x5h9f4 Презентація "Пошук. Створення закладок"]
 
+
'''Для перевірки плагіату та унікальності тексту можна використовувати такі ресурси:'''
 +
*http://text.ru/antiplagiat
 +
*http://www.antiplagiat.ru/
 +
*http://www.content-watch.ru/text/
 +
*http://pr-cy.ru/unique/
 +
*http://www.plagtracker.com/
 +
*http://www.scanmyessay.com/
 +
*http://www.plagscan.com/seesources/analyse.php
 +
*http://plagiarismdetector.net/
 +
*http://sourceforge.net/projects/antiplagiarismc/
 +
*http://www.duplichecker.com/
 +
*http://www.paperrater.com/
 +
*http://plagiarisma.net/
 +
*http://www.plagiarismchecker.com/help-teachers.php
 +
*http://www.plagium.com/
 
'''Блоги та ЖЖ:'''
 
'''Блоги та ЖЖ:'''
 
*[http://community.livejournal.com/vintel/ Виртуальные Интели]
 
*[http://community.livejournal.com/vintel/ Виртуальные Интели]
Строка 340: Строка 406:
 
*[http://www.scribd.com/doc/11168031/ Лист самооценивания (форма)] ''(Сервис Скрибд)''
 
*[http://www.scribd.com/doc/11168031/ Лист самооценивания (форма)] ''(Сервис Скрибд)''
 
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_100gn6qpddc Шаблон презентации] ''(Гугл документы)''
 
*[http://docs.google.com/Presentation?id=dcj38zzn_100gn6qpddc Шаблон презентации] ''(Гугл документы)''
 +
'''Сервіси для побудови Хмари слів''':
 +
*[https://www.jasondavies.com/wordcloud/#%2F%2Fwww.jasondavies.com%2Fwordcloud%2Fabout%2F WordCloud]
 +
*[http://worditout.com/ WordItOut]
 +
*Хмари слів, побудовані за текстом статті [http://www.aselibrary.ru/press_center/journal/irr/irr6539/irr65396540/irr653965406547/irr6539654065476553/ Веб-сервисы для создания виртуальных выставок в библиотеках: преимущества и недостатки]<br>
 +
<table border=0><tr><td>[[Файл:Wordcloud Virt exhibition.png|400px]] </td><td width=30></td><td>[[Файл:WordItOut Virt exhibition.png|400px]]</td></tr><tr><td>побудовано WordCloud</td><td></td><td>побудовано WordItOut </td></tr></table>
 +
'''Інтерактивності в мережі'''
 +
*Конструктор інтерактивних завдань [http://learningapps.org LearningApps]:
 +
**[http://learningapps.org/1457814 Помоги авторам найти свои произведения!]
 +
**[http://learningapps.org/1106739 Герои сказок]
 +
**[http://learningapps.org/1285890 «Служить бы рад, прислуживаться тошно»]
 +
*[http://puzzlecup.com/crossword-ru/ "Фабрика кроссвордов"]:
 +
**[http://puzzlecup.com/crossword-ru/?guess=899341A4503A59AU Герои сказок и их права]
 +
**[http://puzzlecup.com/crossword-ru/?guess=C43A5A041E0A24AU Легенды и мифы Древней Греции]
 +
**[http://puzzlecup.com/crossword-ru/?guess=753B2E67485F4BAU Антуан де Сент-Экзюпери Маленький принц]
 +
*Стінгазети [http://www.wikiwall.ru/ Wikiwall]:
 +
**[http://www.wikiwall.ru/wall/aa9ed964fd1a517322abbd8b83577677 Тема одиночества в произведениях поэтов]
 +
**[http://wikiwall.ru/wall/f1ad75683269992ab356b680ffb27900 Мятежный гений вдохновенья]
 +
**[http://wikiwall.ru/wall/15a218b18d8ace03d971a85e0b3092e3 «Он больше, чем поэт…»]
 +
*Інтерактивні плакати [https://www.thinglink.com/ ThingLink]
 +
**[https://www.thinglink.com/scene/647833079167057921 В. Драгунский "Он упал на траву...". Дневник Ермаковой Лизы]
 +
**[https://www.thinglink.com/scene/503225040880271360 Книги, помогающие жить]
 +
**[https://www.thinglink.com/scene/730920212546715650 Winter Holidays Around the World]
 +
*Інші сервіси та можливості:
 +
**[http://www.easel.ly/ Інфографіка]
 +
**Пазли [http://www.jigsawplanet.com/ JigsawPlanet] та [http://puzzing.ru/ Puzzing]
 +
**[http://rebus1.com/ Ребуси Rebus1]
 +
[[Категория: Віртуальне методичне об'єднання шкільних бібліотекарів Запорізької області]]

Текущая версия на 01:10, 31 октября 2018

Содержание

Терміни навчання

09-12 січня 2018 року

Слухачі тренінгу

Учасники

Результати реєстрації

Рух учасників тренінгу

Білогорохова Галина Федорівна

Ментальна карта " Інтернет у бібліотеці"

Чуча Олег Юрійович

Ментальна карта "Интернет для библиотеки"

Авраменко Віта Вікторівна

Ментальна карта "Інтернет в шкільній медіатеці"

Котій Ірина Миколаївна

Ментальна карта"Інтернет-карта в бібліотеці"

Назарова Світлана Леонідівна

Ментальна карта "Інтернет у бібліотеці-медіатеці"

Хвостенко Лідія Петрівна

МЕНТАЛЬНА КАРТА "Інтернет для медіатеки"

Красножон Наталія Анатоліївна

Ментальна карта"Інтернет в бібліотеці"

Лукашенко Ніна Миколаївна

Ментальна карта "Інтернет в бібліотечній діяльності"

Кузнецова Олена Валеріївна

Ментальна карта"Інтернет в бібліотечній діяльності"

Хоменко Любов Миколаївна

Ментальна карта "Інтернет в бібліотечній роботі"

Храмова Світлана Юріївна

Ментальна карта "Інтернет в бібліотеці"

Головач Наталія Миколаївна

Ментальная карта "Інтернет в бібліотечній діяльності"

Гринь Алла Анатоліївна

Ментальна карта "Інтернет в бібліотечній діяльності"

Мета тренінгу

Формування системних уявлень про можливості Інтернету для професійної діяльності бібліотекарів та розвитку практичних навичок роботи з інтернет-сервісами.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • сутність та головні риси процесу інформатизації суспільства,
  • шляхи входження України до світового інформаційного простору,
  • актуальні питання інформаційної політики України та шляхи її реалізації,
  • принципи інтелектуальної свободи та доступності інформації,
  • законодавство України з питань авторського права та інтелектуальної власності;
  • об`єкти авторського права в Інтернеті,
  • пошукові системи України;
  • форми подання повнотекстових документів,
  • формати електронних документів,
  • Інтернет-ресурси для зібрання і пошуку інформації з різних джерел;
  • джерела електронного комплектування фондів;
  • види електронних каталогів,
  • можливості різних режимів пошуку в електронних каталогах,
  • сервісні служби електронного каталогу,
  • поняття корпоративної каталогізації, зведеного каталогу,
  • загальне уявлення про комунікативні формати бібліографічного запису,
  • види електронних бібліографічних ресурсів;
  • форми інтернет-спілкування,
  • засоби для забезпечення інтернет-спілкування,
  • способи подання періодичних видань;
  • основні ресурси методичного, нормативного і навчального характеру на допомогу професійної діяльності,
  • колективні форми підвищення кваліфікації фахівців.

Слухачі будуть вміти:

  • здійснювати пошук повнотекстових документів в електронних бібліотеках та на інших веб-ресурсах,
  • аналізувати веб-ресурси за певними ознаками,
  • описувати електронні ресурси,
  • працювати з інформацією знайденою в Інтернеті,
  • отримувати відомості про книги та їх замовляти;
  • здійснювати пошук інформації в різних режимах,
  • оформлювати результати пошуку списком літератури, бібліографічним описом,
  • оформлювати замовлення на документи,
  • знаходити документи в зведеному каталозі,
  • аналізувати віртуальну бібліографічну продукцію;
  • аналізувати та інтерпретувати інформацію, знайдену в Інтернеті;
  • здійснювати спілкування у веб-форумах, чатах, блогах, за допомогою електронної пошти, списку розсилок;
  • працювати на ЗапоВікі, у блозі;
  • працювати з сервісами Google-Диск, віртуальна дошка, стінгазета, ThingLink;
  • створювати колективні документи та коментувати їх.

Фотоальбом

Тренери

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Skype: krizshko.l
  • Телефон робочий: 061 222 25 85
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: avikett
  • Телефон: 067 308 21 41, 093 027 17 45, 066 155 21 62

Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"

День перший

Завдання Zero

Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. Відкрити будь-який браузер.
  2. До адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням.
  3. Увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис.
  4. Відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту.
  5. Повторити вказані дії для усіх користувачів ПК.

Створення або виявлення вікі-візитки на ЗапоВікі

  1. При наявності реєстрації на ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) згадати логін і пароль.
  2. При відсутності реєстрації на ЗапоВікі створити обліковий запис за правилами реєстрації на ЗапоВікі.
  3. Створити або відредагувати Вікі-візитку за зразком.

Завдання 1

Знайомство із загальними відомостями про Інтернет: презентація "Інформаційна інфраструктура сучасного суспільства"

Обговорити, як бібліотекар може використати Інтернет в своїй діяльності?

Визначити одним словом напрямки професійної діяльності в Інтернеті.

Завдання 2

Практична робота "Підготовка основи для оформлення робіт тренінгу"

Зробити інтелект-карту (схему) "Інтернет в професійній діяльності сучасного бібліотекаря", користуючись сервісом MindMeister.

Додатково: ознайомитись з сервісом MindMeister.

Завдання 3

Знайомство із законодавством про авторське право:

Завдання 4

Практична робота "Об’єкти авторського права в бібліотеці"

  1. Визначити, які об`єкти авторського права в Інтернеті, використовуєте ви, як бібліотекар, найчастіше.
  2. Записати дані об`єкти в сервісі AnswerGarden
  3. Для роботи в сервісі AnswerGarden, вводити відповіді по одній у вигляді іменника у множині та з маленької букви, кожну відповідь підтверджувати кнопкою Submit.

Довідковий матеріал про сервіс AnswerGarden

Довідник з академічної доброчесності для школярів / уклад.: М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Пєвко ; за заг. ред. О. О. Гужви. — Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. — 64 с.

ДОДАТКОВО:

  1. Ознайомитись із запропонованими темами:
    1. Письменники - ювіляри 2018 року
    2. Письменники певного жанра
  2. Обрати теми для роботи та записати її до таблиці

Завдання 5

Практичні поради

Практична робота "Раціональний пошук документів"

  1. Знайти документи про автора і твір за допомогою пошукових систем та каталогів:
    1. Google,
    2. Yahoo,
    3. Яндекс,
    4. Мета,
    5. Украинский портал
    6. UAport
  2. Знайти документ з означеної теми:
    1. певного типу,
    2. що містить певні слова,
    3. за датою.

Завдання 6

Формування і оцінювання навичок безпечного і відповідального використання Інтернету

  • знайомство з базовими принципами критичного оцінювання інформації,
  • виконання практичних завдань з оцінювання інформації

День другий

Завдання 7

  1. Знайомство з формами подання електронних документів:
    1. презентація "Документи в мережі".
    2. презентація "Комплектовання фонду ШЕБ. Ведення бази даних “Документи ШЕБ” (рос.)

Завдання 8

  1. Знайомство з електронними бібліотеками: презентації
    1. "Повнотекстові інтернет-бібліотеки";
    2. "Електронні бібліотеки".

Довідковий матеріал:

  1. Беркутова Ляля. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 5. Полнотекстовые электронные библиотеки в Интернете /Ляля Беркутова, Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 21. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200902114, свободный. – Название с экрана.
  2. Електронні бібліотеки в мережі Інтернет: сучасний стан та перспективи розвитку [Електронний ресурс] : курсова робота / Компанець А. О. // StudFiles. Файловый архив студентов. - Режим доступу: https://studfiles.net/preview/5184435, вільний. – Назва з екрану.
  3. Методичні рекомендації щодо створення шкільної електронної бібліотеки (рос.)

ДОДАТКОВО: Самостійно ознайомитись з презентацією "Веб-ресурси видавництв університетів світу...".

Завдання 9

Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"

  1. Розглянути електронні бібліотеки із запропонованого списку.
  2. Обрати одну бібліотеку художньої літератури, проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.

Колективна робота:

  1. Результати аналізу бібліотеки занести до таблиці.
  2. Створити інтернет-путівник для школярів "Електронні бібліотеки художньої літератури".

Завдання 10

Практична робота "Пошук повтотекстових документів"

  1. Знайти в електронних бібліотеках повнотекстових документів твори письменников, частину твору (розділ, главу, оповідання...) в режимі онлайн-читання та для завантаження (в 3-5 різних форматах).
  2. Створити колекцію закладок знайденого матеріалу в сервісі Symbaloo або PearlTrees

Приклади:

  1. Веб-мікс
  2. Бібліотечні блоги

Завдання 11

Знайомство з електронними каталогами.

  1. Користуючись матеріалами презентаціями "Правила користування електронною бібліотекою" та "Алгоритм пошуку в електронному каталозі на сайті Національної бібліотеки України для дітей" і статтею Олени Панькової "Електронні каталоги...", розглянути наступні питання:
    1. Які види електронних каталогів існують в бібліотеках України?
    2. Які режими пошуку інформації має електронний каталог?
    3. Що таке сервісні служби електронного каталогу?
  2. Роглянути як побудовано електронний каталог в Національній бібліотеці України ім. В. І. Вернадського

Довідковий матеріал: Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 2. Электронные каталоги библиотек: технология поиска и заимствования / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901815, свободный. – Название с экрана.

Завдання 12

Практична робота "Пошук бібліографії" в бібліотеках:

  1. Використовуючи електронний каталог, знайти бібліографічну інформацію про твори та письменника.
  2. Отримати результати пошуку у вигляді списку літератури та бібліографічному опису, зберегти їх у графічному форматі,
  3. Посилання на результати пошуку в ментальній карті.

Завдання 13

Знайомство з національними та корпоративними бібліотечними мережіами.

Практична робота "Пошук інформації в зведеному каталозі".

  1. Знайти інші книги автора у зведеному електронному каталозі Миколаївської обласної бібліотечної асоціації.
  2. Визначити кількість бібліотек Миколаївської обласної бібліотечної асоціації, що мають в своїх фондах ці книги.
  3. Зберегти результати пошуку у вигляді списку.

Додатково:

Самостійно ознайомитись з уявленнями про комунікативні формати бібліографічного запису.

Див.: Панкова Елена. Интернет в библиотечной работе: технологии и методы использования. Лекция 3. Коммуникативный формат библиографической записи./ Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 19. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?ID=200901914, свободный. – Название с экрана.

Завдання 14

Знайомство з доставкою документів: презентація "Способи доставки документів".

Здійснити замовлення на твір до бібліотеки, список (або скриншот) замовлення зберегти та внести до ментальної карти.

День третій

Заняття 15

Знайомство з бібліографічним описом електронних документів: презентації:

  1. Складання бібліографічного опису електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Бартош Ольга Миколаївна ; ДБУ для юнацтва. – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-2791534, вільний. – Назва з екрану. – Мова укр.
  2. Використання та бібліографічний опис відеоресурсів Інтернет [Електронний ресурс : навчальна презентація / Людмила Виноградова ; ДБУ для юнацтва // V Форум молодих бібліотекарів Луганщини "Книга. Молодёжь. Интеллект" (2012). – Режим доступу: https://www.slideshare.net/lib4uth/ss-24290875, вільний. – Назва з екрану. - Мова рос.
  3. Панкова Елена Библиографическое описание электронного ресурса / Елена Панкова // Библиотека в школе. – 2009. - № 3. – То же [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.1september.ru/view_article.php?id=200900315, свободный. – Заголовок с экрана. – Яз. рус.

Обговорення

  • Малі форми бібліографічного посібника (закладки, буклети, пам'ятки, рекомендаційні списки, плани читання).

Практична робота

Довідковий матеріал:

  1. Методические рекомендации по составлению рекомендательных и информационно-библиографических пособий малых форм [Электронный ресурс] / ЦБС Белорецкого района г. Белорецк : сайт. – Режим доступа: http://cbs-beloretsk.com/images/kollegam/metod-posobiya-mform-2014.pdf, свободный. – Название с экрана.
  2. Інструкція "Padlet: віртуальна дошка" (рос.)

Заняття 16

Знайомство з віртуальною виставкою як новою формою популяризації книги (презентація)

Практична робота

  1. Розглянути віртуальні виставки:
    1. "Неподражаемый Пьер-Огюстен Карон де Бомарше и его блистательный герой Фигаро": к 285-летию со дня рождения драматурга;
    2. Виртаульная выставка-микс "Творческое наследие Джозефа Редьярда Киплинга";
    3. Культові книги всіх часів
    4. Ювілеї книг (100 років з часу написання).
  2. Проаналізувати віртуальну книжкову виставку "Пензлем, словом, серцем: система бачення світу Тараса Шевченка", створену ЦБС Дніпровського району м. Києва: читацьке призначення, наявність обов'язкових елементів, наявність інтерактивних елементів. (колективна робота).
  3. Створити віртуальну виставку обраної книгив рамках проекту "Книги, що залишають слід у душі ...", використовуючи зібраний матеріал (форму обрати самостійно та розмістити на сторінці відповідного гугл-сайту).

Заняття 17

Віртуальні довідкові служби.

  1. Знайомство з:
    1. ВДС;
    2. віртуальною бібліографічною довідкою Об’єднаної довідкової служби бібліотек України (вид моделі ВДС, тематика питань, ефективність відповідей (наявність відповіді на питання і його якість;
    3. науковим проектом "Українська бібліотечна енциклопедія" (УБЕ) за рубриками.

Заняття 18

Інтернет і поповнення бібліотечних фондів

  1. Сайт http://presa.ua/. Періодичні видання: способи подання; передплата,замовлення е-періодики.
  2. Оглід журналів:
    1. "ДЖМІЛЬ",
    2. "Вокруг света",
    3. "Обовсёмка",
    4. видавництва "ОСНОВА",
    5. Библиотека в школе.
  3. Сайти видавництв та інтернет-книгарень (інтернет-навігатор за видавництвами навчальної, художньої та галузевої літератури).
  4. Визначити книжкову продукцію, умови оплати та доставки книг через видавництво «Теза» та інтернет-книгарню «Yakaboo.ua».
  5. Замовити книги за допомогою електронної доставки, оформити бланк запиту на книги автора, зробити скриншот…

Заняття 19

Мережеві форми роботи з читачами.

  1. Переглянути наступні веб-ресурси:
    1. Просування читання засобами веб-ресурсів в умовах бібліотек навчальних закладів. Інтернет-семінар для методистів Р(М)МК та бібліотекарів;
    2. Сообщество "Мир Книги";
    3. Інтернет-проект "Книжный шкаф поколения next";
    4. Акция Разноцветная семейка Эдуарда Успенского;
    5. відео-журнал "Почитайко!"
  2. Запропонувати мережеву форму популяризації книги та оформити її (сайт).

Довідковий матеріал:

Інтернет-сервіси для роботи з читачами:

День четвертий

Заняття 20

Практична робота "Професійне спілкування на ЗапоВікі".

  1. Завершити оформлення вікі-візиток за зразком, позначити основні розділи.
  2. Створити внутрішні посилання на:
    1. сторінку "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018)" з власної візитки;
    2. власну візитку зі сторінки "Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018)";
    3. власну візитку з відповідного розділу віртуального МО шкільних бібліотекарів;
    4. сторінку віртуального МО шкільних бібліотекарів з власної візитки.
  3. Розглянути можливості спілкування в межах ЗапоВікі: написати повідомлення.

Заняття 21

Практична робота "ЗапоВікі і підвищення фахового рівня".

  1. Проглянути матеріали електронного часопису "Шкільна бібліотека – за здоровий спосіб життя", висловити власні враження від матеріалів часопису на відповідній сторінці Обговорення порталу ЗапоВікі.
  2. Взяти участь в онлайн-опитуванні, відповісти на запитання онлайн-анкети.

Заняття 22

Практична робота "Блог як форма спілкування".

  1. Переглянути блог "Шкільна бібліотека в меді@просторі".
  2. Написати коментар до матеріалів одного інтернет-семінару за вибором учасника.

Заняття 23

Практична робота "Самоосвіта бібліотекаря".

  1. Переглянути веб-ресурси та визначити можливість їх використання в самоосвіті:
    1. "Наукова періодика України" (Національна бібліотека ім. В. І. Вернадського);
    2. ПЕРІОДИЧНІ ВИДАННЯ (Бібліопланета : сайт бібліотеки Жовтоводської гуманітарної гімназії імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов);
    3. сторінка методиста на сайті НБУ для дітей.
  2. Скласти список веб-ресурсів для роботи бібліотекаря на допомогу самоосвіти.

Заняття 24

Рефлексія

Відповісти на запитання онлайн-анкети

Основні вимоги до залікової роботи

Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% роботи на тренінгу

Додаткові ресурси

Презентації:

Для перевірки плагіату та унікальності тексту можна використовувати такі ресурси:

Блоги та ЖЖ:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси:

Сервіси для побудови Хмари слів:

Wordcloud Virt exhibition.png WordItOut Virt exhibition.png
побудовано WordCloudпобудовано WordItOut

Інтерактивності в мережі