Використання Інтернету в бібліотечній роботі (09-12.01.2018)

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Терміни навчання

09-12 січня 2018 року

Учасники

Результати реєстрації

Рух учасників тренінгу

Учасник 1

Чуча Олег Юрійович

Авраменко Віта Вікторівна

Учасник 4

Учасник 5

Учасник 6

Учасник 7

Учасник 8

Учасник 9

Учасник 10

Учасник 11

Учасник 12

Учасник 13

Мета тренінгу

Формування системних уявлень про можливості Інтернету для професійної діяльності бібліотекарів та розвитку практичних навичок роботи з інтернет-сервісами.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • сутність та головні риси процесу інформатизації суспільства,
  • шляхи входження України до світового інформаційного простору,
  • актуальні питання інформаційної політики України та шляхи її реалізації,
  • принципи інтелектуальної свободи та доступності інформації,
  • законодавство України з питань авторського права та інтелектуальної власності;
  • об`єкти авторського права в Інтернеті,
  • пошукові системи України;
  • форми подання повнотекстових документів,
  • формати електронних документів,
  • Інтернет-ресурси для зібрання і пошуку інформації з різних джерел;
  • джерела електронного комплектування фондів;
  • види електронних каталогів,
  • можливості різних режимів пошуку в електронних каталогах,
  • сервісні служби електронного каталогу,
  • поняття корпоративної каталогізації, зведеного каталогу,
  • загальне уявлення про комунікативні формати бібліографічного запису,
  • види електронних бібліографічних ресурсів;
  • форми інтернет-спілкування,
  • засоби для забезпечення інтернет-спілкування,
  • способи подання періодичних видань;
  • основні ресурси методичного, нормативного і навчального характеру на допомогу професійної діяльності,
  • колективні форми підвищення кваліфікації фахівців.

Слухачі будуть вміти:

  • здійснювати пошук повнотекстових документів в електронних бібліотеках та на інших веб-ресурсах,
  • аналізувати веб-ресурси за певними ознаками,
  • описувати електронні ресурси,
  • працювати з інформацією знайденою в Інтернеті,
  • отримувати відомості про книги та їх замовляти;
  • здійснювати пошук інформації в різних режимах,
  • оформлювати результати пошуку списком літератури, бібліографічним описом,
  • оформлювати замовлення на документи,
  • знаходити документи в зведеному каталозі,
  • аналізувати віртуальну бібліографічну продукцію;
  • аналізувати та інтерпретувати інформацію, знайдену в Інтернеті;
  • здійснювати спілкування у веб-форумах, чатах, блогах, за допомогою електронної пошти, списку розсилок;
  • працювати на ЗапоВікі, у блозі;
  • працювати з сервісами Google-Диск, віртуальна дошка, стінгазета, ThingLink;
  • створювати колективні документи та коментувати їх.

Фотоальбом

Тренери

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Skype: krizshko.l
  • Телефон робочий: 061 222 25 85
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: Avikett
  • Телефон: 067 308 21 41, 093 027 17 45, 066 155 21 62

Практична робота на тренінгу "Використання Інтернету в бібліотечній роботі"

День перший

Завдання Zero

Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. Відкрити будь-який браузер.
  2. До адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням.
  3. Увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис.
  4. Відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту.
  5. Повторити вказані дії для усіх користувачів ПК.

Створення або виявлення вікі-візитки на ЗапоВікі

  1. При наявності реєстрації на ЗапоВікі (http://zw.ciit.zp.ua) згадати логін і пароль.
  2. При відсутності реєстрації на ЗапоВікі створити обліковий запис за правилами реєстрації на ЗапоВікі.
  3. Створити або відредагувати Вікі-візитку за зразком.

Завдання 1

Знайомство із загальними відомостями про Інтернет: презентація "Інформаційна інфраструктура сучасного суспільства"

Обговорити, як бібліотекар може використати Інтернет в своїй діяльності?

Визначити одним словом напрямки професійної діяльності в Інтернеті.

Завдання 2

Практична робота "Підготовка основи для оформлення робіт тренінгу"

Зробити інтелект-карту (схему) "Інтернет в професійній діяльності сучасного бібліотекаря", користуючись сервісом MindMeister.

Додатково: ознайомитись з сервісом MindMeister.

Завдання 3

Знайомство із законодавством про авторське право:

Завдання 4

Практична робота "Об’єкти авторського права в бібліотеці"

  1. Визначити, які об`єкти авторського права в Інтернеті, використовуєте ви, як бібліотекар, найчастіше.
  2. Записати дані об`єкти в сервісі AnswerGarden
  3. Для роботи в сервісі AnswerGarden, вводити відповіді по одній у вигляді іменника у множині та з маленької букви, кожну відповідь підтверджувати кнопкою Submit.

ДОДАТКОВО:

  1. Ознайомитись із запропонованими темами:
    1. Письменники - ювіляри 2018 року
    2. Письменники певного жанра
  2. Обрати теми для роботи та записати її до таблиці

Додатковий матеріал про сервіс AnswerGarden

Завдання 5

Практичні поради

Практична робота "Раціональний пошук документів"

  1. Знайти документи про автора і твір за допомогою пошукових систем та каталогів:
    1. Google,
    2. Yahoo,
    3. Яндекс,
    4. Мета,
    5. Украинский портал
    6. UAport
  2. Знайти документ з означеної теми:
    1. певного типу,
    2. що містить певні слова,
    3. за датою.

Завдання 6

Формування і оцінювання навичок безпечного і відповідального використання Інтернету

  • знайомство з базовими принципами критичного оцінювання інформації,
  • виконання практичних завдань з оцінювання інформації

Завдання 7

Знайомство з формами подання електронних документів: презентація "Документи в мережі".

Завдання 8

Знайомство з електронними бібліотеками: презентація "Повнотекстові інтернет-бібліотеки".

ДОДАТКОВО: Самостійно ознайомитись з:

Завдання 9

Практична робота "Аналіз електронних бібліотек"

  1. Розглянути електронні бібліотеки із запропонованого списку.
  2. Обрати одну бібліотеку художньої літератури, проаналізувти її за такими ознаками: доступність, види видань, вид бібліотечного зібрання.

Колективна робота:

  1. Результати аналізу бібліотеки занести до таблиці.
  2. Створити інтернет-путівник для школярів "Електронні бібліотеки художньої літератури".

Завдання 9

Завдання 10

Завдання 11

Завдання 12

Завдання 13

День другий

Завдання

Знайомство з електронними каталогами: презентація "Алгоритм пошуку в електронному каталозі на сайті Національної бібліотеки України для дітей"


Завдання

Знайомство з доставкою документів: презентація "Способи доставки документів"

День третій

День четвертий

Заняття

Рефлексія

Підготувати коротке повідомлення про участь в тренінгу і розмістити його на віртуальній дошці, створеній в сервісі Padlet

Основні вимоги до залікової роботи

Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% роботи на тренінгу

Додаткові ресурси

Презентації:

Блоги та ЖЖ:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси: