Відкритий урок читання

Материал из ЗапоВики
Версия от 08:13, 2 августа 2017; Dominic28 (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Рябченко 281.jpg

Содержание

Навчальний заклад

Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради
2016-2017 навчальний рік

Анотація

Актуальність уроку обумовлена проблемою формування навичок читання у дітей із синдромом Дауна. Дітям даної категорії важко навчитися свідомому, правильному, зрозумілому читанню. Крім того, більшість таких учнів не вербальні, тобто не володіють мовленням як таким. Але деякі дослідження свідчать про те, що діти із синдромом Дауна можуть почати говорити після того, як навчаться читати. Тому проблема навчання читанню «сонячних дітей» є важливою та актуально.
У практичній частині уроку представлені елементи методик та прийоми, які використовує вчитель у своїй педагогічній діяльності: методика піктограм, елементи навчання читанню за методикою М. Зайцева, прийом співставлення картинки та слова, оригінальна робота з вивчення віршованих творів з розумово відсталими дітьми.
У додатках до уроку надані дидактичні матеріали, тексти, які використовуються на уроці, демонстраційний та ілюстративний матеріал.
Автор представлених на порталі ЗАПОВІКИ матеріалів ( вчитель 4 класу для учнів із синдромом Дауна Рябченко Н.М.), успішно впоралася з реалізацією поставлених цілей уроку. Після запровадження вчителем на уроці вищевказаних методів та прийомів відбувається:
- закріплюється вміння читати слова та речення з вивченими буквами;
- удосконалюються навички свідомого читання;
- відбувається покращення процесу вивчення віршів напам’ять;
- відбувається корекція вад мовлення, розвиток мовлення та мислення.
В цілому методична розробка уроку відповідає вимогам і може бути рекомендована як варіант уроку читання.

Автор:

Рябченко Наталія

Тема:

Читання тексту «Карпатські гори».

Мета:

1.Закріплювати вміння читати слова та речення з вивченими буквами;
2.Вдосконалювати навички свідомого читання.
3.Коригувати вади мовлення.
4.Розвивати мовлення, мислення.
5.Виховувати у дітей любов до України.

Хід уроку

Зміст уроку

1.Загальнокорекційний етап
1.Організаційна підготовка учнів до роботи на уроці.
- Доброго дня, діти! Зараз у нас з вами урок читання, на якому ми дізнаємося багато нового та цікавого.
2.Психологічна підготовка учнів до уроку.
- Сьогодні на уроці ми вирушимо у казкову подорож нашою країною. Нагадайте мені, як вона називається? Правильно, наша країна називається Україна. Подивіться на карту України. А вирушимо ми у подорож на казковому поїзді у чудові гори Карпати. Знайдіть їх на карті. Погляньте, який наш поїзд гарний! На ньому ми проїдемо по Карпатах.
Обладнання: Карта України, зображення казкового поїзда на дошці (див. додатки)

2. Основний етап

1.Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
- Погляньте на піктограми. Вони розкажуть нам, що ми будемо робити на уроці.
(На дошці розташовані піктограми, які ілюструють хід уроку: робота за малюнками, кубики Зайцева, слова, робота з книгою, фізхвилинка, текст, вірш, комп’ютер).
Діти разом з вчителем проговорюють піктограми.
2.Підготовча (пропедевтична) частина.
- Але перед тим, як вирушати в дорогу давайте пригадаємо, що таке гори. Ваше завдання знайти ті малюнки, на яких ви бачите гори. (Діти розглядають картки з малюнками, читають пояснюючи слова та співвідносять зображення зі словами.) - Молодці! А тепер викладіть своє слово за допомогою кубиків Зайцева. (Діти викладають слова.) -Отже, ми пригадали, що таке гори і можемо вирушати в подорож.
Обладнання: Піктограми на дошці (див. додатки). Малюнки із зображенням природи та картки з пояснюючими словами (див. додатки).Кубики Зайцева

Формуюча частина
1) Словникова робота. - Наш казковий поїзд вже їде до Карпат. І зараз саме час підготуватися до зустрічі з ними. Що нас чекає? Дізнатися про це нам допоможуть словникові слова. Прочитаймо їх!
(Діти читають слова, запропоновані вчителем. Незрозумілі слова пояснюються.)
2) Читання тексту «Гори Карпати» вчителем. - Ми вже майже на місці. Саме час прочитати текст про гори Карпати. Відкрийте книжку, знайдіть текст. Знайдіть його назву. Як називається текст? («Гори Карпати») Отже, послухайте уважно текст. (Вчитель читає.)
3) Перевірка первинного сприймання.
- Про що йдеться в тексті?
- Де знаходяться гори Карпати?
- Які річки там течуть?
- Чого багато є в Карпатах?
- Які тварини живуть в Карпатах?
Фізкультхвилинка. «Гори Карпати»
Раз-два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П'ять, шість — це орли дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.
4) Читання тексту учнями.
- читання хором;
- вибіркове читання із розгляданням та коментуванням ілюстрацій;
- гра «Знайди слово»
Вчитель пропонує знайти у тексті словникові слова, які діти вже читали раніше;
-читання по одному реченню.
5) Бесіда за прочитаним текстом.
- Про що ми читали в тексті?
- Що нового дізнались?
6) Робота з вивчення напам’ять вірша А. Камінчука «Це моя Україна».
- А зараз ми пригадаємо вірш, який вчимо напам’ять. Знайдіть його у книжці. Як називається цей вірш? Хто його написав?
- Давайте пригадаємо вірш. (Діти читають вірш хором).
- Добре. А тепер спробуйте розказати вірш напам’ять. (Діти під керівництвом вчителя розповідають вірш напам’ять за допомогою малюнків, які ілюструють його зміст.)
Обладнання: Розрізані картки зі словниковими словами (див. додатки). Книжка «Моя країна – Україна». Малюнки до вірша «Це моя Україна» на дошці (див. додатки).

3. Заключний етап
1.Підбиття підсумків і оцінювання.
- Ось і закінчується наша сьогоднішня мандрівка. Давайте пригадаємо, що ми робили на уроці. (Діти розповідають, спираючись на піктограми.) 2.Пояснення домашнього завдання.
- На самопідготовці вам треба потренуватись читати текст «Гори Карпати», відповідати на запитання та шукати в тексті словникові слова. 3.Релаксація
- І насамкінець давайте проглянемо невеличке відео про гори Карпати під гарну музику, і помріємо про наступну подорож у це чудове місце.
4.Приведення у порядок робочих місць.
5.Створення установки на відпочинок.
Обладнання:Комп’ютер, відеоролик.

Додатки

додаток до уроку

Посилання

  1. https://www.br.com.ua/referats/fizkultura/19149.htm
  2. http://ua.textreferat.com/referat-508.html