Головна сторінка

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Вітаємо на Запорізькому порталі ЗапоВікі!

Zapowikiikon.jpg Virtualspilnot.jpg Konkursikon.png Treningikon.png Seminarikon.png
ЗапоВікі Віртуальні спільноти Конкурси Навчальні тренінги Семінари
Proekticon.jpg Ekatalogicon.jpg Internetresorch.jpg Wikislovnik.jpg Wikistattiicon.png
Освітні проекти Е-каталог Інтернет-ресурси ВікіСловник ВікіСтатті

Події 2018-2019 навчального року!
Запрошуємо до участі!!!

Освітні події травень.jpg Освітні події червень.jpg Освітні події вересень.jpg
Освітні події. Травень Освітні події. Червень Освітні події. Липень-вересень

Новини на порталі ЗапоВікі

B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Хакатон «Hack4Good: Як зацікавити дівчат у STEM»
Запрошуємо дівчат 18-22 років з Донецької, Луганської та Запорізької областей на Хакатон «Hack4Good: Як зацікавити дівчат у STEM». Дедлайн для подання заявок 30 червня 2019 р. Сам хакатон відбудеться 17-19 липня у м.Маріуполь.

Організатори відшкодовують учасницям транспортні витрати, забезпечують проживання та харчування.

Організатори: Центр «Розвиток Корпоративної Соціальної Відповідальності» (ініціатива #ДівчатаSTEM) і Фонд Народонаселення ООН в Україні - UNFPA Ukraine за фінансової підтримки Посольства Республіки Естонії в Києві.

Як стати учасницею проекту?

  • описати свою мотивацію;
  • подати електронну онлайн заявку до 30 червня включно https://forms.gle/8445hSU7zmTA4tQw6

Експертне журі з представників компаній-організаторів та партнерів відбере 35 учасниць для участі у фінальному заході хакатону у м. Маріуполь. Про результати відбору буде оголошено 5 липня на Фейсбук-сторінці Дівчата STEM.

З будь-яких питань щодо участі у хакатоні, звертайтесь за телефоном (044) 292 02 48, або пишіть на e-mail stem@csr-ukraine.org
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
День безпечного Інтернету
Шановні колеги та колежанки!

Цим листом висловлюємо Вам свою повагу та вдячність за щорічну підтримку ідеї Дня безпечного Інтернету! День безпечного Інтернету запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. В Україні комітет Дня безпечного Інтернету представляє Центр кращого Інтернету.

Щороку до Дня безпечного Інтернету в Україні, як і у всьому світі, приєднується все більше організацій. 150 країн офіційно підтримали День безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року. Завдяки Вашій роботі в Україні до Дня безпечного Інтернету офіційно долучились понад 1400 закладів освіти, бібліотек та громадських організацій. Понад 18000 освітян та бібліотекарів у всіх областях України взяли участь в освітніх заходах із безпеки в Інтернеті. 142 500 дітей та молодих людей взяли участь в офіційно зареєстрованих заходах, присвячених безпеці в Інтернеті.

І ми знаємо, що завдяки Вашим зусиллям, підвищення освіченості дітей, молоді, батьків та освітян з питань безпеки в Інтернеті відбувається щодня, і в таких заходах беруть участь набагато більше дітей та молоді.

Використовуючи нагоду, запрошуємо долучитись до Дня безпечного Інтернету у 2019-2020 навчальному році, який відбудеться 11 лютого 2020 року під гаслом «Разом для найкращого Інтернету». Детальна інформація про День безпечного Інтернету та освітні ресурси опубліковані на сайті Центру кращого Інтернету: https://betterinternetcentre.org Ще раз висловлюємо щиру вдячність за підтримку ідеї Дня безпечного Інтернету у 2019 році та бажаємо натхнення для відпустки!

З побажаннями безпеки онлайн та офлайн, Центр кращого Інтернету
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС«3D: Думай, Дій, збережи Довкілля»
Мета цього конкурсу досить проста та прозаїчна, але разом із тим напрочуд важлива – ми прагнемо звернути увагу дітей на екологічні проблеми сучасної України та світу.

У всьому світі збереження екологічної рівноваги стає пріоритетом у розвитку людства. Варто замислитися над тим, що саме кожен із нас робить не так, та що може змінити на краще. Потрібно почати діяти, аби зберегти довкілля для себе та нащадків.

Завдання конкурсу розроблені без прив’язки до шкільної програми. Вони допоможуть школярам замислитися та усвідомити, наскільки важливим є питання збереження екологічної рівноваги. Учні 1-11 класів перевірять власні знання та дізнаються багато нового.

Дедлайн:

  • Реєстрація - 25.04-15.06
  • Доступ до завдань - 3.05-15.06
Детальніше - ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС«3D: Думай, Дій, збережи Довкілля»
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Жінки у STEM
Жінки у STEM — конкурс статей, присвячений жінкам в точних і природничих науках. Конкурс організовує ГО «Вікімедіа Україна» разом із Фондом ООН у галузі народонаселення; триватиме він до 30 червня.

Основний напрямок — біографічні статті про жінок-науковиць у галузі STEM. Однак, тему конкурсу можна трактувати й ширше та писати також про жінок, які не є науковицями, але пов'язані з точними та природничими науками (наприклад, підприємиці у цій галузі); оглядові теми (наприклад, списки чи статті про явища, пов'язані із жінками у STEM).

Мета конкурсу: зробити більш видимими досягнення жінок в науці. Як в Україні, так і по всьому світу, точні науки, технології та інженерія залишаються галузями, в яких домінують чоловіки. Щоб боротися із цим дисбалансом і допомагати жінкам будувати кар'єру в STEM, важливо поширювати інформацію про досягнення жінок у точних та природничих науках. Допомогти зменшити загальний гендерний дисбаланс у Вікіпедії, адже статей про чоловіків приблизно в чотири рази більше, ніж про жінок.

Детальніше - Жінки у STEM
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Нові курси від Google
Для 64 країн (Україна в тому числі) Google запустив чотири нові освітні курси. Вони доступні на платформі Google Digital Workshop. Курси присвячені таким кар’єрним навичкам, як комунікація, мотивація, здатність впливати на інших та приймати рішення у важких умовах.

Нові курси:

  • Мистецтво публічних виступів: тут навчать продумувати і проводити презентації та виступи, щоб максимально зацікавити аудиторію.
  • Як ділитись ідеями за допомогою історій і візуалізацій: зможеш познайомитись з простими інструментами: асоціативні карти, історії та інші, які допомагають донести людям ідеї та зацікавити їх.
  • Вступ до ділового спілкування: навчишся створювати прості, зрозумілі і добре структуровані листи, презентації або звіти.
  • Ефективне налагодження зв’язків: курс познайомить з принципами створення мережі контактів і допоможе створити свій власний професійний бренд.

Кожен курс складається із 4-5 відеоуроків по 15-35 хвилин кожен. Рекомендують проходити їх послідовно. Курси стануть доступні відразу після реєстрації на платформі Digital Workshop, почати навчання можна вже сьогодні.

Детальніше - Google запустив 4 нові безкоштовні освітні онлайн-курси
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Вебінар «STEM-весна – 2019: результати, надбання, перспективи»
На виконання п.1 наказу ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 04.02.2019 року No 09 «Про проведення фестивалю «STEM-весна – 2019» та з метою ознайомлення педагогічної громадськості з інноваційними освітніми технологіями, необхідними для реалізації концептуальних засад Нової української школи, розвитку STEM-освіти в Україні, створення платформи для спілкування, пошуку і підтримки перспективних наукових ідей було проведено фестиваль «STEM-весна – 2019».

За підсумками фестивалю відділ STEM-освіти 05 червня 2019 року (о 13:00, тривалість 1 година) проводить вебінар «STEM-весна – 2019: результати, надбання, перспективи». Учасники вебінару ознайомляться із: подіями та географією фестивалю «STEM-весна – 2019»; досвідом освітніх установ, які долучилися до заходів всеукраїнського рівня; кращими практиками налагодження партнерських зв’язків з освітніми та громадськими організаціями тощо. До участі у вебінарі запрошуються обласні координатори з питань STEM-освіти, педагогічні працівники, керівники освітніх установ та усі зацікавлені особи.

Приєднатися до трансляції вебінару (пароль доступу до сесії: welcome)
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Літня школа Всеукраїнського проекту «Хмарні сервіси в освіті»
З 17 по 21 червня 2019 року відбудеться п’ята літня школа Всеукраїнського проекту «Хмарні сервіси в освіті». Метою заходу є презентація передового педагогічного досвіду з упровадження Microsoft Office 365 в освітній процес, підвищення ІКТ-компетенції освітян, покращення навиків використання сучасних сервісів для активізації навчальної діяльності учнів. До участі у заході запрошуємо представників органів управління освітою та закладів післядипломної педагогічної освіти, керівників закладів освіти, вчителів-предметників.

Програмою літньої школи передбачається проведення тренінгів, навчальних семінарів, майстер-класів за такими темами:

  • Створення ефективного освітнього середовища закладу освіти засобами Microsoft Office 365;
  • Можливості спільноти Майкрософт для освітян. Онлайн курси та ресурси;
  • Microsoft Teams - комплексне рішення для організації освітнього процесу;
  • Що нового у Microsoft Education? Майстер-клас від переможця міжнародного конкурсу Майкрософт "Tech Pills Challenge ";
  • Дистанційне навчання засобами Office 365;
  • Можливості відеоплатформи Flipgrid: спілкуємося з усім світом; Інтеграція сервісів у хмаро-орієнованому освітньому середовищі;
  • Minecraft: Education Edition — корисне доповнення до навчальної програми. Як гра допомагає дітям краще засвоювати матеріал.
  • Використання засобів Microsoft Office для спільної проектної діяльності учнів.
  • Інноваційні освітні проекти з ІКТ та багато іншого.
Реєстрація за посиланням: https://aka.ms/cloudschool2019
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Приз LEGO за знання про Роботів!
Для участі у розіграші LEGO-подарунку необхідно до 16 червня 2019 року (включно) подивитися відео з циклу "Основи Робототехніки" та надати відповіді на запитання анкети.

Розіграш подарунку (LEGO Technic 42095 - REMOTE-CONTROLLED STUNT RACER) відбудеться серед тих, хто підписаний на канал "Навчаємося разом" та надасть щонайменше 12 правильних відповідей на обов'язкові запитання.

Розіграш буде проведено за допомогою сайту random.org 18.06.2019, відео розіграшуe буде опубліковано на каналі "Навчаємося разом"
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Булінг у початковій школі
Представляємо вашій увазі Звіт про результати першого циклу загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти».

З огляду на те, що проблема булінгу в школі, зокрема й початковій, ще не достатньо висвітлена в Україні, у звіті увагу приділено, з одного боку, окремим теоретичним питанням, пов’язаним із відповідною проблематикою, та огляду попередніх моніторингових досліджень в Україні та за кордоном щодо булінгу, а з іншого, –результатам аналізу даних, отриманих за підсумками тестування й анкетування випускників початкової школи під час основного етапу моніторингового дослідження 2018р., із погляду наявності зв’язку між успішністю учнів в оволодінні математичною та читацькою компетентностями та випадками, що мають ознаки булінгу, а також зв’язку між деякими факторами особистісного та соціального рівнів, що можуть розглядатися як передумови для формування ситуацій булінгу в початковій школі.

Важливим складником є список джерел, де наведено значну кількість наукової літератури з булінгової проблематики, а також додаток, де запропоновано інформацію про актуальні джерела, що сприятимуть поглибленню уявлень освітян, батьків щодо булінгу й механізмів його попередження та боротьби з ним.

Матеріали звіту можуть бути корисними для управлінців у галузі освіти, учителів, науковців, а також усіх, хто займається питаннями освітніх вимірювань, моніторингових досліджень в освіті
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Дистанційний курс щодо використання додатків Google в освітній діяльності
Запрошуємо до участі у Дистанційному курсі щодо використання додатків Google в освітній діяльності, який проводиться за підтримки Google Україна в рамках співпраці з Міністерством освіти й науки України з метою забезпечення становлення Нової Української Школи.

Тренер: Антоніна Букач, Certified Trainer Google for Education.

Термін навчання:

  • 03.06.2019 — 30.06.2019;
  • 10 інструктивних листів;
  • 1 лист — 3 доби (РЕКОМЕНДОВАНИЙ РЕЖИМ НАВЧАННЯ);
  • Гнучкий графік!))) — індивідуально (узгодити з тьютором).
Детальніше - Дистанційний курс щодо використання додатків Google в освітній діяльності
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
XVII Міжнародний конкурс з веб-дизайну та комп’ютерної графіки
Запрошуємо взяти участь у XVII Міжнародному конкурсі з веб-дизайну та комп’ютерної графіки, який відбудеться в травні-червні 2019 року.

Професійне журі конкурсу, до складу якого входять провідні фахівці з веб-дизайну та комп’ютерної графіки, визначить переможців у кількох номінаціях. До участі в конкурсі запрошується молодь до 25 років. Участь у конкурсі безкоштовна.

Тема для виконання конкурсних робіт – довільна. Кількість робіт від одного учасника не обмежується. Допускається виконання колективних робіт. Конкурс буде проводитися дистанційно, в один тур.

Прийом робіт буде проведено до 15 червня 2019 року.

Детальніше -XVII Міжнародний конкурс з веб-дизайну та комп’ютерної графіки
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Інтернет, який ми хочемо!
Інтернет є простором неймовірних освітніх можливостей для сучасного юнацтва, але він також може бути джерелом багатьох небезпек. Щоб допомогти освітянам навчати дітей безпечному використанню світової мережі, дбати про захищеність своїх прав під час перебування онлайн, був перекладений українською унікальний навчальний інструмент «Інтернет, який ми хочемо» Ці матеріали з детальними планами інтерактивних уроків були створені, щоб допомогти вчителям з різних європейських країн включити в свою програму питання використання Інтернет-ресурсів. Ці матеріали були розроблені: Better Internet Center (День безпечного Інтернету в Україні), Insafe, Європейська Комісія, Google, Liberty Global, European Schoolnet.

Ви можете завантажити українську версію посібника тут:

Джерело інформації - OSCE Project Co-ordinator in Ukraine
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Вітаємо!!
«Видавнича група “Основа”» та Учительський журнал on-line оголошують результати Всеукраїнського конкурсу коротких оповідань (есе) про особисті педагогічні знахідки!

Переможниці конкурсу мають публікації в журналах ВГ «Основа» та сертифікати, що засвідчують ці публікації. Вони також отримають дипломи за перемогу у конкурсі «Мої педагогічні знахідки», передплату на предметні журнали видавництва та публікації на Порталі ВГ «Основа».

Вітаємо переможців Запорізької області:

  • І місце: Басіч Анастасія Сергiiвна, учитель російської мови та зарубіжної літератури Енергодарського навчально-виховний комплекс № 1: http://osnova.com.ua/news/1346
  • ІІІ місце: Карева Світлана Вікторівна, учитель вищої категорії, «старший учитель», учитель німецької мови Енергодарської загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. №7: http://osnova.com.ua/news/1401
Конкурс триває. Детальніше - Всеукраїнський конкурс коротких оповідань (есе) про особисті педагогічні знахідки!
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Вікі любить Землю 2019
1 травня всі читачі Вікіпедії знову побачать банер про фотоконкурс Вікі любить Землю із запрошенням брати участь. Проект переходить у сьомий рік свого існування. І прагнення організаторів залишаються незмінними, а от регламент традиційно промовляє дещо нове.

За шість років конкурсу учасники завантажили понад 70 тисяч вільних зображень об’єктів та територій природно-заповідного фонду України, яких є понад 8200 у державному реєстрі. Це великий внесок у розвиток вільних знань, однак ще більше половини об’єктів у конкурсних списках залишаються непроілюстрованими, а багато завантажених фотографій — невикористаними у статтях Вікіпедії. Тому цього року організатори будуть заохочувати конкурсантів висвітлювати нові пам’ятки природи, а також намагатимуться підвищувати використання фотографій у вікіпроектах.

Як завжди, протягом травня всі охочі можуть подати фотографії власного авторства, зроблені у будь-який період часу. Як і минулого року, шанси на перемогу матимуть лише ті фото, для яких вказані географічні координати місця зйомки.

За результатами оцінок журі буде визначено переможців номінацій «Найкраще фото області» і саме серед них, а не з окремого рейтингу буде визначено десять найкращих фотографій. Іншими словами, у топ-10 потраплять переможці обласних номінацій з найбільшими балами і саме вони представлятимуть Україну на міжнародному етапі.

Детальніше - Вікі любить Землю 2019
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Global Teacher Prize Ukraine
Global Teacher Prize Ukraine - щорічна національна премія для вчителів-агентів освітянських змін. Премія покликана відзначити досягнення вчителя не лише щодо своїх учнів, а й щодо суспільства, та підкреслити важливість педагогів в Україні. Національну премію засновано в 2017 році ГС "Освіторія" після підписання меморандуму з фондом Varkey GEMS Foundation.

З 11 квітня до 1 серпня триває реєстрація для участі в щорічній національній премії для вчителів Global Teacher Prize Ukraine 2019. Вчитель може податися самостійно або ж бути номінований учнями, батьками, колегами чи іншими небайдужими, які вважають його гідним визнання.

Цього року переможець премії отримає рік безкоштовного навчання, поїздку в Дубай на Global Education and Skills Forum 2020 та головний грошовий приз – 250 000 гривень. Окрім того, цьогоріч вперше передбачено додатковий приз для школи, де працює переможець, – сучасну бібліотеку зі зручними робочими місцями та комп’ютерним обладнанням.

Детальніше - Global Teacher Prize Ukraine
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Академічна доброчесність
Проект SAIUP пропонує матеріали щодо дотримання академічної доброчесності: Детальніше - матеріали "Академічна доброчесність
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Кліматичні краплі
Мобільний додаток «Кліматичні краплі» є технічною основою шкільного конкурсу, в рамках якого шкільні громади провадять навчання з питань змін клімату, здійснюють еко-дружні вчинки та проекти, та обмінюють зароблені краплі на знижки та призи партнерів додатку.

Для цілей конкурсу, вуглецева нейтральність означає позитивну різницю між скороченням викидів CO2 внаслідок здійснення кліматично-дружніх вчинків шкільною спільнотою та вуглецевими викидами внаслідок роботи школи. Такі викиди будуть розраховуватися самими учнями з допомогою команди проекту Кліматичні Краплі, тоді як скорочення викидів CO2 будуть фіксуватися у додатку Кліматичні Краплі. Кліматично-дружні вчинки включають сортування відходів, висадку дерев та заходи з енергозбереження, а кліматичні проекти – будь-які ініціативи у школі чи за її межами, які приводять до скорочення викидів парникових газів. Такі проекти можуть здійснюватися самостійно або у співпраці з місцевими громадами, бізнесом чи владою.

Детальніше -Кліматичні краплі
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Курс "Протидія та попередження булінгу в закладах освіти"
Булінг (цькування) – тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого середовища. За результатами дослідження, проведеного UNICEF у 2017 році, 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу (цькування) впродовж останніх трьох місяців, а 24% дітей стали жертвами цього явища.

Мета курсу – навчити освітян розпізнавати ситуації булінгу (цькування) та вчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі.

Цей курс підготовлений в рамках створення національної системи протидії та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти Міністерством освіти і науки України за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та українського громадського проекту масових відкритих онлайн-курсів Prometheus.

Детальніше - Курс "Протидія та попередження булінгу в закладах освіти"
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Академічна доброчесність у школі
Проект сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP оголошує реєстрацію шкіл для участі в Всеукраїнській кампанії «Академічна доброчесність у школі», що має на меті представити керівникам та вчителям закладів середньої освіти методики інтеграції освітніх компонентів з академічної доброчесності в навчальний процес та ознайомити учнів 9-11 класів із принципами доброчесності у навчанні.

Представники Проекту впродовж березня-травня – І етап та вересня-листопада – ІІ етап мають намір провести презентації напрацьованих методичних та інформаційних матеріалів, а також уроків-виховних годин для школярів у закладах середньої освіти України.

Теми презентацій для педагогів:

  • Принципи академічної доброчесності як основа ефективного навчання
  • Основи академічного письма та роботи з текстом
  • Фасилітація школярів для свідомого вибору у подальшому здобутті освіти
  • Представлення матеріалів для проведення виховних годин та використання елементів з академічної доброчесності на уроках (сценарії уроків, інфографіка, соціальні відеоролики)

Теми виховних годин для школярів:

  • Що таке принципи академічної доброчесністі та чому вони важливі?
  • Види недоброчесної поведінки та як вона шкодить самим учням?
  • Знання – основний капітал для здобуття успіху в майбутньому

Якщо ви зацікавлені в проведенні подібних заходів у вашій школі та отриманні освітньо-інформаційних матеріалів, просимо заповнити реєстраційну форму: https://goo.gl/forms/KqyxyLcjFcP2mijt1

Представники Проекту SAIUP впродовж двох тижнів сконтактують з вами для подальшої координації та обговорення деталей щодо організації заходів у вашій школі.
B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Для вчителів інформатики
Wick Editor - безкоштовний онлайн-редактор для створення анімацій за допомогою JavaScript.

На сьогодні активна версія 0.15, у якій є можливість додавати відео, малювати та багато іншого.

Приклади:

B0b61e4643381fdf4d073d4bb919dd8b.png
Обласний проект "Письменники Запорізького краю на карті області"
10 січня 2019 року виповнилося 80 років від утворення Запорізької області.

Наша область багата на таланти. У кожному місті, селі, селищі, громаді, районі є свої відомі імена, серед яких - визначні письменники і поети.

Як зазначає Стадніченко О.О. в статті «Літературне Запоріжжя в контексті українського літературного процесу»: «… перед нами постає барвиста панорама, представлена іменами непересічних літераторів: від кобзарів-ліриків, що закладали підґрунтя нашої духовності, відомих постатей в історії української науки, літератури, культури, які репрезентували наш край наприкінці ХІХ - поч. ХХ ст., до молодих літераторів початку третього тисячоліття, таких несхожих на попередників, які вже встигли по-іншому осмислити сьогодення і своєю творчістю відкрити літературний процес ХХІ ст.: С. Аніщенко, М. Брацило, Г. Вівчар, П. Вольвача та ін.»

Тому в межах проведення мережевого обласного проекту "Письменники Запорізького краю на карті області", який присвячений 80-річчю від утворення області, ми пропонуємо всім бажаючим взяти участь у:

  • створення веб-енциклопедії "Письменники Запорізького краю";
  • мережева акція "Письменники Запорізького краю на карті області".
Детальніше - Обласний проект "Письменники Запорізького краю на карті області"