Головна сторінка
Вітаємо на Запорізькому порталі ЗапоВікі!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ЗапоВікі | Віртуальні спільноти | Конкурси | Навчальні тренінги | Семінари |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Освітні проекти | Е-каталог | Інтернет-ресурси | ВікіСловник | ВікіСтатті |
Події 2018-2019 навчального року!
Запрошуємо до участі!!!
![]() |
![]() |
![]() |
Освітні події. Лютий | Освітні події. Березень | Освітні події. Квітень |
Новини на порталі ЗапоВікі
До участі у Фестивалі запрошуються вихованці та учні комп'ютерних гуртків і студій анімаційного та ігрового напрямку позашкільних та інших закладів освіти, які здатні створювати анімацію (мультиплікацію) чи ігри за допомогою комп’ютерних редакторів.
Фестиваль проводиться за трьома віковими групами:
- 1 категорія (молодша) – до 9 років;
- 2 категорія (середня) – з 10 до 13 років;
- 3 категорія (старша) – з 14 до 17 років.
Фестиваль проводиться в чотирьох номінаціях:
- «Flash-анімація» (анімаційні фільми, створенні в програмі Flash);
- «Анімація» (анімаційні фільми, створені в інших графічних редакторах чи Scratch-2. Допускається виконання анімації у Microsoft OfficePowerPoint (якщо використовуються задавання траєкторії руху, робота з персонажем);
- «Мультиплікація» (використання класичної покадрової анімації авторських малюнків, фотозображень або об’ємних предметів (наприклад, пластиліну)та обробка мультфільмів за допомогою відео редакторів).
- «Scratch-ігри» (програмування в середовищі Scratch-2)
Дедлайн: до 28.02.2019
Детальніше - Відкритий обласний заочний фестиваль комп'ютерної анімації і мультиплікації «В країні дитячих мрій»Представники Проекту впродовж березня-травня – І етап та вересня-листопада – ІІ етап мають намір провести презентації напрацьованих методичних та інформаційних матеріалів, а також уроків-виховних годин для школярів у закладах середньої освіти України.
Теми презентацій для педагогів:
- Принципи академічної доброчесності як основа ефективного навчання
- Основи академічного письма та роботи з текстом
- Фасилітація школярів для свідомого вибору у подальшому здобутті освіти
- Представлення матеріалів для проведення виховних годин та використання елементів з академічної доброчесності на уроках (сценарії уроків, інфографіка, соціальні відеоролики)
Теми виховних годин для школярів:
- Що таке принципи академічної доброчесністі та чому вони важливі?
- Види недоброчесної поведінки та як вона шкодить самим учням?
- Знання – основний капітал для здобуття успіху в майбутньому
Якщо ви зацікавлені в проведенні подібних заходів у вашій школі та отриманні освітньо-інформаційних матеріалів, просимо заповнити реєстраційну форму: https://goo.gl/forms/KqyxyLcjFcP2mijt1
Представники Проекту SAIUP впродовж двох тижнів сконтактують з вами для подальшої координації та обговорення деталей щодо організації заходів у вашій школі.Дедлайн:
- 1-17.02 - реєстрація учнів.
- 18-26.02 - олімпіада.
- 27-28.02 - підсумки.
- 01.03 - оголошення результатів.
Всі завдання розроблено методистами відповідно до шкільної програми. Усі учні, перебуваючи в рівних умовах, зможуть продемонструвати реальний рівень знань та отримати нагороду за роботу.
Кожен учитель, чиї учні візьмуть участь в олімпіаді «На Урок», отримає безкоштовні свідоцтва та подяки, які будуть підтвердженням професійної активності педагога та доповнять учительське портфоліо:
- «Свідоцтво про підготовку учнів» отримають усі вчителі.
- «Свідоцтво про підготовку переможця (-ів)» отримають педагоги, чиї учні отримали відзнаки І, ІІ та ІІІ ступенів різного рівня.
- «Подяка за підготовку учнів», за залучення 10 та більше учнів.
Однак EXIF-дані не завжди можна виявити або вони можуть бути невірними. Зокрема це стосується дати та часу, коли могло бути зроблено фото: цілком можливо, що камера була скинута до заводських установок або був виставлений інший часовий пояс. Фото в соціальних мережах може взагалі не мати EXIF-даних - Facebook, наприклад, стирає їх при завантаженні зображень (Джерело).
Детальніше - Інструменти для виявлення фейкових зображень
Проект "Безпека в мережі Інтернет"Програма IV сесії розрахована на 5-денне дистанційне онлайн-навчання у період з 19 по 23 лютого 2019 року.
Усі слухачі, які пройдуть навчання та успішно складуть підсумкове тестування, отримають сертифікат ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», доступ до авторських методичних матеріалів та будуть запрошені до участі у наступних сесіях STEM-школи для презентації власного досвіду роботи.
Навчання у «Web-STEM-школі» безкоштовне. Кількість місць для онлайн-навчання необмежена.
Детальніше - Зимова сесія «Web-STEM-школа – 2019»Результатом проекту стали освітні відео про медіаграмотність.
“Оскільки інформація, у тому числі й неправдива, фейкова потрапляє до нас звідусіль і досягає нас усюди, то і сюжети ми знімали у побутових ситуаціях, звичних для кожного,” – відзначив медіа-експерт проекту, доцент кафедри журналістики НаУ “Острозька академія” Сергій Штурхецький
Детальніше - Відео про медіаграмотністьАнкета Впровадження мережевих сервісів Веб 2.0 в освітню діяльністьЛист ЗОІППО № 045 від 25.01.2019 Про проведення моніторингового дослідження використання мережевих сервісів Веб 2.0 в закладах загальної середньої освіти Запорізької області
У деяких випадках, якщо TinEye знайшов багато копій картинки, праворуч від результатів пошуку додається можливість сортування по колекціях. За допомогою цього можна дізнатися, чи було опубліковано зображення в професійних фотобанках, стоках або новинних агентствах.
Під кожним зображенням в результатах пошуку є посилання «Compare match», за допомогою якої можна порівняти знайдене зображення з тим, що було використано для пошуку. Порівнявши дві версії, можна детально вивчити в чому полягають зміни (Джерело).
Детальніше - Інструменти для виявлення фейкових зображень
Проект "Безпека в мережі Інтернет""Центр Кращого Інтернету занепокоєний тією кількістю фотографій та відео дітей, яка розповсюджуються онлайн, у тому числі і протягом проведення Дня безпечного Інтернету в Україні.
Центр Кращого Інтернету поважає право людини та приватність і не заохочує публікацію фотографій та відео дітей, на яких їх можна ідентифікувати і які поширені у будь-який спосіб без попередньої письмової згоди їх батьків або осіб, які їх замінюють."
З побажаннями безпеки онлайн та офлайн
Центр кращого Інтернету
Терміни проведення: з 22 січня по 28 лютого 2019 року.
Просимо сприяти участі педагогів Запорізької області у вищезазначеному опитуванні та розмітити посилання на он-лайн анкету на ваших веб-ресурсах.
ОпитуванняАдміністрація Інституту!
Видавництво "Ранок" пропонує ресурси для проведення уроку "Стоп секстинг". Ви можете використати: презентацію, відео, розробку уроку або буклет.
Всі ресурси знаходяться у вільному доступі, проте пам'ятайте про Закон України "Про авторське право та суміжна права": посилання на першоджерело є обов'язковим!!!
Детальніше - Урок "Стоп секстинг"
Проект "Безпека в мережі Інтернет"Алгоритм дій:
- Знаходимо сайт / пост з зображенням. Наприклад: В Украине появится онлайн справочник пенсий и зарплат
- На зображенні натискаємо праву кнопку миші та обираємо "Знайти картинку (Google)".
- Переглядаємо результат пошуку. Якщо знайдено багато сайтів з різним змістом, але з цим зображенням, то воно - фейкове. Зображення наведеного нами прикладу є фейком.
Детальніше - Інструменти для виявлення фейкових зображень
Проект "Безпека в мережі Інтернет"- Завантажуйте Ключові повідомлення до Дня безпечного Інтернету 2019;
- Реєструйте свою підтримку та отримуйте відкритий цифровий бейдж «Організатор_ка заходу до Дня безпечного Інтернету 2019» за посиланням: https://bit.ly/2OAHJXB;
- Проводьте зустрічі, обговорення, тренінги, форуми, конференції, родинні наради, класні години, батьківські збори, прес-конференції, квести із безпеки онлайн;
- Повідомляйте про свої події у соціальних мережах, використовуючи хештеги #SID2019 або #SaferInternetDay, #ДеньБезпечногоІнтернету;
- Створіть свою обіцянку щодо безпечного користування Інтернетом для 2019 року та беріть участь у #saferinternetchallenge
- Дізнайтеся більше про День безпечного Інтернету на www.saferinternetday.org, включаючи інформацію про заходи в Україні: https://www.saferinternetday.org/web/ukraine/sid
Детальніше - Міжнародний День Безпечного Інтернету
Проект "Безпека в мережі Інтернет"Конкурс проходитиме в декількох категоріях та розрахований на команди (3 дитини, віком 10-12 років) з дорослим ментором-наставником.
До участі приймаються проекти в форматі гри або додатку, створених у середовищі Scratch, в одній з категорій: «Школа майбутнього», «Здоровий спосіб життя», «Діти за мир».
На переможців чекають чудові призи: робототехнічні конструктори, bluetooth-колонки та навушники, планшети та сертифікат на річне вивчення основ програмування в Logika School.
Етапи конкурсу:
- 21 січня - 8 лютого – реєстрація команд.
- 17 березня – дедлайн подачі проектів.
- 2 квітня – оголошення списку фіналістів конкурсу та запрошення на фінал.
- 20 квітня – фінал конкурсу в Києві.
Конкурс проводять Фонд BrainBasket та IT-компанія EPAM.
Детальніше - Конкурс «Володарі Scratch»В межах Міжнародного Дня Безпечного Інтернету, розпочинаємо серію статей про інструменти для виявлення фейків.
Інструмент № 1: уважний перегляд зображення.
Найпростіший спосіб виявлення фейкових зображень - це уважний перегляд. Інколи тіні, світло, вітер можуть надати багато інформації.
Подивіться уважно на зображення нижче. Чи бачите ви те, що бачимо ми?
Детальніше - Інструменти для виявлення фейкових зображень
Проект "Безпека в мережі Інтернет"- Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі
- Пособие "Понятный Интернет"
- Практичний посібник «Букмаркс: керівництво по боротьбі з мовою ненависті он-лайн за допомогою освіти у сфері прав людини».
- Клан Клік-Клац. Виховання дітей у цифрову еру
- Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті
- Навчально-методичний посібник «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість»
- Посібник для підлітків The Web We Want (Інтернет, який ми хочемо)
- Освіта в сфері прав людини в Інтернеті. Методичний посібник
- Посібник з верифікації
- Дитина онлайн: як забезпечити безпеку і приватність
- Дізнайтеся більше про День безпечного Інтернету на www.saferinternetday.org, включаючи інформацію про заходи в Україні: https://www.saferinternetday.org/web/ukraine/sid
- День безпечного Інтернету в Україні у Фейсбуці: https://www.facebook.com/UkraineSID
- День безпечного Інтернету у Твіттері: https://twitter.com/UkraineSID
- Якщо у Вас є запитання чи пропозиції, будь ласка, звертайтесь до Національного комітету Дня безпечного Інтернету в Україні на адресу електронної пошти: ukraine.sid@gmail.com
- Більше ресурсів та інформації на сайті Центру кращого Інтернету: https://betterinternetcentre.org
- Реєстрація свого заходу
- 12-14.03 - Тренінг з національно-патріотичного виховання дітей та молоді «З Україною в серці!»
- 14-15.03 - Організаційний розвиток закладу освіти в контексті реформування освітньої галузі
- 14-15.03 - Арт-тренінг «Розвиток креативності дошкільників в художній діяльності»
- 19.03 - Професійна мобільність педагога: освіта протягом життя
- 20-22.03 - Супровід освітньої діяльності засобами Google Класу (для учителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури)
- 22.03 - Шляхи взаємодії педагогів з батьківською громадою в ОТГ
- 25-27.03 - Використання конструкторів Lego з робототехніки у навчальному процесі в контексті STEM-освіти
- 26-28.03 - Інформаційно-комунікаційне освітнє середовище початкової школи
- 26-28.03 - Нова фізкультура в Новій українській школі
- 26.03 - Архітектура та дизайн сучасного освітнього простору
- 26.03 - Внутрішнє забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти
- 27-28.03 - Взаємодія вчителя і учнів на уроці німецької мови відповідно з вимогами Концепції "Нова українська школа"
- 27-29.03 - Методичний практикум: Завдання з параметрами (для вчителів, що викладають математику за програмою поглибленого вивчення або готують учнів до ЗНО)
- 27.03 - Надання долікарської допомоги постраждалим при нещасних випадках в закладах освіти
- 27.03 - Професійна мобільність педагога: освіта протягом життя
- 28.03 - Внутрішнє забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти
- 28.03 - Надання долікарської допомоги постраждалим при нещасних випадках в закладах освіти
- 28.03 - Соціальне партнерство закладу освіти та громади
- 4-5.03 - Креативний менеджмент
- 4-5.03 - Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (формувальне та стимулююче) згідно вимог НУШ
- 4-5.03 - Сучасні підходи роботи практичного психолога з психосоматичними проявами
- 4-6.03 - Методика викладання вибіркового спецкурсу «Комп'ютерна музика та цифрова обробка звуку» в курсі інформатики 10-11 класу
- 4-6.03 - Моделювання уроку української мови на засадах діяльнісного підходу в умовах розвитку цифрового освітнього середовища
- 4-6.03 - Психолого-педагогічний супровід дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
- 4-6.03 -Теорія та методика фізичного виховання
- 4-6.03 -Формування інформаційно-цифрової компетентності молодшого школяра в Новій українській школі
- 5-6.03 - Мистецтво взаємодії ЗДО з батьками вихованців
- 5-6.03 - Організаційний розвиток закладу освіти в контексті реформування освітньої галузі
- 6-7.03 - СМД (системо-миследіяльнісний) - підхід в соціально-психологічному консультуванні
- 6-7.03 - Тімбілдінг (командоутворення) в управлінні педагогічним колективом
- 6.03 - Професійний супровід саморозвитку педагогічного працівника
На сьогодні активна версія 0.15, у якій є можливість додавати відео, малювати та багато іншого.
Приклади:
Наша область багата на таланти. У кожному місті, селі, селищі, громаді, районі є свої відомі імена, серед яких - визначні письменники і поети.
Як зазначає Стадніченко О.О. в статті «Літературне Запоріжжя в контексті українського літературного процесу»: «… перед нами постає барвиста панорама, представлена іменами непересічних літераторів: від кобзарів-ліриків, що закладали підґрунтя нашої духовності, відомих постатей в історії української науки, літератури, культури, які репрезентували наш край наприкінці ХІХ - поч. ХХ ст., до молодих літераторів початку третього тисячоліття, таких несхожих на попередників, які вже встигли по-іншому осмислити сьогодення і своєю творчістю відкрити літературний процес ХХІ ст.: С. Аніщенко, М. Брацило, Г. Вівчар, П. Вольвача та ін.»
Тому в межах проведення мережевого обласного проекту "Письменники Запорізького краю на карті області", який присвячений 80-річчю від утворення області, ми пропонуємо всім бажаючим взяти участь у:
- створення веб-енциклопедії "Письменники Запорізького краю";
- мережева акція "Письменники Запорізького краю на карті області".
- 18-20.02 - Формування інформаційно-цифрової компетентності молодшого школяра в Новій українській школі
- 19-21.02 - Проведення фізичного експерименту засобами цифрових лабораторій
- 19-21.02 - Тренінг з національно-патріотичного виховання дітей та молоді «З Україною в серці!»
- 25-27.02 - Сучасні технології освіти: змішане навчання
- 28.02-02.03 - Формування інформаційно-цифрової компетентності молодшого школяра в Новій українській школі
Відкриті реєстрації:
- 23.02 - Міні-EdCamp Yanoshi - афілійована версія (реєстрація закрита)
- 26.02 - Афілійований міні-EdCamp "Взаємодія культур у школі"
- 02.03 - Афілійована (не)конференція mini-EdCamp Kyiv School 129(реєстрація до 06.02)
- NEW 02.03 - Афілійований mini-EdCamp Мanevychi. "Новітні технології НУШ. Інклюзивне навчання" (реєстрація до 20.02)
- 23.03 - Спеціальна подія руху EdCamp Ukraine
- 23.03 - Mini-EdCamp Kharkiv PE Center
- 24.03 - Міні-EdCamp Kyiv Gymnasium A+ (афілійована версія)(реєстрація до 25.02)
- NEW29.03 - Міні-EdCamp ТОП-10 Global Teacher Prize Ukraine (Запоріжжя)(реєстрація до 25.02)
- 13.04 - Афілійований міні-EdCamp Odesa 2019
- NEW 20.04 - Магістральна (не) конференція mini-EdCamp Poltava
- NEW 20.04 - Афілійована (не)конференція міні-EdCamp Solone
Конкурс проходитиме у 5 номінаціях:
- «Перевірено часом» (розробки уроків з новим підходом до вивчення хрестоматійних тем і відомих художніх творів);
- «Крок у незвідане» (розробки уроків, методичні коментарі, міні-підручники, системи завдань до вивчення нововведених творів);
- «Обери мене» (популяризація найцікавіших, на вашу думку, книжок для позакласного читання);
- «Година дозвілля» (сценарії позакласних заходів, матеріали тижнів зарубіжної літератури в школі, літературні проекти тощо).
- «Знаю. Умію. Поділюся» (сучасні, інноваційні, ефективні методи і прийоми роботи на уроці літератури).
Дедлайн: упродовж 2019 року
Конкурсні роботи будуть надруковані у журналах «Всесвітня література в сучасній школі». Усі учасники конкурсу отримають сертифікати, переможці – дипломи та подарунки.
Детальніше - Конкурс авторських розробок уроків і позакласних заходів «Працюємо творчо»Кожен із цих ходів приносить бали. На екрані відображається кількість читачів залежно від того, наскільки вдалим виявився хід.
Детальніше - Навчальна гра про маніпуляції в медіаУ конкурсі беруть участь учні 5-х - 11-х класів шкіл України, обмежень у кількості учасників від однієї школи немає.
КАТЕГОРІЇ:
- Анімація «Весела наука»
- Короткометражний фільм «Ніколи не здавайся!»
- Графіка «Мій тато – мій герой!»
- Фотографія «Відображення!»
- Додатки для мобільних пристроїв
- Робототехніка
Учні, які посіли перші 3 місця в кожній категорії, отримають такі подарунки:
- I місце - планшет
- II місце - мобільний телефон
- III місце – смарт годинник
- IV - X місця - флеш-пам'ять
Викладачі, учні яких, посіли перші 3 місця, отримають:
- I місце - 2000 грн.
- II місце - 1500 грн.
- III місце - 1000 грн.
Протягом 15 років японський художник Тацуо Хоріучі створює тонкі деталі гірських пейзажів і квітучих сакур за допомогою неймовірного інструменту – електронних таблиць Microsoft Excel.
"Графічне програмне забезпечення зазвичай досить дороге, а Excel встановлено на більшості комп'ютерів, – пояснив пан Хоріучі. – У ньому більше функцій, і його простіше використовувати, ніж Paint".
Детальніше - Перетворення таблиць Excel в твори мистецтваДедлайн: з листопада 2018 р. по березень 2019 р.
Етапи конкурсу:
- І-й етап (січень 2019 р.) – проводиться прийом заявок;
- ІІ-й етап (15.11-15.03.19) – фотографування на території студмістечка Запорізького національного університету професійним фотографом;
- ІІІ-й етап (16.03-31.03.19) – оприлюднення фоторобіт випускного класу в соцмережах з метою популяризації конкурсу та створення можливості користувачам Інтернету і самим учасникам конкурсу інтерактивно проголосувати за клас, який їм найбільше сподобався;
- ІV-й етап (01.04-08.04.19) – обрання переможця Фотоконкурсу на засіданні Оргкомітету.
- V-й етап (квітень 2019 р.) – оголошення переможця Фотоконкурсу і нагородження під час проведення Дня відкритих дверей у Запорізькому національному університеті.
Вперше про необхідність структурування процесу навчання та навчальних цілей заговорив Бенджамін Блум у 1956 році. Ідея полягала у тому, що конкретні завдання, з яких складається будь-який навчальний курс, особливо з вивчення мови, повинні поступово розвивати засадничі когнітивні процеси учня. Йому вдалося виділити мисленнєві навички вищого та нижчого порядків.
Поєднання принципів поступового розвитку когнітивних навичок студента/учня з використанням відповідних цифрових додатків представлено у ПАДагогічному колесі Алана Керрінгтона. Колесо розвивається навколо навичок та характеристик студента/учня. У такий спосіб викладач, насамперед, орієнтується на особливості студента/учня, для якого, рухаючись колесом, підбирає відповідні інструменти для навчання і розвитку мисленнєвих навичок.
Колесо – це чудовий інструмент, який дозволяє орієнтуватися в цілях навчання та технологіях які забезпечать результат. «ПАДагогічне колесо – це не про застосунки, це про педагогіку» Алан Керрінгтон.
Детальніше - ПАДагогічне колесо Алана Керрінгтона – як викладачам деталізувати освітні цілі та підібрати ефективні технології навчання