КОМПЛЕКСНЕ ЗАНЯТТЯ "ПОДОРОЖ В КРАЇНУ КОЛЬОРОВИХ ФАНТАЗІЙ"

Материал из ЗапоВики
Версия от 12:59, 7 марта 2019; Людмила64 (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

Комплексне заняття з ознайомлення з природним довкіллям, малювання на воді в техніці «Ебру», розвитку мовлення з використанням інноваційних технологій: «ПОДОРОЖ В КРАЇНУ КОЛЬОРОВИХ ФАНТАЗІЙ», дошкільне відділення, середня група ЗПР
Автор: Пенькова Людмила Володимирівна, вихователь Комунального закладу "Молочанська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат" Запорізької обласної ради


Програмовий зміст: вчити дітей уважно слухати і переказувати літературний твір Н.Забіли «Олівець–малювець». Відповідати на запитання за змістом, відгадувати загадки. Формувати умови для розвитку асоціативно - образного мислення, пам’яті, кмітливості, концентрації уваги. Продовжувати знайомство з нетрадиційним напрямком образотворчого мистецтва – малювання в техніці «Ебру». Удосконалювати технічні навички малювання на воді та піску. Збагатити сенсорний досвід дітей, знання про основні кольори, вміння створювати кольорову палітру. Формувати естетичне сприйняття, розвиток творчості, комунікативні навички. Розвивати рухову координацію, просторове уявлення, творчу уяву, фантазію, дрібну і загальну моторику рук. Стимулювати до прояву самостійності, впевненості в собі, самовираженню в роботі. Виховувати естетичну насолоду від поєднання різних кольорів.
Словник. Ознайомити дітей зі словами «димар», «примара».
Попередня робота: читання оповідання, розгляд ілюстрацій до книги, перегляд мультимедійної презентації «Звідки взялись кольори?»
Обладнання та матеріали: книга виготовлена власноручно за оповіданням Н.Забіли «Олівець-малювець», набір для малювання в техніці «Ебру» (фарби, водяна основа, папір білого кольору, пензлі, зубочистки, серветки), лялька Яся, доріжка з кольоровими слідами, чарівна торбинка, музичний супровід.

Хід заняття

Содержание

Вступна частина.

Нервово – психічна підготовка.

Вправа"Давайте привітаємось"

Добрий ранок настав, діти посміхаються,
Тож давайте, діти, разом привітаємось!
Діти: Доброго ранку! Ми вас вітаємо!

Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Повітряний поцілунок»

І пошлемо в подарунок повітряний поцілунок. (Діти дмухають на паперові сердечка).
Нам про все цікаво знати,
Щоб розумними зростати.
Це права рука, це ліва рука, (піднімають по черзі руки)
Поплескали трішки веселі долоньки.
Хай ваші очки загоряються, а личка посміхаються.
Тож який у вас сьогодні настрій? Діти (веселий, бадьорий, чудовий, хороший)

Мотивація.

Сьогодні діти, ми будемо грати, подорожувати, малювати і нові знання здобувати.

Основна частина.

Чи хто знає, чи не знає?
Що сьогодні нас чекає?
А сьогодні до діток
Прийшла Яся в дитячий садок. (Діти вітаються )
– Прийшла Яся до нас із книжки, яскравої, дитячої, цікавої. А ще нам дівчинка Яся принесла чарівну торбинку. Давайте вгадаємо, що в ній.

1.Носики в них кольорові: білі, чорні та червоні, жовті, сині на кінці
Це звичайно?.. (Олівці)
2. Дерев’яний та довгенький, хвостик в нього є м’якенький
Як у фарби хвіст вмочає, все довкола розцвітає… (пензлик)
3.Намалювати можна нею будинки, хмари і поля
Така вона чудова, гарна, звуть її звичайно…(фарба).

– Діти, скажіть одним словом, що можна намалювати олівцями, фарбами, пензлем?
Діти: Можна намалювати візерунок, малюнок.
– Пам'ятаєте, діти,
Я вам книжечку читала,
Як маленька Яся малюнок малювала.
– Як називається ця книжечка?
Діти: Книжечка називається «Олівець-малювець».
– Давайте пригадаємо, що на своєму малюнку малювала дівчинка?

Діти переказують оповідання Н.Забіли «Олівець-малювець» з малюванням піском на склі. Кінестетичні вправи. Інсценування твору.

Взяла Яся олівець, олівець-малювець. Сіла Яся біля столу, розгорнула папірець. Треба тут намалювати отаку здорову хату! Вікна. Дах. Димар на нім. З димара — великий дим! Ось травичка. Ось доріжка. Ось дитинка. Ручки. Ніжки. Ротик. Носик. Голова. І волосся — як трава.
Ось на небі сяє сонце. Довгі промені ясні... А в сторонці, під віконцем, квітнуть квіти запашні.
У дитинки є спідничка, а на ніжках черевички. Ще їй кошика зроби — піде ляля по гриби.
Ліс такий густий, кошлатий, і дерев у нім багато — все ялинки та дубки. Як щітки, стирчать гілки. А під кожним під дубочком два грибочки, три грибочки, ось чотири, ось і п'ять... Вже нема де малювать! Ось на сонце як примара, налетіла чорна хмара. Чорна, чорна наче дим!
Ось і блискавка! І грім! (Слухають звуки грому і дощу)
І полився з хмари дощик на грибочки, на дубочки, на ялинку, на хатинку, на малесеньку дитинку, на волоссячко, на кошик ллється дощик, дощик, дощик, ллється швидко, швидко, швидко!
І нічого вже не видко!
– Що ж ти, Ясю, наробила? Зачорнила весь папір! І протерла, і продерла, і пробила аж до дір!..
Яся каже:
– Ай-ай-ай!
Яся каже:
– Це не я! Це такий вже олівець, олівець-малювець!

Бесіда за змістом оповідання.

– Діти, як ви гадаєте, хто зіпсував гарний малюнок? (Дощик? Олівець-малювець? Чи маленька Яся?) Діти: Малюнок зіпсувала Яся.
– Коли дівчинка починала малювати малюнок які кольори вона вибирала? (Яскраві, веселі). Тож який у неї був настрій? (Гарний). А коли закінчувала свій малюнок яким кольором намалювала дощик? (Чорним). І настрій у Ясі став який? (Сумний). Шкода, що рясний дощик і маленька Яся зіпсували чудовий малюнок. А в нас дощика не має, сонечко жовті промінчики нам посилає.

Психогімнастика «Усміхнися сонечку»

Усміхнемось сонечку: здрастуй золоте! (Руки в кулачках, розігнути, показати промінчики)
Усміхнемось квіточці: хай вона росте! (Присісти, руки вверх)
Усміхнемось дощику: лийся мов з відра! (Імітують дощик)
Усміхнемось друзям: бажаємо всім добра! (Взялися за руки)
– Подивіться, діти, у книжці зовсім чорна сторінка. Так не годиться, треба допомогти маленькій Ясі перетворити чорну сторінку в яскраву, райдужну. Та де ж нам взяти фарби?

Дружно всі пофантазуємо і у казку помандруємо.
У чудове, гарне місто Різнобарвне королівство.
Фарби там живуть чудові, незвичайні, кольорові.
Нам не треба йти далеко, відшукати фарби легко.
Ось стежиночка чудова, а сліди в ній кольорові.
По слідам з вами підемо, фарби швидко ми знайдемо. (Діти ідуть по доріжці з кольоровими слідами)

Дидактична гра «Збери квітку»

На шляху у нас галявина казкова.
На ній квіти кольорові,
Але щось вони сумні,
Треба їм допомогти. (Діти збирають квіти за кольором)
– Країна казок кольорова гостям обійми розкриває, (звучить музика)
Запрошує малят у гості помилуватись на дива.
Тут можна мріяти, творити і змінювати все довкола.
Для фантазерів є завжди країна казок кольорова.
– Сьогодні у нас буде казка. Не просто чудова, а різнокольорова. Я пропоную вам намалювати сторінку для Ясиної книжки незвичнім способом. А на чому будемо малювати? Відгадайте:
Відома всім вам рідина, усі її вживають.
Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.
Буває, як скло, буває тверда,
Звичайно, підкажіть…(вода)
– Сьогодні ми будемо малювати незвичним способом на воді. Доторкніться пальчиками до водички, яка вона на дотик ? (Густенька) Діти, я теж хочу допомогти Ясі намалювати яскравий малюнок. Я намалюю свою кольорову казку, а ви спочатку подивіться.

Показ зображення. Коментоване малювання.

– Спочатку готую фон. Набираю по черзі різні фарби і набризкую маленькі крапельки на водичку, як кольоровий дощик.
– Гуляла по небу хмаринка, збирала барвисті краплинки, всі чудові, різнокольорові. Сяє на водичці колір веселковий: жовтий і зелений, синій і червоний. Одні крапельки були завжди радісні, веселі. Це які? (Жовті, червоні, зелені), а інші сумні. Це які? (Чорні, коричневі). І от краплинки – веселики з барвистої хмаринки вирішили зробити свято День народження всіх фарб. Почали вони танцювати вверх – униз, вправо – вліво, закружляли вони у таночку. І змішалися усі фарби, сумні і веселі. А що вийде бажаєте знати, якщо фарби всі змішати? Обережно покладу аркуш паперу, погладимо його чарівною паличкою. І ось малюнок вже готовий! І який же він чудовий!
– Ожили на папері казки кольорові: сині, зелені, жовті, червоні, яскраві, смачні, кольорові дива. Така різнобарвна, захоплива гра.
А щоб діткам так пограти , треба ручки вправні мати.

Пальчикова гімнастика, розвиток м’язів кисті руки «Веселий-олівець»

В руки олівець беремо, на долоньку кладемо,
Олівець ми все катаємо і долоньки розминаємо.
Різні лінії ведемо:
Широкі – олівець притискаємо,
Тоненькі бажаємо – олівець відпускаємо. (Діти виконують вправи)
Хвилясті лінії вверх – униз! (Показ в повітрі олівцем)
Вийде в нас для всіх сюрприз! (Малюють в повітрі коло)
Вийде малюнок гарненький, (долоньки покрутили)
Будуть діточки раденькі! (Посмішка з пальчиків)
Посміхнулись, в кулачок всі загорнулись. (Сховали пальчики в кулачок)

Самостійна робота дітей. (Словесна допомога, порада). Робота виконується під музику «Юний художник».

Пофантазуємо трішки, почнемо уявляти,
Якими кольорами найкраще малювати?
До вподоби колір можна вибирати,
Весело малюнок будемо малювати.
– Набираємо обережно фарбу і легенько струшуємо кольорові крапельки на водичку. (Створюємо фон)
Мої веселі малюки, фантазують залюбки,
З кольорами люблять грати, все довкола фарбувати.
Уявляти жартома - це для нас весела гра.

Аналіз дитячих робіт. (Розглядаємо роботи, аналізуємо їх, обговорюємо)

– Гарні вийшли малюнки. Михайлик з кольорами грав, що ти нам намалював? Дитина: Радість малював.
– Якого кольору твоя радість? (Жовтого, синього, зеленого)
– Скажемо одним лиш словом, для тих, хто ще цього не знає – радість різнокольорова.
– Що намалював Іллюша? Дитина: Я намалював свій настрій.
– А який твій настрій? Дитина: Радісний, казковий, скрізь красиво, кольорово.
– Нехай розцвітає кольорів різнобарв'я, настрій яскравий – це дуже гарно!
– Давайте подякуємо водичці за чарівну казку. (Діти дякують)

Завдання на розвиток асоціативно-образного мислення. Гра «Кольорові асоціації»

– Ось і сталося в Різнокольоровій країні диво. Поки дітки малювали, самі яскравими фарбами стали. Що можна намалювати синьою фарбою?
Дитина:

В синім морі синій кіт,
В синім небі хмарка спить,
Синім річку намалюю
Синім малювати люблю я.

– Що можна намалювати червоною фарбою?
Дитина:

На городі помідор,
а у лісі мухомор,
Багато є червоного у світі –
Це дуже теплий колір, діти.

– Колір цей усім відомий, він яскравий – це? (Червоний!)
Дитина:

Жовтенькі метелики низько літають,
Жовті листочки з дерев опадають,
Жовте курча по двору гуляє,
Сонечко жовте на нас поглядає.
Ви подивіться навколо малята, жовтого кольору дуже багато.

Заключна частина.

Працювали ви сумлінно, працювали ви відмінно. Ви старались, не лінились, розкажіть чому навчились?

Закріплення теми.

Що ми робили на занятті? Діти: Малювали на воді, пісочку, переказували оповідання Н.Забіли «Олівець-малювець». Що сподобалось? Діти: Малювати чарівні малюнки.

Рефлексія «Танок фарб»

Всі кольори чарівні побігли у танок.
Сміються, заливаються, танцюють гопачок.
Гопачок завели і призи здобули. (Фарби, пензлі, альбоми для малювання)
Наша казочка кінчається,
Але дружба починається,
Ви всі дружно працювали, Ясі ви допомагали.
Недарма в народі говориться,
В колективі діло спориться.

Список використаних джерел

  • Базова програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» - Київ. Міністерство освіти і науки України. Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук, 12.04.2013р.
  • Грабенко Т.М., Зинкевич-Евстигнєєва Т.Д. Корекційно-развиткові ігри. — СПб.: "Дитинство-Прес", 2002р.
  • Олена Войнова. Пісочне малювання.- Ростов н/Д:Фенікс, 2014р.
  • Посібник А.В. Нікітіної "Нетрадиційні техніки малювання в дитячому садку", І. А Ликова. Інтеграція мистецтв у дитячому садку. Видавництво "Ранок"Харків, 2007р.
  • Техніка малювання на воді Ебру
  • Розвиваємо творчі навички: техніка малювання на воді –Ебру

Фотозвіт