КОНСПЕКТ УРОКУ (5клас) Об’єм прямокутного паралелепіпеда. — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Строка 40: Строка 40:
 
13.Що можна знайти , якщо перемножити ширину, довжину та висоту прямокутного паралелепіпеда? (Об’єм)<br />
 
13.Що можна знайти , якщо перемножити ширину, довжину та висоту прямокутного паралелепіпеда? (Об’єм)<br />
 
14. Назвіть формулу  об’єму прямокутного паралелепіпеду.(V=abc)<br />
 
14. Назвіть формулу  об’єму прямокутного паралелепіпеду.(V=abc)<br />
15.Якими одиницями вимірюють об’єм? (см3, мм3, дм3, м3)<br />
+
15.Якими одиницями вимірюють об’єм? (см<sup>3</sup>, мм<sup>3</sup>, дм<sup>3</sup>, м<sup>3</sup>)<br />
  
 
Перевіряємо розв’язування задач в таблиці<br />
 
Перевіряємо розв’язування задач в таблиці<br />
Строка 59: Строка 59:
 
==V.Узагальнення і систематизація знань.==
 
==V.Узагальнення і систематизація знань.==
 
Вчитель”: Наші дослідження по вивченню прямокутного паралелепіпеда продовжуються. повторимо зв'язок між одиницями вимірювання об’єму.
 
Вчитель”: Наші дослідження по вивченню прямокутного паралелепіпеда продовжуються. повторимо зв'язок між одиницями вимірювання об’єму.
1 м<sup>3</sup> =1000дм3=1000000см3
+
1 м<sup>3</sup> =1000дм<sup>3</sup>=1000000см<sup>3</sup>
1дм3=1000см3
+
1дм<sup>3</sup>=1000см<sup>3</sup>
Вчитель: - Працюємо зі збірником, сторінка 24, №155 ( діти розв’язують завдання на дошці).
+
Вчитель: - Працюємо зі збірником, сторінка 24, №155 ( діти розв’язують завдання на дошці).<br />
1) 7 дм3=7000см3;
+
1) 7 дм3=7000см<sup>3</sup>;
4 дм3 126 см3 = 4126 см3;
+
4 дм<sup>3</sup> 126 см<sup>3</sup> = 4126 см<sup>3</sup>;
3 м3 5 дм3 = 3005000 см3;
+
3 м<sup>3</sup> 5 дм<sup>3</sup> = 3005000 см<sup>3</sup>;
2) 6 м3 = 6000дм3;
+
2) 6 м<sup>3</sup>= 6000дм<sup>3</sup>;
4000см3 = 4 дм3;
+
4000см<sup>3</sup> = 4 дм<sup>3</sup>;
17м3 2дм3 = 17002 дм3.
+
17м<sup>3</sup> 2дм<sup>3</sup> = 17002 дм<sup>3</sup>.
 
Вчитель: - З якою метою ми виконали це завдання ? ( Ми виконали це завдання для того, щоб вміти правильно перетворювати одиниці вимірювання об’єму).
 
Вчитель: - З якою метою ми виконали це завдання ? ( Ми виконали це завдання для того, щоб вміти правильно перетворювати одиниці вимірювання об’єму).
 
Вчитель: - Для знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеду існує ще одна формула. Назвіть її.  ( V = площа основи , помножена на висоту прямокутного паралелепіпеда).
 
Вчитель: - Для знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеду існує ще одна формула. Назвіть її.  ( V = площа основи , помножена на висоту прямокутного паралелепіпеда).
Строка 101: Строка 101:
 
1) 8+4=12 (дм) – довжина
 
1) 8+4=12 (дм) – довжина
 
2) 12:3=4 (дм) – висота
 
2) 12:3=4 (дм) – висота
3) 8х12х4=384 (дм3)
+
3) 8х12х4=384 (дм<sup>3</sup>)
 
Відповідь: 384 дм3 – об’єм паралелепіпеда.
 
Відповідь: 384 дм3 – об’єм паралелепіпеда.
 
Вчитель: - Ви добре впорались з цією задачею.
 
Вчитель: - Ви добре впорались з цією задачею.

Версия 13:01, 31 августа 2018

Содержание

Урок закріплення матеріалу з використанням інтерактивних технологій

Мета уроку:

закріпити поняття про прямокутний паралелепіпед, його складові елементи; формувати вміння обчислювати об’єм цього тіла за допомогою формули; правильно використовувати одиниці об’єму, перетворювати їх; формувати математичну компетентність; розвивати навики швидкого мислення та мовлення, виховувати любов до предмета.

Тип уроку:

урок закріплення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Вчитель: Здрастуйте, діти! Рада вас вітати у творчій математичній лабораторії. Впевнена, що після нашої зустрічі кількість тих, хто любить і знає математику, зросте.
Вчитель: - Кожному з вас хочу побажати, щоб на уроці ви були:
«У» - уважними;
«С» - спокійними;
«П» - прогресивними;
«І» - ініціативними;
«Х» - хоробрими.
- Бажаю всім досягти успіху на уроці!
- Увага на екран!

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

(У цей час „вмикається” телевізор і „диктор” (можна запросити на цю роль учня старшого класу) робить повідомлення: ДИКТОР: „Увага! Екстрений випуск новин! Вчора на території Запорізької гімназії №93 приземлився невпізнаний літальний об’єкт досить правильної форми. Очевидці кажуть, що прибульці більш за все цікавились учнями 5-Б класу, а ті, у свою чергу, зацікавились цим об’єктом. Нам вдалося створити фоторобот цього об’єкта – ось він!!! (показує зображення прямокутного паралелепіпеда).

Детальніше з місця події наш спеціальний кореспондент Меженіна Л.О.
ДИКТОР: - Людмило Олександрівно, що розказують п’ятикласники про той об’єкт, що приземлився на їх території?”
Вчитель: : „Так, вчора тут справді розвивалися незвичайні події, і дізнатися більше про той об’єкт, що з’явився на території нашої школи, я спробую зараз у прямому ефірі в п’ятикласників”

ІII.. Перевірка домашнього завдання у формі фронтального опитування.

Вчитель підходить по черзі до учнів, маючи в руках мікрофон, ставить запитання (метод „Мікрофон” технології колективно-групового навчання):
1. Чи довелось вам вчора бачити такий об’єкт? Як він називається? (прямокутний паралелепіпед)
2.Де саме ви його бачили?( В підручнику при виконанні дом. завдання.) Тож повторимо теоретичний матеріал з теми «Прямокутний паралелепіпед».
3.Які три виміри має прямокутний паралелепіпед?(ширина, довжина, висота)

4.Що це?( Це – довжини трьох ребер паралелепіпеда, що сходяться в одній точці.)

5.Як називається ця точка? (Вершина прямокутного паралелепіпеда.)
6.А скільки вершин має ця фігура? (8)
7.Скільки прямокутників знаходиться в прямокутному паралелепіпеді?(6)
8.Як вони називаються?(Грані) Відкрий те зошити для перевірки домашнього завдання.
9.Назвіть грань, яка дорівнює грані АВСД. (А1В1С1Д1 ) Подивіться на екран, чи правильно ви виконали завдання.
10.Як називається спільна сторона сусідніх прямокутників? (Ребро.)
11.Назвіть ребра, які дорівнюють ребру АВ? (А1В1, Д1С1, ДС). При правильному виконанні цього завдання поставте 1 бал на полях. 12.А скільки всього ребер в прямокутному паралелепіпеді?(12)
13.Що можна знайти , якщо перемножити ширину, довжину та висоту прямокутного паралелепіпеда? (Об’єм)
14. Назвіть формулу об’єму прямокутного паралелепіпеду.(V=abc)
15.Якими одиницями вимірюють об’єм? (см3, мм3, дм3, м3)

Перевіряємо розв’язування задач в таблиці

Вчитель: - Правильне розв’язування кожної задачі по 1 балу. Підніміть руки, хто отримав 5 балів.
На перерві ви ознайомилися з виставкою під назвою «Цікаве про паралелепіпед».
Додатковий 1 бал отримують усі учасники виставки.
Що вам допомогло так добре впоратися з домашнім завданням? ( теоретичні знання з теми «Прямокутний паралелепіпед та його об’єм» .) Дякую вам за гарну підготовку домашнього завдання.
Вчитель: Студія! На цей час це вся інформація про події вчорашнього дня.
„Диктор”: „ Як повідомлялося раніше на території Запорізької гімназії №93 приземлився невпізнаний об’єкт, що називався прямокутним паралелепіпедом. В ході розслідування цієї події працівниками служби Новин з’ясувалося, що цей об’єкт нешкідливий, а, навпаки, корисний, школярі розібралися в його будові , і він не створює небезпеки для учнів 5 класу.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: Тема нашого уроку «Об’єм прямокутного паралелепіпеда» . На уроці ми узагальнимо, систематизуємо та будемо використовувати знання з цієї теми при розв’язуванні задач для підготовки до контрольної роботи.
( Вчитель відкриває дошку).
- Запишіть в зошитах число, класна робота.
Вчитель закріплює папір «Одиниці вимірювання»

V.Узагальнення і систематизація знань.

Вчитель”: Наші дослідження по вивченню прямокутного паралелепіпеда продовжуються. повторимо зв'язок між одиницями вимірювання об’єму. 1 м3 =1000дм3=1000000см3 1дм3=1000см3 Вчитель: - Працюємо зі збірником, сторінка 24, №155 ( діти розв’язують завдання на дошці).
1) 7 дм3=7000см3; 4 дм3 126 см3 = 4126 см3; 3 м3 5 дм3 = 3005000 см3; 2) 6 м3= 6000дм3; 4000см3 = 4 дм3; 17м3 2дм3 = 17002 дм3. Вчитель: - З якою метою ми виконали це завдання ? ( Ми виконали це завдання для того, щоб вміти правильно перетворювати одиниці вимірювання об’єму). Вчитель: - Для знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеду існує ще одна формула. Назвіть її. ( V = площа основи , помножена на висоту прямокутного паралелепіпеда).

Вчитель: - Наступне завдання. Використовуючи цю формулу, знайдіть невідомі величини. (Усне виконання завдання) .

Вчитель закріплює папір «Складові елементи» Вчитель: - Ви швидко впорались з цим завданням, бо добре знаєте складові елементи паралелепіпеда. Фізхвилинка Вчитель: - Діти, ви плідно попрацювали - настав час відпочинку.

Самостійна робота.

Вчитель:- На наступному етапі уроку Вас чекає самостійна робота.

Взаємоперевірка зошитів.

       Вчитель:  - Обміняйтеся зошитами  та перевірте самостійну роботу. Кожне  правильно виконане завдання оцініть в 1 бал.

Вчитель: А зараз я хочу продемонструвати вам , як на практиці можна використати ваші теоретичні знання.

Вчитель: - Перед вами класна кімната. Її довжина 10м, ширина 6 м, висота 3 м. Об’єм повітря в ній 180м3. В класі навчаються 30 учнів 5-Б класу. Скільки об’єму повітря приходиться на 1 учня? ( На одного учня приходиться 6 м3). Вчитель: - А за санітарними нормами мінімальний об’єм повітря складає 4 м3.Ось чому ви комфортно почуваєтеся на уроках в школі. Вчитель закріплює папір «Обчислення об’єму» Вчитель: - Діти, давайте ще раз повторимо основну формулу обчислення об’єму прямокутного паралелепіпеда. Вчитель: - З новими силами повернемося до центрального об’єкту нашого уроку. Розв’яжемо колективно задачу №152 на стор. 23 (колективне розв’язування задачі). Звертаю вашу увагу на правильне повне оформлення геометричної задачі.

Задача №152 Дано: прямокутний паралелепіпед;

          ширина – 8 дм;
          довжина - ? , на 4 дм більша за ширину;
          висота - ?, у 3 рази менша від довжини.

Знайти: об’єм паралелепіпеда. Розв’язання 1) 8+4=12 (дм) – довжина 2) 12:3=4 (дм) – висота 3) 8х12х4=384 (дм3) Відповідь: 384 дм3 – об’єм паралелепіпеда. Вчитель: - Ви добре впорались з цією задачею. Вчитель: Наше розслідування закінчилося, потрібно здавати звіт про проведену роботу. Ось зараз кожен із вас оформить такий звіт. Порахуйте кількість набраних на уроці балів. Підніміть руки, хто отримав 12 балів. Молодці! VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Технологія «Мікрофон».

Вчитель:  -Чи вдалося нам досягти мети уроку? Що саме?

(Ми повторили складові елементи та одиниці вимірювання прямокутного паралелепіпеда, обчислювали його об’єм за допомогою різних формул).

 Вчитель:  - Чи сподобалося вам працювати в нашій математичний лабораторії? Які форми роботи вам запам’яталися? ( випуск новин,  легка самостійна робота, фізхвилинка, виставка дитячих робіт, задача про класну кімнату…)
 Вчитель:  -Я рада, що вам сподобався урок і раджу вам виконати домашнє  завдання №152, №153 на стор.53. для успішного виконання контрольної роботи.

Вчитель: . Дякую всім за роботу!