Конспект уроку з математики в 6 класі з теми "Стовпчасті на кругові діаграми."

Материал из ЗапоВики
Версия от 09:22, 2 августа 2017; Dominic28 (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сигида 2017 269.jpg

Тема. Стовпчасті на кругові діаграми.

Автор: Сігіда Юлія Анатоліївна
вчитель математики Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.

Мета: формувати в учнів вміння читати та аналізувати діаграми, будувати стовпчасті та кругові діаграми, вміння слухати один одного та вчителя; розкрити можливості сучасних технологій для побудови діаграм;

розвивати вміння швидко орієнтуватися та застосовути знання у нестандартних ситуаціях; навички роботи за комп’ютером, вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки.

виховувати самостійність наполегливість, позитивне відношення до математики.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація.

Інтернет в нашому житті (Google форма)

Додаток 1.

Додаток 2.

Хід уроку

1. Організаційний момент

Доброго дня діти! Сідайте зручно на свої місця. Перш ніж розпочати урок, я хочу подивитися чи у всіх є необхідне обладнання для плідної праці. Я вам загадаю загадки, а ви мені замість відповіді покажете відповідний предмет з вашого столу.

1.Домовилися дві ноги

Дуги креслить та круги (Циркуль)

2.Порахує сантиметри,

А як треба й міліметри

Рівно лінії проводить

з олівцем за ручку ходить (лінійка)

3. В ньому я пишу весь час

І не тільки я – весь клас!

Пишем гарно, як один!

Бо «обличчя» учня він (зошит)

4.Всяк школяр його шанує,

Бо він пише ще й малює

Хто ж цей славний молодець

Це звичайно (олівець)

Я бачу що всі готові до уроку, то ж почнемо.

2.Перевірка домашнього завдання.

На попередньому уроці ми знайомилися геометричними фігурами коло і круг та розв’язували задачі на знаходження площ круга та довжини кола. Давайте перевіремо на якому рівні ви засвоїли матеріал.

Перед вами є лист із завданнями та на окремих листах варіанти відповідей. Вам необхідно до кожного завдання підібрати правильну відповідь. (працюємо в парах)

1 Радіусом кола називається… С 81π
2 Формула площі круга… І Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола
3 Діаметром називається… Т Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр
4 Формула довжини кола Е 2πR
5 Як знайти площу сектора, що вимірюється кутом 180 градусів Е
6 Площа круга 36π. Чому дорівнює площа сектора 1/4 круга? Н
7 Круг має радіус 6 см. Чому дорівнює площа сектора, що вимірюється кутом 60 градусів Т 27π
8 1/3 площі круга дорівнює 9π. Чому дорівнює площа всього круга? Н πR2
К
Р Поділити площу на два

Якщо ви все вірно виконали у вас утворилося слово. Так, це слово Інтернет.

3. Мотивація навчальной діяльності.

Я вважаю, що це слово знайоме всім учням і його розшифровувати не треба. Саме завдяки Інтеренту за отриманим посилання ви пройшли опитування на передодні.

Це опитування було створено за допомогою «Хмарних технологій», а саме Google форм. Як же все це пов’язано з сьогоднішнім уроком математики? Подивіться на екран, ви бачите відповіді на запитання опросника.

Інтернет в нашому житті (Google форма)

(Демонстрація діаграм).

Можливо, хтось вже здогадався, з чим ми сьогодні будемо знайомитись? Якою буде тема нашого уроку?

4. Повідомлення теми та мети уроку.

Так, це діаграми. В даному випадку я отримала їх автоматично, одразу після ваших відповідей Google форма сформувала мені діаграми у відсотках та по кількості учнів. А ось як їх будувати власними силами: за допомогою або без допомоги сучасних технологій ми сьогодні і дізнаємось.

5. Пояснення нового матеріалу.

Діаграма – це символічний малюнок, який наочно ілюструє співвідношення між значеннями величин.

«Діаграма – походить від грецького «diagramma», яке означає зображення, креслення. Інформація, що міститься в діаграмі сприймається краще, ніж та, що демонструється у вигляді таблиці певних числових значень.

Сьогодні ми з вами розглянемо такі види діаграм як стовпчасті, лінійні та кругові.

Повернемось до наших даних, які отримали з анкети.

1. Що нам розкаже дана кругова діаграма. Давайте спробуємо прочитати.

(питання 2. Скільки часу в середньому ти проводиш в Інтернеті?)

thumbleft

2. А тепер погляньте, ще на одну, стовпчасту діаграму. Про що можна з неї дізнатися?

(питання 4. Чи несе Інтернет небезпеку?).

thumbleft

Давайте підсумуємо отримані дані. Найбільша кількість учнів вашого класу (50%) проводить час в мережі Інтернет від 30 хвилин до 3 - х годин.

3 учні вважають Інтернет безпечним, 5 – не знають відповіді на дане запитання. (А це 40% учнів класу)

Тож на сьогоднішньому уроці ми окрім побудови діаграм поговоримо і про небезпеку в Інтернеті, так як від неї захиститися. Але про це трохи пізніше.

6. Виконання вправ.

Завдання 1.

Давайте спробуємо побудувати кругову діаграму.

Для цього візьмемо отримані відповіді на запитання: Як часто ти користуєшся Інтернетом?

Декілька разів на місяць – 1

Декілька разів на день – 10

Декілька разів на тиждень – 4

Один раз на день – 5

Всього брало участь в опитування 20 учнів 6 класу.

Будуємо коло за допомогою циркуля. Щоб побудувати сектор, що відповідає варіанту відповіді «декілька разів на день» (10 учнів). Міркуємо так: всього брало участь в опитування 20 учнів, 10 - це рівно половина, що буде відповідати куту 360(градусів) : 20 ∙ 10 = 180(градусів). Будуємо кут 180, це проводимо діаметр круга.

5 учнів: 360 : 20 ∙ 5 = 90(градусів).

4 учні: 360 : 20 ∙ 4 = 72(градусів)

1 учень: 360 : 20 ∙ 1 = 18(градусів). (за допомогою транспортира будуємо зазначені кути)

Завдання 2.

А тепер спробуємо побудувати стовпчасту діаграму. Завдання виконуємо по групах.

Група І будує діаграму «Мета використання Інтернету»

Група ІІ – «Які персональні дані розміщують учні 6 класу в Інтернеті».

(Інструкція для побудови у кожного на парті Додаток 1).

Скажіть мені, будь ласка, яку діаграму було будувати складніше? Кругову чи стовпчасту? Чому?

А тепер група І дайте відповідь на таке запитання: З якою метою найчастіше учні вашого класу використовують Інтернет?

група ІІ: Яка кількість учнів в мережі розміщує власні фото та номер мобільного телефону?

(Безпека в Інтернеті)

Найбільш розповсюдженими загрозами в мережі Інтернет є:

1. Віруси (зараження операційної системи вірусами)

2. Небезпечні знайомства в Інтернеті

3. Формування Інтернет залежності

Слід зазначити, що в Україні створився благодатний ґрунт для кіберзлочинів. Згідно з дослідженнями, 27% українських дітей від 6 до 17 років підтвердили, що з ними в Інтернеті контактували незнайомі люди, і 30% із числа цих дітей пішли на контакт. Більше того, діти не тільки охоче йдуть на контакт із незнайомцями, але й розкривають особисту інформацію про себе: 28% пересилали свої фотографії, 17% інформацію про родину.

Чи можна захиститися від загроз мережі? Чи існує безпека в Інтернеті? Так існує, якщо дотримуватись таких правил:

Правило 1. Не розголошуйте інформацію про себе, не публікуйте особисті контакти (домашню адресу, номери телефонів, електроні адреси). 
Правило 2. Встановлюйте складні паролі, які складаються з букв та символів, регулярно змінюйте 
Правило 3. Ніколи не слід зустрічатися з друзями з Інтернету, так як ці люди можуть виявитися зовсім не тими, за кого себе видають.
Далеко не все, що ви читаєте або бачите в Інтернеті - правда.  
Правило 4. Захистіть свій комп'ютер: Регулярно оновлюйте операційну систему; Використовуйте антивірусну програму;
Застосовуйте брандмауер; Складайте резервні копії важливих файлів; Будьте обережні при загрузці нових файлів. 
Правило 5. Не проходьте по посиланнях, надісланим вам незнайомими людьми, тому що вони загрожують небезпекою для Вашого комп'ютера. 

7. Робота за комп’ютером.

Ми вже побачили декілька варіантів побудови діаграм. Я хочу познайомити ще з одним, за допомогою Google таблиць.

У вас у кожного на парті та на комп’ютерному робочому столі є інструкція щодо створення діаграми. Пересідаємо за комп’ютери та працюємо в парах. Відкриваємо посилання на документ, в документі знаходимо свою групу та слідуємо інструкції.

(Інструкція для побудови у кожного на парті Додаток 2).

Щойно ви побудували діаграми, одна з яких відображає ваші відповіді на на питання: "Чи є Інтернет вільним простором"

За даними діаграми: скільки учнів вважають що Інтернет вільний простір (55%), скільки відсотків вважають, що повинні бути правила, які регулюють використання Інтернету? (10%). Тож я хочу продовжити список правил роботи в Інтернеті, можливо ваша думка після цього зміниться.

Правило 6. В Інтернеті та реальному житті різниця між правильним і неправильним однакова.  
Правило 7 Поважайте чужу власність, незаконне копіювання музики, комп'ютерних ігор та інших програм - крадіжка.
Правило 8 Поважайте інших, правила хорошого тону діють скрізь - навіть у віртуальному світі. 
Правило 9 Не розводьте в Інтернеті плітки, не хуліганьте, не загрожуйте іншим.
І пам'ятайте Закону необхідно дотримуватись навіть в Інтернеті! 

8. Рефлексія.

Діти, сьогодні ми познайомились із видами діаграм та розглянули декілька способів та програм для їх побудови. Які асоціації зі словом діаграма у вас виникають?

На уроці я дізнався…

На уроці я навчився…

Мені ще треба попрацювати над…

Я можу застосувати ці знання…

9. Повідомлення домашнього завдання.

Зробити опитування та за результатами побудувати стовпчасту діаграму:

«Улюблений фрукт учнів 6 класу»

«Улюблений навчальний предмет»

Додатково

«Мій режим дня» (кругова діаграма)

І в кінці нашого уроку я хочу звернути все ж таки увагу на те, що більшість учнів вашого класу проводять в мережі Інтернет від 30 хвилин до 3- х годин, причому кожного дня. 30% спілкуються в офлайні з друзями не кожного дня, або пару разів на тиждень. Хочу вам побажати знаходити більше часу на спілкування з однолітками та рухливі ігри на свіжому повітрі.

Використані джерела:

«Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова),

Математика 6 клас.— Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. X.: Гімназія 2014

http://www.myshared.ru/slide/1081187/

http://konf.koippo.kr.ua/blogs/index.php/blog6/title-383