Конспект уроку з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи»

Материал из ЗапоВики
Версия от 09:53, 31 августа 2018; Dominic28 (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Стоячко С304.jpg

Содержание

Тема уроку

Урок-подорож з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи»

Автор розробки

Стоячко Валентина Олександрівна, учитель фізики

Навчальний заклад

КЗ "Оріхівська ЗОШ І-ІІ ступенів №5"

Клас

7

Назва навчальної програми, автори програми

Фізика, 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 29.05.2015 № 585)

Тип уроку

Підсумково-узагальнюючий урок

Методичні поради

Клас ділиться на чотири команди. Для оцінювання результатів кожного туру змагання призначаються асистенти.

Цілі уроку

  • Навчальна: закріпити поняття: фізичне тіло, речовина, явище, величина, одиниця вимірювання.
  • Розвиваюча:розвивати навички лабораторного та демонстраційного експерименту; розвивати вміння аналізувати побачене, робити висновки та узагальнення, розвивати логічне мислення і зв’язне мовлення, формувати світогляд учнів .
  • Виховна: виховувати інтерес до предмета та вміння співпрацювати через розв’язання нетрадиційних завдань; виховувати в учнів вміння спілкуватися, працювати в групах.

Обладнання уроку

Лінійка, мензурка, терези, термометр, годинник, дерев’яні бруски правильної форми, олівець, нитки різного діаметру, ноутбуки.

Перелік онлайн сервісів, які використані на уроці

LearningApps

Хід уроку

Вчитель Сьогодні вас чекають фізичні пригоди. Вам належить знайти необхідні підказки і виконати всі завдання. Бонуси можна заробити за швидкість виконання завдання.
Ви готові відправитися в шлях? Не бійтеся труднощів і нехай вам допоможуть ваші знання з фізики і кмітливість! Для того, щоб дізнатися місце для виконання чергового завдання, необхідно відгадати загадку (загадки написані на листочках, кожен капітан витягує листок із загадкою).

1. Дуже я потрібна всім:
І великим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)

  • Де у нашій школі домівка цього фізичного тіла? (Бібліотека) Там знаходиться ваше перше завдання.

2. Вміє вишивати, шити,
Може ґудзики пришити,
Та без одягу донині
Рукодільниця – кравчиня. (Голка)

  • Де у нашій школі домівка цього фізичного тіла? (Майстерня) Там знаходиться ваше перше завдання.

3. Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Комп’ютер )

  • Де у нашій школі домівка цього фізичного тіла? (Комп’ютерний клас) Там знаходиться ваше перше завдання.

4. Півень на базар ходив
Сто кептариків купив.
Вдягся сам, вдяглася квочка,
Сім синів вдяглись, три дочки.
Щоб усе це відгадати,
треба вміло рахувати
1, 2, 3, 4, 5, як науку цю назвать? (Математика)

  • У якому кабінеті володарює Цариця наук? (кабінет математики) Там знаходиться ваше перше завдання.

Пояснення Учасники відгадують загадку і дізнаються, де їх чекає Завдання №1 і біжать в зазначений кабінет. У зазначеному кабінеті учасники отримують і виконують завдання. Відгадують загадку, щоб дізнатися в якому кабінеті наступне завдання і біжать за наступним конвертом.

Зупинка "Бібліотека"

Завдання 1 Перед вами літери: V, t, m, F, S, що позначають фізичні величини. Назвіть фізичні величини та прилади, якими можна їх виміряти. Зробити відповідні записи у таблиці.

Величина Назва величини Прилад
V
F
m
t
t
S

Завдання 2. Визначити товщину листа книги, запропонованої бібліотекарем. Розрахунки записати у зошит.

Умовне позначення Формула Розрахунки
Кількість листів
Товщина книги
Товщина листа


Зупинка "Майстерня"

Завдання 1 «Знайди пару пари». Правила: учні отримують картку, на якій записані назви фізичних величин та вимірювальних приладів, які потрібно об’єднати в пари. Час на виконання 1,5 хвилини.

Величини Прилади
Довжина
Температура
Об’єм
Час
Маса
Сила
Сила струму

Слова підказки: термометр, амперметр, терези, лінійка, динамометр, мензурка, секундомір

Завдання 2. За допомогою олівця і лінійки визначити діаметр нитки.

Умовне позначення Формула Розрахунки
Кількість витків
Довжина
Діаметр нитки
Зупинка "Комп’ютерний клас"

Завдання1. Виконати інтерактивні вправи під своїм обліковим записом.

1. Речовина, тіло, явище.
2. Фізичні явища на прикладі природних явищ

Завдання 2. За допомогою мензурки визначити об’єм тіла. Результати вимірювань запиши у таблицю.

Ціна поділки
Початковий об’єм води
Кінцевий об’єм води
Об’єм тіла
Зупинка "Математика"

Завдання. За допомогою лінійки виміряти довжину, ширину, висоту дерев’яного бруска. Результати записати у таблицю.
Записати формулу для знаходження площі. Розрахувати площу найбільшої сторони бруска.
Записати формулу для розрахунку об’єму бруска. Розрахувати об’єм бруска.

Величина Умовне позначення Формула Розрахунки
Довжина, см, м
Ширина, см, м
Висота, см, м
Площа, см2, м2
Об’єм, см3, м3

Підведення підсумків уроку.

Оголошення набраних балів на кожній зупинці.

Інтернет-джерела

1. Фізика у віршах[Електронний ресурс]//Українські вірші на всі випадки життя Режим доступу: http://verses.pp.ua/category/fizika-u-virshah/, вільний. - Назва з екрану.