План-конспект уроку "''Планети гіганти''" для 11 класу — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
 
(не показаны 11 промежуточных версий 1 участника)
Строка 30: Строка 30:
  
 
'''Розвиваюча:'''<br />
 
'''Розвиваюча:'''<br />
Формування вміння у великому матеріалі виділити головне (основні особливості групи планет). Формування вміння аналізувати матеріал, що міститься в довідкових таблицях, і на його основі формулювати логічні висновки. Створювати емоційні ситуації, зачіпаючи питання, пов'язані з припущенням про існування життя на інших планетах. Для розвитку пізнавальних інтересів і здібностей учнів акцентувати їх увагу на загальнолюдських проблемах (неприпустимість знищення людства і природи Землі в результаті термоядерної катастрофи, забруднення атмосфери , води і т.д.) і розповісти про експеримент «Фобос». Для розвитку найбільш підготовлених учнів передбачити реферати, виступи з повідомленнями та доповідями про природу планет і досягнення в освоєнні космічного простору, самостійні спостереження планет.
+
Формування вміння у великому матеріалі виділити головне (основні особливості групи планет). Формування вміння аналізувати матеріал, що міститься в довідкових таблицях, і на його основі формулювати логічні висновки. Створювати емоційні ситуації, зачіпаючи питання, пов'язані з припущенням про існування життя на інших планетах. Для розвитку пізнавальних інтересів і здібностей учнів акцентувати їх увагу на загальнолюдських проблемах (неприпустимість знищення людства і природи Землі в результаті термоядерної катастрофи, забруднення атмосфери , води і т.д.) і розповісти про експеримент «Фобос». Для розвитку найбільш підготовлених учнів передбачити реферати, виступи з повідомленнями та доповідями про природу планет і досягнення в освоєнні космічного простору, самостійні спостереження планет.
  
 
==Обладнання уроку==
 
==Обладнання уроку==
Строка 36: Строка 36:
  
 
==Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці==
 
==Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці==
''learningapps.org''
+
''learningapps.org, Red Shift 5.1''
  
 
==Хід уроку ==
 
==Хід уроку ==
Строка 42: Строка 42:
  
 
'''ІІ. Мотивація навчальної діяльності''
 
'''ІІ. Мотивація навчальної діяльності''
[[http://LearningApps.org/display?v=p2g5k2rk301|Опитування учнів.]]
+
[[http://LearningApps.org/818077 | Опитування]]
 +
 
 +
1 . Група планет, до якої відноситься Земля. [ Земна ]<br />
 +
 
 +
2 . Чому на планеті залежать ступінь поглинання випромінювання, що йде від Сонця. [ від щільності і хімічного складу атмосфери]<br />
 +
 
 +
3 . Чим на планеті пояснюється зміна дня і ночі. [ обертанням навколо осі ]<br />
 +
 
 +
4 . Коли планети здатні утримати атмосферу? [ Якщо Uнар > Uмол ]<br />
 +
 
 +
5 . Середній радіус землі . [ 6371км ]<br />
 +
 
 +
6 . Основні гази, що входять до складу атмосфери Землі. [ N2 , O2 ]<br />
 +
 
 +
7 . Найменша планета земної групи. [ Меркурій ]<br />
 +
 
 +
8 . Види рельєфу на Місяці , Венері , Меркурії. [ гори , кратери і моря ]<br />
 +
 
 +
9 . Чи можуть на Місяці спостерігатися затемнення. [ так- сонячні ]<br />
 +
 
 +
10 . Чим пояснюється зміна пори року на планеті. [ Нахилом осі ]<br />
 +
 
 +
11 . Планета земної групи , що має 2 природних супутника . [ Марс ]<br />
 +
 
 +
12 . Яка з планет найближче підходить до Землі . [ Венера = 45млн.км . ]<br />
 +
 
 +
13 . Кордон освітленій і не освітленої частини Місяця . [ термінатор ]<br />
 +
 
 +
14 . Період повторення затемнень. [ сарос = 18років 10,3 доби і 54год 34сут . ]<br />
 +
 
 +
15 . Супутники Марса. [ Фобос , Деймос ]<br />
  
1 . Група планет, до якої відноситься Земля. [ Земна ]
 
2 . Чому на планеті залежать ступінь поглинання випромінювання, що йде від Сонця. [ від щільності і хімічного складу атмосфери]
 
3 . Чим на планеті пояснюється зміна дня і ночі. [ обертанням навколо осі ]
 
4 . Коли планети здатні утримати атмосферу? [ Якщо Uнар > Uмол ]
 
5 . Середній радіус землі . [ 6371км ]
 
6 . Основні гази, що входять до складу атмосфери Землі. [ N2 , O2 ]
 
7 . Найменша планета земної групи. [ Меркурій ]
 
8 . Види рельєфу на Місяці , Венері , Меркурії. [ гори , кратери і моря ]
 
9 . Чи можуть на Місяці спостерігатися затемнення. [ так- сонячні ]
 
10 . Чим пояснюється зміна пори року на планеті. [ Нахилом осі ]
 
11 . Планета земної групи , що має 2 природних супутника . [ Марс ]
 
12 . Яка з планет найближче підходить до Землі . [ Венера = 45млн.км . ]
 
13 . Кордон освітленій і не освітленої частини Місяця . [ термінатор ]
 
14 . Період повторення затемнень. [ сарос = 18років 10,3 доби і 54год 34сут . ]
 
15 . Супутники Марса. [ Фобос , Деймос ]
 
  
 
'''ІІІ. Вивчення нового матеріалу'''
 
'''ІІІ. Вивчення нового матеріалу'''
 +
а) Загальна характеристика планет - гігантів.
 +
 +
1. Юпітер [[http://www.astro.websib.ru/sun/Jupiter]]<br />
 +
 +
2. Сатурн [[http://www.astro.websib.ru/sun/Saturn]]<br />
 +
 +
3. Уран [[http://www.astro.websib.ru/sun/Uran]]<br />
 +
 +
4. Нептун [[http://www.astro.websib.ru/sun/Neptun]]<br />
 +
 +
б) Заслуховуються повідомлення учнів по окремих планет ( 3 - 4хв по кожній) [[https://drive.google.com/file/d/0Bw1olnEligDsVFZkSGdZemMwQnM/edit?usp=sharing]]
 +
 +
'''Закріплення матеріалу (8 хв)'''
 +
 +
'''Самостійна робота № 8'''
 +
"Red Shift 5.1": Знайти одну з планет, дати характеристику та умови її видимості.
 +
"Red Shift 5.1": Показати і визначити положення планет гігантів на сьогодні щодо Сонця (віддаленість , сузір'я , координати)
 +
 +
'''Підсумок:'''
 +
 +
1. Чим загальним характеризуються планети гіганти?<br />
 +
 +
2. Причини наявності кілець у планет гігантів?<br />
 +
 +
3. Причини великого числа супутників у планет гігантів?<br />
  
 +
4. На поверхні яких планет в Сонячній системі вода може знаходитися в рідкому стані?<br />
  
 +
5. На яких супутниках і в якій формі спостерігаються сліди вулканічної діяльності?<br />
  
 +
'''Домашнє завдання:''' <br />
 +
Підготувати (за вибором) повідомлення (реферат) по одній з планет Сонячної системи. Створити презентацію по одній з планет СС або темі "Сонячна система".<br />
  
 +
<gallery>
 +
Файл:P3010020.JPG
 +
Файл:P3010021.jpg
 +
Файл:P3010025.jpg
 +
Файл:P3010031.JPG
 +
</gallery>
 
[[Категория:Рік електронної дидактики "Мистецтво навчати"]]
 
[[Категория:Рік електронної дидактики "Мистецтво навчати"]]
 
[[Категория:Конкурс]]
 
[[Категория:Конкурс]]

Текущая версия на 15:23, 28 марта 2014

План-конспект

Содержание

Тему уроку

Планети гіганти

Автор (и) розробки

Скулакова Галина Владимировна, вчитель фізики та астрономії

Навчальний заклад

ЕНВК ЗНЗ-МНВК

Клас

11 клас

Назва навчальної програми, автори програми

"10 – 11 класи – Програми для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класи. Фізика. Астрономія." (Київ, 2010)

Тип уроку

засвоєння нових знань

Компетенції учнів на уроці

Соціальна, полікультурна, комунікативна, інформаційна, саморозвиток та самоосвіта.

Цілі уроку

Навчальна:
Довести, що Сонячна система - не випадкове скупчення різних небесних тіл, а саме система, відкриті закономірності будови якої свідчать про те, що входять до її складу небесні тіла утворилися в результаті природного еволюційного процесу. Довести на основі аналізу природи планет обох груп, що тільки на Землі склалися умови, які підходять для виникнення і розвитку життя (відповідний хімічний склад атмосфери і температурний режим , наявність води). Ввести поняття: планети-гіганти, кільця планет - гігантів. Зацікавити учнів спостереженнями Юпітера і його супутників (неозброєним оком і в телескоп). Переконати учнів у тому, що вивчення планет і їх супутників в кінцевому рахунку дозволяє краще вивчити Землю.

Виховна:
Сприяти формуванню екологічного мислення учнів. Сприяти формуванню таких світоглядних ідей, як причинно-наслідкові зв'язки (на прикладі умов, від яких залежать температурний режим і характер зміни пір року на планетах), пізнаваність світу і його закономірностей (на прикладі пізнаваності закономірностей в Сонячній системі і дослідження природи планет), обумовленість розвитку науки потребами виробництва (на прикладі порівняльної планетології). Естетично виховувати учнів, знайомлячи їх з красою і стрункістю Сонячної системи, різноманітністю природи вхідних в неї планет і супутників. Земля не просто одна з планет Сонячної системи , а унікальна планета - єдина в Сонячній системі , на якій можливі існування і розвиток вищих форм життя , людство зобов'язане ретельно берегти від руйнування і знищення комплекс природних умов на нашій планеті, який утворює «екологічну нішу» розуму в межах Сонячної системи (збереження земної природи - важлива естетико - екологічна проблема).

Розвиваюча:
Формування вміння у великому матеріалі виділити головне (основні особливості групи планет). Формування вміння аналізувати матеріал, що міститься в довідкових таблицях, і на його основі формулювати логічні висновки. Створювати емоційні ситуації, зачіпаючи питання, пов'язані з припущенням про існування життя на інших планетах. Для розвитку пізнавальних інтересів і здібностей учнів акцентувати їх увагу на загальнолюдських проблемах (неприпустимість знищення людства і природи Землі в результаті термоядерної катастрофи, забруднення атмосфери , води і т.д.) і розповісти про експеримент «Фобос». Для розвитку найбільш підготовлених учнів передбачити реферати, виступи з повідомленнями та доповідями про природу планет і досягнення в освоєнні космічного простору, самостійні спостереження планет.

Обладнання уроку

Презентація, комп'ютери

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

learningapps.org, Red Shift 5.1

Хід уроку

І. Організаційний момент

'ІІ. Мотивація навчальної діяльності [| Опитування]

1 . Група планет, до якої відноситься Земля. [ Земна ]

2 . Чому на планеті залежать ступінь поглинання випромінювання, що йде від Сонця. [ від щільності і хімічного складу атмосфери]

3 . Чим на планеті пояснюється зміна дня і ночі. [ обертанням навколо осі ]

4 . Коли планети здатні утримати атмосферу? [ Якщо Uнар > Uмол ]

5 . Середній радіус землі . [ 6371км ]

6 . Основні гази, що входять до складу атмосфери Землі. [ N2 , O2 ]

7 . Найменша планета земної групи. [ Меркурій ]

8 . Види рельєфу на Місяці , Венері , Меркурії. [ гори , кратери і моря ]

9 . Чи можуть на Місяці спостерігатися затемнення. [ так- сонячні ]

10 . Чим пояснюється зміна пори року на планеті. [ Нахилом осі ]

11 . Планета земної групи , що має 2 природних супутника . [ Марс ]

12 . Яка з планет найближче підходить до Землі . [ Венера = 45млн.км . ]

13 . Кордон освітленій і не освітленої частини Місяця . [ термінатор ]

14 . Період повторення затемнень. [ сарос = 18років 10,3 доби і 54год 34сут . ]

15 . Супутники Марса. [ Фобос , Деймос ]


ІІІ. Вивчення нового матеріалу а) Загальна характеристика планет - гігантів.

1. Юпітер [[1]]

2. Сатурн [[2]]

3. Уран [[3]]

4. Нептун [[4]]

б) Заслуховуються повідомлення учнів по окремих планет ( 3 - 4хв по кожній) [[5]]

Закріплення матеріалу (8 хв)

Самостійна робота № 8 "Red Shift 5.1": Знайти одну з планет, дати характеристику та умови її видимості. "Red Shift 5.1": Показати і визначити положення планет гігантів на сьогодні щодо Сонця (віддаленість , сузір'я , координати)

Підсумок:

1. Чим загальним характеризуються планети гіганти?

2. Причини наявності кілець у планет гігантів?

3. Причини великого числа супутників у планет гігантів?

4. На поверхні яких планет в Сонячній системі вода може знаходитися в рідкому стані?

5. На яких супутниках і в якій формі спостерігаються сліди вулканічної діяльності?

Домашнє завдання:
Підготувати (за вибором) повідомлення (реферат) по одній з планет Сонячної системи. Створити презентацію по одній з планет СС або темі "Сонячна система".