План-конспект уроку з розвитку зв’язного мовлення для 2 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

План-конспект уроку з розвитку зв’язного мовлення для 2 класу

Содержание

Навчальний заклад

Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради
2015-2016 навчальний рік

Автор:

Ботнарєва Наталія Володимирівна - вчитель початкових класів

Тема:

"Складання монологічних висловлювань та внесення творчих доповнень у текст — розповідь «Зимонько снігуронько"

Мета:

  • формувати у учнів вміння складати монологічні висловлювання на основі спостережень за мовним матеріалом;
  • розвивати всі види мовленнєвої діяльності;
  • удосконалювати вміння підбирати синоніми;
  • розвивати творчу уяву,образне та креативне мислення;
  • виховувати почуття краси і гармонії навколишнього світу.

Обладнання:

Запис П.Чайковського «Зима» грудень, «Дерево рішень»,;гра «Морський бій»,капелюшки Е.Боно, «Скриня мудрості»,мікрофон,ялинка з кульками - етапами уроку,анаграми синонімів.

Хід уроку

1.Організаційний момент.

Холодно зараз в лісах і лугах
Холодно зайцям і лискам, птахам,
Затишно й тепло в класі у нас
Гостей вітає дружний наш клас!

2.Формування позитивної мотивації навчальної діяльності.
Бажаю вам сьогодні на уроці розвитку мовлення працювати дружно, зібрано,активно.А допоможуть нам в цьому різні позитивні почуття.Уважно роздивіться таблицю почуттів у вас на партах та визначте для себе найголовніше для роботи.

ТАБЛИЦЯ ПОЧУТТІВ

фантазія уважність зібраність
захоплення радість здивування
віра в себе дисциплінованість спостережливість
ніжність гордість тривога

Молодці! Я вважаю ,що ці почуття допоможуть нам в досягненні мети,а емоційно налаштуватися вам допоможе така прекрасна музика.

3.Створення емоційного фону.
Звучить музика П. Чайковського «Зима»
-Які картини природи ви уявляєте,слухаючи цю музику?
Відповіді дітей.
Так, нещодавно ми ходили по жовтому килиму листя. Сумну пісню співали птахи. А сьогодні вся природа заснула міцним сном.Не чути співу птахів. Сніг прикрив вже всі поля,
Помертвіла вже земля,
Дід Мороз за нос щипає,
Як цю пору називають?(зима)
Спробуйте відгадати тему нашого уроку

4.Оголошення теми і мети уроку.
Конструктивна інтерактивна вправа «Морський бій»
1,2 ряд - перше слово(А-9, А-10, Б-5, Б-7, Г-8, Є-5, Б-3, Д-9)
3,4 ряд - друге слово(Б-9, Ж-3, А-1, А-5, В-3, Е-2, Б-7, Б-6, Є-5, Б-3, Д-9) Так, Зимонько -снігуронько.

-А чому зиму називають зимонько — снігуронько?
Скільки гарного навкруги взимку - ажурні сніжинки, таємничі кучугури! Казкова краса зимової чаклунки притягує,хвилює,бентежить нашу уяву. Почуття переповнюють серце.
Сьогодні на уроці ми будемо говорити про зиму - красуню, її прикмети,відкриємо «Клуб філософів»,наповнимо «Скриню мудрості» і спробуємо перетворитися у чарівників, щоб внести творчі доповнення в текст.А допоможе нам в цьому ялинка,яку ми прикрасимо кульками.
Ялинка            Дерево рішень

5. Технологія «Асоціації» та «Мікрофон»
Зараз давайте пограємо в «Асоціації». Передаючи мікрофон,згадайте всі слова,які живуть тільки взимку.
(Сніг,холод,Новий рік, санчата, мороз, подарунки, ялинка, Різдво, сніжинка, січень)
Так,ці слова нагадали нам ,що зима вже стала господинею природи.
5. Організація мовленнєвих спостережень.
-А підніміть руку кому подобається зима?
- А тепер кому ні?
Давайте відкриємо «Клуб філософів» і влаштуємо дискусію,щоб з’ясувати,зима-це найкраща пора року ,чи ні?
Untitled22.jpg

1 група «Червоних капелюшків» група погодження;
2 група «Чорних капелюшків» група заперечення;

1 група за опорними картками буде стверджувати та доказувати, що зима - найкраща пора року,а 2 група заперечувати і доказувати ,що зима не найкраща пора року.
-Підійдіть до своїх капітанів іпідготуйтеся.
- А судді будуть відгадувати загадки про зиму і розсудять вас.

Загадки:
Без рук, а на шибках малює, (мороз) Рукавами махнув, дерева нагнув, (вітер) Скатертина біла весь світ укрила.(сніг)

Тексти
1 група:
1. Зима - найкраща пора року. Сніг вкриває землю.
2. Зимою багато різних свят — Різдво, Новий рік, Святий Миколай.
3. Взимку у нас зимові канікули.
4. На зимові свята завжди отримують подарунки.
5. Взимку у людей немає роботи, на городі, тому є більше часу відпочити, подивитися телевізор.

2 група:
1. Зима - не найкраща пора року. Взимку гарно, але дуже холодно, слизько.
2. Люди часто хворіють на застуду та грип.
3. Зимою є канікули. Але це небезпечна пора. Діти часто травмуються.
4. Узимку падає багато сніїу, його треба прибирати.
5. Якщо довго дивитися телевізор, можна зіпсувати свій зір.
Питання суддям: в якій групі було більше найкращих філософів і чому?
Молодці! Одні переконливо стверджували, інші заперечували. Але сперечатись не варто,адже кожна пора року по своєму приваблива.

7. Фізхвилинка.

8. Скриня мудрості (словознайки)

Щоб допомогти нам ще більше скласти характеристику зими, словознайки заповнять «Скриню мудрості» прислів’ями про зиму.
Syndyk.jpg

1) Взимку сонце світить, та не гріє.
2) Сонце блищить,а мороз трищить.
3) Не той сніг,що мете,а той ,що зверху йде.
4) Прийшов грудень,приніс студень.
5) Яскраві зірки взимку - на мороз.
6) Без снігу -не буде хлібу.

9. Аукціон синонімів.
Ну що ж ,ми сьогодні багато з вами говорили про зиму,а тепер спробуємо скласти письмові висловлювання.Але для нашого тексту,нам знадобяться синоніми.
-Що таке синоніми?
-Оголошується аукціон синонімів!(продаю зірочки на ваші ялини за знання синонімів
-Відгадайте слова анаграми,які нам стануть у пригоді.

мази

вихуторна
жинсніки
зима
хуртовина
сніжинки

чаклунка

чарівниця
біла королева
білогрудонько
снігуронько
білосніжка

заметіль

завірюха
віхола
метелиця
хурделиця

зима

хуртовина
сніжинки
зірочки пушинки
білі мухи

пір’їнки



10. Творче доповнення тексту.

-Добре, давайте завітаємо у школу чарівників - фантазерів.
-Прочитайте текст.
Зимонько-снігуронько
Прийшла довгоочікувана казкова_________________________.
Неначе білим покривалом одягла
дерева, кущі, будинки. Привела з собою
своїх подружок__________________та_________________.
А за ними, ніби білі мухи, над землею у веселому
танку закружляли маленькі_________________________.
Холодна_________________________зачарувала весь світ,
приспала його до весни.
-Яка тема цього тексту? Який тип тексту? Чи зрозуміло вам зміст цього тексту? Яких слів не вистачає в цьому тексті?
(зима,хуртовина,сніжинки)
Колективне складання усного тексту розповіді. Ваше завдання вставити потрібні за змістом слова - синоніми,щоб речення набули художнього змісту. А в кінцівку тексту вставте своє речення- враження від захоплення зимовою порою року.
Візьміть казкову палітру фарб,намалюйте основу з білого кольору розуму та мудрості,розбавте блакитною фарбою фантазії,додайте краплю срібної фарби творчості та уяви і перетворіть цей текст на вогник власного мистецтва.

11. Самостійна робота.(під музику П.І. Чайковського)

12. Рефлексія.

Зачитування деяких робіт.
Що вам сподобалось у творах учнів? Досягли ми сьогодні мети уроку? Чому ви навчилися на уроці? Чим нам допоміг «Клуб філософів»? Що нам допомогло у подоланні всіх перешкод? Хто був найактивніший на уроці?

Використані джерела

1. Тетяна Кучер, Оксана Притула. Конспект уроку 6 клас "Поняття текстового документа, його об’єктів. Текстовий процесор, його призначення"[Електронний ресурс] / Тетяна Кучер, Оксана Притула // Блог у світі інформатики: [сайт]. – Режим доступу: http://oxpritula.blogspot.com/2016/02/6.html, вільний. – Назва з екрану.

Додатки