План-конспект уроку у 6 класі з теми "Додатні і від'ємні числа. Число 0"
Тема уроку: Додатні та від’ємні числа. Число 0
- Мета уроку:
- навчальна: сформувати поняття додатного числа, від’ємного числа; сформувати вміння читати та записувати додатні та від’ємні числа, наводити приклади додатних та від’ємних чисел.
- розвивальна: розвивати мислення; формувати вміння міркувати за аналогією;
- виховна: виховувати старанність, працьовитість, самостійність.
- Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
- Хід уроку
- І. Організаційний етап
- ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
1) Які числа називаються натуральними?
2) Укажіть найменше та найбільше натуральні числа.
3) Які числа, крім натуральних, ви знаєте?
4) Розв’яжіть усно: № 1-4
а) 3х = 30; б) 3х = 1,5; в) 3х = 1; г) 3х = 0.
х= 10. х = 0,5. х = х = 0.
До якого виду чисел належить корінь кожного з цих рівнянь?
5) 1 кг цукерок коштує 36 грн. Чи може бути виражена натуральним числом вартість (у гривнях) 500 г цукерок? 300 г?
IІІ. Вивчення нового матеріалу
- План вивчення теми
1. Приклади, які переконують у необхідності використання від’ємних чисел.
2. Додатні та від’ємні числа. Число 0.
3. Позначення додатних та від’ємних чисел.
4. Які числа називаються невід’ємними? не додатними?
- Вступне слово вчителя:
- Цей розділ містить дуже важливий і потрібний матеріал. Натуральні й дробові числа, з якими ви мали справу досі, були відомі освіченим людям ще понад 4 тисячоліття тому. А від’ємні числа ввійшли в математику набагато пізніше – кілька століть тому. Основний зміст цього розділу такий:
Ø Додатні й від’ємні числа.
Ø Дії з додатними і від’ємними числами.
Ø Перетворення простіших виразів.
Ø Розв’язування рівнянь.
Ø Перпендикулярні й паралельні прямі.
Ø Координатна площина і графіки.
- Весь цей матеріал є фундаментом математики, фізики та інших наук, які ви вивчатимете в наступних класах.
Досі ми розглядали числа, більші за 0. А існують також числа, які менші за 0. Їх називають від’ємними числами. Наприклад, від’ємними числами позначають значення температури.
Температура, при якій починає замерзати вода – 0 градусів за Цельсієм (°С). А буває ще холодніше. Тоді стовпчик рідини в термометрі опускається нижче від позначки 0 °С. Якщо він розміщений, як показано на малюнку, то кажуть, що термометр показує «4 градуси морозу», або «4 градуси нижче нуля», або «мінус 4 градуси». Пишуть: - 4 °С. іноді передають таке зведення погоди: «У Ялті 5 градусів, в Одесі – 0 градусів, у Харкові – мінус 2 градуси, у Києві – мінус 3 градуси». Ці значення температури можна записати так: 5, 0, -2, -3 градуси. Числа 5 і 0 Вам вже відомі. А -2 і -3 – приклади від’ємних чисел.
- Учні записують в зошити:
- Від’ємні числа записують зі знаком мінус «-».
- Приклади від’ємних чисел: -6; -7; -12; -137; 3,2; -0,08.
- Ті числа, що розглядалися раніше (крім 0), відтепер будемо називати додатними числами. Інколи додатні числа пишуть зі знаком плюс «+». Число 0 – ні додатне, ні від’ємне.
- Усі додатні числа разом із нулем називають невід’ємними. Від’ємними і додатними числами позначають не лише значення температури, а й розташування місцевості над рівнем океану, зміну кількості грошей у касі та користуються в багатьох інших випадках.
- Учні відповідають на питання.
Питання:
1) Наведіть приклади від’ємних чисел.
2) При якій температурі починає замерзати вода?
3) Додатне чи від’ємне число 0?
4) Які числа називають недодатними?
5) Як називають разом додатні числа і нуль?
- ІV. Засвоєння нових знань і вмінь
Робота з підручником (§ 25)
Усно: № 828, Письмово: № 830, 831, 833,834
- V. Підбиття підсумків уроку
1. Гра «Продовж речення»:
-Сьогодні на уроці мені було цікаво…
-Сьогодні я дізналася …
-Мені було важко…
-Я легко впоралася…
- VI. Домашнє завдання
Завдання за підручником: (§ 29) № 829, 832, 835