Розробка географічного квесту: «Пірати Азовського моря»

Материал из ЗапоВики
Версия от 17:22, 26 марта 2016; Dominic28 (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Меланко сертифікат 241.jpg


Содержание

Автор

Меланко Микола Іванович
вчитель географії та біології Привільненського НВК Вільнянської районної ради Запорізької області

Клас

Учні 6-11 класів, розподілені по командам, шляхом жеребкування - один учень з класу в кожній команді. Команда складається з 6 чоловік.

Програма

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Географія. 6 - 9 класи
Навчальна геогрфія для загальноосвітніх навчальних закладів: Географія. 10 клас. Рівень стандарту, академічний рівень.

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Географія, математика, українська мова, історія.

Термін проведення

Квест розрахований на 60хв., і може бути проведеним як окремий захід в межах предметного тижня.

Необхідне обладнання/матеріали/ресурси

Географічні атласи 7,8,10 клас, контурні карти, мобільні пристрої (планшети, телефони) з можливістю виходу в інтернет, лінійки, транспортири, веселий настрій, (по можливості) піратські костюми.

Місце квесту в навчальному процесі

Позакласна робота з географії.

Попередня підготовка до проведення

  • Ознайомлення учасників з правилами квесту.
  • Учні повинні взяти з собою раніше зазначене обладнання.
  • Виготовлення «монет-піастрів».

Мета квесту

  • Поглибити основні знання з географії. Повторити вивчений матеріал старшій віковій групі і анонсувати матеріал, що вивчатиметься молодшій.
  • Навчати самостійній роботі з джерелами географічних знань.
  • Виховувати тактовність у спілкуванні, інтерес до колективної роботи, почуття круглого столу.

Хід квесту

(Грає мелодія з кінофільму «Пірати Карибського моря». Учні вишикувані по класам, по три представники з кожного класу.)
Старий Пірат (він же ведучий, він же вчитель географії) – Вітаю шановних учасників географічного квесту «Пірати Азовського моря». Тут зібрались
найкращі знавці географії в своїх класах. З правилами квесту ви ознайомились попередньо. Але змагатись шестикласникам, які тільки почали знайомство з географією, з акулами географії десятикласниками – безглуздо. Тому перед початком проведемо жеребкування.
(Класи по черзі підходять і витягують жереб – одну з трьох карток «Флібустьєри», «Корсари», «Конкістадори», та йдуть до столів з табличками де написані такі ж як і на жеребках назви)
Старий Пірат - Ого-го. Ми маємо три справжнісінькі піратські команди. Піратську тему ми обрали не даремно. Бо пірати зробили величезний внесок для
розвитку географії. Хто з вас назве таких, той принесе своїй команді перші піастри до скарбниці.
(Очікувані результати: Кук, Дрейк, Кортес)
Старий Пірат – А який саме внесок вони зробили?
(Очікувані результати: - відкриття нових земель, морів, створення карт)
Старий Пірат – Наші пращури в 16 столітті теж були вправними мореплавцями. На своїх легких кораблях вони вони були непереможними у морі. Здогадалися хто це?
(Очікувані результати: Запорожці)
Старий Пірат - Як називалися їх кораблі, з ким вони могли воювати і в межах яких морів?
(Очікувані результати: Чайка; з турками і татарами, в Чорному і Азовському морях)
(Команди отримують у Старого Пірата зароблені піастри)
Тур 1.
Старий Пірат – Команди сформовані та не вистачає справжнього піратського привітання. У вас є рівно дві хвилини для вирішення цієї проблеми. (Учасники готують і оголошують привітання. Оцінюється колективність, злагодженість, оригінальність, гумор. (Додаток 1.))
Тур 2.
Старий Пірат – Ви гарно справились з першим завданням. У вас тепер є справжня піратська команда. Ви навіть заробили трохи піастрів до своєї скарбнички.
Як відомо пірати були дуже веселі люди, і полюбляли дружно поспівати. Візьміть у Старого Пірата рими і за 5 хвилин складіть справжню веселу піратську пісню. Але пам’ятайте, тільки зусиллями всієї команди ви заробите найбільше піастрів.
(Учасники отримують картки з римами (Додаток 2), готують і співають пісню)
Тур 3.
Старий Пірат – Ну й добре ж ви співаєте! З такою піснею, та такою командою можна подорожувати хоч світ за очі. Та у вас є наступна проблема: в м. Вільнянську немає моря. Найбільший морський порт України знаходиться в м. Одеса. Вам необхідно розрахувати відстань від Вільнянська до Одеси, та час за який ви до неї дійдете, знаючи, що людина рухається з середньою швидкістю 5 км/год.
Чим точніше й швидше ви справитесь із завданням тим більше ви отримаєте піастрів.
Якщо ви не справитесь, то віддасте 2 свої піастри. У вас 5 хвилин.
(Учасники за допомогою атласів вираховують відстань, розраховують час та по черзі оголошують. Оцінюється точність в розрахунках і швидкість. (Додаток 3.))
Тур 4.
Старий Пірат – Ось і добралися до моря. Та на чому ж ви попливете? Негайно зверніться до Старого Пірата, та візьміть в нього будівельний матеріал, і нумо до роботи. На все про все у вас 5 хвилин. Перше місце – 3 піастри, останнє -1.
Пам’ятайте, як ви корабель назвете, так він і попливе.
(Учасники отримують по одному аркушу А-4 і виготовлюють корабель. Оцінюється оригінальність)
Тур 5.
Старий Пірат – До рук вам трапилась піратська пошта - старовинна амфора з листом. Та морська вода зробила свою справу. На папері залишились окремі слова: ТАНАЇС, МЕОТИДА, ПОНТ ЕВКСІНСЬКИЙ, БОРИСТЕН.
За 10 хвилин вам необхідно дати сучасні назви цих об'єктів, та прокласти можливий маршрут на контурній карті. За виконання цього завдання ви отримаєте аж 10 піастрів. Також ви можете покласти до своєї скриньки ще 10 піастрів, якщо дасте відповіді на додаткові питання.
Які мандрівники і коли могли залишити листа?
До якого острова вони допливли і чому їхні кораблі не могли пливти далі?
(Оцінюється точність відповідей)
Тур 6.
Старий Пірат – Як відомо пірати полюбляють грошики. На своєму кораблі ви відвідаєте безліч країн. Тому ви повинні бути обізнані у валютах. Отримайте у Старого Пірата асигнації і визначте якій країні вони належать. За 5 хвилин ви обміняєте свої знання на піастри.
(Учасники отримують картки із зображенням купюр різних країн світу. Оцінюється кількість вірно відгаданих купюр. (Додаток 4.) )
Тур 7.
Старий Пірат – Гроші – це звісно добре. Але їх треба чимось боронити. Негайно отримайте у Старого Пірата зброю. Кожна неправильна відповідь – мінус один піастр. Дострокова відповідь – плюс 3 піастри. Назвіть зброю за 2 хвилини.
(Учасники отримують картки із зображенням піратської зброї. Оцінюється кількість вірно відгаданих одиниць. (Додаток 5.))
Тур 8.
Старий Пірат – В подорожі вам знадобляться географічні прилади. Якщо ви знаєте, що з ними робити – вас чекають піастри. Візьміть прилади у Старого Пірата. За 3 хвилини ви можете збагатитись. Час пішов.
(Учасники отримують картки із переліком географічних приладів. Оцінюється кількість вірних відповідей. (Додаток 6.))
Тур 9.
Старий Пірат – Негайно вирушайте в подорож до Острова Скарбів. Виходимо з м. Лісабон до Каракаса, звідти до Дакара, тоді до Ріо-де-Жанейро, звідти до
Кейптауна, а там рукою подати до острова Каргелен. Це і є острів скарбів. Прокладіть маршрут і розрахуйте відстань подорожі в морських милях ( 1 морська миля = 1,862 км). Там на вас через 10 хвилин чекає Старий Пірат.
(Учасники за допомогою атласів прокладають маршрут, вираховують відстань, та по черзі оголошують.
Оцінюється точність в розрахунках і швидкість.)
Тур 10.
Старий Пірат – На жаль Старий пірат не дочекався вас. Але він залишив для вас повідомлення. Та, оскільки, пірат погано вчився в школі, то наробив
купу помилок. Хто знайде всі помилки першим, той і отримає всі скарби Старого пірата. Ось його лист:

«Дарагіє ріб’ята я звіняюсь шо не дождався вас бо поплив с острова на захід через Тихий океан по Гольфстрімській холодній течії до острова Афстралія к
пінгвінам і к белим медведям в порту Бухарест со мной случілося несчастя в Бенгальському морі утонув мій корабель наштовхнувшись на айсберг
тепер ось сижу зриваю з кокосовой пальми банани на необітаємом острові і загораю десь на 70 паралелі спасітє»
(Учасники отримують картки з листом, знаходять помилки та роблять пояснення. (Додаток 7.) )
Підведення підсумків.
Старий Пірат – Ви гарно справились з усіма поставленими завданнями. Залишилось підрахувати ваші скарби і визначити переможців.
(Ведеться підрахунок набраних балів. Вмикається музика з к.ф. «Пірати Карибського моря», команди шикуються, оголошуються загальні результати, нагороджується команда переможець.)

Отримані результати

3) до Одеси близько 400 км,80год.
5) р. Дон, Азовське море, Чорне море, Дніпро. Пройти цим маршрутом могли давні греки, але далі о. Хортиця вони б не змогли пройти, бо вище по течії починались пороги.
6) Литва, Бахрейн, Білорусь, Китай, Боствана, Ізраїль, Багамські о-ви, Вьетнам.
7) Мушкет, пістоль, шпага, абордажний тесак.
8)

Прилад Використання
Ехолот Глибину
Транспортир Кути
Циркуль Відстань на карті
Компас Напрям
Сектант Кут сонця,широту


9) 24 565 км = 13192,8 м. миль

Висновки

Географічний квест «Пірати Азовського моря» може бути проведений під час предметного тижня. Мета і завдання квесту поставлені так, щоб учні різних
вікових категорій займалися розв’язанням поставлених проблем в тісній співпраці, взаємно навчали один одного. Розвивали навички роботи з
вимірювальними приладами та з різноманітними джерелами географічних знань. Навчалися логічно мислити. Усвідомлювали роль міжпредметних зв’язків
географії з математикою, історією, мовою. Розширювали уявлення про навколишній світ, його структуру, властивості, закономірності.

Список використаних джерел

Скуратович О. Я. Атлас. Географія материків і океанів. 7 клас. / О. Я. Скуратович. – Київ: Картографія, 2008. – 48 с.
Скуратович О. Я. Атлас. Фізична географія України. 8 клас. / О. Я. Скуратович. – Київ: Картографія, 2014. – 32 с.
Молочко В. В. ЕКОНОМІЧНА І СОЦІАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ СВІТУ. АТЛАС 10-11 КЛАС / В. В. Молочко. – Київ: Картографія, 2010. – 56 с.
Лук'янюк Є. Зброя піратів [Електронний ресурс] / Євген Лук'янюк. – 2015. – Режим доступу до ресурсу: http://електронна-енциклопедія.укр/зброя_піратів/.
Справочник купюр всех стран мира[Електронний ресурс] /Режим доступа:Подробное описание купюр мира : http://banknotes.finance.ua. [1],[2], [3], [4], [5], [6], [7],свободный.

Додатки

Додатки до квесту 1-7[8]