Розробка загальношкільного заходу профорієнтаційної направленості «У вирі професій»

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Конспект виховного заходу для учнів 5-11 класів

Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради
2015-2016 навчальний рік

Автор:

Третяк Олена Олександрівна - вихователь

Тема:

«У вирі професій»

Мета:

Навчальна – ознайомити вихованців із різноманітним світом професій, звернути увагу підлітків на таке важливе проблемне питання, як вибір професії.
Виховна – виховувати повагу до людей різних професій, до їхньої праці.
Розвиваюча – активізувати пізнавальну активність, цілеспрямованість, працелюбність, наполегливість учнів.
Корекційно-розвивальна – розвиток уваги, цілеспрямованості.


Обладнання:

Виставка стіннівок, плакатів, на яких зображено людей різних професій, мультимедійна дошка, проектор.


Хід заходу

(сцена прикрашена квітами, деревами, на мультимедійній дошці з’являється річка, з обох боків берега ростуть квіти. На сцені, під супровід ведучого, з’являються мудрець і троє його учнів):


Ведучий 3 (голос за сценою):
Одного сонячного дня мудрець вийшов прогулятися по берегу річки в супроводі трьох своїх учнів. Зупинившись на березі, він сказав:

Мудрець:
— Подивіться на річку, вона – як саме життя, то повільно, то бурхливо протікає. Ріка міняється з кожною миттю, ніколи не повторюючись двічі.

Ведучий:
Учні довго дивились на ріку, поки мудрець не спитав їх:

Мудрець:
— А як ви би йшли до своєї мети?

Перший учень:
— Я б завжди боровся з течією, плив проти неї вперед, до мети.

Мудрець:
Це добре, та ти ризикуєш одного разу втопитись, так і не подолавши річку. Моя тобі порада: до того, як плисти проти течії, взнай, чи твоя мета знаходиться в тому ж напрямку.

Другий учень:
— А я буду плисти за течією, як цей пелюсток, що ковзає хвилею, і наберуся досвіду по дорозі.

Мудрець:
Це добре лише тоді, якщо течія несе тебе до мети, інакше ти станеш подібним до пелюстки, якій байдуже, куди плисти, так не важливо, де згнити.

Третій учень:
А я би плив до мети, постійно міняючи тактику, то пливучи за течією, то проти неї.

Мудрець:
Твоя відповідь добра, та недостатньо розумна (мудрець йде від своїх учнів, учні наздоганяють учителя й запитуютьу нього):

Перший учень:
А твій шлях по річці життя, вчителю, який?

Мудрець (посміхаючись):
— Я би не пускався у плавання.

Другий учень:
— Та хіба твоя мета досягнута.

Мудрець:
Так, бо не до всякої мети можна добратися вплав.

Ведучий 3:
Суть цієї притчі в тому, що досягти своєї мети можна різними способами. А правильно обравши свою професію, можна обрати своє успішне майбутнє. (Зал дякує акторам, оплодує). На сцені з'являються ведучі.

Ведуча 1.
Доброго вечора усім присутнім, ми раді вітати вас у нашій залі. Тема нашого сьогоднішнього заходу: «У вирі професій».

Ведучий 2.
Ця зустріч актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того, як людина працюватиме, буде залежати майбутнє усієї держави.

Ведуча 1.
Зараз ми помандруємо у світ професій і поз¬найомимо вас із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами, а допоможуть нас з цим наші помічники – Всезнайка і Всевмійка (учні 4-го класу; на сцені з’являються два стенди з написами класифікації професій, діти коментують).

Всезнайка:
Любі глядачі, чи знаєте ви про те, що світ професій дуже великий: їх налічується більше 8 тисяч.

Всевмійка (звертається до Всезнайки):
Так багато? А як ти дізналася про те?

Всезнайка:
Щоб дізнатися про це, необхідно зазирнути до книги – "Класифікатор професій" (показує на зображення книги на стенді).

Всевмійка:
Ти така розумна! А я от знаю, за якими саме класифікаціями поділяються професії (показує на стенд): (людина – людина, людина – техніка, людина – природа, людина - знакова система, людина - художній образ.)

Всезнайка:
Давай я тобі допоможу. До першого типу належать такі професії: педагог, лікар, журналіст, поліцейский... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен роз¬вивати уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівно¬важеність.

Всевмійка.
Другий тип – інженер, водій, електрик, слюсар... Щоб оволодіти цими, професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці. Третій тип об'єднує професії ветери¬нара, агронома, геолога...

Всезнайка:
Четвертий тип включає про¬фесії програміста, економіста, бухгалтера, продавця. І нарешті, до п'ятого типу вчені відносять професії музиканта, актора, письменни¬ка, художника, архітектора, дизайнера, мо¬дельєра, косметолога...
На сцені з’являються ведучі, дякують своїм помічникам.

Ведуча 1.
Дякуємо нашим помічникам за цікаву розповідь. Дійсно, професій безліч, вони дуже різні, а як же обрати ту одну єдину, яка буде приносити не лише фінансові статки, але й задоволення. Як не помилитися у виборі професії. І взагалі, чи потрібна людині професія?

Ведучий 2.
Я гадаю, що без професії неможна, бо улюблена праця звеличує людину. Зараз я пропоную вам переглянути відео, і подивитися, що про професії знають наші маленькі експерти (на мультимедійній дошці з’являється відео, учні 1 та 2-го класу «Про професії»).

Наші маленькі експерти

Ведуча 1.
Сьогодні ми познайомимо вас з цікавими професіями, які відносяться до категорії «Людина – людина», і тими людьми, яким ці професії приносять справжнє задоволення (на мультимедійній дошці з’являється мультик: «Професія журналіст»).

Ведуча 1.
Як ви здогадалися, мова йшла про професію… (діти у залі відповідають).

Ведучий 2.
Правильно діти, це професія журналіста. Журналістика – професія справедливих, наполегливих, відчайдушних людей, які прагнуть змінити світ на краще. Прошу вітати наших гостей – ведучих ранкового шоу «Ранок з ТВ-5» Анну Редько та Юрка Юрченка. Трошки пізніше ми поспілкуємося з ними, ви зможете задати їм цікаві запитання.

Ведуча 1.
Наступна професія розкаже нам про сильних і мужніх людей. Основні риси людей цієї професії – чесність і вірність, безкорисливість і справедливість, гуманізм і принциповість. Вони – є прикладом неперевершеного героїзму, нездоланної сили, непереборної відваги.

Учень 1.
Поліцейські захищають
Нашу честь і спокій наш,
І на службу заступають
І удень і в нічний час.

Учень 2.
Якщо в халепу втрапив ти
«102» одразу набери,
Вмить поліція прийде
І від невдачі збереже.

Учень 3.
Поліція нас захищає,
Про це дитина навіть знає.
Вона порядок нам несе,
Для неї мир – понад усе!

Прошу вас вітати нашого гостя – шефа школи – представника кримінальної міліції у справах дітей та молоді Костянтина Володимировича Ульяненка.


Ведучий 2.
Професій цікавих багато. Усі вони допомагають розкрити творчий потенціал, змушують використовувати усі внутрішні ресурси людини. Альоно, а які професії подобаються тобі?

Ведуча 1.
Дякую, Артур, дуже цікаве запитання. Мені подобаються професії телеведучої, журналіста, фотомоделі. А ще я обожнюю фотографувати, навіть навчалася цій цікавій справі.

Ведучий 2.
Так, професія фотографа – дуже незвичайна, адже фотограф - це яскрава і неординарна особистість. Людина, яка вміє передавати в фотографії весь спектр емоцій, змушуючи людей плакати або сміятися. Гарний фотограф – це одночасно художник, психолог, мисливець і технік. Все це об'єднано в одній людині і допомагає йому працювати і створювати неповторні шедеври.

Ведуча 1.
А ще професія фотографа дуже небезпечна, бо для того, щоб спіймати унікальний кадр, фотографи ризикують власним життя, ось подивись (на мультимедійній дошці з’являються фотознімки).

Ведуча
А ще професія фотографа дуже романтична. Адже в кожному кадрі застигає історія, з її безповоротними подіями та емоціями. Зараз я пропоную вам подивитися невеличкий відеоролик, в якому зібрані чорно-білі фотографії відомого легендарного французького фотографа Рене Мальтета. Він фотографував міські пейзажі та кумедні ситуації з повсякденного життя.

Ведучий 2.
Ну що ж, ми з вами трошки відпочили, зараз пропоную розім’ятися та потанцювати. Фізхвилинка (вмикається фізхвилинка).

Ведучий 2.
Є професії, які говорять самі за себе, а є професії, про які ми нічого не знаємо, тому звернемося до словничка нових слів (пропоную гру із залом: мої помічники зараз роздадуть вам фанти, на кожному з них будуть написані назви професій, вам необхідно здогадатися, про що йде мова; помічники роздають фанти).

Арборист – спеціаліст з видалення дерев, лікування дерев від різноманітних хвороб.
Імідж-мейкер корів - завдання імідж-мейкера корів полягає в очищенні, стрижці і створенні іміджу коровам, що беруть участь у виставках і показах.
Монстролог – наукова спеціальність. Такий спеціаліст працює в Кельнському університеті. Він вивчає монстрів.
Нюхач – відповідає за оцінку нових запахів, створення парфумерних композицій.
Осеріватель – оператор станка на сірниковому заводі, який наносить сірку на сірники.
Постижер – майстер з виготовлення на замовлення кіс, вус, бакенбардів, вій, борід і перук.
Тітестер – професійний дегустатор чаю.
Торседорос – фахівець по закрчуванню сигар.

Ведучий 3.
Народна мудрість каже: щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому. Але, щоб радісно було йти на роботу, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Вибір професії — це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Для того, щоб вам було легше у цьому складному виборі, пропоную поспілкуватися з нашими гостями. Ви має унікальну можливість задати запитання, які вас цікавлять, і наші гості вам із задоволенням дадуть відповідь на них.

Розробка плакатів до заходу профорієнтаційної направленості «У вирі професій»: Алгоритм.jpg Якості.jpg
Класифікатор.jpg