Розробка уроку з біології для 7 класу та презентації на тему:"Паразитичні одноклітинні організми." — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Строка 1: Строка 1:
 
[[Участник:Милена|Супрун Милена Володимирівна - вчитель хімії та біології]]<br><br>
 
[[Участник:Милена|Супрун Милена Володимирівна - вчитель хімії та біології]]<br><br>
<font size=4 pt>'''Конспект уроку з презентацією у 7 класі для дітей з порушенням слухової функції (за програмою 6 класу загальнонавчальних закладів)'''</font size=4 pt><br> <br>
+
<font size=4 pt>'''Конспект уроку з презентацією у 7 класі для дітей з порушенням слухової функції (за програмою 6 класу загальноносвітніх закладів)'''</font size=4 pt><br> <br>
 
Тема: <font size=3 pt>''' ''"  Одноклітинні організми – збудники хвороб людини. "'' '''.</font size=3 pt><br><br>
 
Тема: <font size=3 pt>''' ''"  Одноклітинні організми – збудники хвороб людини. "'' '''.</font size=3 pt><br><br>
 
Мета: ''' навчальна ''' '' – узагальнити, поглибити знання учнів про різноманітність одноклітинних організмів, сформувати уявлення про паразитичних організмів – дизентерійну амебу та малярійного плазмодія як основних збудників хвороб людини, засвоїти знання про особливості їхньої будови та життєдіяльності, етіологію та патогенез хвороб, які вони спричиняють, основні правила, які допоможуть уникнути зараження; ''<br>   
 
Мета: ''' навчальна ''' '' – узагальнити, поглибити знання учнів про різноманітність одноклітинних організмів, сформувати уявлення про паразитичних організмів – дизентерійну амебу та малярійного плазмодія як основних збудників хвороб людини, засвоїти знання про особливості їхньої будови та життєдіяльності, етіологію та патогенез хвороб, які вони спричиняють, основні правила, які допоможуть уникнути зараження; ''<br>   
Строка 21: Строка 21:
 
Слайд 3 Кирило, прочитай, який надійшов запит.  (Розслідувати причини загибелі солдатів.) <br>
 
Слайд 3 Кирило, прочитай, який надійшов запит.  (Розслідувати причини загибелі солдатів.) <br>
 
Слайд 4.  Пам`ятайте, що результат розслідування залежить від внеску кожного з вас в загальну справу.<br>   
 
Слайд 4.  Пам`ятайте, що результат розслідування залежить від внеску кожного з вас в загальну справу.<br>   
Доповідь – 4 бали<br>
+
Доповідь – 4 бали<br>
                  Заповнення таблиці -4 бали<br>
+
Заповнення таблиці -4 бали<br>
                  Усне мовлення 2 бали<br>   
+
Усне мовлення 2 бали<br>   
 
Поліна, нагадай, як треба говорити.(Відповідати треба чітко та голосно.) <br>
 
Поліна, нагадай, як треба говорити.(Відповідати треба чітко та голосно.) <br>
 
'''І І. Мотивація навчальної діяльності. '''<br>
 
'''І І. Мотивація навчальної діяльності. '''<br>
Строка 29: Строка 29:
 
Слайд 5.  Нам необхідно провести розслідування таємничої смертності великої кількості людей. <br>  
 
Слайд 5.  Нам необхідно провести розслідування таємничої смертності великої кількості людей. <br>  
 
Влад, прочитай ситуацію.(У фортеці Адлер упродовж 5 років загинув увесь гарнізон солдатів кількістю 922 чоловік. У солдатів була висока температура, лихоманка, боліли животи. Причину смерті не було встановлено. <br>
 
Влад, прочитай ситуацію.(У фортеці Адлер упродовж 5 років загинув увесь гарнізон солдатів кількістю 922 чоловік. У солдатів була висока температура, лихоманка, боліли животи. Причину смерті не було встановлено. <br>
Яка причина смерті солдат? Ваші думки ……..<br>
+
Яка причина смерті солдат? Ваші думки ……..<br>
 
Учитель вислуховує думки учнів. Допомагає дітям дійти до думки, що причиною загибелі такої кількості людей можуть бути якісь одноклітинні організми. <br>
 
Учитель вислуховує думки учнів. Допомагає дітям дійти до думки, що причиною загибелі такої кількості людей можуть бути якісь одноклітинні організми. <br>
 
- Яких злодіїв важко побачити? <br>
 
- Яких злодіїв важко побачити? <br>
Строка 47: Строка 47:
 
''' Актуалізація опорних знань. '''<br>
 
''' Актуалізація опорних знань. '''<br>
 
Слайд 9. Зараз агент Поліна змоделює інфузорію з пластиліну на папері. <br>
 
Слайд 9. Зараз агент Поліна змоделює інфузорію з пластиліну на папері. <br>
Це інфузорія. Пересувається за допомогою війок.  Має рот. Мембрана - це оболонка, яка захищає. В ядрі записана інформація про життєдіяльність. Травна вакуоля перетравлює їжу. Скоротлива вакуоля здійснює виведення продуктів обміну. Всередині знаходиться цитоплазма. <br>
+
Це інфузорія. Пересувається за допомогою війок.  Має рот. Мембрана - це оболонка, яка захищає. В ядрі записана інформація про життєдіяльність. Травна вакуоля перетравлює їжу. Скоротлива вакуоля здійснює виведення продуктів обміну. Всередині знаходиться цитоплазма. <br>
 
   
 
   
 
- Агент Вероніка виконає модель амеби з різних матеріалів: целофанової рукавички, кришечок, ґудзиків. <br>
 
- Агент Вероніка виконає модель амеби з різних матеріалів: целофанової рукавички, кришечок, ґудзиків. <br>

Версия 15:43, 23 декабря 2019

Супрун Милена Володимирівна - вчитель хімії та біології

Конспект уроку з презентацією у 7 класі для дітей з порушенням слухової функції (за програмою 6 класу загальноносвітніх закладів)

Тема: " Одноклітинні організми – збудники хвороб людини. " .

Мета: навчальна – узагальнити, поглибити знання учнів про різноманітність одноклітинних організмів, сформувати уявлення про паразитичних організмів – дизентерійну амебу та малярійного плазмодія як основних збудників хвороб людини, засвоїти знання про особливості їхньої будови та життєдіяльності, етіологію та патогенез хвороб, які вони спричиняють, основні правила, які допоможуть уникнути зараження;
розвивальна – розвинути зацікавленість до вивчення матеріалу, увагу, творче та логічне мислення, розвивати уміння аналізувати, виділяти головне, вміння давати характеристику одноклітинним організмам та правильно поєднувати набуті знання з новою інформацією та робити висновки;
виховна – виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, сприяти формуванню навичок дотримання правил особистої гігієни.
корекційна – удосконалювати навички співвідносити вербальні мовленнєві одиниці з жестовими позначеннями, закріплювати навички правильного утворення голосу, розширювати словниковий запас учнів.
Форма уроку: урок-розслідування з елементами проєктної діяльності
Тип уроку: комбінований.
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна.
Міжпредметні зв’язки: медицина, мікробіологія, історія, географія, українська мова.
Матеріали та обладнання: презентація до уроку, малюнки, схеми, роздатковий матеріал з таблицею для заповнення, фотографії амеби дизентерійної, малярійного та звичайного комарів.
Основні поняття та терміни: зараження, збудник хвороби, паразитизм, паразити, симптоми хвороби, профілактика захворювань.
. Очікувані результати: школярі створюють моделі найпростіших; називають збудників хвороб — дизентерійну амебу та малярійного плазмодія як паразитів людини; розпізнають найпростіших паразитів на ілюстраціях; розуміють способи проникнення паразитів в організм хазяїна та їх негативний вплив на організм людини, називають засоби профілактики захворювань; застосовують знання для захисту від паразитичних хвороб; виконують правила особистої гігієни.
Попереднє завдання учням до уроку: на попередньому уроці учні отримали завдання виконати моделі амеби або інфузорії, виростити інфузорії та зробити фото звіт «Як виростити інфузорію дома».
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент.
- Добрий день. Подаруйте друг другу усмішку і побажайте хороших оцінок.
Слайд 1.Учитель. Сьогодні ми перевтілимося в детективів і станемо детективним агентством.
Слайд 2. Руслана, прочитай хто такий детектив? (Детектив - агент розшуку, який розкриває певну таємницю, пов'язану зі злочином.)
Слайд 3 Кирило, прочитай, який надійшов запит. (Розслідувати причини загибелі солдатів.)
Слайд 4. Пам`ятайте, що результат розслідування залежить від внеску кожного з вас в загальну справу.
Доповідь – 4 бали
Заповнення таблиці -4 бали
Усне мовлення 2 бали
Поліна, нагадай, як треба говорити.(Відповідати треба чітко та голосно.)
І І. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне питання.
Слайд 5. Нам необхідно провести розслідування таємничої смертності великої кількості людей.
Влад, прочитай ситуацію.(У фортеці Адлер упродовж 5 років загинув увесь гарнізон солдатів кількістю 922 чоловік. У солдатів була висока температура, лихоманка, боліли животи. Причину смерті не було встановлено.
Яка причина смерті солдат? Ваші думки ……..
Учитель вислуховує думки учнів. Допомагає дітям дійти до думки, що причиною загибелі такої кількості людей можуть бути якісь одноклітинні організми.
- Яких злодіїв важко побачити?
- Яку тему вивчали на минулому уроці?
Слайд 6. Головна причина смерті солдатів - одноклітинні організми.
Слайд 7 Сергій, прочитай тему уроку. (Тема уроку. Одноклітинні організми – збудники хвороб людини)
Слайд 8 Руслана, прочитай план розслідування.
1. Захист проєктів «Одноклітинні організми»
2. Доповідь і фотозвіт «Як виростити інфузорії дома?»
3 Робота з підручником та заповнення таблиці.
4.Оформлення висновку
5. Домашнє завдання.
6. Виконання тестів
7. Оцінювання

Актуалізація опорних знань.
Слайд 9. Зараз агент Поліна змоделює інфузорію з пластиліну на папері.
Це інфузорія. Пересувається за допомогою війок. Має рот. Мембрана - це оболонка, яка захищає. В ядрі записана інформація про життєдіяльність. Травна вакуоля перетравлює їжу. Скоротлива вакуоля здійснює виведення продуктів обміну. Всередині знаходиться цитоплазма.

- Агент Вероніка виконає модель амеби з різних матеріалів: целофанової рукавички, кришечок, ґудзиків.
Це амеба. У неї несправжні ніжки. Мембрана - це оболонка, яка захищає. В ядрі записана інформація про життєдіяльність. Травна вакуоля перетравлює їжу. Скоротлива вакуоля здійснює виведення продуктів обміну. Всередині знаходиться цитоплазма.
Слайд 10 Агент Роланд розповість як можна розмножити інфузорії дома і ви побачите його фото звіт.
Як виростити інфузорію
Я узяв трохи води з акваріума. Там є одна інфузорія. Налив у банку води з крана. Поклав сухе сіно. Це їжа для інфузорії. Поставив на світле місце. Через 2 тижні інфузорій стало багато.
Слайд 11. - слайд 15. Фото звіт.
Фізична руханка.
Слайд 16. Детективи повинні бути фізично сильними. Перевіримо вас.
- 5 раз присіли.
-з`єднали руки в замок за спиною.
- Поміняли руки та знову взяли руки за спиною.
ІІІ. Засвоєння нових знань.
Словникова робота
(пояснення термінів жестами та ілюстраціями)
Учитель. Для розслідування нам потрібно розуміти такі терміни: зараження, збудник хвороби, паразитизм, паразити, симптоми хвороби, профілактика захворювань.
Слайд 17. Учитель. Є організми, які вільно живуть, самі добувають собі їжу, або синтезувати її самостійно. А є такі, що живуть за рахунок іншого організму і живиться його органічними речовинами. Це паразити.
Слайд 18. Кирило, прочитай визначення.
Парази́т - це організм, який живе за рахунок іншого організму.
Паразитизм – це спосіб співіснування живих організмів, при якому один організм живиться органічними речовинами іншого.
Робота з підручником та заповнення таблиці.
Слайд 19 Паразитичні одноклітинні можуть потрапляти до організму людини та багатьох видів тварин, спричиняючи тяжкі захворювання. Завдання: заповнити таблицю.
. Слайд 20 Уважно прочитайте і знайдіть важливу інформацію про амебу дизентерійну. (пошук інформації)
Слайд 21. Перевіримо заповнення таблиці.
Паразитичні найпростіші Місце паразитування Захворювання, які спричинює Засоби профілактики Дизентерійна амеба кишечник людини дизентерія Мити руки перед споживанням їжі. Пити лише кип`ячену воду та мити овочі. Малярійний плазмодій організм людини (клітини печінки, клітини крові) малярія Боротьба з малярійними комарами.

Слайд 22 Микола, прочитай які симптоми захворювання дизентерією. (Діарея, понос, температура.)
Слайд 23. Уважно прочитайте і знайдіть важливу інформацію про малярійний плазмодій.
Слайд 24. Заповніть таблицю.
Слайд 25. Перевіряємо заповнення.
Малярійний плазмодій організм людини (клітини печінки, клітини крові) малярія Боротьба з малярійними комарами. . Слайд 26. Які симптоми малярії? (учні читають: «Психічні розлади; гостра ниркова недостатність; малярійна кома».)
Слайд 27. Життєвий цикл малярійного плазмодія. Вчитель розповідає спосіб зараження малярією. Під час укусу самкою комара в кров людини потрапляє паразит – плазмодій.
Слайд 28. Учитель. Для розслідування у нас є тільки фотографії осіб винних в загибелі солдат у фортеці Адлер. Назвіть їх.


Зробимо висновок. (Слайд 29.)
Солдати померли через о…..ні ор…ми. Заразилися ди…рією або м…..рією.
Щоб не заразитися одноклітинними організмами, треба м…и руки, ов…і та ф…и.
Захищайтесь від у…в. комарів.
Слайд 30. Запишіть висновок.
Солдати померли через одноклітинні організми. Заразилися дифтерією або малярією. Щоб не заразитися одноклітинними організмами, треба мити руки, овочі та фрукти. Захищайтесь від укусів комарів.
Домашнє завдання.
Сторінка 55 виконати тест 1,2.вивчити таблицю в зошиті. (Слайд 31)
Узагальнення та систематизація знань. (Слайд 32.)
Виконаємо тест в програмі Quizizz
Що зображено ?
a)амуба b)амеба c)інфузорія d)інкаторія
2.Що це зображено ?
a)амеба b)амуба c)інтурорія d)інфузорія
3.Як пересувається амеба?
a)несправжніми ніжками
b)війками
c)несправжніми ручками
d)войками
4.Як пересувається інфузорія?
a)войкаси
b)війками
c)вусами
d)валами
5.Як називається захисна оболонка?
a)мабана
b)мембрана
c)метрана
d)малана
6.Яка органела перетравлює їжу?
a)скоротлива вакуоля
b)травна вакуоля
c)їстівна вакуоля
d)харчова вакуоля
7.Яка органела виводить залишки їжі та рідини?
a)травна вакуоля
b)скоротлива вакуоля
c)виводна вакуоля
d)харчова вакуоля
8.В якій органелі записана інформація про життєдіяльність організмів?
a)в ябрі
b)в ядрі
c)в ярені
d)в ядлі
9.Яку хворобу спричиняє дизентерійна амеба?
a)дизентерію
b)ризентераю
c)дизепавію
d)диротерію
10.Якою хворобою заражає малярійний комар?
a)малярія
b)марля
c)паралія
d)маталія
https://quizizz.com/admin/quiz/5de428cb3b546c001f0db8d2/- 7.Оцінювання за трьома критеріями.( Слайд 33.)