Розробка уроку з математики 5 клас з теми: "Рівняння" - Усний журнал "Подорож по рідному Запорізькому краю" — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
 
(не показаны 7 промежуточных версий 2 участников)
Строка 1: Строка 1:
                                     
+
 +
{| cellpadding="15" cellspacing="5" style="width: 100%; background-color: inherit; margin-left: auto; margin-right: auto"
 +
| style="width: 50%; background-color: #fed; border: 2px solid #FF9900; vertical-align: bottom; -moz-border-radius-topleft: 8px; -moz-border-radius-bottomleft: 8px; -moz-border-radius-topright: 8px; -moz-border-radius-bottomright: 8px;" rowspan="2" |
 +
Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.
 +
|}
  
 +
[[Файл:Маслова 148.jpg|250px|мини|справа]]
 +
                                   
 +
=== '''План-конспект уроку з математики 5 клас з теми: "Рівняння" - Усний журнал "Подорож по рідному Запорізькому краю"''' ===
 
                                                                                
 
                                                                                
== Усний  журнал ==
+
==== Автор: Маслова Тетяна Миколаївна, вчитель математики ====
 
+
                                         
                                    Подорож по рідному  Запорізькому  краю
+
 
+
                                              Тема: Рівняння
+
 
+
                                                  5  клас
+
 
+
                                                                                                    З досвіду роботи
+
                                                                                                    вчителя математики
+
                                                                                                    Маслова Тетяна Миколаївна
+
 
+
 
+
                                                              м. Запоріжжя             
+
           
+
 
+
                                               
+
 
Узагальнено-підсумковий урок по темі «Рівняння»
 
Узагальнено-підсумковий урок по темі «Рівняння»
  
Строка 24: Строка 16:
  
 
'''Мета:'''                                                                                                                                                   
 
'''Мета:'''                                                                                                                                                   
Освітня:  
+
<br />
 +
''Освітня:''
 
                                                                                                                                          
 
                                                                                                                                          
 
1.Узагальнити і систематизувати знання учнів про  рівняння  
 
1.Узагальнити і систематизувати знання учнів про  рівняння  
Строка 32: Строка 25:
 
3.Формувати навички самостійної роботи.
 
3.Формувати навички самостійної роботи.
  
Розвивальна:  
+
''Розвивальна:''
  
 
1.Розвивати логічне мислення, математичну мову, обчислювальні навички.     
 
1.Розвивати логічне мислення, математичну мову, обчислювальні навички.     
Строка 40: Строка 33:
 
3. Розширювати світогляд.
 
3. Розширювати світогляд.
  
Виховна:
+
''Виховна:''
  
 
1.Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.
 
1.Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.
Строка 46: Строка 39:
 
2.Виховувати любов до малої батьківщини.   
 
2.Виховувати любов до малої батьківщини.   
 
                                                                                      
 
                                                                                      
(Навчити  дітей учитися. В ході подорожі діти перевіряють гітотезу: "Рівняння необхідні"
+
(В ході подорожі діти перевіряють гітотезу: "Рівняння необхідні")
                                                                                                     
+
Основною метою  є  формування навичок самостійної роботи,  уміння дітей робити висновки  в  результаті роботи.)
+
  
 +
''Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід!            А. Нівен''
  
                                Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід!                                                                                                           
+
'''Хід уроку'''
                                                                                  А. Нівен
+
  
                                              '''Хід уроку'''
 
 
Мотивація навчальної діяльності.  
 
Мотивація навчальної діяльності.  
 +
 
Формулювання цілей та завдань уроку.
 
Формулювання цілей та завдань уроку.
 +
 
Рівняння– фундаментальне поняття  математики за допомогою якого розв’ язуються задачі , соціальних і економічних наук.
 
Рівняння– фундаментальне поняття  математики за допомогою якого розв’ язуються задачі , соціальних і економічних наук.
 
Тому вивченню цієї теми ми приділили особливу увагу.
 
Тому вивченню цієї теми ми приділили особливу увагу.
Основна мета нашого уроку- використання  теоретичних знань при розв'язуванні практисних задач.
 
Ключова ціль – впевненот почувати себе під час контрольної роботи, де досить прості задачі мають достатньо нестандартний зміст.
 
  
                                        ''Спасибі доле, що нам судилось
+
'''Основна мета нашого уроку'''- використання  теоретичних знань при розв'язуванні практисних задач.
                                        У цьому краї пізнати світ.    
+
 
                                        Спасибі нене, що нас навчила,  
+
'''Ключова ціль''' – впевнено почувати себе під час контрольної роботи, де досить прості задачі мають достатньо нестандартний зміст.                     
                                        Дзвінкої мови з дитячих літ.''
+
 
 +
''Спасибі доле, що нам судилось  
 +
 
 +
''У цьому краї пізнати світ.''
 +
 
 +
''Спасибі нене, що нас навчила,''
 +
 
 +
''Дзвінкої мови з дитячих літ.''
  
  
'''Вступ.'''  
+
'''I. Вступ.'''  
  
 
Всім  відомо, що математика  виникла із практичних  потреб людини.    
 
Всім  відомо, що математика  виникла із практичних  потреб людини.    
Строка 74: Строка 71:
 
   
 
   
 
У  поета  Вадима Крищенка є такі рядки:
 
У  поета  Вадима Крищенка є такі рядки:
''Ну, що сказати про любов?                        
+
 
Це тайна весни і літа.                                                
+
''Ну, що сказати про любов?
Яка вже начебто відкрита,                        
+
                       
Яку ми відкриваєм знов і знов.                                                                                                
+
''Це тайна весни і літа.''
Любові вічне відкриття…''
+
                                               
 +
''Яка вже начебто відкрита,''
 +
 
 +
''Яку ми відкриваєм знов і знов.'' 
 +
                                                                                             
 +
''Любові вічне відкриття…''''
 +
 
 
Вічне відкриття любові до математики, до її тайни…
 
Вічне відкриття любові до математики, до її тайни…
Так, математика-це інструмент пізнання довкілля, вічне джерело, з якого людина добуває цифрові формули, підкорюючи їх для свого добробуту, осмислення і розвитку суспільства в цілому.
+
Так, математика - це інструмент пізнання довкілля, вічне джерело, з якого людина добуває цифрові формули, підкорюючи їх для свого добробуту, осмислення і розвитку суспільства в цілому.
 
Тема нашого уроку: «Рівняння» 
 
Тема нашого уроку: «Рівняння» 
Урок проведемо,  подорожуючи   Запорізьким рідним .                                                                           
+
Урок проведемо,  подорожуючи Запорізьким рідним краєм.                                                                           
 
Мета уроку: Закріпити знання,уміння і навички, здобуті при вивчені  теми «Рівняння», шляхом розв’язування рівнянь та задач. <br />
 
Мета уроку: Закріпити знання,уміння і навички, здобуті при вивчені  теми «Рівняння», шляхом розв’язування рівнянь та задач. <br />
 
Розширити світогляд з історії рідного  Запорізького краю.
 
Розширити світогляд з історії рідного  Запорізького краю.
Строка 90: Строка 93:
 
Отже,  рушаємо у подорож.
 
Отже,  рушаємо у подорож.
  
 +
 +
'''II. Закріплення'''
  
 
'''1.Перша зупинка нашої подорожі - СПОРТИВНА.'''  
 
'''1.Перша зупинка нашої подорожі - СПОРТИВНА.'''  
Строка 100: Строка 105:
 
  
 
  
 
Х=3
 
Х=3
 
  
 
11*Х=198;   
 
11*Х=198;   
  
 
Х=18
 
Х=18
 
  
 
287-Х= 95;  
 
287-Х= 95;  
 
   
 
   
 
Х=192
 
Х=192
 
  
 
963:Х=3   
 
963:Х=3   
Строка 122: Строка 124:
 
На картках:
 
На картках:
  
 
+
''Картка №1''
Картка №1
+
  
 
(206+2Х)*3= 1224
 
(206+2Х)*3= 1224
Строка 130: Строка 131:
 
 
 
 
Картка №2
+
''Картка №2''
  
 
250 – 17*Х = 21+42
 
250 – 17*Х = 21+42
Строка 137: Строка 138:
  
 
(Діти задають питання по темі, а при не вірній відповіді –відповідають самі).
 
(Діти задають питання по темі, а при не вірній відповіді –відповідають самі).
 +
 
Теоретичні питання:
 
Теоретичні питання:
1. Що називається  рівнянням?
+
 
2.  Що значить розв’ язати рівняння?
+
# Що називається  рівнянням?
3.  Що значить знайти корінь рівняння?
+
# Що значить розв’ язати рівняння?
4.  Як знайти невідомий доданок?
+
# Що значить знайти корінь рівняння?
5.  Як знайти невідомий від ємник?
+
# Як знайти невідомий доданок?
6.  Як знайти невідоме зменшуване?
+
# Як знайти невідомий від ємник?
7.  Як знайти невідоме ділене?
+
# Як знайти невідоме зменшуване?
8. Які знайти невідомий дільник?
+
# Як знайти невідоме ділене?
9. Які рівняння називаються рівносильними?
+
# Які знайти невідомий дільник?
 +
# Які рівняння називаються рівносильними?
 
   
 
   
  
[[Файл:Дніпрогес.png|200px|thumb|left|описание|Дніпрогес]]
+
[[Файл:Дніпрогес.png|250px|thumb|left|описание|Дніпрогес]]
  
  
Строка 156: Строка 159:
  
  
'''
+
 
2. Друга  зупинка – Д Н І П Р О Г Е С'''
+
 
 +
 
 +
'''2. Друга  зупинка – Д Н І П Р О Г Е С'''
 +
 
 
Визитна картка нашого  рідного міста, символом Запоріжжя та цілої епохи.  
 
Визитна картка нашого  рідного міста, символом Запоріжжя та цілої епохи.  
Переживе він храми й колізеї,
+
 
Сягне крилом вершин тисячоліть.            
+
''Переживе він храми й колізеї, ''
Батьків труди, дерзання і горіння,
+
 +
''Сягне крилом вершин тисячоліть. ''
 +
           
 +
''Батьків труди, дерзання і горіння,''
 
 
Сивини їхні, рани й мозолі,
+
''Сивини їхні, рани й мозолі,''
Читатимуть наступні покоління
+
На гордім дніпрогесівськім крилі.
+
''Читатимуть наступні покоління''
 +
 +
''На гордім дніпрогесівськім крилі.''
 
                     
 
                     
  
Строка 191: Строка 202:
  
  
[[Файл:П. Ребро.jpg|200px|thumb|left|описание|П. Ребро]]
+
[[Файл:П. Ребро.jpg|250px|thumb|left|описание|П. Ребро]]
  
  
Строка 211: Строка 222:
  
  
''Ні, ти не знаєш добре України ...
 
  
Ні, ти не знаєш добре України ,
 
  
Якщо на Запоріжжі не бував,
 
  
Де небо – то від хвиль Дніпрових синє,
 
  
То золоте – від степових заграв;
 
  
Де на весь світ поралить колосками
+
''Ні, ти не знаєш добре України ...
 +
 
 +
''Ні, ти не знаєш добре України ,''
 +
 
 +
''Якщо на Запоріжжі не бував,''
 +
 
 +
''Де небо – то від хвиль Дніпрових синє,''
 +
 
 +
''То золоте – від степових заграв;''
  
У січах кров’ю зрошена земля,
+
''Де на весь світ поралить колосками''
  
Де царство дум, де навіть кожен камінь
+
''У січах кров’ю зрошена земля,''
  
Народу невмирущість прославля;
+
''Де царство дум, де навіть кожен камінь''
  
Де сяйво з вод висотують турбіни
+
''Народу невмирущість прославля;''
  
А Хортиця сурмить, як пароплав...
+
''Де сяйво з вод висотують турбіни''
  
Ні, ти не знаєш добре України,
+
''А Хортиця сурмить, як пароплав...''
  
Якщо на Запоріжжі не бував.''
+
''Ні, ти не знаєш добре України,''
  
 +
''Якщо на Запоріжжі не бував.''
  
У  доробку письменника —  сто чотири твори  для дорослих і дітей
 
Діти  зараз я пропоную вам розв’ язати ось таку  задачу
 
  
 +
У  доробку письменника —  сто чотири твори  для дорослих та дітей
  
 +
Діти,  зараз я пропоную вам розв’ язати ось таку  задачу.
  
Задача
 
  
 +
'''''Задача'''''
  
 
Гумористична серія «Козацькі жарти» - ?  творів   
 
Гумористична серія «Козацькі жарти» - ?  творів   
Строка 251: Строка 266:
 
     
 
     
 
в 2 рази більше, ніж гумористичних  
 
в 2 рази більше, ніж гумористичних  
                                                                Всього 104 твори   
+
 
 +
Всього 104 твори   
 +
 
 
Ліричної поезії для дорослих і дітей -?
 
Ліричної поезії для дорослих і дітей -?
 
             
 
             
Строка 274: Строка 291:
 
12 + 56 = 68 – ліричних творів для дітей та дорослих.
 
12 + 56 = 68 – ліричних творів для дітей та дорослих.
  
Відповідь: поет написав  12  - гумористичних творів,  24 – сатиричних твори, 68 – ліричних творів для дітей та дорослих.
+
Відповідь: поет написав  12  - гумористичних творів,  24 – сатиричних твори, 68 – ліричних творів для дітей та дорослих.
  
 
Після закінчення Запорізького педагогічного інституту /з 1985 року — національний університет/ служив в армії, вчителював у Малокатеринівській СШ, працював у редакціях обласних газеті «Запорізька правда», в обласному книжково-газетному видавництві.
 
Після закінчення Запорізького педагогічного інституту /з 1985 року — національний університет/ служив в армії, вчителював у Малокатеринівській СШ, працював у редакціях обласних газеті «Запорізька правда», в обласному книжково-газетному видавництві.
З  1967 року по2012рік  поет  був відповідальним секретарем  Запорізької організації Спілки письменників України.
+
 
 +
З  1967 року по2012рік  поет  був відповідальним секретарем  Запорізької організації Спілки письменників України.
 +
 
 
П.П. Ребро  також  був член ради старійшин Запорізької області, радником голови облдержадміністрації, почесний доктор Запорізького національного університету, почесний громадянин с. Білоцерківки. Стипендіат Президента України.  
 
П.П. Ребро  також  був член ради старійшин Запорізької області, радником голови облдержадміністрації, почесний доктор Запорізького національного університету, почесний громадянин с. Білоцерківки. Стипендіат Президента України.  
Поет піднімав питання про встановлення пам’ятника  Т.Г.Шевченко у  м. Запоріжжі:«Земляки освячені в віршах Т.Г.Шевченка повинні віддячити поетові пам’ яттю і шаною. Петро  Ребро зустрічався  з мером  нашого міста з приводу необхідності встановлення пам’ я тника  Великому Кобзареві  до 250 річниці нашого рідного Запоріжжя.
+
 
 +
Поет піднімав питання про встановлення пам’ятника  Т.Г.Шевченко у  м. Запоріжжі:«Земляки освячені в віршах Т.Г.Шевченка повинні віддячити поетові пам’ яттю і шаною. Петро  Ребро зустрічався  з мером  нашого міста з приводу необхідності встановлення пам’ я тника  Великому Кобзареві  до 250 річниці нашого рідного Запоріжжя.
 +
 
 
Нині у доробку письменника —  сто чотири твори  для дорослих і дітей.  
 
Нині у доробку письменника —  сто чотири твори  для дорослих і дітей.  
Книжки для дітей :
+
 
 +
''Книжки для дітей :''
 +
 
 
«Сонечко», «Чому заєць косоокий» (1958),    
 
«Сонечко», «Чому заєць косоокий» (1958),    
 +
 
«Найсмачніші огірки» (1959),  «Солов'ята» (1961),
 
«Найсмачніші огірки» (1959),  «Солов'ята» (1961),
 +
 
«Мій тато — сталевар», «Дірочка від бублика» (1962) тa ін.
 
«Мій тато — сталевар», «Дірочка від бублика» (1962) тa ін.
 +
 
Книга «Веселиця» була видана в серії «Золота колекція української поезії для дітей». ( твір -80 сторінок, 5000 екземплярів)
 
Книга «Веселиця» була видана в серії «Золота колекція української поезії для дітей». ( твір -80 сторінок, 5000 екземплярів)
 +
 
Книга «Веселиця» була видана в серії  
 
Книга «Веселиця» була видана в серії  
 +
 
«Золота колекція української поезії для дітей».  
 
«Золота колекція української поезії для дітей».  
 
          
 
          
Строка 294: Строка 322:
  
  
[[Файл:Веселиця.jpg|200px|thumb|left|описание|Книга П. Ребра "Веселиця"]]
+
[[Файл:Веселиця.jpg|250px|thumb|left|описание|Книга П. Ребра "Веселиця"]]
  
  
Строка 304: Строка 332:
  
  
                 
+
 
( твір -80 сторінок, 5000 екземплярів)
+
(твір -80 сторінок, 5000 екземплярів)
  
  
Строка 325: Строка 353:
  
 
 
 +
 +
 +
 +
 +
 +
 +
 +
  
 
'''4.Четверта  зупинка – СМИРНІВКА'''
 
'''4.Четверта  зупинка – СМИРНІВКА'''
 +
 
(с. Смирнівка Куйбишевського району Запоріжзької області,  де народився  відомий український поет Микола Львович Нагнибіда)  
 
(с. Смирнівка Куйбишевського району Запоріжзької області,  де народився  відомий український поет Микола Львович Нагнибіда)  
 
   
 
   
  
  
[[Файл:Симоненко.jpg|200px|thumb|left|описание|поет Нагнибіда М.Л.]]
+
[[Файл:Симоненко.jpg|250px|thumb|left|описание|поет Нагнибіда М.Л.]]
 +
 
 +
 
 +
 
  
  
Строка 348: Строка 388:
 
Діти, ви знаєте, які люди живуть в тому селі?  
 
Діти, ви знаєте, які люди живуть в тому селі?  
 
Працьовиті, доброзичливі, як і по всьому Запорізькому краю.
 
Працьовиті, доброзичливі, як і по всьому Запорізькому краю.
Мабуть, не випадково їх земляк написав такі рядки:
+
Мабуть, не випадково їх земляк написав такі рядки:
Пишайся труд, нетлінна наша сила.
+
Закон життя, його джерела й крила,
+
''Пишайся труд, нетлінна наша сила.''
Його краса - всепереможна суть:
+
Будь щедрим, цвіт садів на білім світі,
+
''Закон життя, його джерела й крила,''
Будь щедрим, плід і ясен день в блакиті.
+
І сонячність на прапорі крилі,
+
''Його краса - всепереможна суть: ''
Будь кожен з нас красивим у роботі.
+
 +
''Будь щедрим, цвіт садів на білім світі,''
 +
 +
''Будь щедрим, плід і ясен день в блакиті.''
 +
 +
''І сонячність на прапорі крилі,''
 +
 +
''Будь кожен з нас красивим у роботі.''
 +
 
 
Дорогі мої учні! Будьмо і ми  завжди красиві у навчальній роботі.  
 
Дорогі мої учні! Будьмо і ми  завжди красиві у навчальній роботі.  
 +
 
Пропоную розв’ язати ось цю задачу:
 
Пропоную розв’ язати ось цю задачу:
  
Задача.
+
'''''Задача'''''
 
                   
 
                   
 
І бригада зібрала - ? кг картоплі
 
І бригада зібрала - ? кг картоплі
 
                                        Всього зібрали – 2892 кг
 
 
 
 
П бригада зібрала-? в 2 рази  більше,ніж І бригада
 
П бригада зібрала-? в 2 рази  більше,ніж І бригада
 +
 +
Всього зібрали – 2892 кг
 
 
 
Скільки кг картоплі зібрала кожна бригада?
 
Скільки кг картоплі зібрала кожна бригада?
 
 
                      Розв’ язання.
+
''Розв’ язання.''
 
 
 
Нехай І бригада зібрала –Х кг картоплі, тоді П бригада – 2Х кг картоплі.  
 
Нехай І бригада зібрала –Х кг картоплі, тоді П бригада – 2Х кг картоплі.  
Строка 386: Строка 435:
  
 
 
'''5.  П’ята  зупинка – М О М П Л Е З І Р'''  
+
'''5.  П’ята  зупинка – М О М П Л Е З І Р'''
( з французької мови – місце утіхи, місце самотності)  
+
 
 +
(з французької мови – місце утіхи, місце самотності)  
 +
 
 
Вчитель: То ж  будемо виконувати  самостійну роботу
 
Вчитель: То ж  будемо виконувати  самостійну роботу
 +
 
№ 733(а,б) сторінка 131
 
№ 733(а,б) сторінка 131
  
 
(273 – Х) : 17= 13
 
(273 – Х) : 17= 13
  
Х = 52
+
Х = 52
  
 
Відповідь: 52
 
Відповідь: 52
Строка 406: Строка 458:
 
    
 
    
 
Під час виконання самостійної роботи  звучить  фонограми пісні  Вадима Крищенка – «Одна єдина на цілім світі – Україна».
 
Під час виконання самостійної роботи  звучить  фонограми пісні  Вадима Крищенка – «Одна єдина на цілім світі – Україна».
 +
 
Далі вчитель цитує вірш Марка Лисянського
 
Далі вчитель цитує вірш Марка Лисянського
  
  
  
 
+
[[Файл:Лисянський.jpg|250px|thumb|left|описание|Марк Лисянський]]
 
+
[[Файл:Лисянський.jpg|200px|thumb|left|описание|Марк Лисянський]]
+
 
   
 
   
  
Строка 421: Строка 472:
  
 
Вчитель:
 
Вчитель:
''Хочу, друзья, я вам признаться                                                                                                
+
 
Что я люблю на склоне дня                                                                                                                          
+
''Хочу, друзья, я вам признаться'' 
Вашим трудом полюбоваться,                                                                                                                              
+
                                                                                             
Когда он радует меня…''                                                                                                                         
+
''Что я люблю на склоне дня'' 
 +
                                                                                                                         
 +
''Вашим трудом полюбоваться,''
 +
                                                                                                                             
 +
''Когда он радует меня…''  
 +
                                                                                                                        
 
А, далі, як елемент диспуту.         
 
А, далі, як елемент диспуту.         
 
Звичайно, ми, вчителі,  завжди раді , коли учні досягають успіхів у навчанні, показують високі результати узмаганнях, олімпіадах, конкурсах.
 
Звичайно, ми, вчителі,  завжди раді , коли учні досягають успіхів у навчанні, показують високі результати узмаганнях, олімпіадах, конкурсах.
 +
 +
 +
  
  
Строка 434: Строка 493:
  
 
'''6. Шоста  зупинка – МАЙБУТНЯ'''
 
'''6. Шоста  зупинка – МАЙБУТНЯ'''
 +
 
Вчитель підводить підсумок уроку і задає  завдання на майбутнє.
 
Вчитель підводить підсумок уроку і задає  завдання на майбутнє.
  
  
Ш.Підсумок. 
+
'''''V. Підсумок.'''''
  
 
Розгадуємо кроссворд
 
Розгадуємо кроссворд
  
 
По вертикалі:       
 
По вертикалі:       
1.Яку тему ми сьо годня повторили?
+
# Яку тему ми сьогодні повторили? Що називається рівнянням?
Що називаєтья рівнянням?
+
 
По горизонталі:   
 
По горизонталі:   
1. Що значить розв'язати рівняння?                                    
+
# Що значить розв'язати рівняння?                                    
2.Як називається перша компонента при відніманні?
+
# Як називається перша компонента при відніманні?
3.Як називається друга компонента при відніманні?
+
# Як називається друга компонента при відніманні?
4. Як називаєтья результат віднімання?
+
# Як називаєтья результат віднімання?
5.Як називається перша компонента при додаванні?
+
# Як називається перша компонента при додаванні?
6.Як називається друга компонента при діленні?
+
# Як називається друга компонента при діленні?  
  
 +
'                                                                                            <big>'''Р'''</big> 
  
            '''Р'''
+
'                   К О Р <big>'''І'''</big> Н Ь   
      К О Р '''І''' Н Ь
+
  З М Е Н Ш У '''В''' А Н Е
+
  В І Д Є М '''Н''' И К
+
Р І З Н И Ц '''Я'''
+
    Д О Д А '''Н''' О К
+
    Д І Л Ь '''Н''' И К
+
            '''Я'''
+
  
Домашнє завдання: п.15, № 734,736, скласти кроссворд по темі «Рівняння»
+
'            З М Е Н Ш У <big>'''В'''</big> А Н Е
  
Оцінки.
+
'                В І Д ' Є М <big>'''Н'''</big>И К 
  
Вчитель: Завершити урок хочу рядками з вірша  Марка Лисянського
+
'              Р І З Н И Ц <big>'''Я'''</big>  
  
Хочу, друзья, я вам признаться                                                                                               
+
'              Д О Д А <big>'''Н'''</big> О К 
 +
 +
'                Д І Л Ь <big>'''Н'''</big> И К
  
Что я люблю на склоне дня                                                                                                                          
+
'                                <big>'''Я'''</big>
Вашим  трудом полюбоваться                                                                                                                                
+
 
Когда он радует меня…         
+
 
 +
'''IV. Домашнє завдання''': п.15, № 734,736, скласти кроссворд по темі «Рівняння»
 +
 
 +
'''V. Оцінки.'''
 +
 
 +
Вчитель:  Завершити урок хочу рядками з вірша  Марка Лисянського
 +
 
 +
''Хочу, друзья, я вам признаться''
 +
                                                                                               
 +
''Что я люблю на склоне дня'' 
 +
                                                                                                                       
 +
''Вашим  трудом полюбоваться'' 
 +
                                                                                                                             
 +
''Когда он радует меня…''        
  
 
Учні, я вам бажаю  
 
Учні, я вам бажаю  
На любов (звичайно до математики)                                                                                                  
+
 
Завжди були багаті.                                                                                                                                                                                                                          На вічно юнее душі почуття                                                                                                                             
+
Любові (звичайно до математики)                                                                                                
 +
 
 +
Завжди бути багатими                                                                                                                                                 
 +
 
 +
На вічно юнні душі почуття                                                                                                                             
 +
 
 
Нехай вона вам зможе щастя дати                                                                                                                                       
 
Нехай вона вам зможе щастя дати                                                                                                                                       
  
 
Хай осяває вам шляхи життя.
 
Хай осяває вам шляхи життя.
 +
 +
'''Використана література:'''
 +
 +
1. Тарасенкова Н.А. и др. Математика учебник для 5 класса. - К.:ВД «Освіта», 2013
 +
 +
2. Власов В.С. История Украины учебник для 5 класса. – К.: «Генеза», 2013
 +
 +
'''Матеріали сеті інтернет:'''
 +
 +
1. zaporozhye.ucoz.ua›…istorija/istorija…dneprogehs…
 +
 +
2. kryschenko.com.ua›poet-lіrik/
 +
 +
3. uk.wikipedia.org›Ребро Петро Павлович
 +
 +
4. megaznaika.com.ua›virshi-petro-pebro.html
 +
 +
5. alpha.library.ks.ua›dovidnyk/pdf/k-o/nahnybida.pdf
 +
 +
6. verge.zp.ua›2013/10/zaporozhe…rodnogo-kraya/
 +
 +
[[Категория:Стаття]][[Категория:Сертифікат]]

Текущая версия на 13:32, 26 декабря 2014

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Маслова 148.jpg

План-конспект уроку з математики 5 клас з теми: "Рівняння" - Усний журнал "Подорож по рідному Запорізькому краю"

Автор: Маслова Тетяна Миколаївна, вчитель математики

Узагальнено-підсумковий урок по темі «Рівняння»

Тема уроку: Рівняння

Мета:
Освітня:

1.Узагальнити і систематизувати знання учнів про рівняння

2.Закріпити уміння застосовувати правила у процесі виконання вправ.

3.Формувати навички самостійної роботи.

Розвивальна:

1.Розвивати логічне мислення, математичну мову, обчислювальні навички.

2.Розвивати вміння застосовувати одержані знання до розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь.

3. Розширювати світогляд.

Виховна:

1.Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.

2.Виховувати любов до малої батьківщини.

(В ході подорожі діти перевіряють гітотезу: "Рівняння необхідні")

Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід! А. Нівен

Хід уроку

Мотивація навчальної діяльності.

Формулювання цілей та завдань уроку.

Рівняння– фундаментальне поняття математики за допомогою якого розв’ язуються задачі , соціальних і економічних наук. Тому вивченню цієї теми ми приділили особливу увагу.

Основна мета нашого уроку- використання теоретичних знань при розв'язуванні практисних задач.

Ключова ціль – впевнено почувати себе під час контрольної роботи, де досить прості задачі мають достатньо нестандартний зміст.

Спасибі доле, що нам судилось

У цьому краї пізнати світ.

Спасибі нене, що нас навчила,

Дзвінкої мови з дитячих літ.


I. Вступ.

Всім відомо, що математика виникла із практичних потреб людини. Тепер ця наука ще більше допомагає людям і посідає почесне місце на освітній ниві.

У поета Вадима Крищенка є такі рядки:

Ну, що сказати про любов?

Це тайна весни і літа.

Яка вже начебто відкрита,

Яку ми відкриваєм знов і знов.

Любові вічне відкриття…''

Вічне відкриття любові до математики, до її тайни… Так, математика - це інструмент пізнання довкілля, вічне джерело, з якого людина добуває цифрові формули, підкорюючи їх для свого добробуту, осмислення і розвитку суспільства в цілому. Тема нашого уроку: «Рівняння» Урок проведемо, подорожуючи Запорізьким рідним краєм. Мета уроку: Закріпити знання,уміння і навички, здобуті при вивчені теми «Рівняння», шляхом розв’язування рівнянь та задач.
Розширити світогляд з історії рідного Запорізького краю. І. Вчитель: Спочатку з'ясуємо, чи готові ви сьогодня до подорожі. Як завжди перевіремо, чи всі виконали домашнє завдання. (доповідь консультантів) Відповіді звіряємо з дошкою. Отже, рушаємо у подорож.


II. Закріплення

1.Перша зупинка нашої подорожі - СПОРТИВНА.

А, ви знаєте, де спорт, там обов’язково - тренування. Виконаємо коментуючи тренувальні прави, а в цей час коло дошки та на картках у нас попрацюють такі учні: Коментуючи:

58+Х=61;

Х=3

11*Х=198;

Х=18

287-Х= 95;

Х=192

963:Х=3

Х=321

Коло дошки - розв’язати рівняння (267+Х)* 9= 7 218 або 1824: 6 + 77* 3= 535 Відповідь: 535

На картках:

Картка №1

(206+2Х)*3= 1224

Відповідь:201


Картка №2

250 – 17*Х = 21+42

Відповідь:11

(Діти задають питання по темі, а при не вірній відповіді –відповідають самі).

Теоретичні питання:

  1. Що називається рівнянням?
  2. Що значить розв’ язати рівняння?
  3. Що значить знайти корінь рівняння?
  4. Як знайти невідомий доданок?
  5. Як знайти невідомий від ємник?
  6. Як знайти невідоме зменшуване?
  7. Як знайти невідоме ділене?
  8. Які знайти невідомий дільник?
  9. Які рівняння називаються рівносильними?


Дніпрогес





2. Друга зупинка – Д Н І П Р О Г Е С

Визитна картка нашого рідного міста, символом Запоріжжя та цілої епохи.

Переживе він храми й колізеї,

Сягне крилом вершин тисячоліть.

Батьків труди, дерзання і горіння,

Сивини їхні, рани й мозолі,

Читатимуть наступні покоління

На гордім дніпрогесівськім крилі.




Задача. (учень складає умову задачі):


Потужність Дніпрогесу – ? МВт,

Дніпрогесу -2 -? на 268 Мвт більше.

Потужність двох Дніпрогесів складає-1388Мвт

Яка потужність Дніпрогесу-2?

Розв’ язання Нехай потужність Дніпрогесу – Х МВт, тоді потужність Дніпрогесу -2 - (Х+268 ) МВт Х+Х+268=1388 Х=560

Відповідь: потужність Дніпрогесу-2 828 МВт.


П. Ребро




3. Третя зупинка - ПОЕТИЧНА.

Вчитель: У 2012 році ми з вами святкували 80 річницю з дня народження видатного українського поета, нашого земляка Петра Павловича Ребра. Поет- гуморист народився 19 травня 1932 в c. Білоцерківка Куйбишевського району Запорізької області







Ні, ти не знаєш добре України ...

Ні, ти не знаєш добре України ,

Якщо на Запоріжжі не бував,

Де небо – то від хвиль Дніпрових синє,

То золоте – від степових заграв;

Де на весь світ поралить колосками

У січах кров’ю зрошена земля,

Де царство дум, де навіть кожен камінь

Народу невмирущість прославля;

Де сяйво з вод висотують турбіни

А Хортиця сурмить, як пароплав...

Ні, ти не знаєш добре України,

Якщо на Запоріжжі не бував.


У доробку письменника — сто чотири твори для дорослих та дітей

Діти, зараз я пропоную вам розв’ язати ось таку задачу.


Задача

Гумористична серія «Козацькі жарти» - ? творів

Сатиричних поезій - ? творів

в 2 рази більше, ніж гумористичних

Всього 104 твори

Ліричної поезії для дорослих і дітей -?

на 56 творів більше, ніж гумористичних

Скільки творів гумористичного, сатиричного та ліричного окремо написав поет?

Розв’ язання

Позначим гумористичні твори через – Х , тоді сатиричних творів – 2Х ,

а ліричних творів - Х + 56 .

Всього 104 твори.

Складаємо рівняння

Х + 2Х + Х + 56 = 104

Х = 12 - гумористичних творів, тоді 12*2 = 24 – сатиричних творів,

12 + 56 = 68 – ліричних творів для дітей та дорослих.

Відповідь: поет написав 12 - гумористичних творів, 24 – сатиричних твори, 68 – ліричних творів для дітей та дорослих.

Після закінчення Запорізького педагогічного інституту /з 1985 року — національний університет/ служив в армії, вчителював у Малокатеринівській СШ, працював у редакціях обласних газеті «Запорізька правда», в обласному книжково-газетному видавництві.

З 1967 року по2012рік поет був відповідальним секретарем Запорізької організації Спілки письменників України.

П.П. Ребро також був член ради старійшин Запорізької області, радником голови облдержадміністрації, почесний доктор Запорізького національного університету, почесний громадянин с. Білоцерківки. Стипендіат Президента України.

Поет піднімав питання про встановлення пам’ятника Т.Г.Шевченко у м. Запоріжжі:«Земляки освячені в віршах Т.Г.Шевченка повинні віддячити поетові пам’ яттю і шаною. Петро Ребро зустрічався з мером нашого міста з приводу необхідності встановлення пам’ я тника Великому Кобзареві до 250 річниці нашого рідного Запоріжжя.

Нині у доробку письменника — сто чотири твори для дорослих і дітей.

Книжки для дітей :

«Сонечко», «Чому заєць косоокий» (1958),

«Найсмачніші огірки» (1959), «Солов'ята» (1961),

«Мій тато — сталевар», «Дірочка від бублика» (1962) тa ін.

Книга «Веселиця» була видана в серії «Золота колекція української поезії для дітей». ( твір -80 сторінок, 5000 екземплярів)

Книга «Веселиця» була видана в серії

«Золота колекція української поезії для дітей».




Книга П. Ребра "Веселиця"






(твір -80 сторінок, 5000 екземплярів)















4.Четверта зупинка – СМИРНІВКА

(с. Смирнівка Куйбишевського району Запоріжзької області, де народився відомий український поет Микола Львович Нагнибіда)


поет Нагнибіда М.Л.









Вчитель: Діти, ви знаєте, які люди живуть в тому селі? Працьовиті, доброзичливі, як і по всьому Запорізькому краю. Мабуть, не випадково їх земляк написав такі рядки:

Пишайся труд, нетлінна наша сила.

Закон життя, його джерела й крила,

Його краса - всепереможна суть:

Будь щедрим, цвіт садів на білім світі,

Будь щедрим, плід і ясен день в блакиті.

І сонячність на прапорі крилі,

Будь кожен з нас красивим у роботі.

Дорогі мої учні! Будьмо і ми завжди красиві у навчальній роботі.

Пропоную розв’ язати ось цю задачу:

Задача

І бригада зібрала - ? кг картоплі

П бригада зібрала-? в 2 рази більше,ніж І бригада

Всього зібрали – 2892 кг

Скільки кг картоплі зібрала кожна бригада?

Розв’ язання.

Нехай І бригада зібрала –Х кг картоплі, тоді П бригада – 2Х кг картоплі.

Всього зібрали- 2892кг.

Складаємо рівняння

Х + 2Х = 2892

Х = 964кг – І бригада, тоді П бригада зібрала 964 *2 = 1928 кг

Відповідь: перша бригада зібрала – 964кг картоплі, друга бригада - 1928кг картоплі.



5. П’ята зупинка – М О М П Л Е З І Р

(з французької мови – місце утіхи, місце самотності)

Вчитель: То ж будемо виконувати самостійну роботу

№ 733(а,б) сторінка 131

(273 – Х) : 17= 13

Х = 52

Відповідь: 52

21*(183 –Х) = 693

Х = 150

Відповідь: 150

Самостійна робота перевіряється з використанням дошки.

Під час виконання самостійної роботи звучить фонограми пісні Вадима Крищенка – «Одна єдина на цілім світі – Україна».

Далі вчитель цитує вірш Марка Лисянського


Марк Лисянський




Вчитель:

Хочу, друзья, я вам признаться

Что я люблю на склоне дня

Вашим трудом полюбоваться,

Когда он радует меня…

А, далі, як елемент диспуту. Звичайно, ми, вчителі, завжди раді , коли учні досягають успіхів у навчанні, показують високі результати узмаганнях, олімпіадах, конкурсах.





6. Шоста зупинка – МАЙБУТНЯ

Вчитель підводить підсумок уроку і задає завдання на майбутнє.


V. Підсумок.

Розгадуємо кроссворд

По вертикалі:

  1. Яку тему ми сьогодні повторили? Що називається рівнянням?

По горизонталі:

  1. Що значить розв'язати рівняння?
  2. Як називається перша компонента при відніманні?
  3. Як називається друга компонента при відніманні?
  4. Як називаєтья результат віднімання?
  5. Як називається перша компонента при додаванні?
  6. Як називається друга компонента при діленні?

' Р

' К О Р І Н Ь

' З М Е Н Ш У В А Н Е

' В І Д ' Є М НИ К

' Р І З Н И Ц Я

' Д О Д А Н О К

' Д І Л Ь Н И К

' Я


IV. Домашнє завдання: п.15, № 734,736, скласти кроссворд по темі «Рівняння»

V. Оцінки.

Вчитель: Завершити урок хочу рядками з вірша Марка Лисянського

Хочу, друзья, я вам признаться

Что я люблю на склоне дня

Вашим трудом полюбоваться

Когда он радует меня…

Учні, я вам бажаю

Любові (звичайно до математики)

Завжди бути багатими

На вічно юнні душі почуття

Нехай вона вам зможе щастя дати

Хай осяває вам шляхи життя.

Використана література:

1. Тарасенкова Н.А. и др. Математика учебник для 5 класса. - К.:ВД «Освіта», 2013

2. Власов В.С. История Украины учебник для 5 класса. – К.: «Генеза», 2013

Матеріали сеті інтернет:

1. zaporozhye.ucoz.ua›…istorija/istorija…dneprogehs…

2. kryschenko.com.ua›poet-lіrik/

3. uk.wikipedia.org›Ребро Петро Павлович

4. megaznaika.com.ua›virshi-petro-pebro.html

5. alpha.library.ks.ua›dovidnyk/pdf/k-o/nahnybida.pdf

6. verge.zp.ua›2013/10/zaporozhe…rodnogo-kraya/