Система роботи табору денного поребування

Материал из ЗапоВики
Версия от 11:29, 1 ноября 2013; Оксана Савенкова (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

З 27 травня в Веселівській районній різнопрофільній гімназії було організовано роботу пришкільного табору з денним перебуванням «Берізка», відпочинок у якому для окремих сімей є єдиною можливістю оздоровити дітей. Хоча пришкільний табір знаходиться не на березі моря чи річки, не в лісі, а на шкільному подвір’ї, команда енергійних педагогів зробили все можливе щоб кожній дитині було весело й цікаво, і щоб відпочинок приніс дітям велику користь і в фізичному, і в естетичному, і в творчому, і в оздоровчому сенсі.

Програма діяльності оздоровчого табору базується на декількох дуже важливих принципах організації дитячого відпочинку. По – перше, це свобода – свобода вибору. Дитина має можливість обирати те, що їй на даний момент є цікавим. Свобода вибору в усьому: ранкова зарядка з музичним супроводом, чи дихальні вправи з медичним працівником, рухливі ігри на повітрі чи логічні задачі в кабінеті «Я - інтелектуал»; змагання з футболу чи майстерклас з ліплення та живопису; перегляд фільмів в затишному імпровізованому кінозалі чи майстер клас з основ туристичної справи; конструювання макетів «Міста майбутнього» чи розучування пісень на проекті «Голос гімназії».

По – друге, це безпека. Різнобарв’я занять, насиченість програми, робота кваліфікованих педагогів та енергійних вожатих пришкільного табору роблять відпочинок дитини безпечним. На вчинки, які можуть причинити шкоду дитині чи оточуючим просто не залишається часу.

По – третє, це оздоровлення. Щоденно в таборі проходять хвилинки здоров’я, на яких діти дізнаються багато цікавого про правила гігієни, режим дня на канікулах, користь вітамінів, овочів, фруктів. В раціон дітей було включено овочеві салати, білкові продукти, соки. Спортивні змагання, рухливі ігри сприяють формуванню дитини здоровою фізично. Окрім того, програма табору спрямована на оздоровлення духовне, а саме, пропаганда здорового способу життя, виховання інтересу до активних видів діяльності, розвиток культурних цінностей через організацію дозвілля і просте , добре , людське ставлення педагогів та працівників табору до кожної дитини.

По – четверте, це ККД – коефіцієнт корисної дії. В розумінні дітей, літній відпочинок – це повне звільнення від турбот і наук, коли можна робити все , що забажаєш, без повчальних уроків та виховних моментів. Враховуючи цей чинник, в програмі табору було віднайдено тонку грань дотику світу розваг та світу навчання. Кожен крок в програмі спрямований на розвиток дитини, реалізацію її творчих, лідерських, організаторських здібностей. В колективній творчості дітей пріоритетним є не створення групи активістів, а індивідуальна участь кожної дитини в спільній справі.

Для досягнення поставлених цілей діти, які відвідують табір (107 учнів початкової ланки) об’єднані в загони «Усмішка» (перші класи), «Веселка» (другі класи), «Слідопит» (треті класи), «Сонечко» (четверті класи). Кожен загін має свій девіз та емблему. За кожним із загонів закріплений учень старших класів – вожатий, який є не тільки помічником вихователів, а в першу чергу старшим другом для малюків.

Ранок починається із старт збору, під час якого не тільки оголошується план роботи на день та приймаються нові пропозиції із «Банки ідей», а й відбувається емоційне налаштування дітей шляхом розучування «кричалок», масових інтерактивних ігор, вправ.

Одним із пріоритетних гасел в роботі педагоги визначили «Незнайомі знайомі місця», саме в цьому напрямку ведеться екскурсійна робота. Діти відвідують місця, де вони бували не один раз, але відкривають для себе нове. Екскурсія в РБК, познайомила малят із закуліссям, костюмерними, вони мали змогу відчути себе артистами на сцені, побували на «дорослій дискотеці» але в денний час. Батьки маленьких гімназистів не залишились осторонь від роботи табору, саме завдяки їхній допомозі були організовані подорожі до обласного центру, де діти по новому відкрили для себе Хортицю, Театр юного глядача, фабрику "Пан Круасан".

Протягом усієї табірної зміни психолог постійно слідкує за психологічною атмосферою, проводить корекційні заняття із дітьми, які часто конфліктують, мають певні страхи, замкнені. Програма табору спрямована на формування навичок суспільно корисної праці. Так, збирання камінців на спортивному майданчику із штучним покриттям, чи тренажерному майданчику перетворюється або в пошуки скарбів, або у веселі змагання.

Кожен день перебування у таборі закінчується рефлексією, де діти отримують невеличкі винагороди за участь в конкурсах та змаганнях, мають змогу поряд з педагогами висловити свої враження й побажання. Комфортному перебуванню дитини в таборі сприяє «Хвилинка примиренння», яка формує в малюків комунікативні навички.

Чітка й узгоджена робота адміністрації, начальника табору, вихователів, працівників їдальні робить відпочинок дітей пізнавальним й корисним. І кожного ранку дитина прокидається із бажанням скоріше потрапити до школи, що безперечно є немаловажливим аспектом у формуванні мотивації школяра.