Сценарій "Правознавчий КВК" — различия между версиями

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
м (ІІ. Конкурс «Розминка»)
м (Защищена страница «Сценарій "Правознавчий КВК"» ([Редактирование=Разрешено только администраторам] (бессрочно) [Переименование=Разрешен)
 
(не показаны 14 промежуточных версий 2 участников)
Строка 1: Строка 1:
 +
{| cellpadding="15" cellspacing="5" style="width: 100%; background-color: inherit; margin-left: auto; margin-right: auto"
 +
| style="width: 50%; background-color: #fed; border: 2px solid #FF9900; vertical-align: bottom; -moz-border-radius-topleft: 8px; -moz-border-radius-bottomleft: 8px; -moz-border-radius-topright: 8px; -moz-border-radius-bottomright: 8px;" rowspan="2" |
 +
Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.
 +
|}
 +
 +
[[Файл:Фернатянська сертификат 140.jpg|250px|мини|справа]]
 +
 +
<p align=center> <big>'''План-конспект''' </big> </p>
 
'''ПРАВОЗНАВЧИЙ КВК'''<br />
 
'''ПРАВОЗНАВЧИЙ КВК'''<br />
 +
 +
 +
'''Автор розробки: Фернатянська Вероніка Олександрівна, вчитель історії та правознавства Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 95'''<br />
  
 
  Усе  життя – це гра,
 
  Усе  життя – це гра,
Строка 48: Строка 59:
  
 
=== ІІ. Конкурс «Розминка» ===
 
=== ІІ. Конкурс «Розминка» ===
В основу цього конкурсу покладено принцип «Віриш - не віриш». Питання ставляться таким чином, що на них можна відповісти: «вірю» або «не вірю». Кожна команда по черзі відповідає на запитання/
+
В основу цього конкурсу покладено принцип «Віриш - не віриш». Питання ставляться таким чином, що на них можна відповісти: «вірю» або «не вірю». Кожна команда по черзі відповідає на запитання.
  
# Система загальнообов'язкових, формально визначених норм, правил поведінки, щовстановлюються й підтримуються державою та регулюютьважливісуспільнівідносини - СУБ'ЄКТИВНЕ ПРАВО «-»(ОБ 'ЄКТИВНЕ ПРАВО)
+
1. Система загальнообов'язкових, формально визначених норм, правил поведінки, щовстановлюються й підтримуються державою та регулюютьважливісуспільнівідносини - СУБ'ЄКТИВНЕ ПРАВО «-»(ОБ 'ЄКТИВНЕ ПРАВО)
  
# Можливість мати юридичні права й обов'язки - ПРАВОЗДАТНІСТЬ «+»
+
2. Можливість мати юридичні права й обов'язки - ПРАВОЗДАТНІСТЬ «+»
  
# Винна дія або бездіяльність особи, яка порушує встановлені норми права, завдає шкоди й спричиняє юридичну відповідальність - ПРАВОМІРНА ПОВЕДІНКА «-» (ПРАВОПОРУШЕННЯ)
+
3. Винна дія або бездіяльність особи, яка порушує встановлені норми права, завдає шкоди й спричиняє юридичну відповідальність - ПРАВОМІРНА ПОВЕДІНКА «-» (ПРАВОПОРУШЕННЯ)
  
# Обмеження, які накладаються на особу в разі скоєння нею правопорушення відповідно до норм законодавства - ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ «+»
+
4. Обмеження, які накладаються на особу в разі скоєння нею правопорушення відповідно до норм законодавства - ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ «+»
  
# Основний Закон держави, який установлює основи життя суспільства й державного устрою, що має найвищу юридичну силу - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА«-» (КОНСТИТУЦІЯ)
+
5. Основний Закон держави, який установлює основи життя суспільства й державного устрою, що має найвищу юридичну силу - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА«-» (КОНСТИТУЦІЯ)
  
# Документ, нормативний акт, який має вищу юридичну силу, приймається законодавчим органом держави в особливому порядку - ЗАКОН «+»
+
6. Документ, нормативний акт, який має вищу юридичну силу, приймається законодавчим органом держави в особливому порядку - ЗАКОН «+»
  
# Можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби  –ОБОВЯЗКИ ЛЮДИНИ «-»(ПРАВА ЛЮДИНИ)
+
7. Можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби  –ОБОВЯЗКИ ЛЮДИНИ «-»(ПРАВА ЛЮДИНИ)
  
# Юридично визначений, стійкій, необмежений у просторі правовий зв'язок між особою і певною державою, що визначає їхні взаємні права та обов'язки - ГРОМАДЯНСТВО «+».
+
8. Юридично визначений, стійкій, необмежений у просторі правовий зв'язок між особою і певною державою, що визначає їхні взаємні права та обов'язки - ГРОМАДЯНСТВО «+».
  
# Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та суверенну «-»(СУДОВУ)
+
9. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та суверенну «-»(СУДОВУ)
  
# Система норм права, що регулює певну сферу суспільних відносин за допомогою визначеного методу правового регулювання - ГАЛУЗЬ ПРАВА «+»
+
10. Система норм права, що регулює певну сферу суспільних відносин за допомогою визначеного методу правового регулювання - ГАЛУЗЬ ПРАВА «+»
 +
 
 +
=== III. Конкурс «Юридичний марафон» ===
 +
Питання кожній команді по черзі.
  
=== III. «ЮРИДИЧНИЙ МАРАФОН» ===
 
Питаннякожнійкоманді по черзі.
 
 
1. Основний Закон України? (Конституція)
 
1. Основний Закон України? (Конституція)
2. Україна — демократична держава або недемо¬кратична? (Демократична)
+
 
 +
2. Україна — демократична держава або недемократична? (Демократична)
 +
 
 
3. Яка освіта в нас обов'язкова? (Повнасередня)
 
3. Яка освіта в нас обов'язкова? (Повнасередня)
 +
 
4. Основнийміжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини)
 
4. Основнийміжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини)
5. У якомувіцігромадянипризиваються на вій¬ськовутермінову службу? (Уповні 18 років)
+
 
 +
5. У якому віці громадяни призиваються на військову термінову службу? (У повні 18 років)
 +
 
 
6. Як називається особа, якій не виповнилося 18 років? (Неповнолітня)
 
6. Як називається особа, якій не виповнилося 18 років? (Неповнолітня)
ІV. Конкурс «Павутина»
+
 
Розташувати правильно букви й визначитислова.
+
=== ІV. Конкурс «Павутина» ===
 +
 
 +
Розташувати правильно букви й визначити слова.
 +
 
 
1. УЕТДПТА (Депутат)
 
1. УЕТДПТА (Депутат)
 +
 
2. АНКОЗ (Закон)
 
2. АНКОЗ (Закон)
3.ЗДИЕТНПЕР (Президент)
+
 
 +
3. ЗДИЕТНПЕР (Президент)
 +
 
 
4. ОДАВАТК (Адвокат)
 
4. ОДАВАТК (Адвокат)
 +
 
5. Ж Ю Д Б Т Е (Бюджет)
 
5. Ж Ю Д Б Т Е (Бюджет)
 +
 
6.НТКОИСЯЦУІТ(Конституція)
 
6.НТКОИСЯЦУІТ(Конституція)
  
V. Казковаправознавча лотерея
 
  
1. Згадайтеказку О. Толстого «Золотий ключик абопригодиБуратіно». Назвітьусіхперсона¬жів, якіскоювалиправопорушення. (Карабас Барабаc,КітБазіліо, ЛисицяАліса...)
+
=== V. Конкурс "Казкова правознавча лотерея" ===
2. Казка Г.-К. Андерсена «Дюймовочка». Якізло¬чини вчинили протиДюймовочки? (Приму¬шення до одруження, утриманняпід замком...)
+
 
3. Російськанароднаказка «Колобок», Які права встигвикористати Колобок у своємужитті? (Свобода слова та пересування)
+
1. Згадайте казку О. Толстого «Золотий ключик або пригоди Буратіно».
4. Якітварини в казці О. Толстого «Золотий ключик, абоПригодиБуратіно» виконували роль поліцейських? (Собаки)
+
Назвіть усіх персонажів, які скоювали правопорушення. (Карабас Барабаc,Кіт Базіліо, Лисиця Аліса...)
5. Казка «Троє поросят». Уявіть, щови суддяЛісового суду. До вас звернувсяпотерпілий Вовк зіскаргою на поросят. Яку відповідьвийомудасте?
+
 
6. Казка «Попелюшка». Які права Попелюшкипорушувалися в ційказці? Хтоїхпорушував? (Невиконання батьками обов'язкупіклування про дитину, приниженнягідності)
+
2. Казка Г.-К. Андерсена «Дюймовочка». Які злочини вчинили проти Дюймовочки? (Примушення до одруження, утримання під замком...)
7. Казка О. Толстого «Золотий ключик, абоПри¬годиБуратіно». Чи правильно вчинили полі¬цейські, якісхопилиБуратіно і не дали йомусказатижодного слова на своєвиправдання? Відповідьобґрунтуйте. (Неправильно)
+
 
8. Казка «Вовк і семеро козенят». Якепокараннячекало Вовка за вчинений ним злочин? Щоцебув за злочин? (Відповіднодо замаху на вбивство)
+
3. Російська народна казка «Колобок». Які права встиг використати Колобок у своєму житті? (Свобода слова та пересування)
9. Російськанароднаказка «Колобок». Чи пра¬вильно вчинив Колобок, коли втікіз дому? Поясніть свою думку. (Порушенняобов'язківдитини, бродяжництво)
+
 
10. Казка О. Толстого «Золотий ключик». Як нази¬валасякраїна, в яку шахраї водили Буратіно? Чому вона так називається? (КраїнаБовду¬рів)
+
4. Які тварини в казці О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно» виконували роль поліцейських? (Собаки)
11. Казка «Колобок». Хто в ційказціскоївнайнебезпечнішийзлочин? Чомуви так вважаєте? (Лисиця)
+
 
12. Казка Ш. Перро «Кіт у чоботях». ЧискоївякесьправопорушенняКіт у чоботях? Пояс¬ніть. (Шахрайство, заволодіння чужим майном)
+
5. Казка «Троє поросят». Уявіть, що ви суддя Лісового суду. До вас звернувся потерпілий Вовк зі скаргою на поросят. Яку відповідь ви йому дасте?
13. Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Якийзлочин учинила Снігова королева? (На¬сильнеутримання, позбавленнясвободи думки та пересуваня)
+
 
14. Казка «Колобок». Чипорушували права Ко¬лобкаДід та Баба? Поясніть свою думку, (Не¬виконанняобов'язкупіклування)
+
6. Казка «Попелюшка». Які права Попелюшки порушувалися в цій казці? Хто їх порушував? (Невиконання батьками обов'язку піклування про дитину, приниження гідності)
15. Мультфільм «Ну, постривай!». Чиправо¬мірнодіяв Вовк, хапаючичужітранспортнізасобиподаючисьнавздогін за Зайцем? (Не¬правомірно)
+
 
 +
7. Казка О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно». Чи правильно вчинили поліцейські, які схопили Буратіно і не дали йому сказати жодного слова на своє виправдання? Відповідь обґрунтуйте. (Неправильно)
 +
 
 +
8. Казка «Вовк і семеро козенят». Яке покарання чекало Вовка за вчинений ним злочин? Що це був за злочин? (Відповідно до замаху на вбивство)
 +
 
 +
9. Російська народна казка «Колобок». Чи правильно вчинив Колобок, коли втік із дому? Поясніть свою думку. (Порушення обов'язків дитини, бродяжництво)
 +
 
 +
10. Казка О. Толстого «Золотий ключик». Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно? Чому вона так називається? (Країна Бовдурів)
 +
 
 +
11. Казка «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебезпечніший злочин? Чому ви так вважаєте? (Лисиця)
 +
 
 +
12. Казка Ш. Перро «Кіт у чоботях». Чи скоїв якесь правопорушення Кіт у чоботях? Поясніть. (Шахрайство, заволодіння чужим майном)
 +
 
 +
13. Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева? (Насильне утримання, позбавлення свободи думки та пересуваня)
 +
 
 +
14. Казка «Колобок». Чи порушували права Колобка Дід та Баба? Поясніть свою думку. (Невиконання обов'язку піклування)
 +
 
 +
15. Мультфільм «Ну, постривай!». Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби подаючись навздогін за Зайцем? (Неправомірно)
 +
 
 +
 
 +
=== VІ.«Мораль — Право» ===
  
VІ.«Мораль — Право»
 
 
Визначити, які з наведених норм належать до моральних, а які — до правових.
 
Визначити, які з наведених норм належать до моральних, а які — до правових.
1. Утранспортіпоступатисямісцем старшим.
+
 
2. Не кажітьнеправди.
+
1. У транспорті поступатися місцем старшим.
3. До кримінальноївідповідальностіпритягаютьосіб, яким до того моменту, як вони вчинили злочин, виповнилося 16 років.
+
 
4. Переходьте дорогу в зазначеномумісці.
+
2. Не кажіть неправди.
 +
 
 +
3. До кримінальної відповідальності притягаютьосіб, яким до того моменту, як вони вчинили злочин, виповнилося 16 років.
 +
 
 +
4. Переходьте дорогу в зазначеному місці.
 +
 
 
5. Не крадіть.
 
5. Не крадіть.
6. Не залишайтедрузів у біді.
 
7. ГромадяниУкраїниперебуваютьпідзахистомдержави.
 
8. Носитибруднийодягнегарно.
 
9. Обов'язокгромадянина —  ратии участь у ви¬борах.
 
10. Любітьближнього як самого себе.
 
  
VІІ.Конкурс «Інтелектуальний штурм»
+
6. Не залишайте друзів у біді.
Кожнійкоманді по черзізадаютьзапитання.
+
 
1. Коли булопроголошенонезалежністьУкраїни? (24 серпня 1991 року)
+
7. Громадяни України перебувають під захистом держави.
2. Назвітьнайвищідержавні посади в нашійкраїні.(Голова Верховної Ради, Президент,Прем'єр-міністр)
+
 
3. Якийдержавний орган влади в Україні є най¬вищимзаконодавчим?(Верховна Рада України)
+
8. Носити брудний одяг негарно.
4. Якийдержавний орган влади в Україні є найвищимвиконавчим та розпорядним? (Уряд, КабінетМіністрівУкраїни)
+
 
5. Коли булоприйнятоКонституціюУкраїни, за якоюживе держава?(28 червня 1996 року)
+
9. Обов'язок громадянина —  братии участь у виборах.
6. Хтобув першим Президентом в історіїУкраїни? (Михайло Грушевський)
+
 
7. Зякого року людинаможеобиратигрома¬дянство? (З 18 років)
+
10. Любіть ближнього як самого себе.
8. До якоговікулюдинавважаєтьсядити¬ною?(До 18 років)
+
 
 +
=== VІІ.Конкурс «Інтелектуальний штурм» ===
 +
 
 +
Кожній команді по черзі задають запитання.
 +
 
 +
1. Коли було проголошено незалежністьУкраїни? (24 серпня 1991 року)
 +
 
 +
2. Назвіть найвищі державні посади в нашій країні.(Голова Верховної Ради, Президент,Прем'єр-міністр)
 +
 
 +
3. Який державний орган влади в Україні є найвищим законодавчим?(Верховна Рада України)
 +
 
 +
4. Який державний орган влади в Україні є найвищим виконавчим та розпорядним? (Уряд, Кабінет Міністрів України)
 +
 
 +
5. Коли було прийнято Конституцію України, за якою живе держава?(28 червня 1996 року)
 +
 
 +
6. Хто був першим Президентом в історії України? (Михайло Грушевський)
 +
 
 +
7. З якого року людина може обирати громадянство? (З 18 років)
 +
 
 +
8. До якого віку людина вважається дитиною?(До 18 років)  
 +
 
 
9. Основне право людини.(На життя)
 
9. Основне право людини.(На життя)
10. Можливістьдіяти без заборон, за вибо¬ром.(Свобода)
+
 
11. Щозабезпечуєдемократичний характер держави? (Права і свободигромадян)
+
10. Можливість діяти без заборон, за вибором.(Свобода)
12. Якіосновнідокументизакріплюють права дитини?(Конвенція про права дитини, Деклараціяправ дитини)
+
 
VІІІ.Домашнє завдання
+
11. Що забезпечує демократичний характер держави? (Права і свободи громадян)
 +
 
 +
12. Які основні документи закріплюють права дитини?(Конвенція про права дитини, Деклараціяправ дитини)
 +
 
 +
 
 +
=== VІІІ.Домашнє завдання ===
 +
 
 
Команди по черзі представляють розроблену ними інсценізовану рольову гру «Правова ситуація»
 
Команди по черзі представляють розроблену ними інсценізовану рольову гру «Правова ситуація»
ІХ. Правове рівняння
+
 
(А + Б): В-Г =  
+
 
 +
=== ІХ. Правове рівняння ===
 +
 
 +
(А + Б): В-Г = ,
 +
 
 
де
 
де
А—кількістьдепутатівВерховної Ради України;                                                                        Б — пенсійний вік для чоловіків;                                                                                                          В — термін повноважень Верховної Ради України;                                                                          Г — шлюбний вік для чоловіків.
 
  
Х. Інтелектуальний конкурс капітанів
+
А — кількість депутатів Верховної Ради України;                                                                     
 +
 
 +
Б — пенсійний вік для чоловіків;                                                                                                         
 +
 
 +
В — термін повноважень Верховної Ради України;   
 +
                                                                     
 +
Г — шлюбний вік для чоловіків.
 +
 
 +
=== Х. Інтелектуальний конкурс капітанів ===
 +
 
 
Капітани команд отримують правову ситуацію, аналізують  та знаходять правильний вихід із неї.
 
Капітани команд отримують правову ситуацію, аналізують  та знаходять правильний вихід із неї.
1. Батьки 17-річного Богдана вирішиливиїхати на постійнемісцепроживання доРосії, звідки родом батько. Вони подали заяву про вихід з українськогогромадянства і набуттяросійськогогромадянства. Хлопецьготовийпереїхати доРосії разом з батьками, але не хочевтрачатиукраїнськегромадянство. Чиможнавирішитицепитаннявідповідно до йогобажання? Відповідь:згіднозі ст..18 Закону України «Про громадянствоУкраїни» виїзд за межікраїни на постійнемісцепроживання не призводить до втратигромадянства, крім того, змінагромадянства у віцівід 14 до 18 роківможливатількизізгодинеповнолітнього. Таким чином, Андріймає право на збереженняукраїнськогогромадянства.
+
 
2. Троєпідлітків, віком 14-ти, 15-ти та 16-ти років напали на перехожого й погрожуючиножем, намагалисьвідібрати в ньогогаманець. Захищаючись, перехожий завдавпідліткам легких тілеснихушкоджень. Чи буде перехожий притягнутий до відповідальності ?
+
1. Батьки 17-річного Богдана вирішили виїхати на постійне місце проживання доРосії, звідки родом батько. Вони подали заяву про вихід з українського громадянства і набуття російського громадянства. Хлопець готовий переїхати до Росії разом з батьками, але не хоче втрачати українське громадянство. Чи можна вирішити це питання відповідно до його бажання?
Відповідь: ми маємо приклад необхідної оборони, тобто коли людиназахищаєсвоє право на життя, здоров'я та майно і цейзахист не перевищуємежінеобхідної оборони. Це одна з обставин, щовиключаєюридичнувідповідальність і не є протиправною.
+
 
Конкурс ораторського мистецтва капітанів. Протягом 3 хв. необхідно переконати журі, що в майбутньому ви станете найкращим президентом України.
+
Відповідь:
ХІ. Конкурс «Брейн-ринг»
+
 
 +
згідно зі ст.18 Закону України «Про громадянство України» виїзд за межі країни на постійне місце проживання не призводить до втрати громадянства, крім того, зміна громадянства у віці від 14 до 18 років можлива тільки зі згоди неповнолітнього. Таким чином, Андрій має право на збереження українського громадянства.
 +
 
 +
2. Троє підлітків, віком 14-ти, 15-ти та 16-ти років напали на перехожого й погрожуючи ножем, намагались відібрати в нього гаманець. Захищаючись, перехожий завдав підліткам легких тілесних ушкоджень. Чи буде перехожий притягнутий до відповідальності?
 +
 
 +
Відповідь: ми маємо приклад необхідної оборони, тобто коли людина захищає своє право на життя, здоров'я та майно і цей захист не перевищує межі необхідної оборони. Це одна з обставин, що виключає юридичну відповідальність і не є протиправною.
 +
 
 +
 
 +
''Конкурс ораторського мистецтва капітанів.''
 +
 
 +
Протягом 3 хв. необхідно переконати журі, що в майбутньому ви станете найкращим президентом України.
 +
 
 +
=== ХІ. Конкурс «Брейн-ринг» ===
  
 
1. Орган законодавчоївлади. (Парламент)
 
1. Орган законодавчоївлади. (Парламент)
 +
 
2. Нормативний акт вищої юридичної сили. (Закон)
 
2. Нормативний акт вищої юридичної сили. (Закон)
 +
 
3. Особи без громадянства. (Апатриди)
 
3. Особи без громадянства. (Апатриди)
 +
 
4. Психічнеставлення особи до здійсненого правопорушення. (Вина)
 
4. Психічнеставлення особи до здійсненого правопорушення. (Вина)
5. Правовийзв'язокміжособою та державою. (Громадянство)
+
 
6. Дія або бездіяльність, щопорушуєнорми права. (Правопорушення)
+
5. Правовий зв'язок між особою та державою. (Громадянство)
7. Урочистацеремоніявступуна посаду головидержави. (Інавгурація)
+
 
8. Групигромадян, які не є українцями за національністю, виявляютьпочуттянаціональногосамоусвідомлення. (Національніменшини)
+
6. Дія або бездіяльність, що порушує норми права. (Правопорушення)
 +
 
 +
7. Урочиста церемонія вступу на посаду голови держави. (Інавгурація)
 +
 
 +
8. Групи громадян, які не є українцями за національністю, виявляють почуття національного самоусвідомлення. (Національні меншини)
 +
 
 
9. Найбільш тяжке та небезпечне правопорушення. (Злочин)
 
9. Найбільш тяжке та небезпечне правопорушення. (Злочин)
 +
 
10. Основний Закон держави. (Конституція)
 
10. Основний Закон держави. (Конституція)
 +
 
11. Система встановлених державою загальнообов’язкових, формально визначених норм, що регулюють найважливіші суспільні відносини. (Право)
 
11. Система встановлених державою загальнообов’язкових, формально визначених норм, що регулюють найважливіші суспільні відносини. (Право)
 +
 
12. Особи, які перебувають на території однієї держави, а мають громадянство іншої. (Іноземці)
 
12. Особи, які перебувають на території однієї держави, а мають громадянство іншої. (Іноземці)
  
ХІІ. Нагородження
+
=== ХІІ. Підведення підсумків. Нагородження переможців ===
 +
[[Категория:Стаття]][[Категория:Сертифікат]]

Текущая версия на 10:37, 11 ноября 2014

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Фернатянська сертификат 140.jpg

План-конспект

ПРАВОЗНАВЧИЙ КВК


Автор розробки: Фернатянська Вероніка Олександрівна, вчитель історії та правознавства Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 95

Усе  життя – це гра,
І потрібно ще у дитинстві навчитися
Майстерно в неї грати 
І.В. Вишковський

Содержание

Мета

педагогічна та соціально-правова допомога дітям у формуванні їхньої правової культури, розуміння ролі права в суспільстві, розвиток юридичного мислення, вироблення навичок правомірної поведінки, підвищення зацікавленості та інтересу молодого покоління до правових знань. Залучити учнів до змагань у знанні права та вмінні використовувати ці знання у розв’язуванні правових задач.

Хід правознавчого КВК

  • I. «Привітання»
  • II. Конкурс «Розминка»
  • III. «Юридичний марафон»
  • IV. Конкурс «Павутина»
  • V. Казкова правознавча лотерея
  • VI. «Мораль — Право»
  • VII. Конкурс «Інтелектуальний штурм»
  • VIII. Домашнє завдання.
  • IX. Правове рівняння
  • X. Інтелектуальний конкурс капітанів.
  • XI. Конкурс «Брейн-ринг»
  • XII. Нагородження.



Добрий день, шановні учасники правознавчого КВК! Сьогодні в цьому залі зібралися команди юних правознавців, учні 9-х класів. Команди правознавців складаються з учнів 9-х класів, які не лише є юними громадянами України, але вже почали вивчати правознавство. Ви вже познайомилися з двома підрозділами підручника: «Правила і закони в суспільстві та твоєму житті»; «Ти – людина, громадянин, отже маєш права». Надалі вам належить познайомитися з розділами, що присвячені правовому регулюванню сімейних, трудових, цивільно-правових відносин, а також основних понять адміністративного та кримінального права. У свій час знаменитий стародавньоримський юрист Ульпіан висловив чудову думку: «Scientiajurisdignissimaest»(«сціентіаюрісдігніссіма ест»)- «знання права заслуговує найбільшої поваги» Всі ми є громадянами молодої незалежної держави – України, яка одержала світове визнання. Народ України прагне, щоб Україна потрапила до групи високорозвинених держав. Теперішнє покоління громадян України обрало шлях незалежності та демократії, а поколінням, що вступають у життя, належить йти по цьому шляху. Творчі змагання команд будуть оцінені журі у складі:


Правова наука точна і не допускає помилок. За помилки юристів розраховуються громадяни. Від правознавців вимагається високий професіоналізм, добре знання свого предмету. Тому судді будуть вимогливими до учасників конкурсу.



І. «Привітання»

Команди по черзі презентують свою назву та девіз:

ІІ. Конкурс «Розминка»

В основу цього конкурсу покладено принцип «Віриш - не віриш». Питання ставляться таким чином, що на них можна відповісти: «вірю» або «не вірю». Кожна команда по черзі відповідає на запитання.

1. Система загальнообов'язкових, формально визначених норм, правил поведінки, щовстановлюються й підтримуються державою та регулюютьважливісуспільнівідносини - СУБ'ЄКТИВНЕ ПРАВО «-»(ОБ 'ЄКТИВНЕ ПРАВО)

2. Можливість мати юридичні права й обов'язки - ПРАВОЗДАТНІСТЬ «+»

3. Винна дія або бездіяльність особи, яка порушує встановлені норми права, завдає шкоди й спричиняє юридичну відповідальність - ПРАВОМІРНА ПОВЕДІНКА «-» (ПРАВОПОРУШЕННЯ)

4. Обмеження, які накладаються на особу в разі скоєння нею правопорушення відповідно до норм законодавства - ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ «+»

5. Основний Закон держави, який установлює основи життя суспільства й державного устрою, що має найвищу юридичну силу - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА«-» (КОНСТИТУЦІЯ)

6. Документ, нормативний акт, який має вищу юридичну силу, приймається законодавчим органом держави в особливому порядку - ЗАКОН «+»

7. Можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби –ОБОВЯЗКИ ЛЮДИНИ «-»(ПРАВА ЛЮДИНИ)

8. Юридично визначений, стійкій, необмежений у просторі правовий зв'язок між особою і певною державою, що визначає їхні взаємні права та обов'язки - ГРОМАДЯНСТВО «+».

9. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та суверенну «-»(СУДОВУ)

10. Система норм права, що регулює певну сферу суспільних відносин за допомогою визначеного методу правового регулювання - ГАЛУЗЬ ПРАВА «+»

III. Конкурс «Юридичний марафон»

Питання кожній команді по черзі.

1. Основний Закон України? (Конституція)

2. Україна — демократична держава або недемократична? (Демократична)

3. Яка освіта в нас обов'язкова? (Повнасередня)

4. Основнийміжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини)

5. У якому віці громадяни призиваються на військову термінову службу? (У повні 18 років)

6. Як називається особа, якій не виповнилося 18 років? (Неповнолітня)

ІV. Конкурс «Павутина»

Розташувати правильно букви й визначити слова.

1. УЕТДПТА (Депутат)

2. АНКОЗ (Закон)

3. ЗДИЕТНПЕР (Президент)

4. ОДАВАТК (Адвокат)

5. Ж Ю Д Б Т Е (Бюджет)

6.НТКОИСЯЦУІТ(Конституція)


V. Конкурс "Казкова правознавча лотерея"

1. Згадайте казку О. Толстого «Золотий ключик або пригоди Буратіно». Назвіть усіх персонажів, які скоювали правопорушення. (Карабас Барабаc,Кіт Базіліо, Лисиця Аліса...)

2. Казка Г.-К. Андерсена «Дюймовочка». Які злочини вчинили проти Дюймовочки? (Примушення до одруження, утримання під замком...)

3. Російська народна казка «Колобок». Які права встиг використати Колобок у своєму житті? (Свобода слова та пересування)

4. Які тварини в казці О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно» виконували роль поліцейських? (Собаки)

5. Казка «Троє поросят». Уявіть, що ви — суддя Лісового суду. До вас звернувся потерпілий Вовк зі скаргою на поросят. Яку відповідь ви йому дасте?

6. Казка «Попелюшка». Які права Попелюшки порушувалися в цій казці? Хто їх порушував? (Невиконання батьками обов'язку піклування про дитину, приниження гідності)

7. Казка О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно». Чи правильно вчинили поліцейські, які схопили Буратіно і не дали йому сказати жодного слова на своє виправдання? Відповідь обґрунтуйте. (Неправильно)

8. Казка «Вовк і семеро козенят». Яке покарання чекало Вовка за вчинений ним злочин? Що це був за злочин? (Відповідно до замаху на вбивство)

9. Російська народна казка «Колобок». Чи правильно вчинив Колобок, коли втік із дому? Поясніть свою думку. (Порушення обов'язків дитини, бродяжництво)

10. Казка О. Толстого «Золотий ключик». Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно? Чому вона так називається? (Країна Бовдурів)

11. Казка «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебезпечніший злочин? Чому ви так вважаєте? (Лисиця)

12. Казка Ш. Перро «Кіт у чоботях». Чи скоїв якесь правопорушення Кіт у чоботях? Поясніть. (Шахрайство, заволодіння чужим майном)

13. Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева? (Насильне утримання, позбавлення свободи думки та пересуваня)

14. Казка «Колобок». Чи порушували права Колобка Дід та Баба? Поясніть свою думку. (Невиконання обов'язку піклування)

15. Мультфільм «Ну, постривай!». Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби подаючись навздогін за Зайцем? (Неправомірно)


VІ.«Мораль — Право»

Визначити, які з наведених норм належать до моральних, а які — до правових.

1. У транспорті поступатися місцем старшим.

2. Не кажіть неправди.

3. До кримінальної відповідальності притягаютьосіб, яким до того моменту, як вони вчинили злочин, виповнилося 16 років.

4. Переходьте дорогу в зазначеному місці.

5. Не крадіть.

6. Не залишайте друзів у біді.

7. Громадяни України перебувають під захистом держави.

8. Носити брудний одяг негарно.

9. Обов'язок громадянина — братии участь у виборах.

10. Любіть ближнього як самого себе.

VІІ.Конкурс «Інтелектуальний штурм»

Кожній команді по черзі задають запитання.

1. Коли було проголошено незалежністьУкраїни? (24 серпня 1991 року)

2. Назвіть найвищі державні посади в нашій країні.(Голова Верховної Ради, Президент,Прем'єр-міністр)

3. Який державний орган влади в Україні є найвищим законодавчим?(Верховна Рада України)

4. Який державний орган влади в Україні є найвищим виконавчим та розпорядним? (Уряд, Кабінет Міністрів України)

5. Коли було прийнято Конституцію України, за якою живе держава?(28 червня 1996 року)

6. Хто був першим Президентом в історії України? (Михайло Грушевський)

7. З якого року людина може обирати громадянство? (З 18 років)

8. До якого віку людина вважається дитиною?(До 18 років)

9. Основне право людини.(На життя)

10. Можливість діяти без заборон, за вибором.(Свобода)

11. Що забезпечує демократичний характер держави? (Права і свободи громадян)

12. Які основні документи закріплюють права дитини?(Конвенція про права дитини, Деклараціяправ дитини)


VІІІ.Домашнє завдання

Команди по черзі представляють розроблену ними інсценізовану рольову гру «Правова ситуація»


ІХ. Правове рівняння

(А + Б): В-Г = ,

де

А — кількість депутатів Верховної Ради України;

Б — пенсійний вік для чоловіків;

В — термін повноважень Верховної Ради України;

Г — шлюбний вік для чоловіків.

Х. Інтелектуальний конкурс капітанів

Капітани команд отримують правову ситуацію, аналізують та знаходять правильний вихід із неї.

1. Батьки 17-річного Богдана вирішили виїхати на постійне місце проживання доРосії, звідки родом батько. Вони подали заяву про вихід з українського громадянства і набуття російського громадянства. Хлопець готовий переїхати до Росії разом з батьками, але не хоче втрачати українське громадянство. Чи можна вирішити це питання відповідно до його бажання?

Відповідь:

згідно зі ст.18 Закону України «Про громадянство України» виїзд за межі країни на постійне місце проживання не призводить до втрати громадянства, крім того, зміна громадянства у віці від 14 до 18 років можлива тільки зі згоди неповнолітнього. Таким чином, Андрій має право на збереження українського громадянства.

2. Троє підлітків, віком 14-ти, 15-ти та 16-ти років напали на перехожого й погрожуючи ножем, намагались відібрати в нього гаманець. Захищаючись, перехожий завдав підліткам легких тілесних ушкоджень. Чи буде перехожий притягнутий до відповідальності?

Відповідь: ми маємо приклад необхідної оборони, тобто коли людина захищає своє право на життя, здоров'я та майно і цей захист не перевищує межі необхідної оборони. Це одна з обставин, що виключає юридичну відповідальність і не є протиправною.


Конкурс ораторського мистецтва капітанів.

Протягом 3 хв. необхідно переконати журі, що в майбутньому ви станете найкращим президентом України.

ХІ. Конкурс «Брейн-ринг»

1. Орган законодавчоївлади. (Парламент)

2. Нормативний акт вищої юридичної сили. (Закон)

3. Особи без громадянства. (Апатриди)

4. Психічнеставлення особи до здійсненого правопорушення. (Вина)

5. Правовий зв'язок між особою та державою. (Громадянство)

6. Дія або бездіяльність, що порушує норми права. (Правопорушення)

7. Урочиста церемонія вступу на посаду голови держави. (Інавгурація)

8. Групи громадян, які не є українцями за національністю, виявляють почуття національного самоусвідомлення. (Національні меншини)

9. Найбільш тяжке та небезпечне правопорушення. (Злочин)

10. Основний Закон держави. (Конституція)

11. Система встановлених державою загальнообов’язкових, формально визначених норм, що регулюють найважливіші суспільні відносини. (Право)

12. Особи, які перебувають на території однієї держави, а мають громадянство іншої. (Іноземці)

ХІІ. Підведення підсумків. Нагородження переможців