Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів фізичної культури, ЗОІППО, травень 2015
До сторінки "Тренинги Веб 2.0"
Тренінги Веб 2.0 для педагогів, Запорізька область, 2015 рік
Содержание |
Мета тренінгу:
- розвиток інформаційної компетентності
- ознайомлення з соціальними сервісами технологій Веб 2.0
- знайомство з запорізьким порталом ЗапоВікі
Терміни навчання
27.04-30.04, 08.05
Домашня робота: до 08.06
Перевірка робіт: після 08.06
Викладачі
Засоби зв'язку з тренером:
- E-mail: avikett@gmail.com
- Skype: Aviket
- Телефон: 067-308-21-41, 093-027-17-45, 066-155-21-62
Засоби зв'язку з тренером:
- E-mail: ylichka1978@mail.ru
- Skype: Юлия Пивненко
- Телефон робочий: 233-40-53
- Телефон мобільний: 0675849482
Учасники тренінгу
Вхідне опитування слухачів курсів Веб 2.0
Миленька Зінаїда Аврамівна сертифікат
Сироватка Лариса Володимирівна сертифікат Похилюк Володимир Олександрович Максименко Марина Володимирівна сертифікат Тимошенко Ірина Миколаївна сертифікат |
Сметанюк Людмила Миколаївна був сертифікат Василишин Олег Анатолійович сертифікат Щипкова Зоя Вікторівна сертифікат Кошарна Олена Вікторівна сертифікат Антоненко Юлія Володимирівна сертифікат |
Практична робота на тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0"
День перший
Завдання Zero
Створення або виявлення існування аккаунту Google
- відкрити будь-який браузер
- до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
- увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис
- відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту
- повторити вказані дії для усіх користувачів ПК
Завдання1
Знайомство з соціальними сервісами: презентація "Сервіси Веб 2.0"
Що можна зробити з сервісами Веб 2.0?
- влаштувати цікавий квест
- ділитися собою зі світом: вести власний блог або блог навчального закладу
- запропонувати інтерактивні загадки
- зробити свою "стартову інтернет-сторінку" (вебмікс "Сервіси Веб 2.0 в діяльності вчителя фізичної культури")
Завдання 2
Презентація "Технологія ВікіВікі".
Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI
Завдання 3
Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"
Завдання 4
Презентація "Реєстрація на ЗапоВікі"
Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"
Заборонені логіни при реєстрації:
- використання числових логінів: 7245, 11 клас
- використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
- використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
- написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
- використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван
Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі
Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.
Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"
Завдання 5
"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника"
Обов'язкова інформація
- Прізвище, ім'я, по батькові
- Місце роботи
- Посада
- Контактна інформація (телефон, e-mail, skype, тощо)
Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі
Створення розділів різного рівня:
==Розділ 1==
==Розділ 2==
Завдання 6
Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"
- [[Категория:Участник]]
- [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]
Домашнє завдання:
- принести особисте фото в електронному форматі
- принести електронний текстовий документ та презентацію за обраною темою
- принести комплект ілюстрацій в електронному форматі за тією ж темою
День другий
Завдання 7
Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:
- [[Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів фізичної культури, ЗОІППО, травень 2015]] з власної візитки
- власну візитку зі сторінки Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для вчителів фізичної культури, ЗОІППО, травень 2015
- власну візитку з відповідного розділу віртуального МО вчителів фізичного виховання Запорізької області
- сторінку віртуального МО вчителів фізичного виховання Запорізької області з власної візитки
- школу з розділу Визитки школ або з сайтів шкіл
Завдання 8
Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"
- Підготувати фотографію
- Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanov_Sergej_21_03_2011
- Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участники]]
Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі - Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис)
Завдання 9
ГуглДиск. Використання ГуглДиску для збереження файлів.
Послідовність дій:
- увійти до власного аккаунту Гугл (до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням); вказати у формі входу логін (за потребою) та пароль
- перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна)
- натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори)
- обрати потрібні документи засобами відповідного вікна
- дочекатись повного завантаження та переформатування файлу
- клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування
- вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання)
ГуглДиск. Мережевий опитувальник.
- перейти до ГуглДиску;
- клацнути червону кнопку Создать, обрати створення Формы;
- додати до форми серію питань різних типів;
- розташувати посилання на форму на сторінці учасника.
Завдання 10
Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.
Завдання: створити тематичний фотоальбом, використовуючи веб-альбоми Picasa.
Послідовність дій:
- знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері, наприклад, 10-15 портретів видатних письменнників (або завчасно підготувати інші фото, що мають будти розміщені в Мережі);
- перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
- створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
- надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
- вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
[URLфотоальбому НазваФотоальбому]
Завдання 11
Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.
Послідовність дій:
- знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
- в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
[URLроліку НазваРоліку]; - зберегти сторінку візитки
Завдання 12
Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com
Завдання: перегляньте приклади блогів:
- Блог КАФЕДРА ФКСиЗОЖ
- Блог ЛИДЕР
- Клейдоскоп ідей
- Молочанська школа-інтернат
- Авторський блог Герасимової Людмили
- Блог учителя физкультуры Дружбляк М.В.
- "Здоровый ум в здоровом теле" (авторский блог Сазоновой Людмилы)
- "Физкультура в нашей жизни" (блог учителей физкультуры Запорожской гимназии №47)
- "Sport Life" (блог МО учителей физической культуры Заводского района)
- "Единомышленники" (блог МО учителей физической культуры Орджоникидзевского района)
- "Фестиваль педагогічних ідей шкіл сприяння здоров’ю"
Завдання 13
Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.
Послідовність дій:
- увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
- перейти до блогосфери: Ещё - Все продукты - Blogger
- зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
- увійти до блогу, створити 1-2 повідомлення
- зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог
День третій
Завдання 14
Налаштування блогу. Створення статичних сторінок
Завдання:
- змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу;
- змінити структуру блогу, додавши 2-3 статичні сторінки.
Детальніше
Завдання: надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.
Послідовність дій:
- перейти до сторінки керування блогом;
- перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
- обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
- обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
- обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
- задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
- задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливосьей вкладинки "Дополнительно";
- застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
- перейти за посиланням "Назад к Blogger".
Можна ще подивитись в занятті Зміна дизайну блога. Вставка гаджетів
Використання гаджетів у блозі
Завдання: додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети.
Послідовність дій:
- перейти до сторінки керування блогом;
- перейти за посиланням "Дизайн";
- натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
- обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
- заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
- "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
- "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
- "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
- додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.
Завдання 15
Вставка відеороліку до блогу
Завдання: вбудувати до будь-яких статичних сторінок блогу 2-3 відеороліки за фаховою тематикою.
Послідовність дій:
- знайти потрібний відеоролік в Мережі;
- отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
- створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
- знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
- зберегти (опублікувати) допис чи сторінку;
- повторити попередні дії для кожного роліку, що вбудовується.
День четвертий
Завдання 16
Геосервіси. Створення віртуальної екскурсії
- Створення власної карти Google, інструкція (рос.)
- "Теракти"
- "Надзвичайні ситуації"
- "Педагогічні заклади України"
- "Пам’ятники закоханим"
- "Пам’ятники воїнам-автомобілістам"
- "Памятники їжі"
- "Подорож містом Лева"
- "Олімпійські ігри 1998-2014"
- Довідка щодо створення власної карти
- Інфографіка - http://www.easel.ly/
Завдання 17
Онлайн-календарь
Задание: создать онлайн-календарь на время курсов повышения квалификации при ЗОИППО (2014)
Последовательность действий :
- с электронной почты перейти по ссылкам Гугл на Календарь, при первом входе указать логин и пароль (если потребуется);
- создать новый календарь с общим названием "Курсы в ЗОИППО";
- создать непрерывное событие "Курсы в ЗОИППО" на текущее время;
- добавить 3-4 кратковременных события (работа с сервисами Веб 2, педпрактика, участие в мероприятиях и т.п.), используя расписание курсов и текущие события;
- изменить настройки календаря, сделать его общедоступным;
- получить HTML-ссылку на календарь, сделать ссылку с визитки ЗапоВики на календарь.
Завдання 18
Створення карти знань
Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us. Тема: курс та особливості викладання фізичної культури.
Послідовність дій:
- ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
- натиснути кнопку StartBrainstorming;
- використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу фізичної культури середньої школи;
- зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
- завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника.
День п’ятий
Завдання 19
Сервисы сохранения закладок. Знакомство с сервисами Symbaloo и БобрДобр
Сервис хранения закладок БобрДобр. Регистрация. Поиск группы по интересам. Работа в группе.
Задание:
- зарегистрироваться на сайте БобрДобр, присоединиться к любой профессиональной группе;
- найти в Сети 5-6 интересных сайта, добавить закладки на них в выбранной группе;
- ссылку на закладки разместить на своей странице ЗапоВики.
Сервис хранения закладок Symbaloo. Регистрация. Создание веб-микса. Предоставление доступа.
Задание:
- зарегистрироваться на сайте Symbaloo, создать веб - микс
- найти в Сети 5-6 интересных сайта, создать тайлы;
- предоставить доступ к веб-миксу, ссылку на веб - микс разместить на своей вики-странице;
- встроить веб-микс в блог.
Завдання 20
Сервіси для створення дидактичних матеріалів
Завдання: створити 2-3 дидактичні вправи засобами сервісів:
Створені дидактичні вправи вбудувати до блогу. Розмістити посилання на них на сторінці учасника.
Завдання 21
Сервіси для публікації документів
Завдання: викласти власну розробку (текстову або презентацію) на одному з сервісів:
Посилання на опубліковані документи вставити до візитки та сторінок чи дописів блогу.
Завдання 22
Коментування блогів колег
Завдання: прокоментувати дописи блогів колег
Послідовність дій:
- за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
- ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.
Завдання 23
Використання можливості обговорення на ЗапоВікі.
Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:
- перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
- відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
- перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
- підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку
Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.
Основні вимоги до залікової роботи
- ЗапоВікі:
- візитка учасника: портрет, повна інформація (ПІП, міце роботи, посада, спосіб зв’язку), наявність посилань на візитку або сайт школи, на тренінг, зазначені категорії та розділи
- посилання на роботи тренінгу: фотоальбом, відеоролик, власний блог, документи Гугл (текстовий документ, презентація, форма), віртуальну екскурсію, вебмікс, закладки учасника та закладки груп, до яких вони додавались на БобрДобр, документи на сервісах для публікації документів, 2 дидактичні завдання;
- блог: динамічна сторінка з обговоренням, 2 блока статичних сторінок та 2-3 сторінки, доступні з горизонтального меню, розміщення (посилання та вбудовування) онлайн-документів та дописів: 2-3 відеоролика, фотоальбом, презентації, текстові документи (розміщені на різних сервісах), анкета (опитування), вебмікс, інтерактивні вправи; налаштування 3-4 гаджетів; оригінальний дизайн;
- віртуальна екскурсія: на карту додані 6-7 пунктів, кожний пункт має текстовий опис, 1-2 илюстрації та відповідний відеоролик;
- он-лайн календар: створеий, заповнений інформацією про роботу на КПК та з Веб 2.0, розміщене посилання на візитці учасника;
- карта знань: за допомогою Bubbl.us створена кількарівнева структура, схема збережена як рисунок та вставлена до візитки з коментарем-назвою;
- вебмікс на Simbaloo: створений, додані 2-3 групи закладок (в кожній 4-5 закладок за певним напрямом роботи чи блоком інформації), вбудований до блогу;
- БобрДобр: створені закладки, додані закладки до двох різних груп (по 2-3 закладки у кожній групі);
- сервіси для публікації документів (DocMe, Box, Slideshare, SlideBoom, Calameo): опубліковані 2 документи, вставлені посилання до візитки на документи блогу та документи вбудовані до сторінок чи дописів блогу);
- сервіси для створення дидактичних матеріалів: зроблено 2 дидактичні завдання, завдання розміщені у блозі;
- робота з обговорення блогів: додані коментарії на дописи та сторінки блогів 3-4 колег;
- робота з обговоренням на ЗапоВікі: додані коментарі до 3-4 візиток колег.
Необхідні ресурси
Ресурси за програмою
- Портал ЗапоВікі
- Севіси Гугл
- http://learningapps.org/
- Bubbl.us
- Worditout
- Работа в Вики - http://ru.wikibooks.org/wiki/Вики
Детальніше
Презентації:
- Презентація "Технологія Веб 2.0"
- Презентація "Технологія ВікіВікі"
- Презентація "Геосервіси"
- Презентація "Карти знань"
- Презентація "Пошук.Створення закладок"
Блоги та ЖивийЖурнал:
- Виртуальные Интели
- Образование в области программирования
- Віртуальне МО вчителів інформатики Гуляйпільщини
- Страница методического объединения учителей информатики Васильевского района Запорожской области
- Тренинг "Создание сетевых проектов"
- После уроков...
Приклади використання фотосервісів:
Інформація про геосервіси:
Онлайн офіси:
- ТЕСТ Изучаем сервис Документы Google (Гугл документы)
- Коллективное заполнение таблицы (Гугл документы)
- Знакомимся с социальными сервисами (Гугл документы)
- Карточка регистрации Работы в компьютерном кабинете (Гугл документы)
- Сценарий презентации (Сервис Скрибд)
- Лист самооценивания (форма) (Сервис Скрибд)
- Шаблон презентации (Гугл документы)
Веб-мікси:
Відеоінструкції
- Вхід до сервісу Гугл-документи
The media player is loading...
- Завантаження документу до сервісу Гугл-документи
The media player is loading...
- Налаштування доступу до документу
The media player is loading...
- Створення посилання на документ на порталі ЗапоВікі
The media player is loading...