Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0 в педагогічній діяльності" для бібліотекарів ЗНЗ, січень 2016

Материал из ЗапоВики
Версия от 15:54, 4 июня 2017; Aviket (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск
январь 2016

Содержание

Терміни навчання

11.01-18.01 2016

Учасники

Бібліотекарі ЗНЗ - слухачі курсів підвищення кваліфікації 11.01-29.01.2016

Рух учасників тренінгу

Бєлан Ірина Миколаївна

Гуліна Поліна Борисівна

Єрмак Марія Михайлівнабув сертифікат

Єрьоменко Олена Вікторівна

Заболотна Наталія Іванівнасертифікат

Кадігроб Альона Леонідівнасертифікат

Коваленко Ірина Валентинівна

Кудіна Олена Сергіївнасертифікат

Купрікова Валентина Петрівна

Куркула Олена Іванівнасертифікат

Лукашенко Ніна Миколаївна

Максимова Раїса Яківна

Мухіна Олена Володимирівнасертифікат

Остащенко Валентина Іванівнасертифікат

Підлісняк Ольга Іванівнабув сертифікат

Соха Анжела Валентинівнабув сертифікат

Сухорукова Галина Вікторівна

Прокопенко Оксана Вадимівна

Мета тренінгу

формування інформаційної культури бібліотекарів, ознайомлення бібліотекарів з соціальними сервісами технологій Веб 2.0 та використання їх в професійній діяльності.

Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • сутність поняття «Веб 2.0», види сервісів Веб 2.0, приклади використання сервісів Веб 2.0 в професійній діяльності,
  • веб-сервіси від компанії Google, поняття логіну (ім’я користувача) та паролю, призначення Captcha-контролю, основи роботи з поштою Gmail, правила віртуальної етики та віртуального спілкування,
  • сутність технології ВікіВікі, мету створення методичного порталу ЗапоВікі, його основні розділи та можливості для педпрацівників, призначення основних посилань на боковій панелі навігації (головна сторінка, поточні події, нові правки, інструменти), призначення розділів для статей (читання, стаття, правка, історія, перейменувати), призначення розділів для користувача (обговорення, налаштування, список спостережень), завершення сеансу, основи створення статей (панель інструментів, режим попереднього перегляду, збереження сторінок),правила завантаження зображень на портал ЗапоВікі,
  • поняття е-портфоліо, приклади створення е-портфоліо засобами різних платформ, приклади створення е-портфоліо на порталі ЗапоВікі, можливість коментувати інших користувачів та статті порталу ЗапоВікі, основні правила роботи на порталі ЗапоВікі, поняття та призначення категорій,
  • призначення відеосервісів (зокрема, YouTube), можливість використання відео сервісу в професійній діяльності бібліотекаря,
  • призначення карт знань, можливість використання карт знань в освітній діяльності, правила створення карт знань (призначення центрального блоку, кольорове оформлення тощо),
  • призначення сервісів для створення закладок, можливість використання закладок в освітній діяльності, правила створення закладок,
  • призначення сервісів для створення хмари слів, можливість використання хмари слів в освітній діяльності, правила створення хмари слів,
  • призначення фотосервісів, можливість використання фотосервісів в професійній діяльності, правила створення альбомів, правила завантаження фотографій до створених альбомів, види доступу до альбомів,
  • призначення геосервісів, можливість використання геосервісів в професійній діяльності, правила створення віртуальних екскурсій засобами Google-карт, правила надання доступів до екскурсії, правила налаштування віртуальних екскурсій,
  • призначення та можливості Google-диску, можливості використання Google-диску в професійній діяльності, елементи інтерфейсу Google-диску, призначення онлайн анкет, можливість використання онлайн анкет в професійній діяльності, правила створення онлайн анкет, можливість використання колективної роботи з документами, правила створення документів для колективної роботи, можливість використання документів, розміщених на Google-диску в освітній діяльності, правила надання доступу до документів, види доступу,
  • призначення сервісів для створення інтерактивних завдань та ігор (Learningapps, Фабрика кроссвордов тощо), можливість використання сервісів для створення інтерактивних вправ, правила створення завдань,
  • призначення інфографіки, можливість використання інфографіки в професійній діяльності, правила створення інфографіки,
  • призначення віртуального плакату (газети), можливість використання віртуального плакату (газети) в професійній діяльності, правила створення віртуального плакату (газети),
  • призначення блогів, можливість використання блогів в професійній діяльності, види блогів, правила створення блогу, призначення основних розділів панелі керування блогом, правила створення та опублікування повідомлень,призначення основних кнопок на панелі інструментів у вікні створення повідомлення, правила розміщення зображення у повідомленнях, призначення розділу «Публікації», різницю між діями (опублікувати, зберегти, попередній перегляд, закрити), правила зміни налаштувань шаблону блогу, способи використання гаджетів, особливості статичних сторінок блогу, призначення та правила додавання гаджету «Сторінки», правила написання коментарів в блогах, призначення HTML-коду, правила розміщення посилання на елементи тексту чи зображення, правила вбудування медіаматеріалів, призначення параметрів width, height.

Слухачі будуть вміти:

  • заходити на сервіс Gmail, працювати з листами та вкладеннями за всіма правилами віртуального спілкування,
  • реєструватись на порталі ЗапоВікі, підтверджувати реєстрацію за допомогою відповідного листа-підтвердження, переходити за посиланнями, переходити в режим «Правка», вводити Captcha, переходити до власної візитки з різних розділів порталу ЗапоВікі. створювати розділи сторінки, вводити,редагувати та форматувати текст (курсивний текст, напівжирний текст:, переглядати сторінки в попередньому перегляді, зберігати сторінки, створювати та підписувати коментарі, створювати різні види вікі-посилань (внутрішні, зовнішні), застосовувати категорії (як учасник порталу ЗапоВікі, як учасник тренінгу, як учасник віртуального методичного об’єднання),
  • переходити на сервіс YouTube, знаходити потрібний ролик, переглядати його та завантажувати ролик на комп’ютер, розміщувати ролик як посилання та вбудовувати його до вікі-визитки порталу ЗапоВікі,
  • переходити на сервіс для створення карт знань, створювати карту знань для свого предмету, зберігати карту знань як зображення, розміщувати карту знань на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити до сервісу для створення закладок, створювати закладки на інші веб-ресурси,
  • переходити на сервіс для створення хмари слів, створювати хмари слів, зберігати хмару слів як зображення, розміщувати хмару слів на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити на фотосервіс, створювати альбоми, завантажувати зображення до створених альбомів, надавати доступ до перегляду іншим користувачам, розміщувати посилання на альбом на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • переходити на Google-карти, працювати з картами, створювати віртуальну екскурсію: ставити мітку, розміщувати опис, додавати фото та відео матеріал, налаштовувати додаткові параметри для віртуальної екскурсії: зовнішній вигляд карти, зовнішній вигляд мітки тощо, надавати доступ до перегляду іншим користувачам,розміщувати посилання на екскурсію на вікі-візитці порталу ЗапоВікі,
  • працювати з гугл-документами: створювати онлайн анкету (використовувати запитання різних типів, налаштовувати додаткові параметри), створювати документ для збору відповідей, застосовувати аналіз відповідей, завантажувати документ з відповідями, колективно працювати з різними типами документів, працювати з коментарями при колективній роботі, розміщувати різні типи документів на Google -диску, надавати доступ до перегляду та редагування документів, розміщувати посилання на документи на порталі ЗапоВікі,
  • реєструватись на сервісах для створення інтерактивних вправ та завдань, користуватись цими сервісами (використовувати завдання, що вже існують, створювати нові), розміщувати посилання на створені завдання на порталі ЗапоВікі,
  • працювати з сервісами інфографіки та віртуальними плакатами (газетами),
  • реєструвати блог, переходити на сторінку керування блогом, створювати, публікувати, редагувати повідомлення, переглядати їх у попередньому режимі, вставляти зображення до повідомлення, змінювати вже опубліковане повідомлення, працювати з розділом «Шаблон» (налаштовувати шаблон блогу, змінювати основні кольори блогу, фон та фонові ,розмір панелей блогу, зберігати зміни), змінювати макет блогу, створювати гаджети,створювати додаткові розділи (сторінки) блогу, додавати гаджет «Сторінки», публікувати додаткові розділи на блозі, додавати інформацію до створених розділів, коментувати повідомлення в блогах, зберігати зміни, розміщувати медіаметеріали на сторінках блогу як посилання та вбудовувати їх до сторінок блогу, користуватись режимом HTML при вбудовуванні, налаштовувати параметри в HTML-коді (width, height).

Фотоальбом

Тренер (тренери)

Телятник Кіра Валентинівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: avikett@gmail.com
  • Skype: Avikett
  • Телефон: 067-308-21-41, 093-027-17-45, 066-155-21-62

Крижко Людмила Володимирівна

Засоби зв'язку з тренером:

  • E-mail: bibl.zoippo@gmail.com
  • Skype: krizshko.l
  • Телефон робочий: 061 222 25 81
  • Телефон мобільний: 097 403 73 52; 099 319 77 71

Практична робота на тренінгу "Мережеві технології Веб 2.0"

День перший

Завдання Zero

Створення або виявлення існування аккаунту Google

  1. відкрити будь-який браузер
  2. до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням
  3. увійти до власного аккаунту або створити новий обліковий запис
  4. відкрити інший браузер, створити (або увійти) до іншого аккаунту
  5. повторити вказані дії для усіх користувачів ПК

Завдання1

Знайомство з соціальними сервісами: презентація "Сервіси Веб 2.0"

Що можна зробити з сервісами Веб 2.0?

а також зробити певну колективну справу:

Завдання 2

Презентація "Технологія ВікіВікі".

Знайомство з Вікі-проектами: http://letopisi.ru, ВікіОсвіта, ITEACH WIKI

Завдання 3

Знайомство з ЗапоВікі, огляд основних розділів: практична робота "Знайомство з ЗапоВікі"

Завдання 4

Практична робота "Реєстрація на ЗапоВікі"

Заборонені логіни при реєстрації:

  • використання числових логінів: 7245, 11 клас
  • використання довільного набору чисел і літер: 4ww3t6
  • використання довільного набору літер:АА, САПР, ДТёёёёёёёёё
  • написання назви школи, місцевості: Астраханська ЗШ I-III ступенів, Енергодар
  • використання подвійних логінів: Иванов Сергей и Петров Иван

Допомога: Реєстрація на порталі ЗапоВікі

Налаштування параметрів користувача: псевдоним (для підписів), формат дати.

Основні вкладки на ЗапоВікі, знайомство з розділом "Спецсторінки"

Завдання 5

Поняття портфоліо, мережевого портфоліо. Приклади портфоліо фахівця, створені засобами сервісів Веб 2.0:

"Візитка учасника": основне та додаткове призначення, розділи, вимоги до візитки, структура візитки
Практична робота "Створення візитки учасника": мова сторінки на вибір користувача
Обов'язкова інформація

  • Прізвище, ім'я, по батькові
  • Місце роботи
  • Посада
  • Контактна інформація:
    • робочий телефон з кодом міста,
    • e-mail (Gmail)
    • інше за бажанням – мобільний телефон,skype тощо.

Допомога:Правила створення вікі-візитки учасника порталу ЗапоВікі

Створення розділів різного рівня:

==Розділ 1==
==Розділ 2==

щонайменше 2 розділи: Загальна інформація, Робота на тренінгу.

Завдання 6

Поняття Категорії. Практична робота "Створення категорії"

  • [[Категория:Участник]]
  • [[Категория:Мережеві технології Веб 2.0 для вчителів]]

Завдання 7

Зовнішні та внутрішні посилання
Створення посилання на:


Додаткове завдання першого дня: створення блогу на Blogger (тестовий вхід до блогосфери Гугл)


Домашнє завдання: забезпечити наявність

  • особистого фото в електронному форматі
  • електронного текстового документу та презентації за обраною темою
  • комплекту ілюстрацій в електронному форматі за тією ж темою

День другий

Завдання 8

Завантаження фотографії на ЗапоВікі. Практична робота "Завантаження фотографії"

  • Підготувати фотографію
  • Задати унікальне ім'я: Portret_Ivanov_Sergej_21_03_2011
  • Завантажити фотографію на ЗапоВікі з категорією [[Категория:Участники]]
    Допомога: Правила завантаження фотографій на портал ЗапоВікі
  • Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис)

Завдання 9

ГуглДиск. Можливості, що надає ГуглДиск.

Коментування колективного документу, обговорення виконання проекту.

Використання ГуглДиску для збереження файлів.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл (до адресного рядку ввести URL пошти Gmail gmail.com або перейти за посиланням); вказати у формі входу логін (за потребою) та пароль
  2. перейти до ГуглДиску через меню сервісів Гугл (сітчастий квадрат у правому верхньому кутку вікна)
  3. натиснути на кнопку Завантажити (червоного кольору з стрілочкою, спрямованою догори)
  4. обрати потрібні документи засобами відповідного вікна
  5. дочекатись повного завантаження та переформатування файлу
  6. клацнути на синю кнопку "Настройки доступа", задати доступ За посиланням, зберегти налаштування
  7. вставити до візитки посилання на кожний з документів (зовнішні посилання)

Завдання 10

Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.

Завдання: створити тематичний фотоальбом, використовуючи веб-альбоми Picasa.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері, наприклад, 10-15 портретів видатних письменнників (або завчасно підготувати інші фото, що мають бути розміщені в Мережі);
  2. перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
  3. створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
  4. надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
  5. вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі
    [URLфотоальбом Братья Гримм]

Завдання 11

Відеосервіси Мережі. Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

Послідовність дій:

  1. знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою;
  2. в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі
    [URLроліку НазваРоліку];
  3. зберегти сторінку візитки

Завдання 12

Блоги: призначення, можливості. Блоги Google-сервісу blogspot.com

Завдання: перегляньте приклади блогів:

Завдання 13

Створення блогу за допомогою Google-сервісу blogspot.com.

Послідовність дій:

  1. увійти до власного аккаунту Гугл (наприклад, через електронну пошту)
  2. перейти до блогосфери: Сервіси Гугл - Blogger
  3. зареєструвати блог (детальніше див. на стор. Знайомство з блогами. Реєстрація в блогосфері)
  4. увійти до блогу, створити перше повідомлення
  5. зробити в візитці учасника на ЗапоВікі зовнішні посилання на блог

День третій

Завдання 14

Налаштування блогу. Створення статичних сторінок

Завдання:

  1. змінити структуру блогу, додавши 2-3 групи статичних сторінок,
  2. змінити дизайн блогу через керування гаджетами та зміну шаблону блогу,
  3. використати 2-3 гаджети списку сторінок, один - верхній, інші - на бокових панелях блогу.

Детальніше

Завдання: надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.

Послідовність дій:

  1. перейти до сторінки керування блогом;
  2. перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
  3. обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
  4. обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
  5. обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
  6. задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
  7. задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливостей вкладинки "Дополнительно";
  8. застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку "Применить к блогу";
  9. перейти за посиланням "Назад к Blogger".

Можна ще подивитись в занятті Зміна дизайну блога. Вставка гаджетів

Використання гаджетів у блозі

Завдання: додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети.

Послідовність дій:

  1. перейти до сторінки керування блогом;
  2. перейти за посиланням "Дизайн";
  3. натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
  4. обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети "Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок";
  5. заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
    • "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
    • "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
    • "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;
  6. додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.

Завдання 15

Вставка відеокліпу до блогу

Завдання: вбудувати до будь-яких статичних сторінок блогу 2-3 відеокліпи за фаховою тематикою.

Послідовність дій:

  1. знайти потрібний відеокліп в Мережі;
  2. отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
  3. створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
  4. знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з кліпом, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
  5. зберегти (опублікувати) допис чи сторінку;
  6. повторити попередні дії для кожного кліпу, що вбудовується.

Завдання 16

ГуглДиск. Мережевий опитувальник.

  1. перейти до ГуглДиску;
  2. клацнути червону кнопку Создать, обрати створення Форми;
  3. додати до форми назву, опис, серію питань різних типів;
  4. перейти до режиму перегляду готової форми, з’ясувати відмінності між режимами використання та редагування форми;
  5. з’ясувати, яким чином приймаються відповіді на форму, як керувати цим процесом, як використовувати швидкий аналіз відповідей;
  6. розмістити посилання на форму до вікі-визитки учасника;
  7. вбудувати форму до блогу.

День четвертий

Дидактичні можливості Мережі.

Завдання 17

Віртуальна екскурсія з картами Гугл

Колективна робота з віртуальною екскурсією "Музеї та пам’ятники літературним героям"

Завдання: створити власну віртуальну екскурсію за вашою темою:

  • перейти до ГуглДиску, обрати Создать - Ещё - Google Мои карты
  • задати назву та опис екскурсії
  • знайти точку на карті Гугл, додати її до власної карти, відредагувати відомості про точку (додати пояснення, кілька зображень чи відео)
  • описати таким чином 4-5 пунктів на карті
  • надати доступ на перегляд створеної карти (всім в Інтернеті)
  • розмістити послання на карту на вікі-сторінці учасника
  • вбудувати карту до блогу

Завдання 18

QR-коди

  • Закодуйте у QR-код власну підказку про щось цікаве, завантажте створений код як зображення на ЗапоВікі
  • Вбудуйте його до власної сторінки, використовуючи галерею зображень. Для цього скопіюйте до вашої сторінки такий код
<gallery>
 Изображение:Example.jpg|Підпис
 Изображение:Example.jpg|Підпис
</gallery>

та змініть у першому рядку слова Изображение:Example.jpg на назву сторінки з завантаженим кодом, замініть слово Підпис відповідним підписом

Завдання 19

Створення карти знань

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us. Тема: особливості роботи бібліотекаря з читачами (або інша фахова тема за вашим вибором).

Послідовність дій:

  1. ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
  2. натиснути кнопку StartBrainstorming;
  3. використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) теми;
  4. зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  5. завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника другим зображенням галереї.
Приклад карти знань: схема "Сервисы Веб 2.0 в библиотечной деятельности"


Додатково: ознайомитись з сервісом MindMeister, порівняти можливості кожного з сервісів.

Завдання 20

Сервіси збереження закладок.

Основне задання: робота з сервісом збереження закладок Symbaloo, реєстрація, створення веб-міксу, надання доступу.

Приклад веб-міксу

  1. зареєструватися на сайті Symbaloo, підтвердити реєстрацію через електронний лист;
  2. створити тематичний веб-мікс, знайти в Мережі 5-6 цікавих сайта, створити тайли;
  3. надати доступ до веб-міксу, посилання на веб-мікс розмістити на вікі-візитці;
  4. вбудувати веб-мікс до блогу.

Інші сервіси

Сервіс збереження закладок БобрДобр. Реєстрація. Пошук групи за інтересами. Робота в групі.

  1. зареєструватися на сайті БобрДобр, приєднатися до довільної професійної групи;
  2. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, додати закладки на них до обраної групи;
  3. посилання на закладки розмістити на власній сторінці ЗапоВікі.

Сервіс збереження закладок Pearltrees. Реєстрація. Створення колекцій закладок. Додаткові можливості

На допомогу: відеоповідомлення "Растим жемчужные деревья с Pearltrees!"

  1. зареєструватися на сайті Pearltrees;
  2. створити нову тематичну колекцію закладок;
  3. знайти в Мережі 5-6 цікавих сайти, додати закладки на них до створеної колекції;
  4. посилання на колекцію розмістити на власній сторінці ЗапоВікі;
  5. вбудувати колекцію до блогу.

Завдання 21

Сервіси для публікації документів

Завдання: викласти власну розробку (текстову або презентацію) на одному з сервісів:

Посилання на опублікований документ розмістіть на візитці ЗапоВікі, документ вбудуйте до сторінки чи допису блогу.

Завдання 22

Хмари слів

Wordcloud Virt exhibition.png WordItOut Virt exhibition.png
побудовано WordCloudпобудовано WordItOut

Завдання:

  • побудувати довільну хмару слів засобами одного з цих сервісів,
  • зберегти хмару слів як зображення та завантажити його на ЗапоВікі
  • додати це зображення до галереї зображень на власній візитці
  • додати на візитку посилання на текст-джерело хмари слів (за бажанням)
  • розмістити зображення у дописі чи на сторінці блогу (за бажанням)

День п’ятий

Завдання 23

Інтерактивності в мережі

Завдання:

  • створити два будь-яких інтерактивних завдання з використанням наведених сервісів,
  • посилання на завдання розмістити до візитки Заповікі та блогу (або вбудувати завдання до блогу).

Настав час підводити підсумки

Завдання 24

Обговорення. Онлайн-дошки та віртуальні стінгазети Переглянути посилання на авторські веб-ресурси, проаналізувати засоби, які застосовують автори:

Перейти до колективної віртуальної дошки та

  • залишити на ній власний стікер-зауваження, в якому зазначити:
    • назву дидактичної вправи, яка зацікавмла вас на одному з цих ресурсів
    • сервіс, за допомогою якого було створену цю вправу,
    • короткий допис, за що саме ви виділили цю вправу з інших;
  • додати до стікера посилання на блог, де ви знайшли цю вправу.

Не забудьте підписати ваш стікер!

Завдання 25

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  1. за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  2. ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Завдання 26

Використання можливості обговорення на ЗапоВікі.

Практична робота з обговорення візиток учасників. Завдання:

  1. перейти за посиланням з візитки до сторінки тренінгу
  2. відкрити в новій вкладці візитки колег, передивитись їх
  3. перейти до вкладки обговорення, в режимі правки додати коментар щодо візитки
  4. підписати коментар за допомогою кнопки панелі інструментів "Ваша подпись и момент времени", зберегти сторінку

Увага!. При одночасному редагуванні сторінок можливий конфлікт правок, тому треба уважно ставитися до повідомлень системи під час збереження сторінки. Додатково: про конфлікт правок.

Основні вимоги до залікової роботи

Слухач тренінгу отримує сертифікат за умови виконання 80% роботи на тренінгу (учасником тренінгу набрано 16 балів з 20 у таблиці Рух учасників тренінгу)

Додаткові ресурси

Презентації:

Блоги та ЖЖ:

Приклади використання фотосервісів:

Інформація про геосервіси:

Онлайн офіси: