Тренінг Мережеві технології Веб 2.0 для педагогічних працівників Ленінського району, березень 2015

Материал из ЗапоВики
Версия от 20:52, 16 марта 2015; Коротка Ольга (обсуждение | вклад)

(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Терміни навчання

терміни проведення тренінгу : 6.10-26.10(1група) 29.10 - 2.11.2012(2 група) Мета тренінгу==

  • познайомити вчителів із технології Веб 2.0 та соціальними сервісами;
  • познайомити із можливостями використання мережевих технологій в педагогічній діяльності;
  • використання соціальних сервісів в проектній діяльності;
  • познайомити із мережевими засобами спілкування;
  • навчити коритстуватися технологією ВІКІ, створювати колективні гіпертексти;
  • навчити використовувати сервіси соціальних закладок;
  • навчити викоритовувати геосервіси, карти знань;
  • навчити викоритсовувати мільтимедійні сервіси;
  • навчити створювати блоги;
  • навчити розміщати документи на сервісах Веб-2;
  • формувати інформаційну культуру.

Слухачі курсу

Даний тренінг розрахований на вчителів Ленінського району

Реєстрація учасників анкета участника

Список учасників:


Що дізнаються та чому навчаться слухачі

Слухачі будуть знати:

  • поняття терміну Веб 2.0;
  • правила спільного створення та редагування гіпертекстів;
  • використання геосервісів;
  • спільне спілкування в єдиному інформаційному просторі;
  • призначення ЗапоВікі;
  • правила створення карт знань;
  • правила роботи в віртуальних офісах;
  • призначення блогів.

Слухачі будуть вміти:

  • працювати на ЗапоВікі;
  • створювати та редагувати власні статті за допомогою технології ВікіВікі;
  • працювати в on-line офісах та календарях;
  • працювати в геосервісах;
  • Створювати закладки в Інтернеті;
  • розміщувати в Інтернеті медіа-файли;
  • ефективно використовувати пошукові машини та сервіси для створення закладок;
  • створювати та редагувати карти та схеми;
  • створювати власні блоги.

Фотоальбом

Фотоальбом тренінгу [1]

Тренер (тренери)

Тренер:Коротка Ольга Борисівна

Засоби зв'язку з тренером: korotky_olga@mail.ru

Skype: olchik5791

План тренінгу

План тренінгу[2]

План роботи

1 день

Знайомство з соціальними сервісами:

  • презентація "Сервіси Веб 2.0" [3]
  • Презентація "Технологія ВікіВікі" [4]
  • Знайомство з Вікі-проектами: ВікіОсвіта[5]

ITEACH WIKI [6] Летописи [7]

  • Знайомство з ЗапоВікі. Огляд основних розділів.

Практична робота Реєстрація на ЗАПОВІКІ 

Поряд дій:

  • Зайти на Заповікі, вказавши в адресному рядку браузера адресу: wiki.ciit.zp.ua
  • Знайти в верхньому рядку розділ Представиться/зарегистрироваться системе
  • Перейти в розділ Создать учетную запись
  • Заповнюємо необхідні поля.
  • В имя учасника вводимо свій логін - це Прізвище та імя
  • Пароль придумуємо не менше 8 символів. Звертаємо увагу на регістри в якому набрали пароль . *Занотовуємо собі пароль.
  • Після заповнення полів натискаємо кнопку Зарегистрировать нового участника
  • Переходимо зверху в рядку на свій логін(він пока червоного кольору) і починаємо створювати візитку.

Довідка Правила регистрации на ЗапоВики


Створення візитки учасника

Приклади візиток:

Іванова Тамара

Телятник Кіра

Сопіна Ірина

Порядок дій:

  • Переходимо в верхньому куті в свій логін(він буде червоного кольору бо стаття ще не створена)- створюємо свою візитку учасника;
  • Візитка повинна починатися службовою командою: Участник. Дана команда створюється автоматично. *Натискаємо закладку СоздатьВводимо про себе інформацію:
    • ПІП Місце роботи
    • Посада
    • Фотографія
    • Контактні дані: ел.адреса, скайп.
  • В кінці сторінки обов'язково прописуємо категорії:

[[Category:Участники]] [[Category:Тренинги_Веб_2.0_для_педагогов,_Ленинский_район]]

  • Натискаємо кнопку Записать страницу.

Посилання на свою візитку прописуємо в розділі проведення нашого тренінга Тренінг_"Мережеві_технології_Веб_2.0"_для_педагогічних_працівників_Ленінського_району,_жовтень_2012 в списках

таким чином:

[[Участник:Ваш логин|название которое будет отображаться на экране]]

  • Наприклад:
  • [[Участник:Subbotina Alena|Субботіна Альона Вікторівна]].


Довідка :

Редагування на ВІКІ[8]

Віківікі [9]

Правила создания визитки участника на ЗапоВики

Поняття Категорії. Створення категорії.

Таблица названий категорий

Категорії для фото та малюнків Таблица рекомендуемых названий загружаемых изображений

На візитці прописуємо дві категорії

[[Категория:Участники]] [[Категория:Тренинги_Веб_2.0_для_педагогов,_Ленинский_район]]

Зовнішні та внутрішні посилання

Створення посилання на:

  • Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Ленінського району, жовтень 2012 

[[Тренінг "Мережеві технології Веб 2.0" для педагогічних працівників Ленінського району, жовтень 2012]] - це внутрішнє посилання

  • школу з розділу Визитки школ:

[[Колегіум "Елінт"]]

  • сайт школи:

[http://elint.com.ua/] - це зовнішнє посилання

  • методичну скарбничку вчителів колегіуму "Елінт":

[http://kelint-bank.blogspot.com/] - це зовнішнє посилання

  • віртуальне МО з розділу Виртуальное_МО_учителей_Запорожской_области та Виртуальные МО других категорий пед.работников

Завантаження фотографії на ЗапоВікі.

  • Підготувати фотографію(через графічний редактор оптимізувати її розміри)
  • Зліва в меню Инструменты ЗапоВікі вибрати Загрузить Файл
  • Через Обзор знайти своє фото
  • В Новое имя файла задати унікальне ім'я: Portret_Bors_Sergej_29_10_2012
  • Допомога: Таблица рекомендуемых названий загружаемых изображений
  • Натиснути внизу кнопку Загрузить файл
  • Якщо успішно завантажиться фото, то зверху з'явиться назва файла. Ви її скопіюйте в блокнот для вставки в візитку.
  • Виберіть закладкуПравка і запишіть категорію

[[Категория:Участники]]

  • Натисніть кнопку Записать страницу

Допомога: Правила загрузки фотографий на ЗапоВики

Вставити фотографію в свою візитку, налаштувати параметри (розмір, розташування, підпис)

Приклад:

[[Файл:Portret_fotokob_29_10_2012.jpg|200 px|right]]

Створення карти знань

Карти знань- діаграми, схеми, в яких в наочному вигляді представлені різні ідеї, задачи, тези, пов'язані одне з одним і об'еднанні однією спільною темою. Інші назви: карти розуму, карти пам'яті, інтелект-карти, майнд-мепи. Існує багато сервісів для роботи з картами знань:

  • FreeMind
  • Mindmeister
  • Zoho
  • Bubbl
  • Mindomo

Останнім часом наибільш простим і відкритим є сервіс Bubbl.us.

Завдання: створити карту знань за допомогою сервісу Bubbl.Us.

Тема: курс та особливості викладання вашого предмету.

Послідовність дій:

  • ввести до адресного рядка браузера https://bubbl.us/ або перейти за посиланням Bubbl.Us;
  • натиснути кнопку StartBrainstorming;
  • використовуючи спливаючі вікна та підказки побудувати структурну схему, що відображає зв’язки між компонентами (елементами) курсу вашого предмету в школы;
  • зберегти схему у вигляді файлу малюнку, натиснувши на кнопку Export;
  • завантажити файл-схему до ЗапоВікі, вбудувати його до візитки учасника(для назви файлу перегляньте статтю Таблица рекомендуемых названий загружаемых изображений

Правила:

Назва:

тип изображения_фамилия_имя_дата загрузки или тип изображения_название карты_дата загрузки; Категорія:

[[Категория:Изображение:Карты знаний]]

Приклад назви: kartaznan_Korotka_olga_29_october_2012.

Сервіси збереження закладок.

Знайомство з сервісами БобрДобр та Меморі.Ру

Сервіс збереження закладок БобрДобр. Реєстрація на сайті. Створення закладок. Створення та пошук груп.

Завдання:

  • зареєструватися на сайті БобрДобр [10], знайти групу за інтересами (вчителі вашого предмету), приєднатися до групи;
  • знайти в Мережі 3-4 цікавих сайти, створити закладки(адресу посилання закладок скопіюйте в блокнот для розміщення на візитку;
  • посилання на сторінку своїх закладок розмістити на візитку.

Робота с геосервісами

Геосервіси викликають зацікавленість у всієї педагогічної спільноти. Вони несуть в собі великі можливості для використання в навчальному процесі. Пропонуємо Вам з ними познайомитись.

  • Познайомтесь з документами в розділі Необхідні ресурси:

Социальные геосервисы

Социальные геосервисы

Геокешинг [11]

Гугл Планета Земля

Геосервіс ВикиМапия

Завдання:

  • Зареєструйтесь на даному сервісі.
  • Знайдіть на карті будь-який цікавий об'єкт свого району, відмітьте його та прокоментуйте.

В рядку пошуку вкажіть назву свого населеного пункту, а потім збільшуючи маштаб, шукайте свій об'єкт. Якщо він не помічений, помітьте.Клікніть по ньому, відкриється вікно, в якому можна ввести коментар.

  • Зверніть увагу на координати в верхньому правому кутку.
  • Координати об'єкту розмістіть у власній візитці в розділі "Участь у тренінгу"

Геосервіс Панорамио- призначений для зберігання фотографій, прив'язаних до карти Познайомтесь з цим сервісом, виконуючи домашнє завдання.

Рефлексія

Залиште свої коментарі в блозі.

Для цього:

  • перейдіть по посиланню - [12]
  • для того, щоб залишити свої коментарі, необхідно натиснути посилання ... коментарі. Ви побачите поля для напису коментарів.

Введіть текст коментаря.

  • В рядку Коментувати як виберіть Обліковий запис Google
  • Введіть логін і пароль, зайдіть в акаунт
  • Введіть символи з малюнку.

2 день

Відеосервіси Мережі.

Пошук відео, створення посилання на відеоролік, вбудовування відеороліку до вікі-сторінки.

Послідовність дій:

  • знайти в Мережі відеоролік, пов’язаний з фаховою темою(Скопіювати адресу в блокнот для вставки в візитку);
  • в режимі редагування візитки створити зовнішнє посилання на сторінку роліку в форматі

[URLроліку НазваРоліку];

  • в режимі редагування вбудувати ролік до візитки, вказавши запис

<mediaplayer>URLроліку</mediaplayer>;

  • зберегти сторінку візитки

Фотосервіси Мережі. Створення фотоальбомів.

Завдання: створити фотоальбом видатних вчених вашого предмету, використовуючи веб-альбоми Picasa. [13]

Послідовність дій:

  • знайти в Мережі та зберегти на власному комп’ютері 10-15 портретів видатних вчених з вашого предмету;
  • перейти до веб-альбомів Picasa, виконати перший вхід (вказати пароль);
  • створити новий альбом, дати йому назву, завантажити портрети до альбому;
  • надати доступ до альбому глядачам (встановити його загальнодоступним);
  • вставити до візитки посилання на альбом як зовнішнє посилання в форматі:

[URLфотоальбому НазваФотоальбому]

Приклад фотоальбому [14]

Знайомство з онлайн-офісом. Сервіси Скрібд і Гугл.

Для розміщення матеріалів використовують соціальний сервісСкрибд і Гугл для роботи с документами.

Зручним у використанні є сервіс Гугл документи.

  • Попрацюємо над заповненням спільного документа.

Перейдіть по посиланню http://docs.google.com/

  • Розмістимо власний документ для спільного використання.

Можливі 2 варіанти роботи по розміщенню власного документа:

  • Завантаження вже існуючого документ;
  • Створення документа в самому сервисі Гугл;

Розглянемо завантаження існуючого документа:

  • Створимо на комп'ютері в текстовому редакторі дидактичний чи методичний матеріал з предмету.
  • Перейдемо на сайт -  http://www.google.com.ua/
  • Далі знаходимо розділ Документы і переходимо в нього

Реєструватися не треба, оскільки у вас вже є адреса в gmail.com

  • Натискаємо кнопку Загрузить
  • Кнопкою Обзор знаходимо документ на комп'ютері і натискаємо Загрузить файл
  • Коли документ завантажиться, відкриваємо його, натиснувши на посилання з його іменем, справа вгорі вибираємо Добавить в общие - Опубликовать как веб-страницу
  • Далі натискаємо кнопку Опубликовать как веб-страницу
  • В розділі Ваш документ доступен для всеобщего просмотра по адресу: копіюємо адресу, яка з'явиться
  • Вставляємо посилання у власну візитку в розділ Участь у тренінгу
  • Посилання повинно бути таким: [http://docs.google.com/Doc?id=dcj38zzn_96gwsh85f3 Назва матеріалу]

Попрацюємо над розміщенням документа на сервісі Скрібд

  • Зайдіть на сайт - Скрибд і зареєструйтесь: Sign Up (введить електронну адресу, логін, пароль)- Sign Up
  • Перейдіть на вкладку Upload, далі натисніть на кнопку Upload
  • Знайдіть і оберіть потрібний документ на комп'ютері, натисніть кнопку Ok
  • Зачекайте, поки завершиться завантаження документа
  • Оберіть категорію, опис (для швидкого пошуку документу)
  • Натисніть кнопку Save
  • Скопіюйте посилання в розділі URL ...
  • Вставте посилання у власну візитку в розділ Участь у тренінгу
  • посилання повинно бути таким: [http://www.scribd.com/doc/9984589/ Назва матеріалу]

Примітка. Якщо на сторінці Скрибд файл не відкривається, то треба встановити флеш-плеєр

Онлайн-календар

Будь-яка діяльність повинна бути чітко структурована та спланована, тобто визначена в часі. Для розподілу часу та обов'язків допомагають мережні календарі.

  • Ознайомтесь з різними видами мережних календарів в розділі ВикиСловарь - Онлайн-календари
  • Ознайомтесь з календарем мережного проекту «Легенды Запорожского края» Календарь проекта (див. June 2008)
  • Ознайомтесь з підручником по роботі в Гугл - Учебник
  • Завдання: створити онлайн-календар на термін тренінгу в колегіумі «Елінт» (29.10-2.11.2012)
  • Віберіть Календар на Гугл
  • Зайдіть в свій акаунт і створіть календар – "Тренінг в колегіумі «Елінт»"
  • При заповненні даних про Календарь в розділі - Доступ для всех: виберіть - Открыть всем доступ ко всей информации в этом календаре. Це дозволить всім учасникам познайомиться з вмістом Календаря.
  • В календарі виберіть необхідний місяць
  • Розпишіть: в який день котра частина завдання повинна бути виконана, і що вам для цього потрібно зробити
  • Розмістіть в свою візитку в розділ "Участь в тренінгу" посилання на календар. Для цього:
    • В настройках календаря перейдіть в розділ «Адрес календаря»
    • Натисніть значок "HTML"
    • Скопіюйте вказаний HTML-код у власну візитку - Календар_Прізвище_ім'я у виді: [скопійована адреса календаря Календарь ...''] (між адресою календаря і назвою робиться 1 пробіл, замість ... вписуєте свої прізвище та ім'я)
  • Якщо доступ для всіх не було відкрито,то:
    • В настройках календаря перейдіть в розділ «Открыть доступ к календарю»;
    • Поставте прапорець в рядку «Открыть общий доступ к этому календарю;
    • Натисніть кнопку «Сохранить изменения»;
    • Перевірте корректність роботи посилання.

Авторське право

Презентація Авторське право, вчителі та Інтернет

ЗапоВики:Авторское право

Посилання на джерела оформляються згідно ДСТУ ГОСТ 7.1:2006. Правила оформления ссылок на источники

Правила работы на ЗапоВики

Рефлексія

Залиште свої коментарі в блозі.

Для цього:

  • перейдіть по посиланню - [15]
  • для того, щоб залишити свої коментарі, необхідно натиснути посилання ... коментарі. Ви побачите поля для напису коментарів.

Введіть текст коментаря.

  • В рядку Коментувати як виберіть Обліковий запис Google
  • Введіть логін і пароль, зайдіть в акаунт
  • Введіть символи з малюнку.

3 день

Робота з блогом

  • Познайомтеся з http://len-rmo.blogspot.com віртуальним методичним об'єднанням вчителів інформатики Ленінського району.
  • Перейдіть на сайт http://blogspot.com
  • Перейдіть в розділ "Створити блог"
  • Заповніть запропоновані розділи
  • Натисніть кнопку Продовжити
  • Виберіть шаблон майбутнього блогу
Почніть створювати блог.

Відповідно до призначення блогу обов'язково розмістіть в ньому матеріали різного формату або посилання на такі матеріали, розміщені на інших веб-сервісах

  1. Постарайтеся використати кілька (2-3 шт.) можливостей, що надаються блогом: додайте текст, організуйте слайд-щоу, додайте список посилань, додайте опитування та ін.)
  2. Помістіть адресу блогу на вашій сторінці ЗапоВікі.

Вставка відеороліку до блогу

Завдання: вбудувати до будь-яких статичних сторінок блогу 2-3 відеороліки за фаховою тематикою.

Послідовність дій:

  • знайти потрібний відеоролік в Мережі;
  • отримати та скопіювати його код для вбудовування (Embed-код);
  • створити в блозі нове повідомлення або розпочати редагування сторінки, увімкнути режим HTML-редагування;
  • знайти місце на сторінці, куди потрібно вбудувати плеєр з роліком, вставити туди скопійований раніше Embed-код (код для вбудовування);
  • зберегти (опублікувати) допис чи сторінку;
  • повторити попередні дії для кожного роліку, що вбудовується.

Зміна дизайну та структури блогу

Завдання: надати блогу унікального оформлення за рахунок застосування дизайну та шаблону.

Послідовність дій:

  • перейти до сторінки керування блогом;
  • перейти за посиланням Настроить (під картинкою-представленням блогу);
  • обрати шаблон та його різновид на вкладинці "Шаблон";
  • обрати зображення для тла блогу на вкладинці "Фон";
  • обрати дизайн блогу на вкладинці "Дизайн";
  • задати ширину елементів блогу (усієї сторінки, бокових панелей, що використовуються, зокрема) на вкладинці "Регулировка ширины";
  • задати характеристики тексту та тла елементів блогу за допомогою можливосьей вкладинки "Дополнительно";
  • застосувати здійснені зміни натисканням на кнопку"Применить к блогу";
  • перейти за посиланням "Назад к Blogger".

Використання гаджетів у блозі

Завдання: додати до блогу та налаштувати 2-3 гаджети.

Послідовність дій:

  • перейти до сторінки керування блогом;
  • перейти за посиланням "Дизайн";
  • натиснути посилання "Добавить гаджет" у потрібному місці;
  • обрати тип гаджету, який додається (пропонується найперше додати гаджети"Показ слайдов", "HTML/JavaScript", "Список ссылок");
  • заповнити шаблон гаджету, використати при заповненні
    • "Показ слайдов" - фотоальбом Picasa, якщо вказане ім’я користувача Гугл, а альбоми мають статус "Для всех в Интернете", то перелік альбомів для слайд-щоу буде запропонований автоматично;
    • "HTML/JavaScript" - використати для вбудовування певного відеороліку; врахувати, що ширина гаджету приблизно дорівнює 200px, отже є потреба змінити відповідним чином код роліку;
    • "Список ссылок" - використати для опису 2-3 посилань на цікаві сайти з предмету, кожний сайт додавати, вказуючи його URL та назву;

додати ще будь-який гаджет (за власним вибором), налаштувати його.

Коментування блогів колег

Завдання: прокоментувати дописи блогів колег

Послідовність дій:

  • за допомогою візиток колег на ЗапоВікі перейти до 2-3 блогів колег;
  • ознайомитись з дописами в блогах колег, залишити коментарі до дописів, що вас зацікавили.

Рефлексія

Залиште свої коментарі в блозі.

Для цього:

  • перейдіть по посиланню - [16]
  • для того, щоб залишити свої коментарі, необхідно натиснути посилання ... коментарі. Ви побачите поля для напису коментарів.

Введіть текст коментаря.

  • В рядку Коментувати як виберіть Обліковий запис Google
  • Введіть логін і пароль, зайдіть в акаунт
  • Введіть символи з малюнку.


== Створення мережевого проекту(самостійна робота) ==


Віртуальний музей колегіуму "Елінт"

Саооцінювання та рефлексія.

Для цього:

  • перейдіть по посиланню - [17]
  • для того, щоб залишити свої коментарі, необхідно натиснути посилання ... коментарі. Ви побачите поля для напису коментарів.

Введіть текст коментаря.

  • В рядку Коментувати як виберіть Обліковий запис Google
  • Введіть логін і пароль, зайдіть в акаунт
  • Введіть символи з малюнку.
  • Зліва в посиланнях блогу знайдіть Самооцінювання .. і оцініть знання набуті на тренінгу.

Для забезпечення курсу необхідні

Технічні засоби:

  • комп’ютер;
  • модем;
  • сканер;
  • навушники або колонки.

Програмні засоби:

  • програми для створення електронних презентацій;
  • текстовий редактор;
  • програма-броузер;
  • програвачі, що дозволяють відтворювати різноманітні мультимедійні файли;
  • програми для перегляду графічних зображень.

Необхідні ресурси


Презентации:

Блоги і ЖивойЖурнал

Приклади використання фотосервісів

Інформація про геосервіси

Онлайн офіси:

Веб - мікси:

Інші ресурси